Мегаскуърт или Вемс за Е30

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мегаскуърт или Вемс за Е30

Мнение от AlibiTu » 01 Яну 2007, 14:04

Поизчетох доста инфо из чуждите форумчета, но все пак ще ми интересно и вашето мнение. Кое от двете управляващи устройства е по-подходящо за Е30. Основно искам да насоча темата към начина на запалване. Кое е добър вариант при МС и съответно в сравнение с ВЕМС.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 12.03.2006

Мнение от rudolf » 01 Яну 2007, 15:44

колега колко струва ВЕМС?? ,,,,аз си мисля че при такъв вапрос едва ли ти ще го монтираш и мапваш,-като идея не е ли по добре да намериш човека и да уточните с него?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 01 Яну 2007, 16:44

според мен много добре е зададен въпроса...
и мен ме интересува тая работа ;). до колкото знам от 2 години вемс не се развива особено?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 3.01.2006
Местоположение: софия

Мнение от bate borko » 02 Яну 2007, 0:11

сложи си мегасмърт,по разпространен е и е монтиран на повече коли и се знае за него повече

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 02 Яну 2007, 13:53

ВЕМС струва 615 евро с настройките за моята кола. Допълнително :
Бош моторшпорт Игнишън 130 Евро
Кнок сензор 50 Евро
Бууст Мап и Мат сензор 50 Евро
Мат сензор 25 Евро
Уайдбанд Сонда 80 Евро
И горе долу целия комплект излиза около 950 Евро


Като цяло ВЕМС е доста по-добре от МС, но и цената е доста по-сериозна. ВЕМС е пригоден повече за Европейските автомобили, а МС за американските. От това което прочетох, ВЕМС го препоръчват повече за М42, М50, М52 мотори. Т.е. за тези с СОP запалване. За Е30 (М10, М20) моторите казват, че МС би свършил също отлична работа и парите не си заслужават за ВЕМС.

Мен лично ме интересува някой да съпостави видовете запалване на МС и да каже кое е по-добро като система, кое е за препоръчване и т.н. То е ясно, че може да се прочете за различните видове, но друго си е от хора с опит, а и някои неща не ги пише (Примерно, че ВБ921 с оригинална бубина може да позагрее и да изгори).
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 02 Яну 2007, 19:48

И МС и Вемс работят с една и съща настройваща програма-тази на МС с карта 12х12 стойности.Вемс е подходящ за едногоривни автомобили,докато МС за едно или двугоривни.По старите версии на Вемс работят и с една бобина(М10,М20),докато новите май не.Мегаскуирт е проект "open source" и Мегаскуиртърите си помагат,докато Вемс е леко "затворен" проект и Вемс-аджийте не обичат да споделят.На мен Вемс ми харесва затова че всички възможни и модерни сензори могат да се четат от Вемс,а и платката спокойно може да се побере в кутията на Мотроник 1.3.Вемс има възможност да се настройва не само с лаптоп,но към него може да се включи клавиатура и малък LCD дисплей и да логва на ММС карта.МС се управлява само с лаптоп и логва чрез него.Това за драйвера на бобината VB 921 аз го писах,защото в форума на МС имаше оплаквания че при монтирането в БМВ Е30 драйвера прегрява.Вемс работи с други драйвери(малко по-мощни),но и те спокойно могат да се монтират в МС на мястото на оригиналния.
Аз имам интерес да си сглобя(не да купя готов) Вемс и съм поръчал малка част от детайлите.Понеже не бързам смятам да стана готов в края на март най-рано.Ако излезе успешно няма пречки да се направят повече бройки.Също така имам и за цел да сглобя няколко варианта платки на МС,програматори,стимулатори и MegaView за МС с процесор MC68HC908GP32CP(Мегаскуирт 1).До Нова година обаче нямах време да се занимавам.
Megasquirt & Megaview user

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 02 Яну 2007, 23:35

Много полезно изказване!
Според теб кое е най-доброто запалване с МС за Е30 с М20 мотор? (Под най-добро разбирай съчетание на здравина и полезно действие).
Прочетох различни мнения:
1. Уейстет Спарк с 3 бубини и 3 ВБ921
2. МСД Игнишън и 1 бубина и дистрибутор
3. Оригинална бубина и дистрибутор (тук ти спомена обаче, че има случаи на прегряване, значе не ни удовлетворява)
4. COP от М50 (примерно) и 6 ВБ921 и пак на принципа Уейстет Спарк
5. ЕДИС 6
6. ЕДИС 6 бубини и Уейстет Спарк
..... за тия варианти се сещам.

Кое и защо?

Мисля, че доста още потребители се интересуват от тази информация, такаче молим за отговори
:)
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 03 Яну 2007, 11:43

Най-доброто запалване зависи от целите и виждането на собственика на колата.Аз исках да не променям съществуващата инсталация на колата и да я направя за две горива,с две карти затова сложих МС в кутията от Мотроника като даже използвах оригиналния щекер с 55 извода на Мотроника.Драйвера ми за бобината е съставен от два транзистора IRFP 460 и един допълнителен транзистор.
МС може да работи с СОР и три драйвера-това ми е любимия,но бобините в случая работят с удвоена честота и не зная как ще работят при високи обороти.Има няколко човека работещи с СОР и М50 мотор в МС форума-засега нямат оплаквания.Предимства на СОР-тънки кабели и ниско напрежение до бобините.
Wasted spark има недостатъка(за мен) че трябва да се монтира на купето и подобно на дистрибутора ползва дълги високоволтови кабели до всяка свещ.
EDIS 6 за мен е същото като уейстет спарк,но в него са си драйверите за управление на бобините и има входния усилвател-формировател за VR-сензора.
Тук много зависи какъв тип платка МС използваш.МС версия 3.0 се различава от МС версия 2.2 само по това че на платката има поставен драйвер за бобината,поставени са транзисторите за управление на нискоомни дюзи и има вход за VR или Hall сензори.МС версия 2.2 може да се допълни с тези неща но само външно.Ако си решил да купуваш МС версия 3 знай че директно без никакво преправяне може да замени твоя Мотроник(може да се наложи смяната на драйвера за бобината с по-мощен).
Аз обаче смятам че платките на МС са много големи и би могло да се намалят за да се монтира в кутията на оригиналното ЕКУ.Аз не искам да слагам допълнителни кутии и както вече казах да използвам 100% инсталацията на колата.Затова и ще се занимая да ги проектирам наново.За цената-смятам че версия 3.0 може да излезе около 300 лв.,версия 2.2 около 240 лв.,а ВЕМС около 500 лв.Това обаче за сглобено и тествано устройство(платка) без металната кутия,придружен с необходимия софтуер,без монтаж и без настройка.Настройката ще бъде от собственика.
Megasquirt & Megaview user

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 03 Яну 2007, 15:18

Ей това мнение очаквах :yes:

Аз лично ще използвам Версия 3.0, като ще го поръчвам направо сглобен и тестван + още някои глезотиики. Ще попитам фирмата дали немогат да ми монтират направо по-здрави транзистори. За начало ще си ползвам оригиналната бубина и дистрибутор, като ще ползвам ВР сензора.

Мерси много валентино! Адски полезна информация! Като дойде време за монтажа и ако имам някакви въпроси, ще може ли да се консултирам с теб? ;)
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 03 Яну 2007, 15:24

Може ли един тъп въпрос :uups:
Какво се постига с тази трансформация ....!?
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 03 Яну 2007, 15:46

Не разбрах коя трансформация?
Ако имаш предвид да допълниш МС версия 2.2 до версия 3.0 то става външно,на малка платка се монтират елементите и се свързват с къси кабелчета с основната платка.
Май е време да напиша една тема за МС с описание на български.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 03 Яну 2007, 15:56

valentino написа:Не разбрах коя трансформация?
Ако имаш предвид да допълниш МС версия 2.2 до версия 3.0 то става външно,на малка платка се монтират елементите и се свързват с къси кабелчета с основната платка.
Май е време да напиша една тема за МС с описание на български.


време е =) ехехе

имах впредвид цялата операция МС и ВЕМС
демек кво променяш от сток състеяние ...(в работата на двигателя кво се променя)
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 11.04.2004
Местоположение: София

Мнение от Sve » 03 Яну 2007, 16:14

Sharo написа:
valentino написа:Не разбрах коя трансформация?
Ако имаш предвид да допълниш МС версия 2.2 до версия 3.0 то става външно,на малка платка се монтират елементите и се свързват с къси кабелчета с основната платка.
Май е време да напиша една тема за МС с описание на български.


време е =) ехехе

имах впредвид цялата операция МС и ВЕМС
демек кво променяш от сток състеяние ...(в работата на двигателя кво се променя)


Доколкото знам, тази кола не е сток... поправете ме ако бъркам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 03 Яну 2007, 16:36

Sve написа:
Sharo написа:
valentino написа:Не разбрах коя трансформация?
Ако имаш предвид да допълниш МС версия 2.2 до версия 3.0 то става външно,на малка платка се монтират елементите и се свързват с къси кабелчета с основната платка.
Май е време да напиша една тема за МС с описание на български.


време е =) ехехе

имах впредвид цялата операция МС и ВЕМС
демек кво променяш от сток състеяние ...(в работата на двигателя кво се променя)


Доколкото знам, тази кола не е сток... поправете ме ако бъркам.


добре де искам да кажа преди да се сложи това нещо наречено МС или ВЕМС.... каква е разликата преди и след него
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 03 Яну 2007, 16:53

Моята кола е без промени по мотора.Имам турбо,но не съм го монтирал.Просто исках да свикна с МС преди да правя механични промени.Понеже карам М20 вече 14 години този мотор иска малко по-голямо предварение(особенно на газ),освен това и оборотите на празен ход са ниски.Засега не съм се стремял към някакви постижения-просто исках да видя как ще работи с МС.Нямам и желание за настройка,защото искам и да пробвам ВЕМС.После ще реша кое ще остане и ще настройвам него.
Megasquirt & Megaview user

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook