e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
добре бе , дарукарски такива колко ще струват?

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
200 кинта общо без наличности
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Jordana написа:Химията си е напълно в ред :
..........One problem with high concentrations of methanol in fuel is that alcohols corrode some metals, particularly aluminium. An acid, albeit weak, methanol attacks the oxide coating that normally protects the aluminum from corrosion:
6 CH3OH + Al2O3 → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2O
The resulting methoxide salts are soluble in methanol, resulting in a clean aluminium surface, which is readily oxidized by dissolved oxygen. Also, the methanol can act as an oxidizer:
6 CH3OH + 2 Al → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2.......
В бензините има опрделен процент био съставка , тоест проблема е потенциален с метанола . Това че някой не е имал проблем с медни тръбички не значи че проблема със силната агресивност на метанола към цветни метали и сплави не съществува. За мен лично варианта с медни тръбички има един съществен недостатък - лесно се мачкат . Ниската механична устойчивост също е недостатък в сравнение със стоманените горивопроводи . Цената на медта не е ориентир - 7-8 метра медна тръба ф10мм струва около 15-20 лева тоест около 30лева примерно за двата горивопровода . Стоманените тръбички едва ли ще са по евтини .
Доколкото знам в цяла Европа и Щатите биокомпонента в бензина е 5-10% Етанол, не Метанол, колега

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
b00st написа:Jordana написа:Химията си е напълно в ред :
..........One problem with high concentrations of methanol in fuel is that alcohols corrode some metals, particularly aluminium. An acid, albeit weak, methanol attacks the oxide coating that normally protects the aluminum from corrosion:
6 CH3OH + Al2O3 → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2O
The resulting methoxide salts are soluble in methanol, resulting in a clean aluminium surface, which is readily oxidized by dissolved oxygen. Also, the methanol can act as an oxidizer:
6 CH3OH + 2 Al → 2 Al(OCH3)3 + 3 H2.......
В бензините има опрделен процент био съставка , тоест проблема е потенциален с метанола . Това че някой не е имал проблем с медни тръбички не значи че проблема със силната агресивност на метанола към цветни метали и сплави не съществува. За мен лично варианта с медни тръбички има един съществен недостатък - лесно се мачкат . Ниската механична устойчивост също е недостатък в сравнение със стоманените горивопроводи . Цената на медта не е ориентир - 7-8 метра медна тръба ф10мм струва около 15-20 лева тоест около 30лева примерно за двата горивопровода . Стоманените тръбички едва ли ще са по евтини .
Доколкото знам в цяла Европа и Щатите биокомпонента в бензина е 5-10% Етанол, не Метанол, колега
Има ли значение след като и двете са алкохол?


- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Така и така се забавих с тия тръби и майстора не може да ме чака, та като си я взема обратно може би ще си сложа оригинални, намерих ги за към 170лв.
Малко снимки от майстора (не знам дали обръщате внимание, но досега не съм виждал майстор, да си снима целия процес на работа и да ти показва какво е направил, а не да замаже и да ти каже готова е!)










Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Малко снимки от майстора (не знам дали обръщате внимание, но досега не съм виждал майстор, да си снима целия процес на работа и да ти показва какво е направил, а не да замаже и да ти каже готова е!)










Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Днес си поиграх с малко дреболиики и подобни:
Тапицирах задната кора, на места я прецаках малко, тук не си личи, общо взето е добре:

Оправих една забележка (дупка, може би е било прогорено) на подлакътника на една от вратите. Мацнах я с кит и боя и доста добре се замаскира. Забравих да снимам преди това:


Оправих и дупките на централната конзола, до мойте крака, предполагам че са били от газова или кой знае от какво. Малко по малко като разглабях автомобила, виждах какви ли не мизерий и циганий от предишните собственици, че направо ме фаща яд в какви ръце мизерни и некадърни е била ..
Та тез грозни дупки и тях запълних с кита и мацнах с боя, но нещо не ми се играеше много. А и в крката ми не се вижда особено, така че добър камуфлаж стана и тук.





Хванах да лепя, корите на вратите. Отвратителна работа. Така и не можах да си намеря точното лепило. В крайна сметка в момента ползвам монтажното на Момент уж много бързо хващало уж не знам си какво и съм оставил тежести върху кората за през ноща. Факт е че лепи сравнително бързо там къде няма опън, но по ъгълчетата трябва да притискаш поне полвин-един час да хване добре. Наложи се да режа тая гума/винил за да мога да вкарам лепилото и да опъна хубаво за да се получи добре. Лепилото обаче изглежда доста здраво и мисля, че няма да се разлепи скоро. Проблем е че се работи на парче и всяко парче иска съхнене и всичко става много бавно и изнервящо. Е го на половината врата остава да нощува, утре другата половина..





Предните дни взех 4 гуменки континентал средата на 2014, с почти пълен грайфер за много тънки пари и съм много доволен, а още по-доволен съм, намерих и това:


Чисто нови от 91ва, не употребявани
, направо се почуствах като в 90те

Тапицирах задната кора, на места я прецаках малко, тук не си личи, общо взето е добре:

Оправих една забележка (дупка, може би е било прогорено) на подлакътника на една от вратите. Мацнах я с кит и боя и доста добре се замаскира. Забравих да снимам преди това:


Оправих и дупките на централната конзола, до мойте крака, предполагам че са били от газова или кой знае от какво. Малко по малко като разглабях автомобила, виждах какви ли не мизерий и циганий от предишните собственици, че направо ме фаща яд в какви ръце мизерни и некадърни е била ..
Та тез грозни дупки и тях запълних с кита и мацнах с боя, но нещо не ми се играеше много. А и в крката ми не се вижда особено, така че добър камуфлаж стана и тук.





Хванах да лепя, корите на вратите. Отвратителна работа. Така и не можах да си намеря точното лепило. В крайна сметка в момента ползвам монтажното на Момент уж много бързо хващало уж не знам си какво и съм оставил тежести върху кората за през ноща. Факт е че лепи сравнително бързо там къде няма опън, но по ъгълчетата трябва да притискаш поне полвин-един час да хване добре. Наложи се да режа тая гума/винил за да мога да вкарам лепилото и да опъна хубаво за да се получи добре. Лепилото обаче изглежда доста здраво и мисля, че няма да се разлепи скоро. Проблем е че се работи на парче и всяко парче иска съхнене и всичко става много бавно и изнервящо. Е го на половината врата остава да нощува, утре другата половина..





Предните дни взех 4 гуменки континентал средата на 2014, с почти пълен грайфер за много тънки пари и съм много доволен, а още по-доволен съм, намерих и това:


Чисто нови от 91ва, не употребявани



Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Какъв материал ползваш за тапициране на вратите ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Колега, вратите не ги тапицирам. Махнал съм корите, отдолу вратите са разлепени и издути. Прерязвам оригиналния матерял и го подлепям отново. Не разлепям там където си държи здраво. Но прерязвам само там, където седи кората за да прикрие интервенцията, когато я залепа отново отгоре.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
ако беше питал щях д ати кажа кое е лепилото. с тоз момент ще изкарат два три момента ище лепиш после пак

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Казвай имам още 3 врати!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Не съм се занимавал с реставрации, но като гледам отдолу по снимките стабилизиращата щанга на каква скрап е станала, мисля, че ще е добре да ги свалиш тия неща по окачването отпред и отзад, каквото няма да се сменя с ново и да отидат на прахово. Поне това бих направил аз.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Абе стига глупости , прахово , тая щанга дебела 3 санта,,един спрей или една протекта черна и няма да мръдне.Още малко и на водно ще я шкурите.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Голи медни тръби ли си сложил? Газаджийските са с някакъв шлаух отгоре, понеже под колата са изложени на различни химически въздействия, особено през зимата. (въпреки това ще изкарат няколко години и така.)
А в цитата за въздействието на метанола, май никъде не се споменаваше за медта, а че свалял защитния окисен слой на алуминия, който само от това е толкова химически пасивен - понеже повърхността му бързо се покрива с плътен окисен слой. Ако нещо развали този слой, естествено алуминият ще изгние много бързо. За медта не се притеснявай, боядисай ги и не ги мисли в близките няколко години.
А в цитата за въздействието на метанола, май никъде не се споменаваше за медта, а че свалял защитния окисен слой на алуминия, който само от това е толкова химически пасивен - понеже повърхността му бързо се покрива с плътен окисен слой. Ако нещо развали този слой, естествено алуминият ще изгние много бързо. За медта не се притеснявай, боядисай ги и не ги мисли в близките няколко години.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Абе стига глупости , прахово , тая щанга дебела 3 санта,,един спрей или една протекта черна и няма да мръдне.Още малко и на водно ще я шкурите.
Забравих, че основните пособия за работа са спрей, изолирбанд и свински опашки. Извинявам се.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
b00st написа:ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Абе стига глупости , прахово , тая щанга дебела 3 санта,,един спрей или една протекта черна и няма да мръдне.Още малко и на водно ще я шкурите.
Забравих, че основните пособия за работа са спрей, изолирбанд и свински опашки. Извинявам се.
Забравяш, че от твойте семки само боклука остава. Редно е да си метеш, не да се извиняваш. Ще му подаря една щанга 24мм, да си спокоен.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани