330D спирачки upgrade
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dpopov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
330D спирачки upgrade
Здравейте колеги,
в момента съм със стоковите апарати на колата (e90 330D LCI) както и с BMW OEM дискове и накладки. Искам, обаче нещо повече от спирачките си. Като че ли нямат достатъчен bite, както се казва. Какви са ми вариантите?
1. Апарати и дискове от 335i
2. Същите апарати, но с други дискове и накладки
3. BMW M Performance Brake System (като наистина си мисля, че щом няма да се качвам на писта, няма да ми трябват такива спирачки, а са и 5к лв.
).
Какво мислите, колеги? Споделете опит, ако имате или мнение.
Поздрави!
в момента съм със стоковите апарати на колата (e90 330D LCI) както и с BMW OEM дискове и накладки. Искам, обаче нещо повече от спирачките си. Като че ли нямат достатъчен bite, както се казва. Какви са ми вариантите?
1. Апарати и дискове от 335i
2. Същите апарати, но с други дискове и накладки
3. BMW M Performance Brake System (като наистина си мисля, че щом няма да се качвам на писта, няма да ми трябват такива спирачки, а са и 5к лв.

Какво мислите, колеги? Споделете опит, ако имате или мнение.

Поздрави!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: 330D спирачки upgrade
Специално от стоковите спирачки на Е90 ти си първия, който да не е доволен, за когото чувам 

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: 330D спирачки upgrade
За 330d има два варианта за спирачната система, вероятно твоята е с по малките 330мм предни, можеш да ъпгрейднеш към 348мм предни и 336мм задни, като ще ти трябват и апаратите + съпортите им.
На мен специално на Е91цата не са му липсвали спирачки никога, но предполагам, ако е ремапната ще се засилва доста и си трябват по големи спирачки, че иначе няма спиране
На мен специално на Е91цата не са му липсвали спирачки никога, но предполагам, ако е ремапната ще се засилва доста и си трябват по големи спирачки, че иначе няма спиране


- dpopov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: 330D спирачки upgrade
dextuar написа:Специално от стоковите спирачки на Е90 ти си първия, който да не е доволен, за когото чувам
Карах 335i и там спирачките са коренно различни като усещане в сравнение с 330D. Не знам дали реално спират повече или издържат на повече брой спирания, но самото усещане е съвсем различно. С леко натискане на педала и вече чувстваш едно стабилно намаляне на скоростта. Докато при стоковите на 330D трябва доста да понатиснеш педала докато започне да спира като хората.
vld написа:За 330d има два варианта за спирачната система, вероятно твоята е с по малките 330мм предни, можеш да ъпгрейднеш към 348мм предни и 336мм задни, като ще ти трябват и апаратите + съпортите им.
На мен специално на Е91цата не са му липсвали спирачки никога, но предполагам, ако е ремапната ще се засилва доста и си трябват по големи спирачки, че иначе няма спиране
Колега, под "по-големите апарати" имаш предвид тези от 335i, така ли? Иначе гледам, че стоковите на 335i са 348мм, явно тях имаш предвид. А накладките пак сток ли да са или да търся нещо афтърмаркет? (май от сток по-добро няма, ама аз да питам


Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: 330D спирачки upgrade
dpopov написа:dextuar написа:Специално от стоковите спирачки на Е90 ти си първия, който да не е доволен, за когото чувам
Карах 335i и там спирачките са коренно различни като усещане в сравнение с 330D. Не знам дали реално спират повече или издържат на повече брой спирания, но самото усещане е съвсем различно. С леко натискане на педала и вече чувстваш едно стабилно намаляне на скоростта. Докато при стоковите на 330D трябва доста да понатиснеш педала докато започне да спира като хората.
При мен имаше такова нещо като ми смениха спирачната течност. Спирачките си спираха екстра, ама си викам минаха 2 години, трябва да я сменям и в момента е точно както казваш - трябва да натисна малко повече и тогава лови. А преди както ги натисна и почваше стабилно да спира, та провери си го и това.
- ilhansyuleymanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 2.04.2016
- Местоположение: Sint-niklaas
- Пол: Мъж
- Кара: Fiat Tipo SW 2020 1.4 T-JET
Re: 330D спирачки upgrade
Аз съм със 330мм. отпред и 336мм. отзад. Карал съм 535д фейс и там спитачките са една идея по добри. Наскоро смених дискове и накладки, предни и задни с АТЕ перформанс заедно с течност и нови маркучи (тефлонови усилени с метално покритие). Усилието върху педала намаля стана много по чуствителен на натиск. Ако сравня преди и сега, има около 20% подобрение. Спира по добре с по малко усилие.
П.п. направи ми впечетление че предните апарати са алуминиеви а задните чугунени или нещо то този род, при положение че задния диск е по голям а има малко апаратче нещо немога да си го обясня
П.п. направи ми впечетление че предните апарати са алуминиеви а задните чугунени или нещо то този род, при положение че задния диск е по голям а има малко апаратче нещо немога да си го обясня

Re: 330D спирачки upgrade
dpopov написа:
Карах 335i и там спирачките са коренно различни като усещане в сравнение с 330D. Не знам дали реално спират повече или издържат на повече брой спирания, но самото усещане е съвсем различно. С леко натискане на педала и вече чувстваш едно стабилно намаляне на скоростта. Докато при стоковите на 330D трябва доста да понатиснеш педала докато започне да спира като хората.
Колега, имаш проблем със спирачките. Това, което описваш не е нормално за Е90, без значение с малки или големи дискове. При съвсем леко натискане трябва да спира.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 330D спирачки upgrade
От голямо значение за спирането са вида и начина на монтаж на спирачните накладки, състоянието на дисковете, състоянието на спирачната течност. По принцип не ми се вярва от BMW да не са изчислили правилно спирачната система и да е необходим ъпргрейд, по-скоро става въпрос за някой от описаните фактори.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: 330D спирачки upgrade
dpopov написа:dextuar написа:Специално от стоковите спирачки на Е90 ти си първия, който да не е доволен, за когото чувам
Карах 335i и там спирачките са коренно различни като усещане в сравнение с 330D. Не знам дали реално спират повече или издържат на повече брой спирания, но самото усещане е съвсем различно. С леко натискане на педала и вече чувстваш едно стабилно намаляне на скоростта. Докато при стоковите на 330D трябва доста да понатиснеш педала докато започне да спира като хората.vld написа:За 330d има два варианта за спирачната система, вероятно твоята е с по малките 330мм предни, можеш да ъпгрейднеш към 348мм предни и 336мм задни, като ще ти трябват и апаратите + съпортите им.
На мен специално на Е91цата не са му липсвали спирачки никога, но предполагам, ако е ремапната ще се засилва доста и си трябват по големи спирачки, че иначе няма спиране
Колега, под "по-големите апарати" имаш предвид тези от 335i, така ли? Иначе гледам, че стоковите на 335i са 348мм, явно тях имаш предвид. А накладките пак сток ли да са или да търся нещо афтърмаркет? (май от сток по-добро няма, ама аз да питам![]()
Разлика в спирачките на 335i, на 335d и на 330d(Когато е с големите дискове) няма.
Но дори с "малките" дискове 330мм. 330d спира брутално, от поста ти се подразбира, че при теб нещо не е в ред или ти е изпечено феродото, или сервото нещо не прави достатъчно усилие върху апаратите.
Аз пих си проверил цялата система за запушвания на първо време, както и нова спирачна течност на всеки две години, това не е случайно, просто си губи свойствата и почва по лесно да "кипва".
Основната разлика между малките и големите дискове е в това, че големите по трудно ще прегреят и съответно ще има няколко "критични" спирания в повече преди да се предадат


- dpopov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: 330D спирачки upgrade
Грешно съм се изразил явно
Проблем със спирачките нямам, супер са си и спират ок, но идеята ми е да ги подобря и да имам повече сигурност ако направя повечко "критични" спирания. Колата си спира прилично, просто в сравнение с 335i, което карах, има разлика в усещането в педала. Течността е нова, предните дискове и накладки също. Идва време да сменям задните и искам да реша дали ще взимам малките или ще скачам на големите.
Главния проблем мисля, че е в накладките. Те са доста меки и цапат яко. С едни по твърди накладки колата ще спира по-добре (според мен), но ще загрява диска повече. Затова и мисля да скоча на по-големите дискове. Иначе колата не е сток и затова ми се иска и спирачките да не са.
Честно казано ми дадохте няколко варианта, на които да обърна внимание и ще се вслушам в съветите ви. Благодаря ви!

Главния проблем мисля, че е в накладките. Те са доста меки и цапат яко. С едни по твърди накладки колата ще спира по-добре (според мен), но ще загрява диска повече. Затова и мисля да скоча на по-големите дискове. Иначе колата не е сток и затова ми се иска и спирачките да не са.
Честно казано ми дадохте няколко варианта, на които да обърна внимание и ще се вслушам в съветите ви. Благодаря ви!
Последна промяна dpopov на 07 Юли 2017, 13:57, променена общо 3 пъти
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
- dpopov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: 330D спирачки upgrade
ilhansyuleymanov написа:Аз съм със 330мм. отпред и 336мм. отзад. Карал съм 535д фейс и там спитачките са една идея по добри. Наскоро смених дискове и накладки, предни и задни с АТЕ перформанс заедно с течност и нови маркучи (тефлонови усилени с метално покритие). Усилието върху педала намаля стана много по чуствителен на натиск. Ако сравня преди и сега, има около 20% подобрение. Спира по добре с по малко усилие.
П.п. направи ми впечетление че предните апарати са алуминиеви а задните чугунени или нещо то този род, при положение че задния диск е по голям а има малко апаратче нещо немога да си го обясня
Колега, това означава, че отзад си с по-големите дискове, а отпред си със сток дисковете за модела. Има ли вариант, ако задните (по-големия вариант) са чугунени и предните (348мм) да са такива също? Честно казано аз не знам каква е разликата между чугунените и алуминиевите. Някой, ако може да ми обясни, ще съм му мн благодарен.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 330D спирачки upgrade
dpopov написа:Грешно съм се изразил явноПроблем със спирачките нямам, супер са си и спират ок, но идеята ми е да ги подобря и да имам повече сигурност ако направя повечко "критични" спирания. Колата си спира прилично, просто в сравнение с 335i, което карах, има разлика в усещането в педала. Течността е нова, предните дискове и накладки също. Идва време да сменям задните и искам да реша дали ще взимам малките или ще скачам на големите.
Главния проблем мисля, че е в накладките. Те са доста меки и цапат яко. С едни по твърди накладки колата ще спира по-добре (според мен), но ще загрява диска повече. Затова и мисля да скоча на по-големите дискове. Иначе колата не е сток и затова ми се иска и спирачките да не са.
Честно казано ми дадохте няколко варианта, на които да обърна внимание и ще се вслушам в съветите ви. Благодаря ви!
Колега, твърдите накладки спират доста по-лошо от меките- оригиналните на BMW са меки.

Последна промяна zvetiko на 07 Юли 2017, 14:44, променена общо 1 път
- ilhansyuleymanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 2.04.2016
- Местоположение: Sint-niklaas
- Пол: Мъж
- Кара: Fiat Tipo SW 2020 1.4 T-JET
Re: 330D спирачки upgrade
Отзад също е сток, просто апарата е по малък и е чугунен.
Вече каква е разликата между алуминий и чугун немога да кажа.
Просто заложих на афтърмаркет и мога да кажа че спира подобре отпреди.
Вече каква е разликата между алуминий и чугун немога да кажа.
Просто заложих на афтърмаркет и мога да кажа че спира подобре отпреди.
Re: 330D спирачки upgrade
Наскоро имах подобен проблем и дори се стигна до момента, в които спирачната система изяде единия диск повече от другия. Аз лично бих те посъветвал да отидеш при майстор и да го помолиш да ти прочисти всички движещи части на апарат с особен акцент на буталата и още нещо, което е зад голямото бутало, което не мога да се сетя как се казва.
Разликата след тази лесна процедура е значителна. В крайна сметка ако си готов да хвърляш пари може би е по-добре първо да пробваш това и след това ако не си доволен да сложиш по-големия диск. Не забравяй също, че и вакум помпата може да не работи правилно.
Разликата след тази лесна процедура е значителна. В крайна сметка ако си готов да хвърляш пари може би е по-добре първо да пробваш това и след това ако не си доволен да сложиш по-големия диск. Не забравяй също, че и вакум помпата може да не работи правилно.
- dpopov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: 330D спирачки upgrade
koksimir написа:Наскоро имах подобен проблем и дори се стигна до момента, в които спирачната система изяде единия диск повече от другия. Аз лично бих те посъветвал да отидеш при майстор и да го помолиш да ти прочисти всички движещи части на апарат с особен акцент на буталата и още нещо, което е зад голямото бутало, което не мога да се сетя как се казва.
Разликата след тази лесна процедура е значителна. В крайна сметка ако си готов да хвърляш пари може би е по-добре първо да пробваш това и след това ако не си доволен да сложиш по-големия диск. Не забравяй също, че и вакум помпата може да не работи правилно.
Да, мисля да си рециклирам апаратите първо и да проверя дали всичко компоненти работят правилно. След това, ако не съм доволен слагам по-големите.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани