e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 20 Окт 2016, 20:00

Мисля че проблема е точно в кита . От заварките и кърпежа се получават места с нееднородност на материала , прегаряне на метала , зони с различна термична деформация от основния метал , зони с ниска корозионна устоийчивост поради характера на обработка купето в завода и други такива . Кита в един момент се отлепя от основния материал , пука се от вибрациите и влагата както каза колегата го надига . От една до четири пет години в зависимост от качеството на ремонта всичко ще е във първоначалния вид .
Логично е да се замисли човек - че при заводското изпълнение без нарушаване на покритието влагата е поразила целите прагове и калниците и частимно още доста места . Има огромна разлика в ефекта и дълготрайноста на тази процедура по възстановяване когато се прави на читаво здраво купе и върху вече изгнило купе .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Делян » 20 Окт 2016, 20:15

Имам предвид, че когато се долепят два елемента и се заварят, остава провар и от двете страни, който съответно трябва да се изпили и заравни до метал и след това да се консервира с мазила. Най-доброто консервиране за изпиления метал, цена/качествено, което аз знам е първо ръждопреобразовател на Wurth, стои 24 часа, след това студено поцинковане(има спрейове), след това епоксиден грунд(хубава марка задължително. След това, ако е на място под колата шагре, а ако е на видимо място стандартна процедура по боядисване - праймер, боя, лак.

Когато например се кърпи задния панел, няма как да се бръкне отзад и да се направи процедурата, съответно провара остава и започва да работи. Има специални гъвкави накрайници за пистолет, които служат за провиране през процепи и достигане и пръскане върху проблемното място с препарат, но резултата е забавяне на процеса, а не предотвратяване. Може да издържи 10 години, но може да издържи и 2. Никой не може да каже точно. Зависи и къде е. Например мой приятел си прави раздувки и му рязаха задните панели и заваряваха вежди от Е46. Боята набъбна на третата година.
Последна промяна Делян на 20 Окт 2016, 20:20, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Делян » 20 Окт 2016, 20:19

Jordana написа:Мисля че проблема е точно в кита .

Кита разбира се също е проблем, но е по-малкото зло. Ако майсторът е добър, количеството на кит е минимално и ако се позлват качествени материали и се спазват стриктно процедурите, няма да има проблеми с години.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 21 Окт 2016, 9:23

Майстора дава 10 години гаранция или 3000км :)
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 21 Окт 2016, 10:02

Дай да ги направиме 30 000км или 300 000 :D :yes:

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 21 Окт 2016, 11:12

ами с него се разбирате , абе 3 години да изкара се файда.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 21 Окт 2016, 11:36

На новите бангии им дават 10г гаранция за корозия и ръжда ... за ква гаранция да говорим..

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от M10 » 21 Окт 2016, 14:12

Делян написа:Най-доброто консервиране за изпиления метал, цена/качествено, което аз знам е първо ръждопреобразовател на Wurth, стои 24 часа, след това студено поцинковане(има спрейове), след това епоксиден грунд(хубава марка задължително. След това, ако е на място под колата шагре, а ако е на видимо място стандартна процедура по боядисване - праймер, боя, лак.

Преобразовател на здрав метал не е нужно да се нанася и с нищо не помага, напротив пречи за добрата адхезия на следващите покрития, защото прави нещо като лаково покритие (кафеникаво на цвят). По-добре е реактивен грунд, епоксиден грунд, боя (и отдолу) и тогава шагрен. Според мен проблема не е, че остават неизпилени заварки отзад, а че не може да се бръкне да се нанесат покрития.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от dreadx » 21 Окт 2016, 18:47

Ако не се вижда ръжда, това според мен не означава, че не е тръгнал някакъв окислителен процес. Не е ли редно химически да се обработи всяка повърхност, преди да се нанесе каквото и да е друго покритие?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Jordana » 21 Окт 2016, 19:05

Купето най малкото е заводско фосфатизирана ламарината , има и коли на които се ползва частично или пълно кадмиране или други подобни покрития на базовия метал . На кърпежа няма как да се получи подобно качество на защита на основата . Всичко е времянка колкото изкара .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от michev » 21 Окт 2016, 22:21

Когато от вътре се вкарат течните парафини със специалните накрайници, и се опръскат хубаво всички кухини, гаранция няма да има корозия /стига прага да е заварен като хората, и не се пълни постоянно с вода/.Може да не ви се вярва, но преди 4 години изпратих на вторични руски автомобил, производство 1979 година с оригиналните, некърпени и неизгнили прагове. Само че навремето са били обработени отвътре с масло, просто тогава парафини не е имало :D
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от Войводата » 23 Окт 2016, 22:59

Тайната за дълго запазване е отвътре да се напръска хубаво (няма да казвам с какво , какви накрайници и т.н.) . Още едно и много важно нещо е след като се кърпи колата много да се внимава с местата който са отредени за оттичане на водата, защото ако те бъдат запушени дори и с посления материял (шегрен както му казвате) няма да има оттичане и ще се задържа водата вътре и затова колите след 2 години отново гният, понеже някой си е запушил дупките на местата за оттичане.. Това се получава също така и от нередовното миене на колата
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 25 Окт 2016, 8:39

За едно обаче бяхте прави всички, първоначалния бюджет ще бъде силно надскочен :/

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 2.10.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW e34 520i '92 BMW e61 535d '05
Детайли за колата: 25 годишна барака

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от BMWMotorsport » 25 Окт 2016, 11:20

Братле то беше ясно че няма как да стане за тия пари. В днешно време този бюджет може да ти стигне да си купиш кола за всекидневно каране ама не и за стойностен проект. Разтваряй кесията и ще стане много добре има потенциал. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 25 Окт 2016, 11:38

Въпроса е колко пъти :) . аз залагам на 4 пъти :mhihi:
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook