Температура антифриз в зимни градски условия
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- mopasan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
bai_ILIA написа:разбирам колеги ама карали ли сте с прецакани термостати на магисталата на минусови - над 60 градуса никакъв шанс. В града загрява по-бавно, но какво ви пречи дали е 80 или 87. Проблем е ако спадат градусите...Няма причина да пада температурата след като веднъж е достигната...Отностно парното - ако работи да речем 10-на минути на място в голям студ и парното е на макс, разбира се че отнема от температурата. Няма как да е 88-89 градуса в такъв случай...Но няма и да е 60-70...
Мисля , че колегата е абсолютно прав

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Температура антифриз в зимни градски условия
Днес реших да се жертвам, закопчах якето, пуснах подгрева да топли дъто
и спрях парното. При запалване температурата на мотора беше 28 градуса, колата за последно бях я палил 6 часа по-рано. Ето какво показа моя наУчен експеримент. Това е изминатото разстояние, кажи-речи без задръстване. Ето го и резултата 
След това реших да пусна парното, че не се издържаше вече
До околовръсното преди отклонението за Пловдив едвам стигна 81 градуса, но беше бая задръстване. Когато колата беше карана до 2000 оборота, не качваше температура. Когато пуснах парното в задръстване, дори изстиваше с 2-3 градуса. Когато стигнах 4-та предавка и нагоре и карах над или 2000 оборота, колата за секунди буквално си вдигна 86-87 градуса. На северната тангента със 120 на 6-та малко под 2000 оборота си ги поддръжаше същите градуси. Моят извод е, че парното много бърка нещата.


След това реших да пусна парното, че не се издържаше вече

Последна промяна Dextuar на 01 Дек 2016, 20:21, променена общо 4 пъти
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Нещо загубих нишката, днес при външна температура 6-8 градуса на 10 тия км беше на 83-4 и другите 10 км поддържаше 90-96-7
Май ще се окаже, че при минусови температури тее 3 литра им трЕбва доста време за достигане на оптимална Т на работа.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Май ще се окаже, че при минусови температури тее 3 литра им трЕбва доста време за достигане на оптимална Т на работа.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
3ката загрява бавно....много бавно, особено ако работи на място, имаш спускане по маршрута или си пуснал парно.
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
едно време на Ладата слагах картон зимата пред радиатора, така че има начини ако не ви харесва загряването
имаше проблем с радиатора и всеки път на големия баир към София преди Траянови врата почваше да загрява лятото и пусках парното. Не беше особено забавано без климатик на 30-35 градсуа външна температура, все едно си в кокпит на Ф1 - 60 градуса...
@dextuar не прекалявай с подгрева, че е вредно за малките декстърчета
не случайно пакета е отвън, за по-добро охлаждане...

@dextuar не прекалявай с подгрева, че е вредно за малките декстърчета

"Чемодан, вокзал, Москва"
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Ето и моят научен експеримент от снощи.
Карах градско (от кръстовището на Черковна и Оборище - до кауфланда в Овча купел 1) - стигнах за около 18-20 мин, а колата имаше остатъчна топлина (около 28 градуса като я запалих). Трафик нямаше (в 11 часа) и общо взето колата се движеше
на 5-тата минута беше на 60 грауса
на 10-тата минута беше на 80 градуса
на 13-та минута 89 градуса и си ги поддържаше.
Тази сутрин карах в трафик - на 5-тата минута беше на 40 градуса на 10-тата около 60. После със стоенето по светофарите не искаше да вдигне над 75-77. След което от Европейски съюз до Баучер беше на 90 градуса, като чаках по светофарите нагоре падна до към 87.
Извод - в градски условия - колата загрява когато се движи, а ако цикли на място по светофарите с пуснато парно не може да загрее. Айде сега да си бия главата - малък термостат ли е това или просто топлообмена с пуснато парно е много по-голям от генерираната топлина на празен ход.
Карах градско (от кръстовището на Черковна и Оборище - до кауфланда в Овча купел 1) - стигнах за около 18-20 мин, а колата имаше остатъчна топлина (около 28 градуса като я запалих). Трафик нямаше (в 11 часа) и общо взето колата се движеше
на 5-тата минута беше на 60 грауса
на 10-тата минута беше на 80 градуса
на 13-та минута 89 градуса и си ги поддържаше.
Тази сутрин карах в трафик - на 5-тата минута беше на 40 градуса на 10-тата около 60. После със стоенето по светофарите не искаше да вдигне над 75-77. След което от Европейски съюз до Баучер беше на 90 градуса, като чаках по светофарите нагоре падна до към 87.
Извод - в градски условия - колата загрява когато се движи, а ако цикли на място по светофарите с пуснато парно не може да загрее. Айде сега да си бия главата - малък термостат ли е това или просто топлообмена с пуснато парно е много по-голям от генерираната топлина на празен ход.
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Малкия термостат БЕХР е 33лв, не е проблем да го смениш за собствено спокойствие.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Абе то ясно... ама нали същият сложих преди 5 месеца, предполага се че все половин година поне трябваше да изкара 
Иначе си прав - може и ОЕМ малък да сменя, за да ми е още по-мирна главата.

Иначе си прав - може и ОЕМ малък да сменя, за да ми е още по-мирна главата.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Да допълня и аз от тази сутрин. Ааа, и да отбележа, че съм с хардуерно и софтуерно спрян ЕГР, че си правя тест с колата
Та, паля на 10 градуса мотора, в съвсем леко задръстване за 5 минути и 3км без парно, колата стигна 62 градуса
След това за още 3 км 82, след това пуснах парното и пак се набих в задръстване и температурата падна на 78, почти веднага след пускането на парното. Ей, както стъпих на бул "Брюксел" посока Младост, още не бях стигнал сградата на Нова и за 20 секунди от 78 градуса стигна 87 и си ги държеше, дори в задръстването на "Малинов" не падна под 86 градуса. В заключение не мисля, че имам проблем с термостатите...
П.С: Тоя волан е мноооого студен

Та, паля на 10 градуса мотора, в съвсем леко задръстване за 5 минути и 3км без парно, колата стигна 62 градуса

П.С: Тоя волан е мноооого студен

Re: Температура антифриз в зимни градски условия
drago9205 написа:Абе то ясно... ама нали същият сложих преди 5 месеца, предполага се че все половин година поне трябваше да изкара
Иначе си прав - може и ОЕМ малък да сменя, за да ми е още по-мирна главата.
Ами не знам колко ще ти е мирна, но аз поръчах БЕХР термостат и дойде БМВ термостат с изтрито лого и щамповано БЕХР. Един вид и в двата случая получаваш едно и също за различна цена. На кутийката пише Made in Czech, на термостата Made in GERMANY.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Dextuar може заради егр да загряваш толкова бавно
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Колеги, всеки един комън-рел мотор се държи така, не му ли даваш газ да е в натоварване не загрява (разбирай загрява много по бавно).
Това е положението, просто му е по височко КПД-то
Давайте им повечко газ докато набирате и по бързо ще влизат в работен режим.
Това е положението, просто му е по височко КПД-то

Давайте им повечко газ докато набирате и по бързо ще влизат в работен режим.

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Е турбото няма ли да каже мяу в такъв случай? Аз гледам, докато е студена, да не и давам много зор...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Не, то затова се слага само пълна синтетика, тя се грижи да има мазане и при студен старт. Това не означава да я ребриш до прекъсвач, просто и мачкаш газта да ускорява по бързо и пак си превключваш на 2000-2500об/мин. както ти е удобно. Понеже въртящия момент го позволява спокойно може да се кара в диапазона 1200-1300 до 2000-2500.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

- mopasan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Eто и моя експеримент от днес:
гр. Пловдив ;
- 17:30ч старт ; температура на антифриза: 20 градуса.
Маршрут: бензиностанцията на бул. Васил Априлов - Сточна гара- Мебелна къща - района на Кауфланд Тракия; дистанция - 6,0км
- 17:45ч в крайна точка; температура на антифриза: 80 градуса.
После престой 10мин на място - чакане:) температура се качи на 81 градуса. През цялото време на парно с отворени клапи за пресен въздух.
Мисля че всичко е нормално при тези стойности.
гр. Пловдив ;
- 17:30ч старт ; температура на антифриза: 20 градуса.
Маршрут: бензиностанцията на бул. Васил Априлов - Сточна гара- Мебелна къща - района на Кауфланд Тракия; дистанция - 6,0км
- 17:45ч в крайна точка; температура на антифриза: 80 градуса.
После престой 10мин на място - чакане:) температура се качи на 81 градуса. През цялото време на парно с отворени клапи за пресен въздух.

Мисля че всичко е нормално при тези стойности.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани