Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Модератор: Общи модератори
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
alekangg написа:host написа:Конкретен пример от АутоБилд при 52 тествани гуми 225/50/17 летни тази година
1st: Continental Premium Contact 6 (240 лв) - нов модел
Total: 69.9 / Dry: 34.9 / Wet: 35
26th: Aeolus STEERINGACE AU01 1 (100-110лв) - стар модел, новия им е по-добре
Total: 77.7 / Dry: 36.6 / Wet: 41.1
естествено разлика има ... и не е хич малка на мокрото 6м+ ... обаче никой няма дори да си помисли да тества гума на 5+г и грайфер под 4м и яко опечена
давам пример с точно определена марка китайска гума защото съм я карал и знам, че не е трагикомична за цената си която е адски бюджетна
разумен избор е също и >
13th: Kumho Ecsta HS51 (150-160лв)
Total: 74.9 / Dry: 36.9 / Wet: 38
та човек получава това за което плаща ... не може да си купиш гуми от 100лв и да си мислиш , че са като гуми от 250лв ... обаче гаранция не играеш хазард с гуми "много запазени" и т.н. и там може да си купиш сигурно Pilot Sport с дот14 за 80лв на гума ... ама ...
Всички тия тестове и метри спирачен път не се отнасят за нашия хубав асфалт.
А не е ли пропорционално по-дълъг спирачния път или на нашия асфалт китайките хващат здраво, а премиумките се пързалят лошо?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
efren написа:Може и друг път да съм питал, но като си купя някакви, ужким премиум гуми ( в конкретния случай GY Efficient grip) нови и ги карам примерно 20к км, което за някои колеги е 2 години и след това ги продам в OLX-а, този който си ги купи, купил ли си е "втора ръка" боклуци и по-добре ли е да вземе едни китайки, дето и нови и стари все нямат спиране? И по тази логика ако не ги продам на 20к км, ами продължа да ги карам и аз ли карам боклуци "втора ръка"? Къде е границата между първата и втората ръка? Питам защото аз наистина съм завъртял 25к км от март досега и чак почвам да се чудя да хвърлям ли гумите?
Ами там е работата, аз го написах, че е свързано с много условности, но ще добавя за теб някои неща.
Top Gun Maverick написа:Има много условности в този въпроса за стари премиум или нови бюджетни. Ако става дума за зимни гуми и поведение на сняг, новата гума печели ако е смъкнат грайфера. Същото се отнася и за летните гуми на дъжд. Това обаче при осезаема разлика в протектора и ако старата гума не е станала тотално дърво. АКо обаче старата премиум гума е с просто намален протектор, то пак е по-добре. На суха настилка пък да не говорим. Всъщност когато хубавата гума си свали почти до дъно протектора, тя на сухо си лепне уникално добре, това съм го забелязвал на доста коли. Лошото е, че тогава самата гума и остава по-малко до конец и тел съответно.![]()
Най-добре нови премиум гуми. Честно казано ако нямам пари за такива обаче, бих си взел стари премиум(като се гледа дота-а все пак да е що годе нов)понеже втора ръка гуми пак си има хубави, стига да се поразтърсиш и като излезнат да не си казваш, че за тази цена има хубави нови.![]()
Ако все пак се спрете на нови бюджетни, потърсете кои са дъщерните марки на водещите компании.
Няма как да знаеш гумите втора ръка какви са за да имаш някаква гаранция, преди да ги сложиш. Тоест ти продаваш твоите добри гуми на 20 000 км. и ЗНАЕШ как си ги карал. Знаеш колко бордюра си цапнал, колко по-сериозни дупки(горе-долу)колко пъти си забивал до долу спирачки и ако не е действал АБС и колко се е сурнала гумата, плюс дали след това не се е отразило върху гумата и дали не е почнала да бие така, че да може леко да се пооправи с баланс, ама само леко, как си съхранявал гумите




Та разбери, че аз не съм против гумите втора ръка, аз самия най-често карам с такива, особено работната си кола, но знам какви гуми НЕ СЛАГАМ най-вече, както и знам, че гумата на колата ми не е чисто нова и винаги имам едно наум. На тая кола аз търся максимум печалба и новата гума не влиза в плана, а и баща ми ходи нагоре, понякога докарва по някоя хубава гума, просто защото трудно се намират такива на цена ако не се занимаваш с това.
Просто всичко е свързано с много условности.
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
acho.rs написа:А за запознатите - точно колко Дачия са нисък клас на Инфинитии!
Виждам, че си се "развихрил" по темата и сравнението ти е неуместно или не си прочел внимателно какво пиша.
Пиша не Бриджстоун, а Бриджстоун груп. Това е същото, като Инфинити и Рено груп!
И да те светна, че скелета /платформата, основата и пр./ са им практически еднакви. Вервай ми! Има модели на Ауди А3 и СЕАТ, които са с еднакви двигатели, платформа и пр., но останалото е с огромна разлика, както и цената разбира се.
Съвсем друга бира е "китайчето" пръкнало се от неизвестен завод в дълбоката китайска провинция. Дано съм ясен!
Всъщност ти ли си онзи Ачо, който стана за смях във форума на Ауди с долнопробните накладки от Евро07 пред години

За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Фидел Кастро написа:acho.rs написа:А за запознатите - точно колко Дачия са нисък клас на Инфинитии!
Виждам, че си се "развихрил" по темата и сравнението ти е неуместно или не си прочел внимателно какво пиша.
Пиша не Бриджстоун, а Бриджстоун груп. Това е същото, като Инфинити и Рено груп!
И да те светна, че скелета /платформата, основата и пр./ са им практически еднакви. Вервай ми! Има модели на Ауди А3 и СЕАТ, които са с еднакви двигатели, платформа и пр., но останалото е с огромна разлика, както и цената разбира се.
Съвсем друга бира е "китайчето" пръкнало се от неизвестен завод в дълбоката китайска провинция. Дано съм ясен!
Всъщност ти ли си онзи Ачо, който стана за смях във форума на Ауди с долнопробните накладки от Евро07 пред години


А иначе.... Абе да сте живи и здрави, Нексен и Съни форевар хаха
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Don_Diego написа:Защо вкарваш всички бюджетни под общ знаменател?

Няма как да караш "до краен предел" с въпросните Дейтън/Сейбърлинг, но поне знаеш, че са произведени на базата на доказали се в експлоатацията си гуми от висок клас и преминали всички изпитания. Естествено материалите са значително по-евтини, но такава гума е в пъти по-добър избор от втора ръка експлоатирана неизвестно как или от новоизлюпена марка с неизвестни собственици.

За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
От няколко години купувам чисто нови гуми, бюджетни от рода на Клебер, Нокиан, Гиславед и т.н, които изкарват 2-3 сезона. До момента Клебер са най-добрите.
За моята кола Мерцедес Е-класа това е оптимална опция.
По мой наблюдения след този клас гуми след 2-3 сезона не стават. Не знам премиум марките колко изкарват.
Купувал съм втора употреба премиум марки, винаги има проблем, затова и се придават.
Много трудно излизат сигурни и запазени, от сигурен човек премиум втора употреба.
За моята кола Мерцедес Е-класа това е оптимална опция.
По мой наблюдения след този клас гуми след 2-3 сезона не стават. Не знам премиум марките колко изкарват.
Купувал съм втора употреба премиум марки, винаги има проблем, затова и се придават.
Много трудно излизат сигурни и запазени, от сигурен човек премиум втора употреба.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Vra4anin написа:Не бе Ачо, за друго става дума. Как до оня ден ти ядеше кренвирш от дясната (по-евтина и преоценена) част на щанда и бе добре и не се оплакваше, а днес (браво за което) ядеш трюфели и се възмущаваш как някой би ял нещо под филе елена и панагюрска луканка. Недей така дееба, не всеки има късмета, акъла или възможността за няколко години да скочи от кош за 2 бона на кола, за 60+ (дай Боже вдеки му по принцип). Не забравяй от къде си тръгнал и че ти също си бил като нас![]()
Просто.... не всеки има възможност (или желание) да кара с най-скъпите чисто нови гуми и кола последен модел. Това не значи, че автоматично е балък, нещастник, самоубиец, смотаняк. На пазара има разнообразие и човек сам решава за себе си какво да си купи. Говорим за чисто нови гуми. За втора ръка на няколко години и 4-5мм грайфер не мисля, че някой би се възмущавал. За галошите били те георгиндимитровки или континентал мисля всички сме единодушни, че вече си е простотия и нехайство. Но пък ако човек внимава, кара бавно и кротко, дет се вика и със спаднала гума може да се движи. Както се казва: "сиромах човек и на половин пут*а се радва"![]()
Клинтън66 го казва в другата тема за гумите - важно е как караш. Не оправдавам тези каращите с 4 различни галоша, ама като закона е такъв (да не го забранява), като няма развитие в тая скапана държава и масово сме пръднали у кофата, пари няма и все по-трудно се изкарват - това е положението. На тия които са по-зле от нас можем или да им се подиграваме или с въздишка да кажем "евало си е макята". Или трети вариант - слагаме видеорегистратор и почваме да ги предизвикваме по кръстовищата или да им се връзваме на простотията и после им се възмущаваме.
Извинявам се ако съм те обидил - аз писах и в другата тема:
-смених точно 4 комплекта гуми на по една година през времето - супер зле! Явно е от тия които ТОП Гъна каза
-карах едно лято 2013та със зимните гуми - движиш се но е зле работата.
След това си направих сметка колко са ми годишните разходи по колата и как на фона на тях с напън може да си Взема нормални нови гуми. Не съжалявам и от опит казвам, че според мен си струва. За това написах и това за размерите и цените. Често производителя препоръчва странни размери които са доста солени - 225х55Р16, 225Х55 Р17 и докато при тия има логика да са по 300-400лв бройката, при 195х60 (или там както се водеше размера за единичката) не виждам причина да двойна цената на 195х65 р15 например.
Никъде не съм плюл старите коли , аз от дъжд на вятър си карам и старата 323ка и се кефя. Само че точно на нея се на играх със калпави гуми и за това пиша толкова активно в тия теми.
Пак казвам - извинявам се ако съм засегнал, някой уважаван фен, като тебе....

- sincheto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Не знам кой купува премиум гуми втора ръка, но аз вече година и половина се мъча да продам летни дънлоп блу респонс 205/55/16 на по-малко от 5000 км и половин сезон и НЯМА кой да ги вземе. С отстъпка ги купих на 137лв парчето, пуснал съм ги и във форума 290 лв 4-те и ми звънят разни хора да им ги дам за 200лв
, щото имало китайчета за тия пари, еми да си карат китайчетата...

Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Отговарям - вярно е, че голяма част от гумите "втора ръка - нов внос/не са карани в БГ/като нови/много запазени/ 5.5 мм грайфер/имат за 3 сезона" са били натъпкани като копърки в консерва, не знаеш как са карани и колко бордюра са качени с тях(и с каква скорост), НО ако аз си карам супер новите и пазени, с които не качвам бордюри (а аз наистина не качвам) гуми рано или късно се озовавам на някой участък от родната пътна мрежа, където рано или късно почвам да падам в някакви малки дупчици, а мисля няма шофьор в БГ, който да се похвали че не уцелва дупки. И като мина през 3 такива малки дупчици изниква въпроса - моите гуми вече за хвърляне ли са? Винаги за мен критерия е бил гумите да изглеждат здрави и да нямат балони и неравномерно износване. Колкото за онова, което пишеш за гуми спирали без АБС - изключвал съм АБС-а и съм пробвал екстремно спиране без него - такива гуми след това стават само за каруца и на баланс машината подскачат като живи. От моята гледна точка предпочитам колата движеща се срещу мен да е с Конти дот 2014 отколкото с ново Марангони или ЛингЛонг.
Защото всичките са боклуци. Това го казвам с уточнението, че за мен гумите се делят на 3 класа - премиум, среден и бюджетен.
Горе долу така
Дънлоп - премиум
Клебер - среден
Инфинити - бюджетни.
Don_Diego написа:Защо вкарваш всички бюджетни под общ знаменател?
Защото всичките са боклуци. Това го казвам с уточнението, че за мен гумите се делят на 3 класа - премиум, среден и бюджетен.
Горе долу така
Дънлоп - премиум
Клебер - среден
Инфинити - бюджетни.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
И според теб няма вариант гума от бюджетния ценови клас да има равно или по-добро представяне от гума в средния клас? Факт, че има страшни боклуци сред най-евтините, но има и такива които изненадват приятно за разлика от гуми в средния клас, които са страшни дървета
- Infinite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 23.02.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i compact
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Аз лично купувам нови гуми според парите, с които разполагам. Миналото лято имах ограничен бюджет и купих 4 Барум летни 205/60/15. За стила ми на каране са съвсем прилични, налагало ми се е да реагирам на опасна ситуация (една кола застигна и удари друга на магистралата) и се държаха на ниво, нямаше проблем при агресивното спиране, не поднесе. Ако разчитаме само на гумите да ни пазят от опасни ситуации, значи е много зле положението. А иначе по темата по-добре гуми от средния ценови клас отколкото стари уж висок клас гуми.
Без Провокация Няма Прогрес !
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Don_Diego написа:И според теб няма вариант гума от бюджетния ценови клас да има равно или по-добро представяне от гума в средния клас? Факт, че има страшни боклуци сред най-евтините, но има и такива които изненадват приятно за разлика от гуми в средния клас, които са страшни дървета
Темата е бюджетни срещу премиум. Сега да не почнахме среден vs бюджетен?

Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Първо ти заключи, че всички бюджетни са боклук и явно не приемаш друго становище по въпроса
Няколко човека го пишем вече, но няма кой да го разбере: трезвомислещ човек би предпочел да си вземе нови гуми от среден/бюджетен клас и да кара с "едно на ум", отколкото да вземе стари премиум гуми. Нови премиум гуми на определени размери са неоправдано скъпи и ако правиш малък пробег, с нормално каране - среден/бюджетен (с някои условности за бюджетния клас) е логичен и добър избор. На предната страница писах, че повечето предпочели тази тактика карат с едно на ум и внимават повече и ДА много хора, купувайки премиум гуми (беззначение нови или n-та употреба) си мислят, че вече са "имунизирани" срещу изненади на пътя и са като в пашкул - външния свят не им влияе.

Няколко човека го пишем вече, но няма кой да го разбере: трезвомислещ човек би предпочел да си вземе нови гуми от среден/бюджетен клас и да кара с "едно на ум", отколкото да вземе стари премиум гуми. Нови премиум гуми на определени размери са неоправдано скъпи и ако правиш малък пробег, с нормално каране - среден/бюджетен (с някои условности за бюджетния клас) е логичен и добър избор. На предната страница писах, че повечето предпочели тази тактика карат с едно на ум и внимават повече и ДА много хора, купувайки премиум гуми (беззначение нови или n-та употреба) си мислят, че вече са "имунизирани" срещу изненади на пътя и са като в пашкул - външния свят не им влияе.
Re: Нови бюджетни срещу премиум стари гуми
Среден и бюджетен са две различни неща.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани