Bmw x3 е83 30sd Пуши

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Daz » 08 Юли 2016, 17:54

Здравейте.
Прегледах за такава тема, но не видях. Извинявам се ако вече е обсъждана.
Имам проблем с колата, написана в заглавието. Проблема е, че колата изхвърля гъст бял дим от ауспуха, независимо дали е загряла или не. Странното в случая, е че някой път го прави 1-2 мин след като запаля (на студен двигател), някой път го прави в продължение на 2-3 мин дори и когато двигателя е постигнал вече работната си температура. След тези 2-3 мин пушака просто изчезва. При рязко настъпване пуши яко даже колите зад мен не се виждат на огледалото, но това е в продължение на 10-15 секунди и после спира да пуши. В момента, в който спра на място продължава малко по-малко да изхвърля дим. Няма определен момент, в който го прави. Получава се при различни ситуации и при различно натоварване, някой път пуши, някой път не. Проверих маслото. Видях, че е около минимума и долях почти 1 литър ново масло. Проблема е, че не го бях проверявал дълго време, защото колата не беше карана около месец. Проверих и антифриза, но се наложи да долея съвсем малко около 100мл. Единственото, което ме притеснява е за маслото - къде е изчезнало. Няма петна под колата. Да отбележа, че след като долях масло, колата не е карана, понеже ми се наложи да замина и незнам дали реално гори масло и дали ще изчезва след доливането.
Направих една диагностика, при която ми изписа грешка 4390 - Charging air temperature sensor, Signal. След което изтрих грешката, но при всяко запалване на двигателя се възстановява и записва нови данни (километри, обороти, работна температура и т.н.), при които е регистрирана грешката. Преди време мисля, че имах пак проблем със същия температурен сензор за въздуха (но не съм сигурен дали е точно този поради смяната на доста датчици) и пак пушеше колата, но доста по-малко. Възможно ли е при повреда на този сензор да пуши, понеже четох, че ако този сензор не работи, се променят доста неща и в ЕГР, при които като симптоми се явяват загуба на мощност, изгаряне на повече гориво и т.н.
Колата си върви доста добре, няма загуба на мощност и поради това изключвам този симптом.

Благодаря предварително.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от zvetiko » 09 Юли 2016, 7:42

Колега, редно е да решиш проблема с датчика и тогава да се коментира поведението на колата. Няколко пъти съм виждал как са забравяли да сложат буксата на този датчик- провери дали и при теб не е така. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Daz » 09 Юли 2016, 23:27

Ще пробвам първо със подмяната на този датчик. Буксата не е пипана. Колата си вървеше без проблем. Започна да го прави в последствие без да има някакви ремонти в тази част. Но ще я проверя. Надявам се да се размина просто с датчика и това пушене да се окаже от него, а не някой механичен проблем.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 17.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от ACT » 11 Юли 2016, 11:25

Подменяй смело датчика- не е скъп и е възможен причинител на тези проблеми- защо? Понеже ЕКУ-то не знае точната температура на въздуха във във колектора и от там бърка смесите гориво/въздух/егр, тъй като температурата е пряко свързана с тях. Поздрави
Аман от модераторски и админски произвол! Тема за турбо не мерц седи в раздел за Е60-тка и на никой не му дреме! Иначе сме безпристрастни!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Daz » 11 Юли 2016, 21:00

Благодаря за мнението. Това е точно, което и аз прочетох, че причинява повредата на този датчик. И има логика. Ще го сменя първо него и се надявам, че пушенето ще спре. Другото, което ме притеснява остава къде е изчезнало маслото. Понеже се наложи да долея почти цял литър, за да стигне нивото между минимум и максимум.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 2.05.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e60, e84

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от primo1 » 28 Юли 2016, 15:51

Колега какво стана с датчика? Намери ли решението на проблема с маслото?
И защо пуши тази Х3ка ,нали има DPF на аспуха ???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Daz » 07 Авг 2016, 18:12

Здравей. Понеже съм извън България и баща ми се занимава с датчика. Пристигнал е. Утре ще го вземе и ще го сложи. Ще я кара няколко дни, за да я тества. Мисля, че пушенето ще спре и ще се окаже от датчика, защото имам някакви спомени, че същия този датчик и преди се е скапвал и тогава пак пушеше като варбург. Но ме притеснява къде е изчезнал почти цял литър масло. Най-вече за това ще се гледа. Дано да не изпускат турбините масло. Когато имам резултат ще пиша.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Daz » 10 Авг 2016, 15:42

Проблема с пушенето е решен. Въпреки, че причините за пушене може да са много, при мен се оказа точно този датчик. След смяната му спря да пуше. Сега остава да се следи маслото. Надявам се да спре да губи масло.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Daz » 20 Авг 2016, 23:58

Здравейте.
Както писах по-рано, пушенето се оправи и се оказа от този датчик.
По-притеснителния проблем, който е този, че маслото на двигателя изчезва отнякъде обаче остава. Не прави петна под колата (дори и след като е престояла цяла нощ на едно място), не хвърля дим през ауспуха (т.е. не го гори), но все пак някъде изчезва. Последния път бях долял почти цял литър масло, за да застане между минимум и максимум на щеката и от тогава съм минал около 600 км и вече пак е почти на минимум?? Преди изкарваше цяла смяна на маслото без почти да мръдне, а сега за 600км падна до минимум. Възможно ли е някъде през турбините да го изхвърля под вида на пушак (ако има някъде оплътнение, което е за смяна примерно) и заради това да не се вижда? Всъщност турбините леко омасляват, но то дори не е масло амо нещо като маслени изпарения, но това не мисля, че е проблема, защото и преди имаше същото количество масло около турбините. Около блока на двигателя е чисто, така че не миля, че може да е от оплътнението на главата. Също така не го смесва и с антифриза.
Някакви идеи?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.06.2008
Местоположение: София, Възраждане
Пол: Мъж
Кара: Х3 § Lupo

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Georgi_G » 21 Авг 2016, 19:19

Daz написа:Здравейте.
маслото на двигателя изчезва отнякъде обаче остава. Не прави петна под колата (дори и след като е престояла цяла нощ на едно място), не хвърля дим през ауспуха (т.е. не го гори),
Някакви идеи?

Освен да го пълни в кулера?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1537
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 G05

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от rafa224 » 24 Авг 2016, 14:18

Daz написа:Здравейте.
Както писах по-рано, пушенето се оправи и се оказа от този датчик.
По-притеснителния проблем, който е този, че маслото на двигателя изчезва отнякъде обаче остава. Не прави петна под колата (дори и след като е престояла цяла нощ на едно място), не хвърля дим през ауспуха (т.е. не го гори), но все пак някъде изчезва. Последния път бях долял почти цял литър масло, за да застане между минимум и максимум на щеката и от тогава съм минал около 600 км и вече пак е почти на минимум?? Преди изкарваше цяла смяна на маслото без почти да мръдне, а сега за 600км падна до минимум. Възможно ли е някъде през турбините да го изхвърля под вида на пушак (ако има някъде оплътнение, което е за смяна примерно) и заради това да не се вижда? Всъщност турбините леко омасляват, но то дори не е масло амо нещо като маслени изпарения, но това не мисля, че е проблема, защото и преди имаше същото количество масло около турбините. Около блока на двигателя е чисто, така че не миля, че може да е от оплътнението на главата. Също така не го смесва и с антифриза.
Някакви идеи?

Проверявал ли си дали има масло в колекторите колега?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Daz » 28 Окт 2016, 20:56

Забравих да пиша решението на проблема.
Проблемът е решен. Оказа се малката турбина. При свалянето беше пълна цялата с масло. Добре, че съм я хванал на време иначе щеше да замине и голямата след нея. Така се разминах с ремонт само на едната турбина. След сваляне и сменяне на частите в нея пушенето изчезна задно с горенето на масло.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1537
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 G05

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от rafa224 » 31 Окт 2016, 9:51

Daz написа:Забравих да пиша решението на проблема.
Проблемът е решен. Оказа се малката турбина. При свалянето беше пълна цялата с масло. Добре, че съм я хванал на време иначе щеше да замине и голямата след нея. Така се разминах с ремонт само на едната турбина. След сваляне и сменяне на частите в нея пушенето изчезна задно с горенето на масло.

Къде прави ремонта и колко ти излезе колега?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 5.01.2011
Пол: Мъж

Re: Bmw x3 е83 30sd Пуши

Мнение от Daz » 31 Окт 2016, 22:44

Свалих турбината и я дадох в меи-то (техническия университет) Варна, за да я ремонтират и настроят както трябва. Излезе ми около 600-700 лв. За сега съм доволен. Не се е проявил даден проблем.
Изображение

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook