Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- К.Атанасов
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 13.11.2016
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Зависи кой как си кара колата много различни цифри съм виждал относно разхода от 11 до 15,20
- skoklev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 5.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 330xi, сега Туарег 3.2 vr6
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Към колегите с Х-ове: Не изпитвате ли искрена радост във такова време като днешното да гледате очудените погледи на "тарикатите" с предно когато и четирите започнат да превъртат 

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Много ми е гадно в това време с Х-са, защото съм в Пловдив и не ми трябва колата сега, а в мойто родно градче в момента е такова:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
К.Атанасов написа:Зависи кой как си кара колата много различни цифри съм виждал относно разхода от 11 до 15,20
15,6 градско в момента с чисто нови зимни гуми,тея разходи от 11 може да са само на извънградско...



- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Около 80кг х-овете са по-тежки от не Х. Необходимите компоненти за задвижване на предния мост са раздатка,преден кардан,преден диф,предни полуоски,стабилизираща щанга,различните предни шарнири,още няколко дреболи
,скоростите на Х са малко по тежки и всчико като се сметне е около 80 кг. Тук пише кое колко тежи http://www.realoem.com/

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
В тази тeмa, ако не се бъркам съм чел, че X е точно със 100 килограма по-тежък от е46 само на задно предаване.
BMW e46 330d m57d30 - 1520 кг.
BMW e46 330xd m57d30 - 1620 кг., като и двете коли са ръчки и седани.
BMW e46 330d m57d30 - 1520 кг.
BMW e46 330xd m57d30 - 1620 кг., като и двете коли са ръчки и седани.
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Драгослав написа:Около 80кг х-овете са по-тежки от не Х. Необходимите компоненти за задвижване на предния мост са раздатка,преден кардан,преден диф,предни полуоски,стабилизираща щанга,различните предни шарнири,още няколко дреболи,скоростите на Х са малко по тежки и всчико като се сметне е около 80 кг. Тук пише кое колко тежи http://www.realoem.com/
http://www.auto-data.net/bg/?f=showSubM ... ing%20(E46)
Според аутодата-та разликата при комби 330 i и 330 xi е 195 кг поне толкова е разликата между 1665 и 1470 ...

- BobbyD
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 15.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Пичове пуснете по едно клипче кой как се забавлява/ше през малкото сняг 

- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
doctoragsxr написа:Драгослав написа:Около 80кг х-овете са по-тежки от не Х. Необходимите компоненти за задвижване на предния мост са раздатка,преден кардан,преден диф,предни полуоски,стабилизираща щанга,различните предни шарнири,още няколко дреболи,скоростите на Х са малко по тежки и всчико като се сметне е около 80 кг. Тук пише кое колко тежи http://www.realoem.com/
http://www.auto-data.net/bg/?f=showSubM ... ing%20(E46)
Според аутодата-та разликата при комби 330 i и 330 xi е 195 кг поне толкова е разликата между 1665 и 1470 ...
Според същия сайт 325i e1410кг ,325xi пак е 1410 кг. Ако е комби пише пак 1460кг за двете. Та истината е някъде там.

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте.
Имам въпрос, тъй като в темата не намерих да е говорено за това.
Искам да сменя маслата в дифовете, раздатката и скоростната кутия(5-степенна ръчка на m57d30).
Какви масла трябва да купя и от къде ?
Знам, че най-вероятно в Дару кар ще ги има маслата, но не ми се взима от там.
Някой правил ли е тази процедура да сподели какви масла е взел.
Имам въпрос, тъй като в темата не намерих да е говорено за това.
Искам да сменя маслата в дифовете, раздатката и скоростната кутия(5-степенна ръчка на m57d30).
Какви масла трябва да купя и от къде ?
Знам, че най-вероятно в Дару кар ще ги има маслата, но не ми се взима от там.
Някой правил ли е тази процедура да сподели какви масла е взел.
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ето тема за маслото в скорости и диференциалите viewtopic.php?f=34&t=166512&hilit=%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE+%D0%B4%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB&start=225. Доста е за четене и ще ти кажа накратко. За дифовете ти трябва 75в90 (BMW Synthetik OSP) , 2л за двата общо. За скорост и раздатка е 75в80,( MTF-LT-2 ) пак 2 литра за двете. Скоростите събират около1.5л.,раздатката 200-300гр.
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
doctoragsxr написа:Драгослав написа:Около 80кг х-овете са по-тежки от не Х. Необходимите компоненти за задвижване на предния мост са раздатка,преден кардан,преден диф,предни полуоски,стабилизираща щанга,различните предни шарнири,още няколко дреболи,скоростите на Х са малко по тежки и всчико като се сметне е около 80 кг. Тук пише кое колко тежи http://www.realoem.com/
http://www.auto-data.net/bg/?f=showSubM ... ing%20(E46)
Според аутодата-та разликата при комби 330 i и 330 xi е 195 кг поне толкова е разликата между 1665 и 1470 ...
Тук инфото май е по-точно.
http://www.cars-data.com/en/bmw-330i-touring-specs/6163
http://www.cars-data.com/en/bmw-330xi-t ... specs/6171
Разлика между теглото на Х и не Х 85-95кг. Важи за всички модели XI,XD, sedan,tourning.
- rapper_4334
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 7.12.2016
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте колеги!
Дълго обмислях и реших да си закупя БМВ е46 xi. До този момент не съм карал БМВ , с изключение на е46 118к.с , и определено останах доволен.
Реших моето да е xi , защото искам малко по-добра проходимост през зимния сезон , не че имам нещо против чистото задно предаване , просто на самия мен ми е трудно да свикна и искам да имам 4x4. Прочетох по-назад , че при този тип коли самото 4x4 е в полза на задното предаване - откъдето идва въпросът ще ми бъде ли гарантирана добра проходимост така като ми се налага да пътувам зимата и то по места където има доста сняг , а определено искам автомобила ми да е БМВ. Тук идва и моментът да кажа , че имам 6000-7000 лв. и искам колата да е седан и бензин.
Какво да очаквам от въпросните 231 к.с. при двигател 3.0 и 192 к.с. при двигател 2.5 ? Ще бъде ли бърза колата , нормално поддържаща високи километри за бързо каране , а в същото време и доста проходима за зимата.
Другият ми въпрос е - автомат или ръчка ? Иска ми се да е автомат , но ще стигнат ли 5 предавки за този голям мотор? или по-добре е ръчка 6 скорости ? Какво да очаквам от поддръжката - скъпа ли е толкова много ? Въпросната е46 , която карах беше с верига , тези 330xi и 325xi така ли са?
И последни две неща , които чух съвсем скоро и много се чудя дали са верни или не - Вярно ли е , че при смяна на носачи се сменят и шарнири или полуоски (не съм сигурен) така като са капсуловани или нещо от сорта ? И Вярно ли е , че самите двигатели на моторите 330xi и 325xi са устроени така , че горят масло , защото сегментите им били по-тънки или нещо от сорта ? Казаха ми около 3 литра масло на 10 000 километра.
Благодаря за отговорите предварително.
Дълго обмислях и реших да си закупя БМВ е46 xi. До този момент не съм карал БМВ , с изключение на е46 118к.с , и определено останах доволен.
Реших моето да е xi , защото искам малко по-добра проходимост през зимния сезон , не че имам нещо против чистото задно предаване , просто на самия мен ми е трудно да свикна и искам да имам 4x4. Прочетох по-назад , че при този тип коли самото 4x4 е в полза на задното предаване - откъдето идва въпросът ще ми бъде ли гарантирана добра проходимост така като ми се налага да пътувам зимата и то по места където има доста сняг , а определено искам автомобила ми да е БМВ. Тук идва и моментът да кажа , че имам 6000-7000 лв. и искам колата да е седан и бензин.
Какво да очаквам от въпросните 231 к.с. при двигател 3.0 и 192 к.с. при двигател 2.5 ? Ще бъде ли бърза колата , нормално поддържаща високи километри за бързо каране , а в същото време и доста проходима за зимата.
Другият ми въпрос е - автомат или ръчка ? Иска ми се да е автомат , но ще стигнат ли 5 предавки за този голям мотор? или по-добре е ръчка 6 скорости ? Какво да очаквам от поддръжката - скъпа ли е толкова много ? Въпросната е46 , която карах беше с верига , тези 330xi и 325xi така ли са?
И последни две неща , които чух съвсем скоро и много се чудя дали са верни или не - Вярно ли е , че при смяна на носачи се сменят и шарнири или полуоски (не съм сигурен) така като са капсуловани или нещо от сорта ? И Вярно ли е , че самите двигатели на моторите 330xi и 325xi са устроени така , че горят масло , защото сегментите им били по-тънки или нещо от сорта ? Казаха ми около 3 литра масло на 10 000 километра.
Благодаря за отговорите предварително.
- skoklev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 5.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 330xi, сега Туарег 3.2 vr6
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
rapper_4334 написа:Здравейте колеги!
Дълго обмислях и реших да си закупя БМВ е46 xi. До този момент не съм карал БМВ , с изключение на е46 118к.с , и определено останах доволен.
Реших моето да е xi , защото искам малко по-добра проходимост през зимния сезон , не че имам нещо против чистото задно предаване , просто на самия мен ми е трудно да свикна и искам да имам 4x4. Прочетох по-назад , че при този тип коли самото 4x4 е в полза на задното предаване - откъдето идва въпросът ще ми бъде ли гарантирана добра проходимост така като ми се налага да пътувам зимата и то по места където има доста сняг , а определено искам автомобила ми да е БМВ. Тук идва и моментът да кажа , че имам 6000-7000 лв. и искам колата да е седан и бензин.
Какво да очаквам от въпросните 231 к.с. при двигател 3.0 и 192 к.с. при двигател 2.5 ? Ще бъде ли бърза колата , нормално поддържаща високи километри за бързо каране , а в същото време и доста проходима за зимата.
Другият ми въпрос е - автомат или ръчка ? Иска ми се да е автомат , но ще стигнат ли 5 предавки за този голям мотор? или по-добре е ръчка 6 скорости ? Какво да очаквам от поддръжката - скъпа ли е толкова много ? Въпросната е46 , която карах беше с верига , тези 330xi и 325xi така ли са?
И последни две неща , които чух съвсем скоро и много се чудя дали са верни или не - Вярно ли е , че при смяна на носачи се сменят и шарнири или полуоски (не съм сигурен) така като са капсуловани или нещо от сорта ? И Вярно ли е , че самите двигатели на моторите 330xi и 325xi са устроени така , че горят масло , защото сегментите им били по-тънки или нещо от сорта ? Казаха ми около 3 литра масло на 10 000 километра.
Благодаря за отговорите предварително.
От къде да почна...
Да, горят масло. Сегментите наистина са интересно устроени. Но след м54 (особено и той) всички бензинови си понагоряват. За някой е невероятен проблем, за други е нещо съвсем нормално. Аз моето масло го сменям на 10тина хил. Купувам по 2 туби от 4л - сипвам 6.5л, другото го оставям за доливане и ми стига перфектно. Карам съвсем нормално - не като плужек, но не и на 6к нон стоп. Разхода на масло е пряко свързан със стила на шофиране! Една смяна ми се наложи да купувам още 1л за доливане защото карах по-агресивно. За мен ситуацията с маслото не е притеснителна.
При смяна на носачи - късия, външен шарнир е капсулован към носача, който е от желязо. Има вариянт да се избие и да се направи сменяем. Чувам, че доста колеги го правят, и ако опре до мен и аз бих го направил- т.е. ползвам носача, сменям само шарнирите. Проблема там е вътрешния шарнир -мин 170лв в бг. Има вариянт от УСА, на около 30тина $.
Предните полуоски са малко кашкавалени. Моите са сменявани веднъж с английски, дясната изкара около 40-50к, сега съм взел нова (от УК, около 120лв с доставките)
Автомат или ръчка - има изписано предостатъчно.
2.5 и 3.0 - м54 са и 2та, не се различават много. Аз съм за 3.0 по субективни причини.
Проходимост - е това няма кой да ти гарантира. Много зависи най-вече от способностите ти като шофьор, ГУМИТЕ, състояние на пътя и тн.
Аз моята не я ползвам като джип - няма просвет за такива изгъзици. Но сняг, мокри черни пътища, полянки и тн е супер. Точно е това разпределение 62 към 38% на задвижващо усилие заден към преден мост ме грабна. Постоянно е зацепено, няма виско муфи, няма компове, няма копче за тази функция. Ходя си на ски, обикалям си чените планински пътчета към разните хижи, когато е в града - давам си цялата газ все едно съм на сухо и успявам да се оправя (с голяма усмивка) с леките поднасяния

Много хора обаче купуват такива коли, не ги обслужват правилно и после пълнят форума с глупости. Ще напиша какво смятам за добро обслужване след покупка, пък ти прецени дали има смисъл:
Масла на мотор, скорости, дифове и раздатка - около 300 ми излезе на мен (ръчка)
Системата за картерна вентилация!!! - около 300 отново.
Свещи - около 120лв
Нов антифриз и термостат - около 100лв
Вече зависи и от колата, но най-вероятно гарнитура на капака, гарнитура на тялото на масления филтър, ремонт на диса клапата, гофрираните маркучи след дебитомера, почистване на стъпковия мотор.
По окачването почти винаги тампона на дифа е заминал.
И полуоските обикновено.
Има и други дребни глупости, но поста ми вече е прекалено дълъг

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Е аз ще ги добавя, щото гореописаните неща бяха обслужени според фактурите на продавача.
Всичко по окачването обаче съм сменил без предни амортисьори и без полуоски и цената е стабилна. Много от нещата ги няма афтърмаркет и са оригинални с цени х2 на останалите. Това е големия минус на 4х4то за мен. Моята е 325хи автомат и харчи доста на газ. Сега ще я тествам и на бенз, че още не съм си правил тоя експеримент. Но ако пак избирах сигурно щях да търся задължително 330. Просто тогава тая беше в добро състояние и добра цена...
Всичко по окачването обаче съм сменил без предни амортисьори и без полуоски и цената е стабилна. Много от нещата ги няма афтърмаркет и са оригинални с цени х2 на останалите. Това е големия минус на 4х4то за мен. Моята е 325хи автомат и харчи доста на газ. Сега ще я тествам и на бенз, че още не съм си правил тоя експеримент. Но ако пак избирах сигурно щях да търся задължително 330. Просто тогава тая беше в добро състояние и добра цена...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани