Температура антифриз в зимни градски условия

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 13:10

Ще ги следим колега... пък накрая както е тръгнало за да ни е спокойно ще ги сменяме пак и те така :D
Но и аз си мисля, че не би трябвало толкова бързо да се скапат... все пак ако вдига колата 90 градуса би следвало да са наред.
Последна промяна drago9205 на 01 Дек 2016, 13:15, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 01 Дек 2016, 13:15

Е колега, кво е това нещо :mhihi: На всеки 2000 литра дизел, нов термостат :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 25.04.2009
Кара: BMW G31 540xd / BMW Z4 E85 3.0si

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от PabloEscobar » 01 Дек 2016, 13:17

Аз все пак не разбрах видеото правилното ли е и трябва ли да се източва системата при смяна на АГР-термостат :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 13:20

dextuar написа:Е колега, кво е това нещо :mhihi: На всеки 2000 литра дизел, нов термостат :lol:

Щото и те са по "нова технология" - направени да се сменят със смяната на маслото :D
Шегата на страна дано не е това случаят - ти какви си сложил? ОЕМ с бмв щампа или Behr?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 01 Дек 2016, 13:25

drago9205 написа:
dextuar написа:Е колега, кво е това нещо :mhihi: На всеки 2000 литра дизел, нов термостат :lol:

Щото и те са по "нова технология" - направени да се сменят със смяната на маслото :D
Шегата на страна дано не е това случаят - ти какви си сложил? ОЕМ с бмв щампа или Behr?


Behr са и двата, от стария само единия беше дал фира и тоя път, ако се наложи смяна, ще сложа обратно работещия :mhihi: Ама като чета Taruno как по 7 месеца му издържали, направо се плаша :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Taruno » 01 Дек 2016, 13:36

PabloEscobar написа:Взех да чета и аз по тази тема... Из интернет пише, че ако колата не загрява 80+ градуса е големия термостат, а ако успява да вдигне 90, поддържа ги, но загрява много бавно е малкият.
Това ли упътване отнася ли се и за 6 цилиндровите дизелови двигатели?


Обичайно е следното:
- ако големия термостат се скапе ще загрява до опеделена температура в зависимост от в какво положение е запекъл - може да е 60 може да е 70 може и 80 да е
- ако е малкия или няма да достига работна - демек ще върти около 80 или ще я достига, но при движение с по-висока от градска скорост температурата ще пада по 86

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 01 Дек 2016, 13:39

Taruno написа:Обичайно е следното:
- ако големия термостат се скапе ще загрява до опеделена температура в зависимост от в какво положение е запекъл - може да е 60 може да е 70 може и 80 да е
- ако е малкия или няма да достига работна - демек ще върти около 80 или ще я достига, но при движение с по-висока от градска скорост температурата ще пада по 86

Е така е при мен. Тия термостати нямат ли някаква гаранция :lol:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от vld » 01 Дек 2016, 13:53

Моята си загрява, вярно малко по бавно, но си стига до 88/89, ако я напъна и повече ще вдигне.
Сутрин понеже пускам все надолу от Драгалевци до х.Хмус е на 70 градуса(6-7км.), в обратния маршрут обаче си стига до 88/89.
При мен обаче пред радятора има жалюзи които са затворени до 100 градуса и значително улесняват загряването, нямам печка за съжаление обаче......
На Е39ката имах печка и за няма и два три километра, колата загряваше до работна температура....
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от (h)aman » 01 Дек 2016, 13:59

Моята за 5-6 км /около 15мин/ градско до 2000об вдига 70гр. Сега съм взел голям оригинален и малък БЕХР, който реално се оказа, че е ОЕМ БМВ термостат с изтрита щампа на БМВ и брандиран като БЕХР. На кутийката пише Made in Czech, а на термостата Made in GERMANY. Което ме навежда на мисълта, че няма никакво значение дали ще е БЕХР за 30лв или ОЕМ за 60лв и в двата случая ще получите един и същ термостат с различно лого. Големия е Made in Austria. Като ги сменя ще видим дали ще има разлика.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от bai_ILIA » 01 Дек 2016, 14:58

61-64 означава скапани колега :) аз съм правил тест на -17-18 градуса магистрала със 120км/130км/ч което е 2000об/мин и си държи 85-86 градуса като варира 1-2 градуса според товара на мотора. Термостати, демпферна шайба каквото и да ви разправят само ОЕМ...на предното БМВ ги смених с ОЕМ и минах 120 000км без проблеми вие ги сменяте 2 пъти годишно през 10 000км като гледам. Като купих сега това пак почнах с термостати и няма грижи...няма и да има щото са ОЕМ.
"Чемодан, вокзал, Москва"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 15:04

То в моят (и на dexutar) случаите проблемът е, че не е магистрала и колата не вдига 2000 об постоянно. Аз лично вдигам 1500-1700, бия втора... вдигам 1500 и спирам и чакам 40 сек така :D

Та драмата тук по-скоро е - нормално ли е като седи на празен ход колата с пуснато парно - да не може да загрее до оптимална температура :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от bai_ILIA » 01 Дек 2016, 15:06

разбирам колеги ама карали ли сте с прецакани термостати на магисталата на минусови - над 60 градуса никакъв шанс. В града загрява по-бавно, но какво ви пречи дали е 80 или 87. Проблем е ако спадат градусите...Няма причина да пада температурата след като веднъж е достигната...Отностно парното - ако работи да речем 10-на минути на място в голям студ и парното е на макс, разбира се че отнема от температурата. Няма как да е 88-89 градуса в такъв случай...Но няма и да е 60-70...
"Чемодан, вокзал, Москва"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 01 Дек 2016, 15:16

Дам, при мен си ги стига. Но наистина падат, сега не съм забелязал веднъж като направи 86-87-88 да падат, но докато ги направи и особено ако съм в задръстване, падат 2-3 градуса.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от alma359 » 01 Дек 2016, 17:10

При мен навсякъде и на магистрала също поддържа 89-90-91 градуса няма значение с колко карам. През лятото обаче вдигаше по-високи температури


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от mopasan » 01 Дек 2016, 18:53

drago9205 написа:Днес забелязах следната закономерност при мен - карам тази сутрин в града - минусови температури и здрав трафик, както обикновено (минах 10км за 1 час, тоест точно 10км/ч средна скорост). Пуснал съм си парното и си гледам температурата и като седя на празен ход не се вдига (или едвам едвам), спирам парното и почва да се качва значително по-бързо. на 2-3 пъти имах възможност да стъпя за 15-20 секунди на отсечки където вдигнах 50-60км/ч и тогава температурата се вдигаше с по 5 градуса.
Та нормално ли е колата за 30-40 на студено мин да не може да вдигне оптимална температура само заради пуснатото парно? (или пък може би тъпите термостати трябва отново да ги сменям :D )

Помня, че в някоя от темите колега споменава, че на място и в студено време никога няма да загрее тоз дизел, но все си мисля, че са направени да си достигат оптималната дори на място.

П.С. Термостатите уж са наред, сменени преди няколко месеца, преди 2-3 седмици (още беше топло) ги тествах по българия и околовръстното и си работеха на пушка.


Колега положението е същото и при мен, и стига се филмира, термостатите според мен са наред. тези коли няма как да вдигат температура на празен ход. Днес и аз си тествах колата и когато се движи даже и с 50-60-70 км си вдига температура съвсем нормално и достига оптимална. Излязох и извънградско и държи температура, не пада. А и всичко е толкова индивидуално в градския трафик, че недей слуша как за 5км в тежък трафик и двига оптимална температура при външна -6 градуса. Днес за 5,5км в Пловдив в 17,15 - час пик през бул. Васил Априлов - Сточна гара- надлез Родопи- ул. Скопие - от 16 градуса - вдигнах до 72 градуса и според мен е нормално.
Последна промяна mopasan на 01 Дек 2016, 19:02, променена общо 1 път
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook