Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- dir2cas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
foxi написа:Незнам как разбра че несъм карал (можеш на погледнеш в подписа ми) в момента карам и дизел и банзин и имам реална представа от подръжка и вървеж.Мога да кажа да ти кажа че бензина доставя в пъти по голямо удоволствие от дизела .Единстветото нещо което ми харесва на дизела е ниския разход и до там.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Колега foxi, коментара не беше на твоето мнение, а към колегата, когото цитирах. Не си казал нищо по-различно от моето мнение по въпроса

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Nikkie написа:foxi написа:Незнам как разбра че несъм карал (можеш на погледнеш в подписа ми) в момента карам и дизел и банзин и имам реална представа от подръжка и вървеж.Мога да кажа да ти кажа че бензина доставя в пъти по голямо удоволствие от дизела .Единстветото нещо което ми харесва на дизела е ниския разход и до там.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Този разход , който ще го докараш на дизела можеш и спокойно като пари да ти е същото но на ГАЗ . Това е моята идея , парите които ги давам сега за нафта да минат за газ но вече в друг автомобил клас Лимузина.
Градско този дизел не мисля , че ще ти гори по малко от 11-12 х 2.09лв в София , а газ и 20 да ти гори по х 1лв .. са си 20лв както и да го смяташ пак си евтин от нафтата... а за извънградско да не говорим ако караш със скорости над 140км/ч .. както ми дават леона 5.0л така си лапа по 7.5 нафта а 6 цилиндровия дизел няма да е по-малко от 8.5-9л.
Колега три литровия дизел за да го накараш да изхарчи 9л. извънградско трябва да я караш с постоянна скорост над 200км/ч.

До 170-180 разхода е под 8, с 140-150 е под 7м със 120 слиза на 6л. на 100км.
Бензина в града ще ти изхарчи 12 точно никога, това може да го постигнеш ако караш по околовръстното, ако я набиеш в трафика където дизела харчи 12 с автомат, бензина с автомат отива на 20, на газ 22....
Като покараш малко на ГАЗ и почнат да се ебават дюзите пак ще си говорим кое е по готино.
Бензина е по приятен за каране, но е по скъп това е, ако искаш мощност с нисък разход дизел, ако не ти пречи колко харчи и не ти тежи караш бензинова на бензин.
Иначе се обричаш на проблеми и излишни гимнистики по отстраняването им.
По горе беше писал, че дизела бил скапан и много се развалял, а за бензиновите тук няма много теми, но можеш да влезеш в е90 радела и да четеш за какво става дума, всичките харчат много масло, от там скапват катализаторите и ламбдите, водната помпа е електрическа и струва 900лв, термостата и той се управлява от ЕКУ-то на колата, има ралични режими на работа, като ЕКО режима поддържа работна температура около 110градуса, сам се сещаш какво се случва с всички гумени уплътнения гарнитури и всички пластмасови щуцери по мотора, както и с гумичките на клапаните при тия температури

За N53 дюзите са като консуматив, не са много скъпи но за сметка на това не изкарват много, често има проблеми на пробег от 30-40к км.
Динамиката и усещането няма какво да ги коментираме, бензиновия мотор си е бензинов и е несравним с дизела, но си е скъп за поддръжка.

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
vld написа:Като покараш малко на ГАЗ и почнат да се ебават дюзите пак ще си говорим кое е по готино.
За N53 дюзите са като консуматив, не са много скъпи но за сметка на това не изкарват много, често има проблеми на пробег от 30-40к км.
Динамиката и усещането няма какво да ги коментираме, бензиновия мотор си е бензинов и е несравним с дизела, но си е скъп за поддръжка.
Наистина газификацията вече не е това, което беше... 1500-2000 за ГО + редовни кръгчета само на бенз (че да не спичат дюзите) + палене и загряване до 35-40 градуса на бенз и излиза, че газовата сметката чисто като разход за гориво лв/100км може и да надвиши дизеловата. Вече поддръжка, усещане, кеф са много субективни, едното е въпрос на късмет, другото на вкус. Имай в предвид, че понятията "кола за града" + "лимузина" + "икономия" + "голям бензинов мотор" са трудно съвместими.
П.С. По 6 дюзи от 350 лева/бр. и то на такива кратки интервали не е много евтино. Още ми е трудно да повярвам, че са толкова калпави, но от друга страна е сред първите бензинови двигатели с директно впръскване на БМВ, с което си обяснявам някои от проблемите.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
drago9205 написа:vld написа:Като покараш малко на ГАЗ и почнат да се ебават дюзите пак ще си говорим кое е по готино.
За N53 дюзите са като консуматив, не са много скъпи но за сметка на това не изкарват много, често има проблеми на пробег от 30-40к км.
Динамиката и усещането няма какво да ги коментираме, бензиновия мотор си е бензинов и е несравним с дизела, но си е скъп за поддръжка.
Наистина газификацията вече не е това, което беше... 1500-2000 за ГО + редовни кръгчета само на бенз (че да не спичат дюзите) + палене и загряване до 35-40 градуса на бенз и излиза, че газовата сметката чисто като разход за гориво лв/100км може и да надвиши дизеловата. Вече поддръжка, усещане, кеф са много субективни, едното е въпрос на късмет, другото на вкус. Имай в предвид, че понятията "кола за града" + "лимузина" + "икономия" + "голям бензинов мотор" са трудно съвместими.
П.С. По 6 дюзи от 350 лева/бр. и то на такива кратки интервали не е много евтино. Още ми е трудно да повярвам, че са толкова калпави, но от друга страна е сред първите бензинови двигатели с директно впръскване на БМВ, с което си обяснявам някои от проблемите.
Пробег до около 60 000 км , после почва да пикае по стените на цилиндъра и после ...
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Пичове пак почнахте да фантазирате за тия дюзи. Да случва се но чак пък 6 дюзи за 40к км? Моята има 2 сменени дюзи за първите 100к км. После няма история. За разхода съм писъл и в темата за разход. 8 до 120км спокойно шофиране. 9 нормално каране. 10-11 като се изцивявам като шофьорdrago9205 написа:vld написа:Като покараш малко на ГАЗ и почнат да се ебават дюзите пак ще си говорим кое е по готино.
За N53 дюзите са като консуматив, не са много скъпи но за сметка на това не изкарват много, често има проблеми на пробег от 30-40к км.
Динамиката и усещането няма какво да ги коментираме, бензиновия мотор си е бензинов и е несравним с дизела, но си е скъп за поддръжка.
Наистина газификацията вече не е това, което беше... 1500-2000 за ГО + редовни кръгчета само на бенз (че да не спичат дюзите) + палене и загряване до 35-40 градуса на бенз и излиза, че газовата сметката чисто като разход за гориво лв/100км може и да надвиши дизеловата. Вече поддръжка, усещане, кеф са много субективни, едното е въпрос на късмет, другото на вкус. Имай в предвид, че понятията "кола за града" + "лимузина" + "икономия" + "голям бензинов мотор" са трудно съвместими.
П.С. По 6 дюзи от 350 лева/бр. и то на такива кратки интервали не е много евтино. Още ми е трудно да повярвам, че са толкова калпави, но от друга страна е сред първите бензинови двигатели с директно впръскване на БМВ, с което си обяснявам някои от проблемите.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Speed_Am_All написа:Пичове пак почнахте да фантазирате за тия дюзи. Да случва се но чак пък 6 дюзи за 40к км? Моята има 2 сменени дюзи за първите 100к км. После няма история. За разхода съм писъл и в темата за разход. 8 до 120км спокойно шофиране. 9 нормално каране. 10-11 като се изцивявам като шофьорdrago9205 написа:vld написа:Като покараш малко на ГАЗ и почнат да се ебават дюзите пак ще си говорим кое е по готино.
За N53 дюзите са като консуматив, не са много скъпи но за сметка на това не изкарват много, често има проблеми на пробег от 30-40к км.
Динамиката и усещането няма какво да ги коментираме, бензиновия мотор си е бензинов и е несравним с дизела, но си е скъп за поддръжка.
Наистина газификацията вече не е това, което беше... 1500-2000 за ГО + редовни кръгчета само на бенз (че да не спичат дюзите) + палене и загряване до 35-40 градуса на бенз и излиза, че газовата сметката чисто като разход за гориво лв/100км може и да надвиши дизеловата. Вече поддръжка, усещане, кеф са много субективни, едното е въпрос на късмет, другото на вкус. Имай в предвид, че понятията "кола за града" + "лимузина" + "икономия" + "голям бензинов мотор" са трудно съвместими.
П.С. По 6 дюзи от 350 лева/бр. и то на такива кратки интервали не е много евтино. Още ми е трудно да повярвам, че са толкова калпави, но от друга страна е сред първите бензинови двигатели с директно впръскване на БМВ, с което си обяснявам някои от проблемите.
Sent from my ONE E1005 using Tapatalk
Колега имаме поглед над нещата не е да не сме карали бензинови БМВта през годините, знаем колко харчат и колко вървят.
Самия факт че от модела 90% са произведени и продадени дизели, срещу 10% бензинови говори сам по себе си.
При тройките има доста повече хора с тея мотори има някои ги покарват бая зачети да видиш какви са им драмите.
П.С. като отвориш немсото мобиле има ДВЕ 530 бензин на по над 300к км., от общо 160 обяви, за дизелите има няколко на 600+. и много над 400+, та по издържливост определено М57 е доста по здрав и икономичен мотор спрямо преките си конкуренти на безнин N52 и N53.
Има разбивки по немските форуми какви километри изминават и колко им струва на километър барабар с ремонтите, всеки сам може да си направи сметката.
След някоя друга година като доусъвършенстват директното впръскване + турбо при бензиновите, заедно с забраните за ЕКО норми които въвеждат геманците, нещата ще се обърнат.
В края на 90-те години всички автомобилни производители се юрнаха да правят дизели, сега е обратното, всичко почват да правят турбо бензинки с директно впъскване, това ще усъвършенства моторите и ще изчисти техните проблеми. И не на последно място ще са икономични.
Аз лично не бих върнал едно Ф10 528и което турбо с директно впръскване, относително безпроблемно и доста по икономично сравнено с предходните Е60 528/530.

- dir2cas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Speed_Am_All написа:За разхода съм писъл и в темата за разход. 8 до 120км спокойно шофиране. 9 нормално каране. 10-11 като се изцивявам като шофьорградско в трафика 15-18
Прибавяш +1,5-2л и получаваш разхода на 8-мака при споменатите условия

- Nikkie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 3.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: като тъпанар ... Е61 530D
- Детайли за колата: Параход
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Интересна тема се заформи , ама аз съм все още тежко двоумящ се .. Дизел или Бензин ? ако е Дизел кво да е 525д или 530д , Бензин - 525 или 530 ... страшна дилема!




- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Колеги аз не отричам качествата на дизелите. Аз търсих 530д до 200к км, ама нямаше за моя бюджет и взех бензинова. Истината всички е знаем колите са много хубави, докато се подържат като хората.
Sent from my ONE E1005 using Tapatalk
Sent from my ONE E1005 using Tapatalk
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Nikkie написа:foxi написа:Незнам как разбра че несъм карал (можеш на погледнеш в подписа ми) в момента карам и дизел и банзин и имам реална представа от подръжка и вървеж.Мога да кажа да ти кажа че бензина доставя в пъти по голямо удоволствие от дизела .Единстветото нещо което ми харесва на дизела е ниския разход и до там.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Този разход , който ще го докараш на дизела можеш и спокойно като пари да ти е същото но на ГАЗ . Това е моята идея , парите които ги давам сега за нафта да минат за газ но вече в друг автомобил клас Лимузина.
Градско този дизел не мисля , че ще ти гори по малко от 11-12 х 2.09лв в София , а газ и 20 да ти гори по х 1лв .. са си 20лв както и да го смяташ пак си евтин от нафтата... а за извънградско да не говорим ако караш със скорости над 140км/ч .. както ми дават леона 5.0л така си лапа по 7.5 нафта а 6 цилиндровия дизел няма да е по-малко от 8.5-9л.
А че ебав*ш майката на двигателя, не те ли притеснява? Ами този преди теб, ако вече му е взел живота на бензин, направо ще го довършиш с тая газ. Пичове, това не е Е34, не е и Е39, нито ладата на дядо ви - тук има прекалено много електроника, адаптации и тем подобни и с тая газ просто я обричате тая кола на мъки и за нея, и за вас. Това е мое лично мнение и не целя да убеждавам когото и да било.
- apexs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43 600RR
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
maikooo написа:apexs написа:Всички ги имат тези клапи от е90, е60, f01 и т.н . За да липсват според мен е имало интервенция отпред и не са възстановени. Може да са просто махнати, но надали някой ще си ги махне просто така.
Това не е вярно колега, далеч не всички е90 и е60 имат клапи, опция са, има цяла тема във форума, преди години се разискваше темата...
офф
Моя грешка.
За инфо ... коя е опцията, като номер ?
- Deo_10
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 19.08.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10, 535i X Drive LCI
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
dir2cas написа:Speed_Am_All написа:За разхода съм писъл и в темата за разход. 8 до 120км спокойно шофиране. 9 нормално каране. 10-11 като се изцивявам като шофьорградско в трафика 15-18
Прибавяш +1,5-2л и получаваш разхода на 8-мака при споменатите условия
При мен разхода е като на осмак тогава.


- dir2cas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Deo_10 написа:dir2cas написа:Speed_Am_All написа:За разхода съм писъл и в темата за разход. 8 до 120км спокойно шофиране. 9 нормално каране. 10-11 като се изцивявам като шофьорградско в трафика 15-18
Прибавяш +1,5-2л и получаваш разхода на 8-мака при споменатите условия
При мен разхода е като на осмак тогава.![]()
Е добре де, хвана ме


- Антон Дековски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 23.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G30 530i
- Мечтае да кара: бмв г30 м5
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Колеги,без да се заяждам с никой,питам от любопитство,защото тоя месец ще купувам е60 530д/530и,какво за вас е "бензина си е бензин","бензина носи повече удоволствие".
Карал съм 4 модела на е60 (520и,520д,525д,525и) при всички тези модели,за мен лично дизелът беше победител.Всичките коли бяха с автомат.Питам какво се има впредвид под "кеф от бензина" тъй като аз не можах да усетя този кефи с 520и автомат и ускорение от 0-100 за 9.9 секунди !(имайте впредвид че тези тестове се правят при идеални условия-гуми,пътна настилка,един човек в колата)ами то ние ако се качим повече от двама души в колата,ускорението най-вероятно ще отиде и над 10 секунди от 0-100,което си е срамота за кола от такъв клас...ускорявал съм с хюндай елантра 1.8 127коня за около 10 секунди от 0-100,с кола 95-та година,а какво остава за премиум лимузина.Нещата при дизела бяха съвсем различни,доста голямо издърпване още на ниските обороти,което липсваше при бензина...е да верно,4 цилиндъра е на високите скорости започва да издъхва,но все пак живеем в България,а не в Германия,където можем да хвърчим със 250 по аутобаните
При моделите 525и/525д ситуацията беше същата,отново дизела издърпваше много по-добре и ускоряваше от 0-100 по-добре(като тук говоря за версията на 525и със 192 коня,а не 218-коньовата-там нямам наблюдения).Та така всичко това съчетано с разход/вървеж,нещата отиват още повече в полза на дизела.Чарът на бензиновия мотор според мен е при моделите с голяма кубатура от 540и нагоре,до м5 разбира се
Но ако трябва да избирам е60 с малък мотор,то несъмнено дизела би бил моят избор,повече издъпрване на ниските обороти,и доста по-добър разход.А мен имен това ми прави най-голям кеф в една кола,не да започва да набира добре след 120-140км,а да прави огромна тяга в ниските обороти.Затова ми стана интересно какво имате предвид под "кеф от бензина",защото както казах за мен лично кефът от една кола е да прави тяга от ниските обороти,съчето с доста приличен разход,е какво повече му трябва на един водач,който не е със състезателски наклонности
Иначе единстветното което ми харесва при тези по-малките бензинови двигатели 525и,520и е звукът на високите обороти.Не знам как са нещата при 530д/530и,но отново дават по-добро ускорение от 0-100 за дизела,както и по-добър разход.
Карал съм 4 модела на е60 (520и,520д,525д,525и) при всички тези модели,за мен лично дизелът беше победител.Всичките коли бяха с автомат.Питам какво се има впредвид под "кеф от бензина" тъй като аз не можах да усетя този кефи с 520и автомат и ускорение от 0-100 за 9.9 секунди !(имайте впредвид че тези тестове се правят при идеални условия-гуми,пътна настилка,един човек в колата)ами то ние ако се качим повече от двама души в колата,ускорението най-вероятно ще отиде и над 10 секунди от 0-100,което си е срамота за кола от такъв клас...ускорявал съм с хюндай елантра 1.8 127коня за около 10 секунди от 0-100,с кола 95-та година,а какво остава за премиум лимузина.Нещата при дизела бяха съвсем различни,доста голямо издърпване още на ниските обороти,което липсваше при бензина...е да верно,4 цилиндъра е на високите скорости започва да издъхва,но все пак живеем в България,а не в Германия,където можем да хвърчим със 250 по аутобаните



- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Мнения за начинаещи - Е60/Е61 !
Кефа от бензиновия мотор се усеща при продължително агресивно шофиране, представи си че катериш някой проход на който има и прави отсечки, бензина можеш да го караш с часове в лютеницата и нищо няма да му стане.
Там си го пържиш 4500-7000об/мин. и му радаваш цялата газ, докато на един дизел няма да му е особенно комфортно ако го караш постоянно така.
Иначе за ежадневна употреба икономически най изгодно е 530д или 535д фейслифт, ралика в поддръжката и разхода почти няма, вървят добре спират добре харчат малко...
На дизела тамън ти стане кеф и оборотомера свършва, и трака, това му е недостатъка, но пък има много въртяш момент който компенсира ниските обороти.
Общо взето в едната кола слушаш музика, в другата си сваляш леко прозореца да си слушаш мотора
Едното е турбо кола с лаг, другото е атмосверен шест цилиндров мотор с плавно изразена графика на мощността.
Там си го пържиш 4500-7000об/мин. и му радаваш цялата газ, докато на един дизел няма да му е особенно комфортно ако го караш постоянно така.
Иначе за ежадневна употреба икономически най изгодно е 530д или 535д фейслифт, ралика в поддръжката и разхода почти няма, вървят добре спират добре харчат малко...
На дизела тамън ти стане кеф и оборотомера свършва, и трака, това му е недостатъка, но пък има много въртяш момент който компенсира ниските обороти.
Общо взето в едната кола слушаш музика, в другата си сваляш леко прозореца да си слушаш мотора

Едното е турбо кола с лаг, другото е атмосверен шест цилиндров мотор с плавно изразена графика на мощността.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани