Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 12 Окт 2016, 8:22

dimiturtanev написа:Може ли някой колега от форума да изкаже малко по-компетентно мнение.. http://www.cars.bg/c1807651 става въпрос за тази 318ска и http://www.cars.bg/c1849497 тази 320ска има ли голяма разлика между двата мотора..


318 НЕ ама не, има си теми прочети малко, мотора не е цвете.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 12 Окт 2016, 8:31

Alek_SV написа:Не виждам как състоянието на ДПФ-а ще ти каже каквото и да е за състоянието на мотора.
Възможно е както и скапан мотор с още читав ДПФ , така и заминал ДПФ с перфектен мотор.
Състоянието на ДПФ-а може да каже нещо за километрите на колата , но и това е относително . Има заминали ДПФи на 150к има и такива дето държат до близо 300к.

Втората (Кюстендилската) ми изглежда по-читава , но за коли 2010 бият притеснитолно в долната ценова граница и това винаги трябва да е знак за повишено внимание при покупка.

За да го задръсти на малко километри определено има проблем с изгарянето, както и да е с няколко коли с ралични проблеми се сблъсквах последната година и общо взето това е моето мнение за този филтър, основна система е в тези мотори и при неправилно функциониране на някое звено свързано с горивната система филтъра дава фира, това ако не е показателно незнам кое ще е.
На втората салона и ми изглежда напукан, което говори за кофти поддръжка, неможе да не го мажеш с нищо и за 6 години да заприлича на петите на стара баба :yes:
Иначе да в долната граница са за модела, и със сигурност имат нещо замаскирано, просто трябва да се види какво е.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Alek_SV » 12 Окт 2016, 8:48

Ок,
Ето един пример. Колата се кара 90% градско и от "тарикатлък" се сипва макс ефтина нафта от някакви апокрифни бензиностанции.
ДПФ-а дава фира на 160К . Колата се продава на друг човек , той сипва от по-скъпата нафта с добавките ( или си слага добавките сам) и кара 80% извънградско.
Мотора започва да си бачка перфектно , а ДПФ-а е вече заминал и светва с грешка.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 12 Окт 2016, 8:52

Alek_SV написа:Ок,
Ето един пример. Колата се кара 90% градско и от "тарикатлък" се сипва макс ефтина нафта от някакви апокрифни бензиностанции.
ДПФ-а дава фира на 160К . Колата се продава на друг човек , той сипва от по-скъпата нафта с добавките ( или си слага добавките сам) и кара 80% извънградско.
Мотора започва да си бачка перфектно , а ДПФ-а е вече заминал и светва с грешка.

Няма спор, има го като опция, но не е лошо да се провери, сам знаеш че няма вариант на 130к да е на 6 години, кола с това оборудване и с такъв мотор.
Да беше някоя 316ка да се замисли човек, че е карана от някой пенсионер, само до магазина в неделя, ама 3.0д никой не го купува за да му виси и да му плаща данъци, особенно на запад :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Dextuar » 12 Окт 2016, 9:12

vld написа:3.0д никой не го купува за да му виси и да му плаща данъци, особенно на запад :yes:


Дааа, тук познавам хора, които карат 4.2 ТДИ с годишен километраж 20к и 80% градско :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 12 Окт 2016, 9:44

Alek_SV написа:Ок,
Ето един пример. Колата се кара 90% градско и от "тарикатлък" се сипва макс ефтина нафта от някакви апокрифни бензиностанции.
ДПФ-а дава фира на 160К . Колата се продава на друг човек , той сипва от по-скъпата нафта с добавките ( или си слага добавките сам) и кара 80% извънградско.
Мотора започва да си бачка перфектно , а ДПФ-а е вече заминал и светва с грешка.


Тук ти е грашката DPF-a няма да е заминал, нивото на ash ще си е ниски и съответно с две три принудително всичко ще си е 6. Това, което казва vld е 100% вярно, просто трябва да се поясни - състоянитео на DPF-a не е само едното тъпо обратно налягане дето всички гледате, вътре се събират две неща soot и ash, 1вото е черни сажди - 2рото е бяла гняз, 1вото излита при регенерация и образува малко ама наистина МАЛКО ash, при 30-40 гр. soot точно преди регенерация, може да се образува по-малко от 1 грам ash.

Пример с моята кола в момента, на реални 191к км втори собственик - DPF-a е сменен гаранционно заради омасляване на турбото на 93к. В момента данни от миналата седмица 133 км след регенерация:

Soot 11 гр
Аш - 6 гр (което се е качило, началото на ЛЯТОТО беше 4ри, това е след 15-16к км изминати)
Налягането в покой 11, на 2000 - 31, на 4000 - 65

Като колата се кара 67-33 извънградско (според апчето дето си следя), минимум 35к на година - миналата 55к, тази до момента 37к, но чакам да ми се роди детенце всеки момент и рязко ще спадне пътуването следващите няколко месеца.

Това последното го казвам, за да се види колко малко влиае извънградското каране на ДПФ-а.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Alek_SV » 12 Окт 2016, 9:52

Според ме си частично прав , защото точно на извънградските пътувания с равна скорост се включва автоматичната регенерация на ДПФ-а. При хора , които карат само градско няма кога да се включи осен естествено със софт принудително .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Alexi » 12 Окт 2016, 10:23

То за км е ясно че не са реални :mhihi: в интерес на истината почти никакво предлагане няма на 6 цилиндрови Е90/1 след фейса .. 4 цилиндровите ги развалиха по мое мнение вериги и други кашкавалени простотии ми идват малко в повечко ,това не е БМВ за мене .. преди години вземах М50 на 200к продадох го на 300 без да барна нищо ебаси .. а дали са били реални - по скоро не ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 12 Окт 2016, 11:50

Alek_SV написа:Според ме си частично прав , защото точно на извънградските пътувания с равна скорост се включва автоматичната регенерация на ДПФ-а. При хора , които карат само градско няма кога да се включи осен естествено със софт принудително .


Напротив колата прави регенерации и в градски условия, и то абсолютно редовно + че си има фейл сейв, ак оизгасиш колата и прекъснеш регенерацията тя продължава при следващо палене.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Alek_SV » 12 Окт 2016, 12:26

Просто не е верно това , което написа. Регенерация в граски условия няма. Като се спре преди да е завършила НЕ започва автоматично при следващото палене. :wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 12 Окт 2016, 13:19

Alek_SV написа:Просто не е верно това , което написа. Регенерация в граски условия няма. Като се спре преди да е завършила НЕ започва автоматично при следващото палене. :wave:


Напълно си в грешка недей повече да коментираш по темата, че става комично. Прегледай DIS и тогава говори, регенерация има ВИНАГИ и в градско и извънградско, като градската е по-различна, но я ИМА. Дори в Rheingold / DIS може да следиш колко пъти е имала прекъсвания (това са градски регенерации)

И за всички дето им се философства по темата без да са чели: Регенерацията САМО В ПРИНУДИТЕЛНИ УСЛОВИЯ има тези изисквания за минимална скорост.

Ето ти от наръчник на BMW второто, което съм маркирал е много ясно осезаемо и съм го наблюдавал в градски условия.

This information about the particulate filter system describes how the system works and should help you to address customer concerns about this system.

In March 2004, BMW introduced the largely maintenance-free 2nd generation particulate filter system into the series production of the 525d and 530d as part of technical measures to fulfil the requirements of the EU4 emissions standard in advance. Other models with particulate filters will gradually follow. The particulate filter reduces particulate emissions to the limit of detection. The catalytic coating of the particulate filter, together with improvements in the engine control, ensure that the particulates deposited in the filter over a certain distance are recombusted on a cyclical basis. The particulate filter system essentially comprises the catalytically coated silicon carbide filter, the sensors for the exhaust-gas temperature and exhaust-gas back-pressure, an additional throttle valve in the engine air system and an extensively enhanced engine control.

The system calculates the load status of the particulate filter on the basis of a range of data provided by the engine control system, such as exhaust-gas back-pressure upstream of the filter, fuel consumption, distance driven and driving style. The engine control initiates automatic cleaning (known as regeneration) of the particulate filter where necessary. The exhaust-gas temperature is increased to approximately 600°C upstream of the particulate filter by a variety of engine measures. This increase in temperature is sufficient to combust the particulates deposited in the filter.

This process, which may last between 10 to 15 minutes, is repeated on a cyclical basis, the frequency depending on the driving style (but no sooner than once around every 180 miles (300 km) and no later than once around every 1200 miles (2,000 km)). If regeneration is interrupted by the engine being switched off, regeneration will be resumed with the next driving cycle. However, to achieve the high exhaust-gas temperature required for successful filter regeneration, the parameters for the quantity and location of injections, together with the air mass (reduction in charge pressure), are modified in the engine control such that their values differ from the normal engine tuning. In addition, the transmission shift points on vehicles with an automatic transmission are adjusted to match those of the S program.

Regeneration of the particulate filter always takes place when the engine is at normal operating temperature. In full throttle mode (not kickdown), there is no difference between the engine tuning and normal tuning during regeneration because the exhaust-gas temperatures are sufficient for the deposits in the filter to be burnt off on their own. Even in this driving mode, however, the transmission shift points on vehicles with an automatic transmission are still adjusted to match those of the S program.

The perceptive customer may notice that vehicle characteristics, such as response and noise, are different during particulate filter regeneration. These differences are related to the modified engine tuning during regeneration and do not constitute a technical fault in the particulate filter system or the vehicle as a whole.

The somewhat delayed response under acceleration, mainly at low engine speeds, results from the reduction of intake air by the throttle valve during regeneration, which does not need to open fully again until there is a significant increase in load. The maximum engine power output available remains available even during regeneration.

The modified injection parameters, such as additional post injections, and the increased exhaust-gas temperature during regeneration affect the noise characteristics of the vehicle, especially towards the low-frequency range when the exhaust system is hot. Noises (sizzling) from the exhaust system may occasionally be heard if the engine is switched off during regeneration. These noises are similar to those heard if the vehicle is parked immediately after a period extremely sporty driving. Odours are common when particulate filters on new vehicles undergo their first regeneration, particularly at low road speeds, because coatings applied during production evaporate (also occurs on vehicles without a particulate filter, but at high speeds on the motorway).

The observations described are, as stated above, normal for the particulate filter system and do not constitute a fault.

The existing quality and longevity risks are increased dramatically if performance tuning is carried out on vehicles with a particulate filter. The calculation models for particulate filter system management stored in the DDE do not work correctly if performance tuning is carried out, which inevitably leads to malfunctions and/or damage. We would also like to point out that performance tuning is generally prohibited by BMW. The same applies to the use of bio-diesel/RME. Their use is therefore not permitted on any BMW EU4 vehicle.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Alek_SV » 12 Окт 2016, 17:22

Имаш идеална възможност да покажеш колко много разбираш от тези коли сега (изказваш се непрекъснато в тази тема и доста други на Е90 и Е60 подфорумите със самочуствие на силно компетентен ). Както ми написа на лично направи един клип ( и идеята си беше твоя) , в който показваш регенерация в градски условия или как спираш регенерацията посредата ,палиш колата и тръгва наново процеса на регенерация без намеса с лаптоп . Ще чакам с интерес ... дано дочакаме клипа , че имам предчуствие , че ще се забави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Taruno » 12 Окт 2016, 18:16

Alek_SV написа:Имаш идеална възможност да покажеш колко много разбираш от тези коли сега (изказваш се непрекъснато в тази тема и доста други на Е90 и Е60 подфорумите със самочуствие на силно компетентен ). Както ми написа на лично направи един клип ( и идеята си беше твоя) , в който показваш регенерация в градски условия или как спираш регенерацията посредата ,палиш колата и тръгва наново процеса на регенерация без намеса с лаптоп . Ще чакам с интерес ... дано дочакаме клипа , че имам предчуствие , че ще се забави.


Единственото, което ще го забави е, че миналата седмица ми е регенерирала и не съм карал много, но ще го хвана :)

А отделно, за да схванеш къде ти куца логиката - ако НЯМА регенерации градско то примерно Гошо, който си купува ново БМВ и кара 10 хил км само градско ще трябва да хвърли ДПФ-а веднага, защото над 2000км без регенерация ти мята грешка без да чака.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Alek_SV » 13 Окт 2016, 7:14

OK, Възможно е да не съм наясно как работи ДПФ-а. Ще призная ,че е така , ако подкрепиш думите си с доказателства :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 28.09.2009
Пол: Мъж
Кара: Колело и B58

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от julkata1 » 13 Окт 2016, 13:55

:OT: Пичове тази тема е да кажем да бъдещите купувачи разни полезни неща за конкретни автомобили/обяви. Мисля че е безмислено да пълните новата темата с глупости и си мерите DPF-ите тук. :winky:

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook