e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Хаос » 09 Фев 2017, 21:22

Jordana написа:Ей тука да оплакнете окото малко с къстъм боядисване . :lol: Заводското в масата от случаите е ширпотреба , най грубо казано .
https://www.youtube.com/watch?v=6n9uVM-ajYI

тоя да беше взел по-малко наркотици преди да снима с тоя картоф дето го използва за камера
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 09 Фев 2017, 21:36

Добре значи доколкото разбирам да обобщя:

Боядисване дори на премиум автомобили е масовка и не се търси перфектен резултат и се получава това:


Изображение

Изниква ми въпроса, защо не минава двоен или троен лак (да кажем 7ма серия, Мките, това са скъпи автомобили и двоен лак едва ли би ускъпило, кой знае колко стойснотта на автомобила) както и да отплеснах се.

И причината за този ефект от снимката е единствено лака. Например, ако колата се мине само боя и не се пръсне лак отгоре, няма да го има този ефект и всичко ще изглежда гладко и равно, така ли е?

Тябва да се нанесе повече слоеве лак и полиране, за да получи чсит огледален образ? И това би ускъпило боядисването с още 1-2-3л лак + труда за полиране, който не знам колко е.

Правилно ли разбирам или нищо не съм разбрал :mhihi:

Сега например, ако искам да получа този огледален образ, мога ли да сваля стария лак, да напръскам нови 2-3 ръце лак с полиране например?
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 09 Фев 2017, 22:46

Това за което питаш , до колкото разбрах е дали може да се подобри след лака нещо . Може разбира се , стига лака да е достатъчно дебел . В твоя случай едва ли има две ръце лак за оправяне на такива дефекти .
Това е голяма заигравка , не е само няколкото ръце лак . След първата фаза на лака се суши и се минава на водна за оправяне на всички дефекти след което има още лак и това на поточната линия няма кой да се хване да го прави .
В завода се получава отличен резулат защото всичко е идеално чисто и гладко - няма прах , кит и детайлите са идеална форма без подбитости и микро деформации . И там също не всичко е идеално , на много коли след време лака става на една люспа и се бели и пада . Дебелината му е толкова малка че често се прецаква и от по-грубо пастиране . Лака се слага за да запазва боята и да даде оптически добър вид . Има бои които са готови смесени с лака , но само боя без лак не става . Драска се дори с нокът .
Сега както е боядисана , ако не те кефи лака минава се на водна няколко размера много внимателно да не се претрие до боя и пак лак . Но за целта лака трябва да е добре втвърдил иначе става на фитили като почнеш да шкуриш . Това е ако си я правиш сам колата :lol: според мен никой сервиз няма да се хване на да го прави това защото го смятат за излишно и ненужно губи време . Има и още една причина да се инатят - производителите на боя и лакове дават обикновено и технология по която се наняса продукта и там всичко е ясно , така че такива заигравки са си на отговорност на майстора .
Примерно ако стария лак не е добре втвърдил , има опасност пресния лак да го надигне и ще стане юфка цялото .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 10 Фев 2017, 0:25

Отново явно не се разбираме, някой път ако се видим на живо, ще може да дискутираме спокойно :mhihi:

Jordana написа:В завода се получава отличен резулат защото всичко е идеално чисто и гладко - няма прах , кит и детайлите са идеална форма без подбитости и микро деформации


Изображение

в червено съм оградил това, което не наричам отличен резултат, но така излиза от завода. Назъбеното (не изкривеното, а назъбеното) отражение на лампите. При мен е по същия начин, но при положение от завода излизат така, какво да искам повече?

И това назъбено отражение, питам дали се получава от лака. Ако нямаше лак върху колата (то е ясно,че без лак не може, но примерно в процеса на боядисване, когато още не е напръскан лака) дали пак ще се полчуи същото назъбено отражение. И респективно, ако се маже 5 пъти лак и се търка водно, ще изчезне ли това назъбено отражение, и ще стане ли чисто огледало?

Мисля, че това е максимума, с който мога да обясня, какво искам да кажа :mhihi: :yes:
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от host » 10 Фев 2017, 1:43


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 10 Фев 2017, 10:19

в страни от темата с боята:

Някой има ли на 100% работеща бобина да тествам неработещия цилиндър дали е от бобина?

Има ли значение каква марка е, че не съм ги погледнал? За м50б20 иде реч. Ако има някой от София, който може да ми услужи?
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 10 Фев 2017, 10:44

leTransporteur написа:в страни от темата с боята:

Някой има ли на 100% работеща бобина да тествам неработещия цилиндър дали е от бобина?

Има ли значение каква марка е, че не съм ги погледнал? За м50б20 иде реч. Ако има някой от София, който може да ми услужи?



6 бобини имаш ,не можа да ги размениш ли ?
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 10 Фев 2017, 10:47

Е нали пак някой няма да работи ахахахаа :D

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 10 Фев 2017, 11:19

имам некви в нас и още 12 на Бояна :mhihi: имаш ми тел.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 10 Фев 2017, 14:18

и като не работи пак ще разбереш дали е бобина или свещник. Ем не разбираш ем си упорит и не поемаш , от самото начало на темата.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 10 Фев 2017, 14:24

Да не разбирам да не разбирам поне малко логика вкарвам. Със старите свещи проблем. С новите свещи пак проблем. Шанса да са свещи клони към 0.

Не зная кой от 6те цилиндъра не работи. И как да разбера кой не работи като си разменям неработеща бобина ????

Затова търся работеща за да си я поставям поред от 1 до 6.

Кое е нелогичното тука, че не разбрах?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 10 Фев 2017, 17:31

На работещия цилиндър като се извади се пороменя осезателно работата на мотора . Неработещата и да я вадиш и да не я вадиш все тая .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 10 Фев 2017, 17:37

Вадихме ги всички 1х1 с човек, който разбира. Осезаема разлика нямаше, при ваденето на нито една от бобините. Да не кажа, че нямаше разлика. 3ма човека бяхма тогава и никой не чу и не видя да не кажа никаква промяна.
Може да е странно, но факт. Ако имате идеи за този феномен, споделете :)

Освен нито един от цилиндрите да не работи нормално :D

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от b00st » 10 Фев 2017, 18:34

Изображение
Това е чисто ново Volvo S90 за 155к.

Изображение
Това е чисто нов Мустанг 5.0 кабрио. Както се вижда отражението като се вгледаш е грубо навсякъде, просто фабрично боята не се шкури, евентуално само се полира.
Толкова за серийното производство.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 10 Фев 2017, 18:43

Между другото , тоя "финиш" на покритието се забелязва при повечето марки автомобили в последните десетина години . Преди като че ли , обръщаха повече внимание на тия работи , или са използвали други бои и технологии нямам представа . Моите впечатления на кибик са такива :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook