330d избор масло?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: 330d избор масло?

Мнение от asent1977 » 06 Дек 2016, 15:53

Dirty M5 driveR написа:Точно вманиячаване е... Като в същата тема, само че в е60 подфорума - дилемата на века е 5W30 или 5W40. Аз съм сигурен, че ако ви сипят едното вместо другото няма да усетите нищо. ;) Има достатъчно кадърни марки на пазара и места, от където могат да се закупят с гаранция за качество. Ако за всеки консуматив се влагат толкова размисли...


ами разлика има, състезателната ми кола съм я карал с топ масло синтетично, след 40 обиколки на 40 градуса отвих пробката и изтече пикоч с извинение ! После карах с двойно естерно масло YACCO Competition 15W50 1. налягането на маслото не мръдна, 2ро беше със същата консистенция каквато и в момента на сипване тоест доста по устойчиво от шир потреба синтетика :).

Разлика наистина има особено с фюлеренови масла, усеща се най силно при студени двигатели и по продължително шофиране на магистрала. БМВ новите мотири от Н серия са капризни на масла и заради ДПФ и дюзи, сложи "Някакво" и ще видиш как ще се осветка. Аз съм дал 2 бона за да сменя веригата и няма да рискувам с какво да е масло да карам :lol: ( веригата се разтегля главно заради продължителните интервали на смяна на масло т.нар "long life" тотална заблуда ) :nono:

https://www.youtube.com/watch?v=BzwTlJkOfKY&t=781s

https://www.youtube.com/watch?v=S9TAGO1T7fE

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: 330d избор масло?

Мнение от drago9205 » 06 Дек 2016, 16:12

Аз пък мисля, че правилото за "смяна на 10к километра" също клони към вманиачаване. Според мен между 15 и 20к е съвсем в нормите и не е противопоказно (та това е към 50% от зададеният живот 25-30к), все пак на старите баварки сме сипвали 10в40, за около 50 лева тубата (5литра) и то се сменя между 10 и 15к.

А и колегите не казват слагай там "някакво масло" от 5 лева литъра, ами по-скоро такова по спецификация - 5в30 или 5в40 на доказан производител. То ебаси поддръжката става ако всеки 10к километра даваш по 250 лева само за масло :D

П.С. Доводът за състезателният не е много приложим по пътищата. Все едно да кажеш тия обикновени гуми на състезателната ми кола издържаха 5 обиколки, затова на колата която карам всеки ден не трябва да слагам такива ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: 330d избор масло?

Мнение от Taruno » 06 Дек 2016, 17:46

drago9205 написа:Аз пък мисля, че правилото за "смяна на 10к километра" също клони към вманиачаване. Според мен между 15 и 20к е съвсем в нормите и не е противопоказно (та това е към 50% от зададеният живот 25-30к), все пак на старите баварки сме сипвали 10в40, за около 50 лева тубата (5литра) и то се сменя между 10 и 15к.

А и колегите не казват слагай там "някакво масло" от 5 лева литъра, ами по-скоро такова по спецификация - 5в30 или 5в40 на доказан производител. То ебаси поддръжката става ако всеки 10к километра даваш по 250 лева само за масло :D

П.С. Доводът за състезателният не е много приложим по пътищата. Все едно да кажеш тия обикновени гуми на състезателната ми кола издържаха 5 обиколки, затова на колата която карам всеки ден не трябва да слагам такива ;)


ако караш само градско 10к - 12к е тавана, виж ако си повече като мен 15к е рентабилно, три пъти в годината сменям и не съм имал драми с харчове на масло и други.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 330d избор масло?

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Дек 2016, 18:10

Ама състезателното масло не го караш 15к км, а го махаш след едно състезание, нали? ;) Бъркате нещо понятията и създавате митове, че едва ли не човек трябва да отдели 1 седмица, за да направи специално проучване какво масло да си купи. Аз почвам да разбирам защо сочат форумите с пръст - защото такива неща се пишат понякога, че вкарват по-незапознатите в едни филми как едва ли не като сипе едно Тотал 5w40 и ще му се разтегне веригата за 3 смени на маслото... Всички консумативи от този род отлагат неизбежното - агрегата се износва и чупи. Ако му е дошло времето, а вие се надявате да го спасите, като гледате тестове в ютюб... ще останете разочаровани.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: 330d избор масло?

Мнение от asent1977 » 06 Дек 2016, 18:16

drago9205 написа:Аз пък мисля, че правилото за "смяна на 10к километра" също клони към вманиачаване. Според мен между 15 и 20к е съвсем в нормите и не е противопоказно (та това е към 50% от зададеният живот 25-30к), все пак на старите баварки сме сипвали 10в40, за около 50 лева тубата (5литра) и то се сменя между 10 и 15к.


В техниката няма много място за "вяра" има факти лесно проверими, всичко е преки наблюдения което казвам, ти си карай 20к, аз ти казвам, че вс нови коли с интервали на смяна 20-30к ( при ауди са 30к км ) води до това, че всички излезли от гаранция коли без изключение са със разтеглени вериги :) което е предпоставка за скъсване или най малкото разцентрован мотор с влошени показатели и неприятен шум. за 100.000км са 3 смени на масло, после производителя не се интересува който я купи плаща цената за този маркетингов трик :) Всеки си преценява разбира се, аз лично искам колата ми да е винаги в топ състояние и да разчитам на нея. Затова не правя компромиси с нищо нямам в колата си нито една част която да не е произведена от BMW GMBH и да чукна на дърво не ми се е случвало често да сменям нещо по нея 8) Имам приятел с прекрасна кола 330д Е46М пак на 423.000км с адекватна и качествена поддръжка колата върви на ужас, вози чудесно и е в перфектна форма
Последна промяна asent1977 на 06 Дек 2016, 18:20, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: 330d избор масло?

Мнение от asent1977 » 06 Дек 2016, 18:20

Dirty M5 driveR написа:Ама състезателното масло не го караш 15к км, а го махаш след едно състезание, нали? ;) Бъркате нещо понятията и създавате митове, че едва ли не човек трябва да отдели 1 седмица, за да направи специално проучване какво масло да си купи. Аз почвам да разбирам защо сочат форумите с пръст - защото такива неща се пишат понякога, че вкарват по-незапознатите в едни филми как едва ли не като сипе едно Тотал 5w40 и ще му се разтегне веригата за 3 смени на маслото... Всички консумативи от този род отлагат неизбежното - агрегата се износва и чупи. Ако му е дошло времето, а вие се надявате да го спасите, като гледате тестове в ютюб... ще останете разочаровани.


няма такова нещо обикновената синтетика я хвърляш след един пистов ден, а двойно естерното може да изкара до 3000 състезателни км което е непостижимо за никакво шир потреба масло! ако се кара ежедневно се сменя на 6-7000км. Сигурно има и такива заблудени дето си мислят, че ще си счупят колите, но както писах по горе всяко качествено масло на пазара върши достатъчно добра работа 5в30 или 5в40 стига да се сменя на до 10.000км. Фюлереновите масла са за хора със завишени критерии към колите си и които усещат малките нюанси в работата на мотора, за масовия потребител наистина няма значение :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: 330d избор масло?

Мнение от drago9205 » 06 Дек 2016, 18:29

Радвам се когато хората са педантични към вещите си и полагат старание да ги пазят и да ги обслужват. Просто споделих мнение, че понякога старанието преминава в престараване

Не мога да се съглася обаче, че ако едно масло по спецификация трябва да се сменя на 30к, а ти го смениш на 15к (тоет наполовина на предпосаното) - това е компромис... Хайде ако е само градско каране - има резон... но не мисля, че са много хората, които карат само градско.

asent1977 написа:води до това, че всички излезли от гаранция коли без изключение са със разтеглени вериги

Това дали е от маслото или от калпави вериги - не е ясно :)
Последна промяна drago9205 на 06 Дек 2016, 18:37, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 330d избор масло?

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Дек 2016, 18:32

Да бе, човек, аз те разбирам - на същото мнение съм точно за интервалите. Над 10-15к км не бих го оставил. Ама какви нюанси да долови човек, като мотора си мени звука 10 пъти с дизел от 10 различни бензиностанции. :mhihi: Реално погледнато и да купиш колата нова ти пак сменяш по интервалите от производителя, освен ако не държиш на гаранцията... Всички след гаранцията са с горе-долу равен старт - все пак зависи как е експлоатиран автомобила. Ми ако веригата на 120к вече е разтеглена ако толкова държиш всичко да е ток и жица разглабяш и я сменяш. Като сложиш масло с фюлерин какво - как точно следиш състоянието на веригата? По притракването ли ще съдиш колко още може да изкара, докато е максимално разтеглена? И да си решил да наливаш супер качествено масло пак трябва да я смениш, че да ти е мир на главата. В тоя спор въобще не слагам факта, че масата от хора кара коли на по 500к км, щото почти всичко от Германия идва на толкова. Оттам на сетне какъвто ти е късмета. Може днес да смениш веригата и утре да скъса колянов вал. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: 330d избор масло?

Мнение от asent1977 » 06 Дек 2016, 18:40

Dirty M5 driveR написа:Да бе, човек, аз те разбирам - на същото мнение съм точно за интервалите. Над 10-15к км не бих го оставил. Ама какви нюанси да долови човек, като мотора си мени звука 10 пъти с дизел от 10 различни бензиностанции. :mhihi: Реално погледнато и да купиш колата нова ти пак сменяш по интервалите от производителя, освен ако не държиш на гаранцията... Всички след гаранцията са с горе-долу равен старт - все пак зависи как е експлоатиран автомобила. Ми ако веригата на 120к вече е разтеглена ако толкова държиш всичко да е ток и жица разглабяш и я сменяш. Като сложиш масло с фюлерин какво - как точно следиш състоянието на веригата? По притракването ли ще съдиш колко още може да изкара, докато е максимално разтеглена? И да си решил да наливаш супер качествено масло пак трябва да я смениш, че да ти е мир на главата. В тоя спор въобще не слагам факта, че масата от хора кара коли на по 500к км, щото почти всичко от Германия идва на толкова. Оттам на сетне какъвто ти е късмета. Може днес да смениш веригата и утре да скъса колянов вал. :mhihi:


Разбира се след-гаранционна кола сменяш :) моята я взех на 180 смених верига и смукателен колектор, можеше и да не го правя, но аз съм си аз. Разлика има с C60 спрямо другите масла просто от първо палене шума на мотора е тих както добре загрял без значение от външните условия, нещо непосилно за стандартно качествено масло дори на нов двигател. Пробвай и ще се убедиш сам. Е разбира се слагам и по малко 2Т масло в нафтата това е абсолютно задължително за здрави и жизнени дюзи :) Просто малко повече внимание изисква, но чувството да запалиш на -5C и да чуеш мазно, меко, приятно мъркане без вибрации и сътресения е страхотно :)

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: 330d избор масло?

Мнение от zaharia » 06 Дек 2016, 20:39

drago9205 написа:Радвам се когато хората са педантични към вещите си и полагат старание да ги пазят и да ги обслужват. Просто споделих мнение, че понякога старанието преминава в престараване
Не мога да се съглася обаче, че ако едно масло по спецификация трябва да се сменя на 30к, а ти го смениш на 15к (тоет наполовина на предпосаното) - това е компромис... Хайде ако е само градско каране - има резон... но не мисля, че са много хората, които карат само градско.

Колега, дайте да я видим тая спецификация. Ако не знаете да ви кажа - в ръководството за техническо обслужване на БМВ Е90 на Бентли, препоръчителния интервал за смяна на маслото от страна на издателя, е около 12500км. За колите с двигатели произведени след юли 2013, те са намалени значително - от 15 хил мили на 10 хил мили в препоръка на БМВ излязла през 2014г. Редно е преди да вземете отношение по темата да сте натрупали някакви реални знания по нея, иначе единственото което можете да постигнете в крайна сметка е да подветеде останалите форумци които нямат необдходимата информация. Масло разбира се може и да се ползва и по-евтино, само, че интервалите за смяна вече ще са по-къси, да не говорим за онези които карат основно в града. Ако не се сменя маслото на време, неговите свойства се влошават и губят и двигателят и неговите компоненти започват да се износват, което скъсява времето до първия капитален ремонт. Това е показано и доказано с многоборойни тестове на отработени масла в различни двигатели. При явно износване, започват видинмо да нарастват стойностите на желязото, алуминия, медта и т.н. в сравнение със случаите когато се ползва прасно и качествено масло. Това не е нечия измислица, както вероятно си мислите - на мен лично не ми е ясно по какви точно причини, а факт. Едно е да изминете 25 хил км със средна скорост 110км/ч което би дало приблизително 230 моторни часа и при което сметката излиза, друго е да сте ги минали при средна скорост 35 км/ч в градско каране и задръствания в които двигателят се натоварва повече, което би дало над 700 моторни часа или три пъти повече работа на двигателя и въздействие върху него! Разбира се БМВ носят голяма вина пред клиентите си, че са вложили алгоритми в компютрите които да подвежадат потребителите да не сменят маслото си преди то да си е загубило свойствата, но в случая ние нищо не можем да направим, освен да послушаме гласа на здравия разум който казва друго. Какви са причините и кой е виновен за подобно некоректно отношение - в случая няма значение, защото имаме глави на раменете си и живеем в епохата на интернет, поради което можем и адекватно да реагираме и да си предпазим колите от щетите които неминуемо ще бъдат нанесени ако се спазват техните "препоръки". И освен това, ако в България ремонт на двигател е мислимо и реално мероприятие, то на Запад поради високата цена на труда в сервизите е по-лесно или да хвърлиш двигателя или направо цялата кола и да купуваш нова.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 24.04.2015
Пол: Мъж
Кара: Е91 163PS 160,8кс 2006
Мечтае да кара: Ф10

Re: 330d избор масло?

Мнение от kvasilev76 » 07 Дек 2016, 9:32

Един стар Москвич майстор ми казваше така-икономия от масло и филтри не можеш да направиш.Но също ми казваше че за да достигне работните си качества на маслото му трябват едни 1000км.Дали е вярно не знам.Аз сменям на 10к LL04 Castrol 5w30.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: 330d избор масло?

Мнение от drago9205 » 07 Дек 2016, 9:33

Ами колега изписа цял ферман и отговорът (на въпросът "Колега, дайте да я видим тая спецификация") е в това, което си написал
zaharia написа: от 15 хил мили на 10 хил мили в препоръка на БМВ излязла през 2014г

Ето нашите двигатели са далеч преди 2013 - препоръката е за тях си е за 15 хил мили което са около 25 хил км.
Та да се върнем на твърдението - препоръчителната смяна е на 25 (не спорим дали това е добре или зле, аз не споря с това, а и аз съм против смяна на 25 хил.).
Аз решавам, че ще сменям на 15 вместо на 25(както е предписано от производителя)... и това решение за такъв интервал се квалифицирате като компромис и нехайство едва ли не. Подобен интервал е съвсем в духа на вече ревизираните препоръки, които спомена (10 хил. мили или 1 година).
Дайте да сменяме маслото след всяко излизане до магазина...

П.С. На е36 си сменях маслото (10в40) между 12 и 15 хил. и двигателят все още си работи като часовник.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: 330d избор масло?

Мнение от Alexi » 07 Дек 2016, 14:19

моторите влагани е Е90 са с много по малък ресурс от тия в Е36 и няма място за сравнение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: 330d избор масло?

Мнение от drago9205 » 07 Дек 2016, 14:37

Ами именно - тогава каква е файдата да му се чудим на маслото и да философстваме над него когато проблемът явно не е баш в него ;)

Както казаха колегите по-рано голямо вманиачаване в този избор на масло и сервизни интервали. А относно ресурса - има доволно количество е90-ки на по 500 хил км. и още движат (че и за милионки се говореше в друга от темите).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: 330d избор масло?

Мнение от asent1977 » 07 Дек 2016, 14:44

Alexi написа:моторите влагани е Е90 са с много по малък ресурс от тия в Е36 и няма място за сравнение


Пълни глупости са това, няма нужда от спорове, но тук колегите дават ценна информация а някой гледат да спорят, такова нещо като "старите" са "железни" няма ! Причината за дългия интервал на смени е маркетингов трик с който се продават по успешно коли, казват "ето измислихме го ще ходите в сервиз 3 пъти" ( това е времето в което колата има гаранция и е отговорност на БМВ/ауди/мерцедес ) Веднъж изминала 100.000км колата не е отговорност на дилърската мрежа а на клиента който я купува Масовия потребител си казва ето взимам си кола и ще и сменя само 3 пъти маслото, по 500Е това са 1500Е сервизиране за целия гаранционен период аналогична сума при смяна на 10.000 е 5000Е. Това продава ! А дилъра продава НОВИ коли ! Препоръката за която колегата пише от 2014г е валидна и за по старите коли. E9x LCI Ползва мотори които се вграждат и в F30 N47/57

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook