e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Има ли някакви насоки как да се ориентираме от нещата които си изброил примерно ако е счупен сегмент няма ли да духа масло през картерната вентилация
Всички пътища водят към НАДИН 

- 2 GUNS FIRE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 8.03.2003
- Местоположение: Исkaм във Frei stadt Bayern.
- Пол: Мъж
- Кара: само и продава,нищо не разбира.
- Мечтае да кара: и да понаучи поне малко.
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
То не че и аз разбирам но съм съгласен с това
Дано минеш най тънко коолега.
Jordana написа:
Отваряш мотора и тогава вземаш обосновано решение какво как и защо .
Дано минеш най тънко коолега.
ПЛАМЪЦИ ОТ ВСИЧКИ ЦЕВИ
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
sixstraight написа:Има ли някакви насоки как да се ориентираме от нещата които си изброил примерно ако е счупен сегмент няма ли да духа масло през картерната вентилация
Може да има повишено ниво на картерните газове , но не е задължително . Ако искаш да получиш някакъв ориентир , махаш свещите и наливаш газ в цилиндрите на ниската компресия и двойката му работещ цилиндър когато са в ГМТ - изчакваш . Ако пада нивото имаш ориентир за проблема .
Аз не правя такива диагностики , по-лесно ми е да отворя главата - за 1 час работа е . Освен това ако излезе в главата или надолу проблема без махане на главата няма да се размине така че това е първото според мен което трябва да се направи .
Сега има разни сонди с камера , та ако имаш някой познат с такова уредче може да пробваш и това преди да отвориш .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- dan-dam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
най-оптималния вариант според мен е М52В25. Щом не си претенциозен, ще ти е достатъчен като мощност. И няма да е на цената на М52В28 и на М50В25, като за последния освен цената, вероятността да намериш изобщо е малка, а читав такъв(това май вече важи и за първия) съвсем малка. За ремонт и строук дума да не става, щом се търси оптимален вариант, понеже си вземаш две 28-ци за същите пари.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Добре направи, за да не хвърляш пари на вятъра за датчици и какво ли не, а работата все кофти
Сегментите се хващат с наливане на малко масълце в проблемния цилиндър. Ако удари добра компресия след вливането, ясно. Силен ориентир е и ако вкарва бензин в маслото /вдига осезаемо нивото на пръчката или самото масло силно смърди на бензин/. При мен бе така..., И ако се наемеш с ремонт евентуално - кат се разколачи всичко и се почне - сумата 500 ще си дойде само от частите и консумативите, труда не го смятаме. Това, ако няма нещо по-фрапантно.
Аз така напраих /щот съм шашав/. Имам реновиран тутавец с ресурс за N време
.
По съветите на колегите виждаш накъде отиват нещата - карай "нагоре"

Сегментите се хващат с наливане на малко масълце в проблемния цилиндър. Ако удари добра компресия след вливането, ясно. Силен ориентир е и ако вкарва бензин в маслото /вдига осезаемо нивото на пръчката или самото масло силно смърди на бензин/. При мен бе така..., И ако се наемеш с ремонт евентуално - кат се разколачи всичко и се почне - сумата 500 ще си дойде само от частите и консумативите, труда не го смятаме. Това, ако няма нещо по-фрапантно.
Аз така напраих /щот съм шашав/. Имам реновиран тутавец с ресурс за N време

По съветите на колегите виждаш накъде отиват нещата - карай "нагоре"

Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Пръсни с една спринцовка малко масло в не работещия цилиндър. След това пробвай пак, ако се вдигне налягането е с проблем по бутало-цилиндър, ако няма голяма промяна, проблема е горе.
За здраво м50б25 в продажба не съм чувал отдавна. М52б25 или б28 се срещат все още. С двоен ванос м52 и м54 е малко по-зор от към връзване и поддръжка.
За здраво м50б25 в продажба не съм чувал отдавна. М52б25 или б28 се срещат все още. С двоен ванос м52 и м54 е малко по-зор от към връзване и поддръжка.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
То налягането с маслото ще се вдигне и без да е проблемен цилиндъра . Хубаво е да пръсне в проблемния и и във един от работещите да има база сравнение колко трябва да изкара с маслото .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Ako липсва част от клапан, няма да се вдигне. Това е ориентировъчно, само гинеколог може да оправи такъв мотор без да го отваря.
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Няма да помогне дори и гинеколог при мойта баба имам съмнение че недозатваря клапан от нагар или е крив понякога се чува едно пукане от всмукателния колектор и от време на време след изръчкване вакума от 0.6 пада на 0.2-0.3 и колата работи гадно после се оправя и пак е 0.6 ще направя тестовете то отварянето му е сигурно въпроса ако мога да ги предвидя нещата и да ги планирам да не оставам без кола дълго време
Всички пътища водят към НАДИН 

- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Jordana написа:М50Б25 ти е оптималния вариант в случая . Съвсем без нищо да пипаш няма да стане - вай малкото компа ще трябва да смениш за такъв мотор . Няма какво да прехвърляш от единия туч в другия .
Още по оптималния е да си отвориш 20ката и да обслужиш мотора като смениш сегменти лагери вложки клапани , евентуално някой водач или клапан на поблемния цилиндър . По ангренажната група каквото има и т.н Припасване клапани и затваряш .Получаваш здрав мотор за не много пари който ще изкара още доста .
Варианта с 25цата , не знам що си мислиш че като го вземеш ще го пуснеш вътре ей така без да пипаш нищо по мотора ? Ако правиш такъв суап си е задължително да го обслужиш .
Компресия може да ти губи по следните причини
1 Счупен сегммент
2 прецакано спукано или прегрято бутало
3 Счупен или прегорял клапан
4 Пукната глава на тоя цилиндър
5 Издухана гарнитура
6 Някакъв проблем с повдигачите на тоя цилиндър и не отваря смукателен клапан примерно![]()
Отваряш мотора и тогава вземаш обосновано решение какво как и защо . Може да мине само с един клапан и гарнитура без да се отвъря блока може и да не мине само с това .
Здравейте колеги, прочетох мненията. Още съм объркан точно как да процедирам.
На първо четене, в понеделник ще направя теста с масълцето в цилиндрите да видим какво налягане ще покаже. и ще споделя резултата за да ме оринетирате.
Както казах, целта ми е да налея минимални средства. Според вас мога ли да опитам да махна главата, в полеви условия пред блока, не в сервиз? И ако я махна, какво да гледам, че не е наред? Как да се ориенитирам? Ще има нещо видимо счупено, криво? По снимки ще може ли да ме ориентирате? Мисля, си че по лошо не може да стане, така че поне да пробвам нещо да направя? Тепърва ще гледам, търся и чета, да се информаирам малко по тези въпроси, но все пак да питам.
За новите мотори ме притеснява, 1во - че ги няма много, както казахте 25ца и 28ца трудно, а за м52б28 нещо мернах, че не е най-добрия избор за мотор. Второ дали ще са в добро състояние. Трето, че пак ще фръкнат нови 1300-500кинта. Другото, което искам е да не се занимавам със смяна на скорости и диф, което предполагам трябва да се направи при смяна с по-голям двигател?
В крайна сметка, ако проблема се окаже "горе" разбирам главата, без необходимост да се сваля целия мотор, предполагам, че ремонта ще е по-лесен и по-ефтин?
Бенизн не меша, защото не вдига нивото, а и при смяната не миришеше на бензин. Верно по редичко беше, но само толкоз. Има обаче омасляване по мотора, което не може да се види откъде е и не е от пробката.
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Няма проблем да я извадиш пред блока . Вадиш главата и снимаш оглеждаш за проблеми или я носиш в специализиран сервиз за проверка и ремонт .После по обратния ред . Консуматива са няколко гранитури и сет болтове за глава . Евентуално ако сменяш нещо по веригата или вложки също . Ремонта не знам какво ще ти трябва , трябва първо да се види .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
А ако проблемът се окаже "долу" - не става пред блока. Не се сваля мотора, на подемник се работи.
Прегледай клипа за обща култура - смяна сегменти на буталата и черупки на биелите.
https://www.youtube.com/watch?v=Vv9kMWykMnc
Прегледай клипа за обща култура - смяна сегменти на буталата и черупки на биелите.
https://www.youtube.com/watch?v=Vv9kMWykMnc
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
мерси, интересно клипче, да не кажа че още утре ще взема да е пробвам да го отворя тоя мотор 
Ако това ще помогне като инфо за някаква насока, имам смътен спомен, понеже беше преди еехе колко години вече, че проблема с мотора стана изведнъж. В смисъл такъв, че една сутрин с паленето рязко ми направи впечатление нестабилната работа, т.е при последното гасене на мотора не съм усетил нещо нередно. Не гарантирам за пълна достоверност, но може да даде няква насока може би? Но тъй като беше преди толкова много време, мозъкът може да си прави някви фалшиви спомени, че е способен на това
Тя па тая моята кола кво вършее се по нощите нещо и се случва - мотора се прееба докато спя, самозаключи се неотключваемо през ноща
, кой знае още кви ги е вършила 

Ако това ще помогне като инфо за някаква насока, имам смътен спомен, понеже беше преди еехе колко години вече, че проблема с мотора стана изведнъж. В смисъл такъв, че една сутрин с паленето рязко ми направи впечатление нестабилната работа, т.е при последното гасене на мотора не съм усетил нещо нередно. Не гарантирам за пълна достоверност, но може да даде няква насока може би? Но тъй като беше преди толкова много време, мозъкът може да си прави някви фалшиви спомени, че е способен на това

Тя па тая моята кола кво вършее се по нощите нещо и се случва - мотора се прееба докато спя, самозаключи се неотключваемо през ноща



Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
На тия години вече живее собствен живот бабичката . Нищо чудно че се случват разни паранормални повреди 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
засега времето май ще ме спре да отварям мотора, но от клиповете, които се хванах да гледам, засега ми изскачат няколко въпроса:
1.не ми става ясно, как трябва да се поставят обратно коляновия вал, след като е свален, в смисъл така че да е в същата позиция,както при свалянето. Преподлагам, че ако постави в няква друга позиция ще стане мармалад.
http://prikachi.com/images.php?images/601/9057601R.jpg
2.какво става с повдигачите на клапаните, като се разпилеят при свалянето, после как се поставят/напасват при поставянето. сигурно има някакъв чалъм? Гледах един пич им залепи някакви магнитчета и отгоре и им тури една магнитна пръчка така че да ги държи фиксирани при свалянето на "капака на вала" (ако така се казва, измислям си го)?
http://prikachi.com/images.php?images/602/9057602Q.jpg
3. ще тече ли масло при свалянето на главата за да си го събирам в някакво легенче и мога ли да го ползвам пак?
4. задължително ли е при свалянето на капака на клапаните и главата да сменям гарнитурите или мога да оставя старите. Идеята ми е да не купувам нови, ако няма смисъл от това(имам предвид, ако проблема е другаде и реша,че няма да ремонтирам мотора)
1.не ми става ясно, как трябва да се поставят обратно коляновия вал, след като е свален, в смисъл така че да е в същата позиция,както при свалянето. Преподлагам, че ако постави в няква друга позиция ще стане мармалад.
http://prikachi.com/images.php?images/601/9057601R.jpg
2.какво става с повдигачите на клапаните, като се разпилеят при свалянето, после как се поставят/напасват при поставянето. сигурно има някакъв чалъм? Гледах един пич им залепи някакви магнитчета и отгоре и им тури една магнитна пръчка така че да ги държи фиксирани при свалянето на "капака на вала" (ако така се казва, измислям си го)?
http://prikachi.com/images.php?images/602/9057602Q.jpg
3. ще тече ли масло при свалянето на главата за да си го събирам в някакво легенче и мога ли да го ползвам пак?
4. задължително ли е при свалянето на капака на клапаните и главата да сменям гарнитурите или мога да оставя старите. Идеята ми е да не купувам нови, ако няма смисъл от това(имам предвид, ако проблема е другаде и реша,че няма да ремонтирам мотора)
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани