Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Dextuar » 06 Яну 2018, 9:21

Georgi Zh. написа:Здравейте ! Бях тръгнал да търся 320 автомат обаче намерих една 330 ХД автомат можели някой който има наблюдения да ми каже горе долу каква е разликата в разхода на гориво, търсия икономичен автомобил за градско каране и нз 330 дали ще оправдае това което търся :)

Няма да го оправдае, вземи си 320д М47 ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 22.01.2017
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 F80

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от M0n57eR » 06 Яну 2018, 10:11

Georgi Zh. написа:Здравейте ! Бях тръгнал да търся 320 автомат обаче намерих една 330 ХД автомат можели някой който има наблюдения да ми каже горе долу каква е разликата в разхода на гориво, търсия икономичен автомобил за градско каране и нз 330 дали ще оправдае това което търся :)

Странно питаш за разхода, следователно финансите имат значение, а горивото е една от най - малките разлики между двата мотора, особено при XD. Ако търсиш икономия и “евтино” колегата ти каза M47


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 6.04.2012
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ve55ko » 06 Яну 2018, 19:55

Какъв модел са оригиналните крушки на този фар:
Изображение

Колата е E90 м10.2008г. с dynamic bi-xenon - автоматични, адаптивни и завиващи би-ксенон фарове.
До крушката не мога да стигна лесно, за да я извадя, а баласта е това:
IMG_20180106_184808.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 19.10.2013
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от x7z » 06 Яну 2018, 20:20

Philips D1S 12V 35W (63217217509) ?

инфо : http://www.oemxenonshop.com/BMW-E90-E91 ... place.html
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Dextuar » 06 Яну 2018, 22:03

Gqbriel написа:По спомен махаш RDC от табло и нави

Написал съм му на колегата още вчера на ЛС кое и как, прочел го е, а feedback никакъв, как да искаш после да помогнеш , като и едно благодаря дори не е върнал... :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 747
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от nikola59 » 07 Яну 2018, 1:10

x7z написа:Philips D1S 12V 35W (63217217509) ?

инфо : http://www.oemxenonshop.com/BMW-E90-E91 ... place.html

И перфектният заместител на цена за 2 бройки (комплект) 104 евро от немският амазон: Osram Xenarc Night Breaker Unlimited D1S HID Xenon Brenner 85 V, 66140XNB HCB Duo Box Set of 2

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 5.10.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW Х1
Мечтае да кара: BMW X6

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от The iron hammer » 07 Яну 2018, 10:04

Georgi Zh. написа:Здравейте ! Бях тръгнал да търся 320 автомат обаче намерих една 330 ХД автомат можели някой който има наблюдения да ми каже горе долу каква е разликата в разхода на гориво, търсия икономичен автомобил за градско каране и нз 330 дали ще оправдае това което търся :)


Здравей значи ако търсиш по икономичен вариант аз сам с м47двигател разхода ми е 5 извънградско градско към 9, 330ХД ще ти гори повечко но пък е по добре за зимата,другото което беше важно за мен когато аз си търсих автомобил беше веригата да е отпред защото ако е отзад към купето майсторите взимат доста за труд ако се наложи да се сменя верига или нещо др.
Все пак взимаме втора ръка коли трябва да очакваш всичко преди да си я стегнал.
Съвет от мен остави си пари на страна ако нещо ревне по колата която и да вземеш.
Желая ти успех дано да случиш на автомобил.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 6.04.2012
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ve55ko » 07 Яну 2018, 21:01

nikola59 написа:
x7z написа:Philips D1S 12V 35W (63217217509) ?

инфо : http://www.oemxenonshop.com/BMW-E90-E91 ... place.html

И перфектният заместител на цена за 2 бройки (комплект) 104 евро от немският амазон: Osram Xenarc Night Breaker Unlimited D1S HID Xenon Brenner 85 V, 66140XNB HCB Duo Box Set of 2

Благодарско ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от awful » 08 Яну 2018, 20:55

На колко КМ е хубаво да се смени веригата на m47TU2 (e90) ако човек си знае км, моята е на 240к и се замислих на колко км да е сменя, понеже вечно нещо няма, а някои казват че се разтягала...... какво мислите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Gqbriel » 09 Яну 2018, 8:48

awful написа:На колко КМ е хубаво да се смени веригата на m47TU2 (e90) ако човек си знае км, моята е на 240к и се замислих на колко км да е сменя, понеже вечно нещо няма, а някои казват че се разтягала...... какво мислите.

Принципно и е време..дали ще я смениш - ти решаваш ;)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 22.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от tosh » 09 Яну 2018, 9:46

Здравейте колеги!
Искам да правя ретрофит на power folding side mirrors (автоматични сгъваеми) като единствено искам да могат да се сгъват, за затъмняване и накланяне на дясното при паркиране не държа особено.
Намерих в OLX едни огледала и човека ми каза че били с 5 пина което нищо не ми говори.... Та въпроса ми е 5 пинови огледала сгъваеми ли са? Каква е разликата между 3 и 5 пина?
ИзображениеИзображениеИзображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 09 Яну 2018, 10:07

tosh написа:Здравейте колеги!
Искам да правя ретрофит на power folding side mirrors (автоматични сгъваеми) като единствено искам да могат да се сгъват, за затъмняване и накланяне на дясното при паркиране не държа особено.
Намерих в OLX едни огледала и човека ми каза че били с 5 пина което нищо не ми говори.... Та въпроса ми е 5 пинови огледала сгъваеми ли са? Каква е разликата между 3 и 5 пина?
Да ти даде рама на колата за да ги провериш или да ти каже дали колата го е имала като опция, иначе тези огледала се управляват различно, Има врианти с три кабела и всички възможни екстри.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Gqbriel » 09 Яну 2018, 10:08

tosh написа:Здравейте колеги!
Искам да правя ретрофит на power folding side mirrors (автоматични сгъваеми) като единствено искам да могат да се сгъват, за затъмняване и накланяне на дясното при паркиране не държа особено.
Намерих в OLX едни огледала и човека ми каза че били с 5 пина което нищо не ми говори.... Та въпроса ми е 5 пинови огледала сгъваеми ли са? Каква е разликата между 3 и 5 пина?

2та допълнителни пина са за тази функция,но ти трябва и управлението и после да кодираш колата с екстрата за да тръгнат да да пуснеш Lin Bus,защото се контролират по него за разлика от стандартните огледала


Theory: the power folding mirrors are controlled by the LIN bus. The standard mirrors are not. The drivers switch cluster IS on the LIN bus already and is directly connected to the drivers door mirror (although by default the mirror is not on the LIN bus). You do not need to replace the drivers door loom because once the FRM has been coded, the LIN to the mirrors are activated. The passenger door mirror however does not have the wiring for the LIN (unless you have memory seats) which is why we need to replace that door loom and install the LIN bus to the FRM.


Anyway the retrofit was not that difficult.



1: огледала
2: управление при водача
3: кабелите към огледалата
4: някой друг метър кабели :)

Стъпки мисля,че ще се оправиш с езика

###Passenger door###
1: Remove passenger door trim, peel back the lining. Undo loom from bulkhead (in the door shut).
2: Peel back the trim covering the mirror and undo the connector.
3: Remove the mirror by undoing the 3 bolts, be careful not to let it drop.
4. Fit the new mirror into place, make sure the rubber grommet is fixed through the hole.
5: Undo all connectors and remove loom from door.
6: Refit the new loom, you might have spare connectors left over. These can be tied back into the bottom of the door. It won't foul the windows when they open.
7: Do not refit the loom into the bulkhead just yet. We need to modify the connector block.
7: Refit all the trim.

###Driver door###
1: Remove door trim.
2: Follow steps 2, 3 and 4 as above.
3: Refit connector to the mirror.
4: Prise up the window switch cluster, unclip the connector and fit the new switch cluster in it's place.
5: Refit all the trim.

###Installation of LIN bus###
1: Using the old loom that you took out of the passenger door. Take out one of the small pins (this will be used to plug into the FRM). This is assuming you don't want to keep the old loom.
2: Take off the drivers footwell trim to get access to the FRM. You need to plug in the pin to the X14260 connector at pin 22.
3: Route this wire to the passenger footwell.
4: Remove enough trim to get access to the door loom which is inside the bulkhead. This is quite tricky as there is not much room to maneouvre
5: Peel back the insulation and the large black soft grommet. This allows you a little more working room.
6: The LIN bus uses pin 6 on the passenger door loom connector. Power for the mirrors is provided on pin 8. This needs to be connected to a permanent 12v supply. You will see that pins 2 and 7 are not used on the new door loom and are now redundant. I removed these pins from the bulkhead loom and stripped back enough of the black sellotape to enable me to use these wires. Cut them a few inches down the loom and tape off the old cables.
7: Remove these pins and put them into pin 6 and pin 8 of the bulkhead loom.
8: Crimp the wire from pin 6 to the wire that leads to pin 22 on the FRM.
9: Crimp the wire from pin 8 to a 12+ permanent supply. There is a large red wire with a blue tracer on a connector which also houses a large brown wire and a thin white wire. I connected pin 8 to the Red/Blue wire.
10: Refit all the trim.

###Coding###
This depends on your setup of NCSEXPERT and which profiles you have. But basically, install the mirrors by coding the option using a profile with manipulation disabled. Then change any options using a profile with manipulation enabled. The steps I took are as follows:

1: Using WERKSEINSTELLUNG profile in NCS Expert, code $313 to the CAS and NFRM.
2: Take a backup of the CAS and NFRM in case you have other options you want to keep.
3: Code using SG_CODIEREN which will reset the modules back to default (and enable the folding mirror options).
4: Change profile to OFFEN.
5: Read CAS/NFRM modules and restore any of your previous options that have been overwritten.

Всичко това на aktiv с НЦС

NFRM - Folding Outside Mirrors(SPIEGEL_EINKLAPPEN)
Automatic Electrochromatic Dimming Mirror (SPIEGEL_ELEKTROCHROM)
Outside Mirrors Heating(SPIEGEL_HEIZUNG)
Comfort Closing Folding Outside Mirrors (SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP)
CAS - Comfort Opening with Remote Control (KOMFORTOEFFNUNG_FB)
Comfort Closing with Remote Control (KOMFORTSCHLIESSUNG_FB)
FZD - Automatic Electrochromatic Dimming Mirror (EC_SPIEGEL)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 09 Яну 2018, 10:13

awful написа:На колко КМ е хубаво да се смени веригата на m47TU2 (e90) ако човек си знае км, моята е на 240к и се замислих на колко км да е сменя, понеже вечно нещо няма, а някои казват че се разтягала...... какво мислите.
Колега ако си 100% сигурен в пробега няма от какво да се притесняваш. Тя на 240к тамън се е разработила :)
На тоя мотор специално са единични случаите на скъсване и е все над 500к км.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 09 Яну 2018, 10:16

За огледалата става и без конзолата с копчето, може да ги прибира от ключа.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook