Бързи въпроси и отговори
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Бързи въпроси и отговори
zaharia написа:acidburn-525tds написа:Здравей, аз 1 път съм теглил масло от щеката за проверка на маслото с тръбичка и спринцовка. Имай предвид, че трябва да си доста търпелив, защото става бавно.
п.с: моя мотор е M47 ако има някакво значение.
На мен това ми е проблема с този мотор, че няма щека, и съответно как да се стигне до маслото. Един от сериозните недостатъци на модела, заедно с липсата на място за резервно колело.
дърпал съм с спринцовка конска и система от аптеката през капачката за масло става бавно но безпроблемно докато даде мах а не >мах )
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети
Re: Бързи въпроси и отговори
x7z написа: дърпал съм с спринцовка конска и система от аптеката през капачката за масло става бавно но безпроблемно докато даде мах а не >мах )
Благодаря колега, ти ми върна надеждата. И аз опитвах през капачката, но тръбичката ли беше широка - диаметърът е 5мм, неподходящо място ли съм нацелил, до маслото не стигнах, макар маркучето да влезе поне половин метър навътре. Сега като знам, че принципно е възможно, пак ще пробвам. Още веднъж благодаря.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Бързи въпроси и отговори
Що му наливате толкова масло, като покаже +1 слагайте половинка и си карате. За да покаже точно датчика трябват около 20-30 км каране. Отделно тоя датчик е хубаво да се смени с нов, че много лъже понякога.
Re: Бързи въпроси и отговори
Привет! Има ли някой, който е слагал ел. теглич на е90? Или просто да ми препоръчате някого с опит... 

Re: Бързи въпроси и отговори
b00st написа:Що му наливате толкова масло, като покаже +1 слагайте половинка и си карате. За да покаже точно датчика трябват около 20-30 км каране. Отделно тоя датчик е хубаво да се смени с нов, че много лъже понякога.
В случая на мен ми трябва масло за други цели - първо за капкова проба - да видя в какво състояние е маслото щото е вече на 12к км, и второ за анализ, защото искам да пратя чисто масло, а в същото време ми се ще да пробвам една добавка за възстановяване на гуми преди да го сменя. Относно показанията на датчика. За такива като мен които имат разход масло е добре да знаят, че ако го гори в някои случаи(ако двигателят е добре загрят при много дълго пътуване), може да поиска литър, едва когато е с до около 200мл под минимума. На мен вече на два пъти ми се случва така. После като долея литър, отчита по скалата, че е на 3/4, a не на максимум. При мен с горене 1 литър на 3200км, тия 200мл отговарят на около 500-600км, т.е. литъра ми го иска не след 3200км, а след 3800км, обаче тогава нивото е вече с около 200мл под минимума. Разбира се ако пътуването в което става това преминаване на минимума е по кратко от тия 600км, ще бъде изгорено съответно по-малко масло от тия 200мл.
Последна промяна zaharia на 26 Фев 2018, 23:11, променена общо 2 пъти
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Бързи въпроси и отговори
Добре, а защо чакате да си поиска литър?
Като падне до половината - досипете 500 мл, после пак и така.
Като падне до половината - досипете 500 мл, после пак и така.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Бързи въпроси и отговори
Bexim написа:Добре, а защо чакате да си поиска литър?
Като падне до половината - досипете 500 мл, после пак и така.
Мне, това не е добра идея. Сензора не отчита въобще точно баш като показва в средата, отчита най-точно като ти поиска литър. Дори си го пише в ръководството - масло се долива само когато изрично изпише +1.
Re: Бързи въпроси и отговори
Bexim написа:Добре, а защо чакате да си поиска литър?
Като падне до половината - досипете 500 мл, после пак и така.
долива се само при +1 ... от отчет в мануала

не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Бързи въпроси и отговори
Добре де, седиш на 1/4 и имаш дълъг път... Струва ли си рискът?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Бързи въпроси и отговори
Bexim написа:Добре де, седиш на 1/4 и имаш дълъг път... Струва ли си рискът?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Точно пред таква дилема бях тия дни. По индикатора бях на 1/4, предстоеше ми дълъг път, по сметки трябваше да ми поиска литър след двеста км, а на практика ми ги поиска след 700км и то след спиране и 1ч престой. Ами ако не бях спирал, кога щеше да ги поиска? В това положение маслото е било вече 200мл под минимума. Най-добре за мотора в такива случаи е да му се долее половин литър, а по нататък за следващото доливане което обикновено не би трябвало да е по време на дълъг път, да се долее цял. Аз по принцип до момента винаги съм доливал цял уж за да следя точно колко масло гори, но в случая по-разумно е да се долее половина, сметките няма да се объркат.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Бързи въпроси и отговори
Точно по същата логика съм напълно сигурен, че няма как да я препълня, за това винаги си сипвам по този метод - на половинка, по половинка и до сега винаги ми е вдигала на макс.
При мен няма нужда от много чакане, не знам защо, веднага си го отчита.
Най-точно можеш да засечеш като сменяш маслото. Виждаш какво показва и колко си източил.
При мен няма нужда от много чакане, не знам защо, веднага си го отчита.
Най-точно можеш да засечеш като сменяш маслото. Виждаш какво показва и колко си източил.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Бързи въпроси и отговори
Метода на отчитане изисква да са налични няколко условия - температура на маслото, липса на ускорение (или по-точно акселерометъра да отчита ускорение до определени граници), граници на обороти и вероятно други. Измерванията също така се случват през определен интервал, а не постоянно да мери. Ако си в движение, не изписва никакъв надпис, а просто светва триъгълничето на таблото - без звукова сигнализация или каквото и да е. Много е лесно човек да не го види, а ако примерно е на резерва или течността за чистачки сигнализира, триъгълничето вече е там и няма и да разбере за маслото. За това по-скоро не си го забелязал, колега. Когато си спрял и потеглил отново, тогава е имало визуална и звукова сигнализация. Отделно не гледайте на нещата в черно и бяло - пада литър под нивото и мотора затяга
. Нищо подобно - 200-300км могат да се изминат след поискване на литър (стига да не е спукан картера нали и да изтече всичко
).
Датчика е най-достоверен в крайните положени - максимум и доливане на литър. За това, ако колата ви консумира масло, си носете литърче и доливайте, когато колата го поиска. Ако сте тръгнали на една чертичка и ще изминете много километри без почивка - проверявайте периодично нивото или гледайте за предупредителното триъгълниче.


Датчика е най-достоверен в крайните положени - максимум и доливане на литър. За това, ако колата ви консумира масло, си носете литърче и доливайте, когато колата го поиска. Ако сте тръгнали на една чертичка и ще изминете много километри без почивка - проверявайте периодично нивото или гледайте за предупредителното триъгълниче.
- Ronian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: Бързи въпроси и отговори
Колеги днес как си карам ми излезна грешка steering angle sensor. И ми се изключи блокажа пробвах с въртене на волана не стана. Как мога да го калибрирам(инициализирам) с инпа става ли или с др програма се прави.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Бързи въпроси и отговори
С иста се прави
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Airdust
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 330
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530D
- Мечтае да кара: Тротинетка Lime
Re: Бързи въпроси и отговори
Малко OFF Topic:
Колеги, да напомня да си проверите дренажите под предния капак, че с тия снегове и дъждове дето идват да не стане беля с компютри и блокове на АБС-а.
Колеги, да напомня да си проверите дренажите под предния капак, че с тия снегове и дъждове дето идват да не стане беля с компютри и блокове на АБС-а.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани