Акция "Зима"
Модератор: Общи модератори
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Акция "Зима"
Ти па си много убаф
Важното е да има тактика и схема и да си напред

KoolyO написа:Аз не виждам кое му е толкова сложното, като почна да нося якета и дрехи предимно с дълъг ръкав, да си сложа зимните гуми и да си карам, да си свиркам и да не му мисля толкова. Пък като стане време за къс ръкав, слагам летните жантове и толкоз...
Не мога да се занимавам с такива неща.
Важното е да има тактика и схема и да си напред


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Акция "Зима"
KoolyO написа:Добре де. Аз едно не мога да разбера...
Какво е това мъдруване тука. Едно законотворчество върви. И държавно, че и във физиката...
Ама това спирало с 2см повече, онова "драпало" с 2мм повече, ако гумите ми са всесезонни, но са само 2мм, ок ли ще съм, ако си слагам зимните гуми, само като е сняг, а като се стопи връщам летните ще ми изкарат ли 40 години, милиционерите са виновни, че държавата ни е скапана, пък един закон не можем да напишем и още много дрън дрън... - Горе-долу така изглежда тая тема до сега...
Аз не виждам кое му е толкова сложното, като почна да нося якета и дрехи предимно с дълъг ръкав, да си сложа зимните гуми и да си карам, да си свиркам и да не му мисля толкова. Пък като стане време за къс ръкав, слагам летните жантове и толкоз...
Не мога да се занимавам с такива неща.
Много добре написано

Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Акция "Зима"
Нема начин ... ти знаеш ли колко тестове има из нета 


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Акция "Зима"
Ще се опитам да обобщя разликите между зимните и летните гуми:
1. Летните са по-твърди от зимните при всякакви температури, както при -30 така и при +45 градуса (нормално от физична гледна точка).
2. Летните са с компактни блокове на грайфера, а при зимните на блок със сходен размер има и 3-4 прорязвания (така наречените "ламели").
3. Поради идеята, че зимните трябва да работят в сняг и да имат теглителна сила/сцепление са с шарка при която общата площ на блоковете е по-малко, а площта на каналите е повече -> по малко контактна площ в/у асфалт за зимните спрямо летните. Отделно към тая точка трябва да добавим и факта, че по-голямата част от участниците в този форум карат по тесни гуми през зимния сезон спрямо летния, тоест контактната площ с асфалта намалява още повече.
Според мен спирачния път се формира в следствие на група от фактори сред които са скоростта, контактната площ, твърдостта на двата материала (пътя и гумите), триенето между двата материала и стабилността на двата материала (пътя и гумите).
Смятам, че зимните гуми поради по-мекия си каучук създават по високо триене и оттам по добро управление на автомобила в завой, както и по добро спиране при по-ниска скорост, но поради мекия материал и нестабилните грайферни блокове при висока скорост дават по-лоши резултати при спиране.
1. Летните са по-твърди от зимните при всякакви температури, както при -30 така и при +45 градуса (нормално от физична гледна точка).
2. Летните са с компактни блокове на грайфера, а при зимните на блок със сходен размер има и 3-4 прорязвания (така наречените "ламели").
3. Поради идеята, че зимните трябва да работят в сняг и да имат теглителна сила/сцепление са с шарка при която общата площ на блоковете е по-малко, а площта на каналите е повече -> по малко контактна площ в/у асфалт за зимните спрямо летните. Отделно към тая точка трябва да добавим и факта, че по-голямата част от участниците в този форум карат по тесни гуми през зимния сезон спрямо летния, тоест контактната площ с асфалта намалява още повече.
Според мен спирачния път се формира в следствие на група от фактори сред които са скоростта, контактната площ, твърдостта на двата материала (пътя и гумите), триенето между двата материала и стабилността на двата материала (пътя и гумите).
Смятам, че зимните гуми поради по-мекия си каучук създават по високо триене и оттам по добро управление на автомобила в завой, както и по добро спиране при по-ниска скорост, но поради мекия материал и нестабилните грайферни блокове при висока скорост дават по-лоши резултати при спиране.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Re: Акция "Зима"
KoolyO написа:Добре де. Аз едно не мога да разбера...
Какво е това мъдруване тука. Едно законотворчество върви. И държавно, че и във физиката...
Ама това спирало с 2см повече, онова "драпало" с 2мм повече, ако гумите ми са всесезонни, но са само 2мм, ок ли ще съм, ако си слагам зимните гуми, само като е сняг, а като се стопи връщам летните ще ми изкарат ли 40 години, милиционерите са виновни, че държавата ни е скапана, пък един закон не можем да напишем и още много дрън дрън... - Горе-долу така изглежда тая тема до сега...
Аз не виждам кое му е толкова сложното, като почна да нося якета и дрехи предимно с дълъг ръкав, да си сложа зимните гуми и да си карам, да си свиркам и да не му мисля толкова. Пък като стане време за къс ръкав, слагам летните жантове и толкоз...
Не мога да се занимавам с такива неща.
Почвам да се чудя да не съм попаднал в бг-мама форума - искаш да кажеш, че всичките нещастни, малоумни и тъпи производители на гуми дето препоръчват зимните гуми да се слагат на седем градуса са се объркали или аз съм се объркал и до 7 градуса трябва да съм по къс ръкав?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Акция "Зима"
Ти вече се чудиш как да се изложиш повече
Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk

Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
Re: Акция
(bubsa) написа:Ти вече се чудиш как да се изложиш повече![]()
Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
Няма страшно, колкото тебе никой не може.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Акция "Зима"
А относно леда:
Няколко пъти днес докато отида да взема колата от паркинга, се плъзнах с маратонките. Попринцип обувам още летните, ма не знам тук теорията на колегата дали ми е позволено да я приложа
След като взех колата, на циганската маа'ла Христо Ботев, за да избегна задръстването, минах по задните улички. Ето там 320д-то заприлича на М-ка. Нито ДСЦ, нито ДТЦ можеха да ме вкарат в пътя при по-рязко спиране или тръгване. Сигурно е от зимните ми гуми
Та на доста места в София днес имаше доста тънък, но изключително коварно хлъзгав лед.
Няколко пъти днес докато отида да взема колата от паркинга, се плъзнах с маратонките. Попринцип обувам още летните, ма не знам тук теорията на колегата дали ми е позволено да я приложа

След като взех колата, на циганската маа'ла Христо Ботев, за да избегна задръстването, минах по задните улички. Ето там 320д-то заприлича на М-ка. Нито ДСЦ, нито ДТЦ можеха да ме вкарат в пътя при по-рязко спиране или тръгване. Сигурно е от зимните ми гуми

Та на доста места в София днес имаше доста тънък, но изключително коварно хлъзгав лед.
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Акция "Зима"
efren написа:Почвам да се чудя да не съм попаднал в бг-мама форума - искаш да кажеш, че всичките нещастни, малоумни и тъпи производители на гуми дето препоръчват зимните гуми да се слагат на седем градуса са се объркали или аз съм се объркал и до 7 градуса трябва да съм по къс ръкав?
Искам да кажа, че всеки си носи ръкавите различно.

И че производителите на гуми препоръчват* зимно време да се кара със зимни гуми, а лятно - с летни.
*Ама не задължават

Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
Re: Акция "Зима"
Спокойно, не сме в бг-мама, там знаят, че сезоните са 4.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Акция "Зима"
Тестовете на летните гуми имащи по-къс спирачен път искам да ги видя на -5 до 0 градуса (каквито са температурите днес както и миналата седмица) и тогава да си говорим дали лятната ще спре по-бързо.
А коренр спийда си е важен щото ето в този доста готин тест може да видите как лятната гума с 10км в час става на шейна в завоя и помита всичко наред (Няма на къде по-обективно от БМВ на ЛЕД със Зимни, Летни и Всесезонни). Според мен е доста показателно
https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
Другото което ще кажа от личен опит най-вече е, че зимният сезон (макар и Ноември) не знаете кога и къде ще ви хване лед/сняг и подобни, а прогнозите за времето не винаги може да се приемат за меродавни. Дори по сух път да пътуваш ти стига на завой със северен склон да има някакъв мистичен теч на вода (нещо което е напълно типично, да не кажа задължително за България).
А коренр спийда си е важен щото ето в този доста готин тест може да видите как лятната гума с 10км в час става на шейна в завоя и помита всичко наред (Няма на къде по-обективно от БМВ на ЛЕД със Зимни, Летни и Всесезонни). Според мен е доста показателно

https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
Другото което ще кажа от личен опит най-вече е, че зимният сезон (макар и Ноември) не знаете кога и къде ще ви хване лед/сняг и подобни, а прогнозите за времето не винаги може да се приемат за меродавни. Дори по сух път да пътуваш ти стига на завой със северен склон да има някакъв мистичен теч на вода (нещо което е напълно типично, да не кажа задължително за България).
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Акция "Зима"
Аз никога не съм твърдял, че под 0 градуса предпочитам летни гуми.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Акция "Зима"
drago9205 написа:Тестовете на летните гуми имащи по-къс спирачен път искам да ги видя на -5 до 0 градуса (каквито са температурите днес както и миналата седмица) и тогава да си говорим дали лятната ще спре по-бързо.
А коренр спийда си е важен щото ето в този доста готин тест може да видите как лятната гума с 10км в час става на шейна в завоя и помита всичко наред (Няма на къде по-обективно от БМВ на ЛЕД със Зимни, Летни и Всесезонни). Според мен е доста показателно
https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
Другото което ще кажа от личен опит най-вече е, че зимният сезон (макар и Ноември) не знаете кога и къде ще ви хване лед/сняг и подобни, а прогнозите за времето не винаги може да се приемат за меродавни. Дори по сух път да пътуваш ти стига на завой със северен склон да има някакъв мистичен теч на вода (нещо което е напълно типично, да не кажа задължително за България).
На вас като ви изпищи термометъра, че външната температура е под 3 градуса намалявате ли въобще скоростта?
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Акция "Зима"
Не. Да слагаме зимните, че закона няма, но някои колеги може да ни бият вече. Все пак е зима, макар и от нов модел, без сняг.
P.S. Сложих зимните, че много ми друса със 17-ките.
P.S. Сложих зимните, че много ми друса със 17-ките.

Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 663
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Акция "Зима"
Ivo_Borisov написа:Теста гледам от скрийншота е при 10 градуса, не съм гледал клипа. При тая темп летните без съмнения ще са по добри. Въпроса е при около 0 как се държат?
За колегата efren, елементарен пример кое има по голямо сцепление, имаш гумичка и пластмасова линийка, всяко дете ги има, търкайте ги на лед и ще видите кое има по голямо сцепление на лед. Ако някой иска да обори физиката, да каже че не е така! Такива са летните и зимните, летните са твърди, различен каучук, зимните меки на дъвка, със съставки които лепят върху лед и буквално се хващат за снега.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
https://www.youtube.com/watch?v=y8m3pzxnD8c


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana