Докъде ще стигне дизела?
Модератор: Общи модератори
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Докъде ще стигне дизела?
272,286,300,314,326,330-това са цифрите,които бяха достигнати през 2006година-цифри каращи откровените дизеломразци да поподлеждат вече и към този тип гориво.Разумния спортен автомобил-икономичната алтернатива на Европа,където горивата стават все по-скъпи,а колите все по-тежки и мощни.Бмв,Фаг и Мерцедес,безнадеждно откъснали се технологично(конкурирани само от про-американското хибридно бъдеще на Тойота),се конкурират за всяка конска сила и нм повече.Дизеловото бъдеще спирано единствено от все още твърде слабите скоростни кутии,бе освободено наскоро от анонса на ЦФ,за автомат издържащ 1500нм.Фаг заложи първи-5,5л в10 и 500кс и 1100нм-в Ауди Кю7-за справка-най-мощния агрегат в гамата на Фаг за момента-като изключим двигателите на Мурсито.Спекулира се и за 5л каскада около 500кс при БМВ(следейки развитието на конкуренцията между компаниите на 90%),за М5д и Х5 с дизелова ис версия.1100нм нямат камионите от среден клас,толкова горе долу са тракторите от високия)
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
аз очаквам пък бензиновите двигатели с горивни системи с директно впръскване 2ро и 3то поколение... тогава обещават(BMW) ултра бедни смеси, при всички режими на работа на двигателя, не само при движение с постоянна скорост. както и няма да има нужда от фешън дизайни на буталата (виждали ли сте бутало на митсубиши gdi ?). не знам как ще се променят нещата тогава, нямам търпение да разбера обаче...
НО, не може да се отрече, че дизеловите двигатели стават все по предпочитани. главната причина за мен е кпд-то ~40%. някъде мярнах някакви изявления, че смятат да го докарат до 50% в близките (
) 10-20 години. докато бензините са ~30%. в момента така или иначе дизелите имат по-малки емисии от бензиновите без показателите сажди и NOx... но първото вече е решено, а второто много скоро ще бъде. борбата е жестока
може би ако някой ден измислят начин да ги въртят над 5К оборота, ще стане страшно
НО, не може да се отрече, че дизеловите двигатели стават все по предпочитани. главната причина за мен е кпд-то ~40%. някъде мярнах някакви изявления, че смятат да го докарат до 50% в близките (


може би ако някой ден измислят начин да ги въртят над 5К оборота, ще стане страшно

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
а аз очаквам бензина да стане супер екзотика за богаташи ,ползван само в най спортните модификации+ турбо че да има шанс срещу дизела ,който в близко бъдеще ще изкара модели от сорта на 0.7 ТДИ ( буквите са червени ама ма мързи да ги правя) битурбо В - туин с 100 коня и изкарващ умопомрачителните 100к км без РЕМОНТ( за това време пласмасовото купе и без това ще се е разпаднало) 

- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
А колко ще гори тоя дизел с 10 цилиндъра и 500 коня , щото тя цената на нафтата си е почти като на бензина. Бях гледал 535д като я тестваха на писта и изкара 7 мили на галон ли нещо такова беше
Не мисля че бензина ще остане в миналото освен ръка за ръка с нафтата ако свърши петрола. Пък за гориво за богаташи - какъв ли бедняк трябва да съм за да си купя кола с 500 нафтови коня 


vitamincpp написа:А колко ще гори тоя дизел с 10 цилиндъра и 500 коня , щото тя цената на нафтата си е почти като на бензина. Бях гледал 535д като я тестваха на писта и изкара 7 мили на галон ли нещо такова бешеНе мисля че бензина ще остане в миналото освен ръка за ръка с нафтата ако свърши петрола. Пък за гориво за богаташи - какъв ли бедняк трябва да съм за да си купя кола с 500 нафтови коня
Аз си мисля, че само тук има подобен парадокс по отношение на цените на горивата. Нафтата е кръвта на икономиката и никоя нормална държава не може да си позволи да я надува като цена, защото тя се калкулира във ВСИЧКО, вкл. хляба например! Е, ние тук сме с уникални икономически министри, така че всичко е възможно...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Мисля че навсякъде в Европа пропорцията бензин/нафта като цена е подобна, който има точни данни нека каже.
- C S L
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Arogance music factory
Само не за бравяйте, че бензиновият двигател винаги ще е по напред от дизеловия такъв. И преди да ме нападнете словестно ще вметна, че грешно се сравняват ТУРБО дизел VS АТМОСФЕРЕН бензин
Дайте да сравниме 2.0Т. дизел VS 2.0Т. бензин, каде отива тракторчето тогава
Не ме разбирайте погрешно, новите ТУРБО дизели са върха, но един дизел никога не може да ми донесе такава емоция като бензина.
Естествено предимството на дизела е по-малкия разход, ама като смениш един консуматив-турбина и къде отива икономията тогава

Дайте да сравниме 2.0Т. дизел VS 2.0Т. бензин, каде отива тракторчето тогава

Не ме разбирайте погрешно, новите ТУРБО дизели са върха, но един дизел никога не може да ми донесе такава емоция като бензина.
Естествено предимството на дизела е по-малкия разход, ама като смениш един консуматив-турбина и къде отива икономията тогава

"Красотата е вид гениалност, дори по възвишена, защото няма нужда от обяснения"
Оскар Уайлд
Оскар Уайлд
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Абе аз не съм чувал да има турбодизел напоследък,който да не може да се оптимизира още поне на 20%.Цифрата вече става адски сериозна,ама адски-просто след цифрата 500 говорим вече за друга бира.
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
C S L написа:.....
Абсолютно съм съгласен, не са лоши новите печки но не бих си взел

Offtopic:
Today (2006), the 12 cylinder MAN B&W Diesel K98MC turbocharged two-stroke diesel engine built by MAN B&W Diesel licencee Hyundai Heavy Industries in Korea is the most powerful diesel engine put into service, with a cylinder bore of 980 mm delivering 74.8 MW (101,640 bhp). When put into service in 2007, the 14 cylinder Wärtsilä-Sulzer RTA96-C will become the most powerful diesel engine with 80 MW (110,000 hp).
Искам ей тоя двиател 110 000 конски сили в дизелово бугати вейрон
Today (2006), the 12 cylinder MAN B&W Diesel K98MC turbocharged two-stroke diesel engine built by MAN B&W Diesel licencee Hyundai Heavy Industries in Korea is the most powerful diesel engine put into service, with a cylinder bore of 980 mm delivering 74.8 MW (101,640 bhp). When put into service in 2007, the 14 cylinder Wärtsilä-Sulzer RTA96-C will become the most powerful diesel engine with 80 MW (110,000 hp).
Искам ей тоя двиател 110 000 конски сили в дизелово бугати вейрон

- [FF]GODFLESH
- ентусиаст
-
- Мнения: 961
- Регистриран на: 24.10.2002
- Пол: Мъж
MaXimal написа:Offtopic:
Today (2006), the 12 cylinder MAN B&W Diesel K98MC turbocharged two-stroke diesel engine built by MAN B&W Diesel licencee Hyundai Heavy Industries in Korea is the most powerful diesel engine put into service, with a cylinder bore of 980 mm delivering 74.8 MW (101,640 bhp). When put into service in 2007, the 14 cylinder Wärtsilä-Sulzer RTA96-C will become the most powerful diesel engine with 80 MW (110,000 hp).
Искам ей тоя двиател 110 000 конски сили в дизелово бугати вейрон
гледах за най големия контейнеровоз по вода...та там казаха че двигателя е BMW V12 и е около 100 хиляди коня на около 104 оборота в минута...



"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
BMW_POWER написа:C S L написа:Дайте да сравниме 2.0Т. дизел VS 2.0Т. бензин, каде отива тракторчето тогава![]()
тогава
Живота на бензина ще е 3-5 пъти по-къс ....
тук не съм склонен да се съглася;)
Бензин срещу Дизел ще си остане вечния спор - не едно или две предавания за правени със сравнителни тестове - всичко е доста комплексно и няма еднозначен отговор.
Обективно:
Сравняват разхода на гориво на изминати километри на година, прибавят данък и пътни такси, както и застраховки и излиза, че след дадени километри дизела се изплаща. Но както каза някой преди мен - модерния дизел е на ръба на възможностите на материала си (който мисли, че с преобогатяване на сместа и увеличение на оборотите на турбината прави ТУНИНГ мога да го приравня само към хората, които разпробиват жигльорите на карбураторите, за да започне да харчи безбожно много без оглед на съкращаването на ресурса на двигателя.)
ето нещо, което съм превел в бързината - не обръщайте внимание на стилът, вникнете в съдържанието:
Чиптунинга е съблазнителен, защото е прост и семпъл: 35 конски сили повече
за 300 до 700 евро. Едно изкушение без последствия?. И освен това:може ли
филтъра за сажди на нови Евро4 мотори да се справи с всичко това? Нашия тест
с 8 различни тунинг-чипа предизвиква поява на съмнения.
Опитната постановка: слагаме мотора на един голф 4 2.0 TDI (140 PS) на
акредитирания тестов стенд на отдела за разработка на дизелови двигатели на
VW и му слагаме различни чипове на B&B, H&P, Koch, KW-Systems, MTM, SJK, SKN
и Wettertauer. Мерим увеличена мощност, разход, температура на изгорелите
газове, обороти на въртенето на турбото и количество на сажди в отработените
газове. Щети, които биха могли да бъдат измерени, не изкочиха при нашия
тест, но резултатите наистина ни карат да се замислим. Защото само един
единствен чип (SKN) успя да постигне обещаната допълнителна мощност. За това
пък всички увеличиха значително количеството на сажди и то между 18
(KW-Systems) и повече от 100 процента (B&B). И точно в това се корени
проблема, казва разработчика на дизелови двигатели при VW, Dr. Jens Hadler:
"Чиптунинг всъщност представлява увеличаване на впръсканото количество".
Последствия: неизгорели водородни частици се струпват във филтъра. Освен
това продължава шефа на дизеловия отдел: "Дизелови мотори с чип произвеждат
до три пъти повече сажди, отколкото ние сме предвидили".
Hadler и неговия екип са събрали истинска стая на ужасите от счупени части -
доказуема собственост на клиенти с чип-тунинг. Според техния опит
чип-тунинга предизвиква следното в дизели с такъв вид филтър: мотора работи
постоянно в режим на регенерация и се опитва постоянно с впръскване на
допълнително гориво да изчисти филтъра. Но това не може да стане, защото
заради увеличенето количество на саждите няма никакъв кислород. И тъй като
тази тапа не може да се изчисти чрез изгаряне целия филтър се пълни със
сажди и неизгоряло гориво. Когато по някое време водача си дръпне крака от
газ-та, изведнъж се появява кислород в огромни количества. Адския коктейл от
сажди и неизгорели водороди се пали във филтъра. Температури над 1000
градуса топят керамичното ядро на филтъра.
Не само филтъра за твърди частици трябва да се бори с високата температура:
6 от 8-те тествани чипа предизвикват прекалено горещ въздух да достигне то
турбината, отколкото тя е била изчислена да поеме. Чиповете на B&B и
Wetterauer подгряли изгорелите газове до 950 градуса. Турбината обаче е
сметната за максимум 850 градуса. Факта, че издъжра до края на теста говори
само и единствено за качеството на тази част, произведена от BorgWarner. В
ръцете на клиентите са съжаление турбото не държи толкова време - виж
снимките в дясно.
Какво могат да причинят термичните натоварвания в следствие на чип-тунинга
на бутала и цилиндри показват счупените части от стаята на ужасите на тези
страници. Увеличаващата употреба на филтри за твърди частици и сажди правят
чиптунинга все по-опасен.
Стигаме до положението, че дизелът за да изкарва такива мощности буквално се движи на ръба на разрухата за да изкара има няма 200 хиляди и да започнат сериозните проблеми, ако не са почнали преди това. Така че е малко спорно дали един дизелов автомобил наистина е толкова по-икономичен, освен ако наистина не минавате 50 хиляди на година и не ви се чупи колата - колко от вас са така?
Тук вече идва моето субективно мнение и по-скоро предпочитание - бензиновия двигател. Невероятно прост (въпреки, че старите тракащи и чаткащи дизели са по-прости и надеждни, но не говорим за тях, нали) и невероятно надежден поради тази причина, освен ако няма слабо звено в конструкцията. Да не говорим за звука, за оборотите, за възможностите за доработка и за надежността и изгодната поддръжка.
Нов дизел - да, за предвижване да ме вози приятелката в него. Но като сметна колко малко харчи нейната бензинова Тигра то този литър, дори по-малко на 100 км, който го харчи повече бензина не се усеща, а дори може и да е по-изгодно да се движи на бензин.
Пак повтарям, спорно е, но докато има бензин, независимо на каква цена ще карам на бензин, когато и последната капчица пресъхне ще се возя или ще си намеря ново хоби, но досега не съм чул една песен, възхваляваща дизела, освен Dieselpower/Prodigy. А не ви ли кефи повече Benzin на Rammstein?

Ati]
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани