Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Добро утро, момци! Темата сигурно е дъвкана хиляди пъти, но не намерих приличен отговор за моя проблем. Понякога автомобила ми BMW E39 530D края на 99 година не иска да запали. Чува се само цъкане. При подаване на ток запалва, понякога кара без да го направи това с месеци. Понякога го прави на ден по два- три пъти. Сменях 2 акумулатора, положението е същото. Карам си значи, спирам за 5 минути и след това само цъка. Преди два дни замервахме за утечка- слез заключване 0.38А , след 16 минути 0.01А. Майстора каза, че може да има опушени полета от ротора и четките като застанели над тях и не даали хубав контакт. Възможно ли е? Когато не пали и подам ток запалва. Гася след 10 секунди и после си пали като пушка. Зарежда 14.00 с пуснати топло и вентилатор на мах и фарове. Направо ме побърка, не зная кога ще запали и кога не. Някакви насоки да дадете. Благодаря ви предварително!
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
в момента в който ти направи този номер , вдигни капака и чукни стартера с нещо дървено сапче например и веднага опитай да запалиш .
запали ли , значи стартера е за профилактика и смяна на четки може би...натрупва се меден прах в четкодържателите и пречи на движението им , когато вече са повечко износени .
запали ли , значи стартера е за профилактика и смяна на четки може би...натрупва се меден прах в четкодържателите и пречи на движението им , когато вече са повечко износени .
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
И аз на е36-цата си съм срещал това. При завъртане се чува само цъкане, прави го чат-пат, един път в месеца. При плавно въртене на ключа, до позицията на запалване, чува се цъкането и пали, като не въртя ключа до край, а само до позицията, в която запали колата.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Когато не пали и подам ток запалва.
Колега, търси лош контакт от акумулатора, до където подаваш ток. А "опушени полета от ротора"- как звучи само,


- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
nightdriver написа:в момента в който ти направи този номер , вдигни капака и чукни стартера с нещо дървено сапче например и веднага опитай да запалиш.

Обаче и там ползвали едно дръво да удрят по стартера - това е най-добрата диагностика за подобен проблем.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Ще пробвам с дървения "инструмент". Обаче друго ми прави впечатление. Въртенето става по мудно с една идея (а може би си внушавам)
Това с почукването- добре, но при подаване на ток от друг автомобил си запалва, без да съм мърдал колата. Може би тока е по силен тогава и преодолява тези "опушени полета".
Колега @Zvetiko, подавам ток и на клемите на акумулатора и отпред на мотора до щеката за масло.

Колега @Zvetiko, подавам ток и на клемите на акумулатора и отпред на мотора до щеката за масло.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
стартер колега , най-вероятно редуктора му е проблемен , свали го и го дай на майстор да го тества...
понеже в началото не пишеш за мудно въртене , затова не писах за редуктор...
понеже в началото не пишеш за мудно въртене , затова не писах за редуктор...
- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Благодаря колега! А лесно ли се сваля, че гледам свалянето на алтернатора си е бая работа. Дано тук е по лесно. Дано да го оправя, че иде и зима...
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
по-лесно е от динамото , нямаш нищо допълнително за сваляне...
някои свалят колектора , но аз не го свалям...
завит е с три болта и главите им са от към скоростите , главите им са звездообразни , но не се шашкай с камък 10 мисля беше се развиват ...
сваляй и на ремонт
някои свалят колектора , но аз не го свалям...
завит е с три болта и главите им са от към скоростите , главите им са звездообразни , но не се шашкай с камък 10 мисля беше се развиват ...
сваляй и на ремонт

Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Стартера най-лесно става с такъв ключ 10мм.
3 стартера свалям с него ,и оригиналната вложка за болта имам ама няма място за тресчотката
3 стартера свалям с него ,и оригиналната вложка за болта имам ама няма място за тресчотката

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ben_g
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525 TDS
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Колега, за мен проблема ти не е в стартера - щом с подаването на ток от друга кола пали веднага. Аз имах абсолютно същите симптоми като теб, дори четох темата ти и заради нея свалях стартер защото си мислех, че проблема е в него. Да ама не - той си беше съвсем наред и като смених акумулатора с нов, проблемът изчезна. Моят съвет е да си провериш какъв стартов ток може да осигури настоящия ти акумулатор и след като се увериш, че проблема не е там, тогава да се засилваш да сваляш стартера.. Успех!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
ben_g написа:Колега, за мен проблема ти не е в стартера - щом с подаването на ток от друга кола пали веднага. Аз имах абсолютно същите симптоми като теб, дори четох темата ти и заради нея свалях стартер защото си мислех, че проблема е в него. Да ама не - той си беше съвсем наред и като смених акумулатора с нов, проблемът изчезна. Моят съвет е да си провериш какъв стартов ток може да осигури настоящия ти акумулатор и след като се увериш, че проблема не е там, тогава да се засилваш да сваляш стартера.. Успех!
И аз мисля, че по-скоро проблемът е в акумулатора. Колегата не казва акумулаторът му какъв волтаж държи. Също нека опита да замери напрежението в момент, в който върти на стартера - пада ли под 9.6 волта, акумулаторът е довиждане. Имал съм акумулатор, който държеше 12.4 волта, като се мери без товар. Но в момент на въртене на стартер падаше на 2 волта и се чуваше такова цъкане, все едно няма ток. Та преди да сваля стартера, трябва да е сигурен в акумулатора - най-добре да се замери с товарна вилка...

- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Мерени са и двата акумулатора, с товарна вилка и двата държат над 10. Иначе без товар са около 12,7. Казвате акумулатор, но защо не го прави на някакъв интервал. Примерно колата стои една седмица без да е палена и като завъртя и пали. Друг път я карам 10 минути, изгасям я за 2-3 минути и после не иска да запали. Щом не е толкова трудно свалянето на стартера ще го сваля тези дни, да съм сигурен, че не е от него. И после вече акумулатор, че той си е цифра 

- ben_g
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525 TDS
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Ами щом акумулатора си го мерил с товарна вилка и е ОК, другото което може да провериш преди свалянето на стартера са ел. връзките при акумулатора и стартера - може да имаш хлабава връзка там, или алтернативно масата при двигателя да не е както трябва. Иначе за свалянето на стартера ако ще го правиш ти препоръчвам да си свалиш кутията на филтъра за купето и въздоховода от него (пред шофьорското място) - много по-лесно се работи, а се сваля/монтира за минути. Аз свалих и колектора за да има място - доста лесно стана всичко..
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Проблем с паленето- стартер или акумулатор
Абсолютно идентичен проблем имах - оказа се при акумулатора проблема. Провери дали е с нужния ампераж, дали клемите са стегнати хубаво и дали нямаш някъде хлабава връзка по тях (огледай при пиропатрона на +та клема дали нямаш оголен кабел и заради него да прави мизерии, при мен това беше проблема)
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани