Run-flat или обикновени гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Аз също съм съгласен, купих си фалкен за 2/3 от цената на Мишелин и се държат доста прилично, сега въпроса е дали ще стават след 2-3 сезона каране. За мишелин съм сигурен че след 3 сезона пак са добри за каране, конкретно модела Пилот спорт 255/35/18.
Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
- mopasan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Пример за горните мнения. На 2ро и 3то място са среден клас гуми. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... ootout.htm
ПС : Днес си поръчах летните гуми: Hankook Ventus Prime 3 K125 -- 225/45R17 94W
ПС : Днес си поръчах летните гуми: Hankook Ventus Prime 3 K125 -- 225/45R17 94W

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
zaharia написа:Колеги някакви мнения за долните три марки гуми можете ли да споделите. Карал съм едно лято с последните, обаче няма как да сравня с другите две, а гледам Continental добре се представят в тестовете, за Pirelli също има добри отзиви, та се чудя какви да вземам като дойде време за смяна след време. Bridgestone са си твърдички, и у наше селото и оклоло него това доста се усеща, но мисля, че са доста стабилни и сега макар да са съм с обикновени зимни с нетърпение чакам да стане април, че да ги сменя и да съм по-спокоен на пътя.
Continental 255/40 R17 94W SportContact 2 * FR
Pirelli 255/40 R17 94W P Zero r-f *
Bridgestone 255/40 R17 94W RE 050 A1 RFT *
Тия гуми са толкова стари модели, че не си струва да даваш пари за тях. Или си вземи по-новите им модели, или се ориентирай към средния клас, където Фалкен, Нокиан и Ханкук имат чудесни модели рънфлет. А точно от тези трите бих взел Бриджстона.
Never mistake motion for action...
Re: Run-flat или обикновени гуми?
drago9205 написа:Някои може да не се съгласят с мен, но при наличието на толкова разнообразие, добро качество и добри цени в средният клас гуми аз лично не виждам особен смисъл от гуми висок клас. Не мисля, че някоя гума, която се води висок клас и е да речем 200 кинта е мнoого по-добра от гума за 150 - особено имайки в предвид, че именно не малко гуми среден клас попадат често в топ 10 на "гумените" класации.
Средния клас дават по-добро отношение цена/качество, въпроса е искаш ли да правиш компромис?
Аз лично, когато 1600кг движещи се със 100+км/ч се държат на няколко квадратни сантиметра към асфалта, компромиси не искам да правя и съм готов да дам повече за най-доброто. Може спирачният път да е с 1м по-къс, но този метър може да е разликата между изплашена глуха баба и мъртва глуха баба...
И другото, което искам да добавя е, че субектнивните оценки от сорта "Х гума държи колкото У гума" за мен не са релевантни, защото първо сетивата на непрофесионалист не са толкова развити и второ зависи много от условията. В София например, сцеплението много варира от улица до улица и дори по квартали е различно. Отделно температура, състояние, възраст... толкова много са факторите...
За това аз се доверявам на тестове, които подхождат основно от научна гледна точка, а субективните оценки се дават от професионални тестери и пилоти.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Аз всъщност се позовавах точно на тестовете и класациите (има линкове по-назад) проведени по емпиричен път от професионалисти и в контролирани условия. Резултатите са, че в топ 10 на повечето тестове половината гуми са среден клас и техният performance често изпреварва този на гуми от висок клас - просто съществува като тенденция последните години.
И все пак мисля, че не трябва да се разчита на тая разлика от 1м само защото караме топ гума именно заради неконсистентните условия на пътната обстановка, които спомена. До сега моето лично наблюдение е, че или се блъскаш или не се блъскаш защото си внимавал и си спрял навреме/пазил си спирачен път, аз лично до сега не съм стигал до екстремно спиране и в последствие да се озова на косъм. По-скоро драмата е дали ще се озовеш с половин метър инерция по-навътре в някое друго МПС и дали моментът на удара на бабата ти си със скорост 10.5км/ч или 10км/ч (което в крайна сметка не е особено релевантно). Тоест основният фактор е вниманието на шофьора не толкова гумите (стига разбира се да говорим за някакви прилични гуми, а не китайки на 5 години)
И все пак мисля, че не трябва да се разчита на тая разлика от 1м само защото караме топ гума именно заради неконсистентните условия на пътната обстановка, които спомена. До сега моето лично наблюдение е, че или се блъскаш или не се блъскаш защото си внимавал и си спрял навреме/пазил си спирачен път, аз лично до сега не съм стигал до екстремно спиране и в последствие да се озова на косъм. По-скоро драмата е дали ще се озовеш с половин метър инерция по-навътре в някое друго МПС и дали моментът на удара на бабата ти си със скорост 10.5км/ч или 10км/ч (което в крайна сметка не е особено релевантно). Тоест основният фактор е вниманието на шофьора не толкова гумите (стига разбира се да говорим за някакви прилични гуми, а не китайки на 5 години)

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Run-flat или обикновени гуми?
zaharia написа:Колеги някакви мнения за долните три марки гуми можете ли да споделите. Карал съм едно лято с последните, обаче няма как да сравня с другите две, а гледам Continental добре се представят в тестовете, за Pirelli също има добри отзиви, та се чудя какви да вземам като дойде време за смяна след време. Bridgestone са си твърдички, и у наше селото и оклоло него това доста се усеща, но мисля, че са доста стабилни и сега макар да са съм с обикновени зимни с нетърпение чакам да стане април, че да ги сменя и да съм по-спокоен на пътя.
Continental 255/40 R17 94W SportContact 2 * FR
Pirelli 255/40 R17 94W P Zero r-f *
Bridgestone 255/40 R17 94W RE 050 A1 RFT *
От Bridgestone рънфлат бягай наделеч. С такива бях, направо ще ти паднат всички пломби, джантите също ги подарих буквално, щото за нищо не ставаха. От както ги разкарах и сложих нормални зимни XL все едно се качих в друга кола!
- nasopraso
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 22.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
- Мечтае да кара: НЛО
Re: Run-flat или обикновени гуми?
В крайна сметка рън флат или обикновенни гуми? 

Всички удоволствия са описани в НК!
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Има 36 страници ако ги прочетеш ще разбереш 

- nasopraso
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 22.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
- Мечтае да кара: НЛО
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Аз ги прочетох само, че всичко е 50 на 50
Всички удоволствия са описани в НК!
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Еми ето значи си разбрал,че всичко си е до човек.
Трябва да си карал с двата вида гуми за да си избереш общо взето.
И двете имат своите плюсове и минуси.
Аз не съм чел всичките 36 страници тук, но четох една дълга тема в e90post и там пък 80% махаха RF-то.
Трябва да си карал с двата вида гуми за да си избереш общо взето.
И двете имат своите плюсове и минуси.
Аз не съм чел всичките 36 страници тук, но четох една дълга тема в e90post и там пък 80% махаха RF-то.
- alma359
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 2010 e90 330d
- Детайли за колата: Ръчка
Run-flat или обикновени гуми?
nasopraso написа:В крайна сметка рън флат или обикновенни гуми?
Обикновени XL

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Run-flat или обикновени гуми?
alma359 написа:nasopraso написа:В крайна сметка рън флат или обикновенни гуми?
Обикновени XL

Аз съм ги чел 36-те страници, карах 11 000 км с рънфлет и 4000 с обикновени. За мен нещата стоят така - ако джантите са над 16 цола, рънфлета е първото нещо, което трябва да излети от колата, като влезне в БГ. При 16ки може би разликата не е чак толкова голяма и може и да се направи компромис.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
b00st написа:alma359 написа:nasopraso написа:В крайна сметка рън флат или обикновенни гуми?
Обикновени XL
![]()
Аз съм ги чел 36-те страници, карах 11 000 км с рънфлет и 4000 с обикновени. За мен нещата стоят така - ако джантите са над 16 цола, рънфлета е първото нещо, което трябва да излети от колата, като влезне в БГ. При 16ки може би разликата не е чак толкова голяма и може и да се направи компромис.
Карах Бриджстоун близак 205/55/16 рънфлат, като сцепление бяха доста добре, но като комфорт и шум бяха зле, след 2 години станаха още по-шумни.
Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
- dhubenov
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 31.07.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е92 N53B30
- Мечтае да кара: конче
Re: Run-flat или обикновени гуми?
А някой, който да е разкарал рънфлатките и да си носи патерица? И ако да - каква, понеже пробвах две или три, които уж пасвали за е92, но на предните колела ми опират в спирачните апарати... 

- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Run-flat или обикновени гуми?
b00st написа:alma359 написа:nasopraso написа:В крайна сметка рън флат или обикновенни гуми?
Обикновени XL
![]()
Аз съм ги чел 36-те страници, карах 11 000 км с рънфлет и 4000 с обикновени. За мен нещата стоят така - ако джантите са над 16 цола, рънфлета е първото нещо, което трябва да излети от колата, като влезне в БГ. При 16ки може би разликата не е чак толкова голяма и може и да се направи компромис.
Напълно съм съгласен колега


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани