Пищящ звук вероятно от турбото
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Пищящ звук вероятно от турбото
Здравейте, пускам темата тук, въпреки че се отнася за Е70, но форумът за Х моделите е много зле откъм техническо естество и се надявам някой тук да може да помогне със съвет. Двигателят е като на някои Е60, а именно М57N2 с двете турбини. Колата си върви на пушка, но се чува един много странен пищящо-стържещ звук когато се подаде по-рязко газ и най-вече при по-силно ускорение. На място също го прави, но трябва да базикаш педала на газта с рязко отпускане и подаване на газ. Изпищява когато рязко се подава газ и оборотите тръгнат нагоре. Звукът много наподобява стържене или по-точно силно свирене/свистене на ремък, но със сигурност не е от ремъка, проверил съм, просто наподобява. Няма как да го обясня по друг начин. Чува се, че идва вероятно откъм турбините. Самите турбини си работят добре. Когато не издава този пищящо-стържещ звук си се чува нормалния звук на нормално работещи турбини. Това се случваше сравнително рядко преди, но в последно време започна да го прави почти при всяко ускорение на колата. От време на време се оправя и изчезва напълно, но на следващо палене пак се появява. На диагностика всичко изглежда нормално, няма никакви грешки колата. На живи данни надуването на турбините е в норма. Нищо не подсказва за този ефект. Някой има ли представа за какво става въпрос и откъде би могъл да идва този гаден звук??? Надявам се да дадете някаква насока!
P.S. Модераторите, ако преценят, могат да направят темата видима и за подраздела на Х моделите.
Предварително благодаря!
P.S. Модераторите, ако преценят, могат да направят темата видима и за подраздела на Х моделите.
Предварително благодаря!
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
Ето такъв звук като на това клипче:
https://youtu.be/K_kjAp4JxbE
Моето турбо прави само пищящия звук, без останалите звуци, но пищящият е същия.
https://youtu.be/K_kjAp4JxbE
Моето турбо прави само пищящия звук, без останалите звуци, но пищящият е същия.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
Чувал съм подобен звук когато перката на студената част на турбината опираше в корпуса, заради разбита ос. Ако свалиш въздуховода, сигурно ще видиш и следи от надрано.
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
zvetiko написа:Чувал съм подобен звук когато перката на студената част на турбината опираше в корпуса, заради разбита ос. Ако свалиш въздуховода, сигурно ще видиш и следи от надрано.
Mда, и аз си мислих за това. За всеки случай смених клапана на картерните газове и беше безсмислено. Беше идеален и при мен няма филтър, а само клапан. Така е направен и нема почти как да се прецака. След празниците ше се отварят турбините, за да вида коя пиши така.
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
Някой има ли представа дали може да се изключват турбините на този двигател, например посредством вакуумите... дали могат да работят една без друга или винаги са заедно. Ако може как става това. Идеята е да проверя от коя турбина идва звука - от голямата или от малката.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
почни от малката .. голямата не надува на ниски обороти ,почва от средни паралелно с малката и на високи остава само тя ,звука от клипа е на ниски обороти като ги вдигне изчезва
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
Alexi написа:почни от малката .. голямата не надува на ниски обороти ,почва от средни паралелно с малката и на високи остава само тя ,звука от клипа е на ниски обороти като ги вдигне изчезва
Скоро ще разглобявам, за да видя кво ще излезе, чаках да минат празниците. Гледайки обаче схемите в realoema установявам, че компресорите на двете турбини са последователно свързани, все едно винаги работят заедно и двете - едната нагнетява към другата, втората нагнетява към кулера.... не знам прав ли съм, но така изглежда

- zdravko555
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 12.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530 d Auto '04
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
Здравей колега и аз го имах това!
Така и не намерих време да пусна тема когато трябваше.
Не мога да ти кажа от какво е но мога да ти кажа какво знам по въпроса.
Звука много бие на като да са ремъци и даже отивах за ремъци да сменям, да ама не!
Пиша имах защото само се оправи, в смисъл без намеса на сервиз, не че не питах на три места.
При мен са появи по време на драма от запушен катализатор и остана след като реших проблема още няколко месеца и се оправи.
В един сервиз ми казаха,че може да е от дупчица някъде по колекторите или от турбото и рециклирах го но пищенето остана.
Направи един опит след дълго каране има ли го този звук?
И друго появява ли се при определени обороти само 1600-2500, нагоре не?
Така и не намерих време да пусна тема когато трябваше.
Не мога да ти кажа от какво е но мога да ти кажа какво знам по въпроса.
Звука много бие на като да са ремъци и даже отивах за ремъци да сменям, да ама не!
Пиша имах защото само се оправи, в смисъл без намеса на сервиз, не че не питах на три места.
При мен са появи по време на драма от запушен катализатор и остана след като реших проблема още няколко месеца и се оправи.
В един сервиз ми казаха,че може да е от дупчица някъде по колекторите или от турбото и рециклирах го но пищенето остана.
Направи един опит след дълго каране има ли го този звук?
И друго появява ли се при определени обороти само 1600-2500, нагоре не?
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
Точно на дълъг път най-много дразни - пищи почти безотказно с некви момемти, в които изведнъж спира и го няма за исзвестно време и пак започва. Преди беше обратното - изпищяваше един два пъти и не го чувах дълго време. Направих си опит и накарах жена ми да форсира на място, а аз отпред да гледам. Отнякъде изпушва като че ли като се чуе този звук. Ама леко изпушва, не е нещо ясно. Заради капаците върху турбото ми е трудно да го видя откъде точно. Прави го почти на всякакви обороти над 1500 и спира на критичните около 4000. Странна работа... пусто все ми се налага да пътувам и не намирам време да я закарам да разглобят турбините. Скоро ще го направя и надявам се да локализирам кво точно причинява това, че ще ме е яд да сглобя и пак да го има.
- dir2cas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
zvetiko написа:Чувал съм подобен звук когато перката на студената част на турбината опираше в корпуса, заради разбита ос. Ако свалиш въздуховода, сигурно ще видиш и следи от надрано.
Точно това е и моето предположение.
Нека Жоро уточни има ли осезаема загуба на мощност. В по-високите обороти има ли разлика в мощността? Предвид, че си с 2 турбини, тук ефекта може да не се усеща така.
Аз имах подобна случка с Е46-цата (M57N) като се прибирах септември месец по тракия. При мен обаче стана изведнъж. При по-сериозна каране по магистралата изведнъж започна тоя стържещ звук. Колата осезаемо загуби мощност и при обороти от 2к нагоре започваше да свисти и стърже като на метал.
Тогава имах съмнение, че съм скъсал някой маркуч от интеркулер кръга и изпуска и свисти от там. Въпреки това се прибрах "лазешком" до София (на 6-та с 70-80 км/ч) като се стараех минимално да вкарвам в обороти, при които развърта турбото, тъй като си имах едно наум.
В крайна сметка при мен се оказа точно това, което е описал колегата zvetiko. Хубавото беше, че не бях "напълно" изпуснал нещата, защото не се беше скъсала оста и не беше вкарала масло. Тоя ефект съм го преживявал на предишната ми кола (Сеат Леон 1,9 ТДИ) и не е проятно.
При теб ефекта е много сходен, но пък се е развил във времето. Моят съвет е да караш полека и възможно най-скоро да ги свалиш и огледаш тия турбини, за да не стане по-лошо.
При теб звука се появява от 1500, както си написал, доста вероятно да е по-малката турбина.
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
Лично при мен няма никаква загуба на мощност. Колата си набира много добре, просто свири гадно. И както мисля, че казах по-горе видях масалце при маркучите на кулера. Явно е това, остава само да го потвърдя...
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
slitter написа:Лично при мен няма никаква загуба на мощност. Колата си набира много добре, просто свири гадно. И както мисля, че казах по-горе видях масалце при маркучите на кулера. Явно е това, остава само да го потвърдя...
В подобно състояние мина 50 000 км до като дойде време за рециклиране на турбото.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
slitter написа:Лично при мен няма никаква загуба на мощност. Колата си набира много добре, просто свири гадно. И както мисля, че казах по-горе видях масалце при маркучите на кулера. Явно е това, остава само да го потвърдя...
Все пак си с две турбини. Има какво да компенсира. Аз не бих карал така. Бих ги засилил за рециклиране.
Имаш ли загуби на масло?
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Пищящ звук вероятно от турбото
slitter написа:Лично при мен няма никаква загуба на мощност. Колата си набира много добре, просто свири гадно. И както мисля, че казах по-горе видях масалце при маркучите на кулера. Явно е това, остава само да го потвърдя...
Не бих те съветвал изобщо да я караш колата така , както си караш и просто ще строши оста и ще почне да налива масло в мотора и не можеш да си загасиш колата , и си и автомат , ако си ръчка айде там ще бутнеш 4та и ще метниш съединителя може и да я задавиш .. Лично аз само един път успях да загася моята 535д

Re: Пищящ звук вероятно от турбото
Аз лично мисля да се спра на варианта нови турбини или турбина, зависи от състоянието. Тука мои приятели, дет ми поддържат колите хвалят някви, дет се сменявала вътрешната част на турбината с нова, давали гаранция и вече две години ги сменявали и нямало дертове с нито една сложена. Мисля да ги пробвам и да не се занимавам с рециклиране. Иначе чак да харчи много масло - не мисля - около литър на 10-12 хил км., понеже колегата ме попита по-горе.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани