Проблем DISA клапа или още нещо м54b30

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 24.04.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: '2002 e46 M54B22

Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30

Мнение от LuboO » 18 Сеп 2014, 20:58

hacker4eto1 написа:Диса клапата освен ,че трябва да се върти стегнато ,трябва да се провери и дали успява да задържа вакума, отзад на клапата има едно малко черно отворче, отваряш на ръка клапата до крайно положение затапваш това отворче с пръст и като пуснеш лопатката тя не трябва да се затвори на пълно ,а да остане леко отворена.
Относно неравномерната работа на мотора това не може да стане от неправилно работеща диса клапа и на свободна да тресе от нея.От нея може да ти се вдигне разхода ако не работи нормално клапата и да ти е по пъргава колата в определен интервал от обороти :yes:
Бедна смес може да е от няколко неща, забила сонда,кофти филтри(запушени)проблем със помпата и подаването на горивото.
Аз бих те посъветвал да си закачиш един манометър на бензиновата рейка и да запалиш мотора да видиш какво налягане прави системата и да гледаш за аномалии ,а след като изгасиш мотора налягането в бензиновата рейка трябва за период от около 20 25 мин да падне с 0,2 до 0,5 бара Ако падне много по бързо имаш пишкаща дюза.
Прегледай дали мотора всички маншони му са здрави този след дебитомера и този за стъпковият мотор и дросела най-често се цепят на удължението за стъпковият.
Прегледай си дали не смучи от някъде мотора паразитен въздух.
На 2 на 3 това е.




Така е, проблема с неравномерната работа е от някакъв вакуум и вече е решен.

Имам големи съмнения обаче в работата на клапата. Като я извадих и пробвах това с запушване на вакуума, много рядко оставаше полуотворена.

Сега чакам да ми дадат една клапа, която е сигурно, че работи. Ще покарам с нея известно време и ще видя как е. Иначе сега като проследявам работата на моята клапа излиза, че на практика е постоянно в отворено положение без значение от оборотите - ако съм я отворил принудително и веднъж стигне до около 2500 оборота, се отваря и остава така постоянно.

Благодаря за отговора! :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30

Мнение от insane_v » 07 Окт 2014, 23:29

oci написа:Проблемите са от нея колега, като се е спукала при теб рязко колата е започнала да смуче въздух от там и понеже е след дебитомера горивната смес не е в норма затова ти е светнал чека, при другите се свети чека защото не се е разпаднала като твоята просто съска и дърпа въздух но в малки количества и компютъра успява да се адаптира.
Смени я и ще видиш, че всичко ще се оправи и така и така ще я сменяш накарай ги ако разбират да ти проверят клапана за картерната вентилация дали работи.


А можеш ли да обясниш как се проверява дали тоя клапан работи? Аз моя го разглобих и изглеждаше като нов. Затова го сглобих и го монтирах обратно. Проверих и всички тръби и маркучи свързани с него и всичко изглеждаше в добро състояние. Обаче при палене на студен мотор оборотите продължават да играят и мотора работи нестабилно :dunno: Доколкото знам ако всичко е наред, мотора трябва да гасне като развия капачката за маслото, а при моя почти нищо не се случва - само става една идея по-нестабилен. Не знам дали да хвърля едни 400лв за клапан и маркучи и да се надявам, че ще се оправи или да си я карам така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.03.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30

Мнение от mackrandev » 10 Май 2016, 20:59

Здравейте. Аз смених Диса, защото старата много тракаше и купих нова Вайко, интересува ме как да разбера дали една диса работи правилно? Като е изключа от буксата, не усещам разлика
И м/у другото съм сменил всичко: Диса Нова, Дебитомер Нов, и 2-ра ръка, Свещи 2-пъти, 2 пъти Клапан картерни+ нови маркучи, Гарнитура смукатели, Нови Тампони на мотора Феби, Тампони на скоростната кутия автоматична, и Колата ПАК ТРЕСЕ, студена ужас, за около 20 сек. и като загрее си има вибрации и леко тресене. И понякога ми падат оборотите като загрее на около 500 на директна и ги вдига на 600
Моля ви за помощ. Наистина ви моля за помощ. :( Някой който разбира, ще му платя петорно. :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 11.08.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Bmw 316i e30

Re: Проблем DISA клапа или още нещо м54b30

Мнение от radi0213 » 13 Мар 2017, 17:38

Колеги много полезна тема.Мерси за помоща на всички!

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook