e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- \MITETO\ DSB
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 9.05.2008
- Местоположение: Нови хан София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 525ТДС
- Мечтае да кара: Е 38 Дизел
- Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Смени си О-пръстените сега е момента после да не те боли главата. 


- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
\MITETO\ DSB написа:Смени си О-пръстените сега е момента после да не те боли главата.
Митак, ако ми останат нерви ще ги сменя, но честно казано почва да ми идва в повече целото това нещо .. от интересно удовослтвие става малко изнервящо и почвам да се напрягам вместо да се кефя.. така че не съм сигурен дали ще ги сменя.
Днес забелязах че маркуча за въздуха след дебитомера е нацепен и помислих че заради туй може да не работи добре мотора, свалих го, олепих го с лепенка, но за съжаление няма промяна. Видях обаче, че 2 маркуча дето влизат в големия са омаслени левия доста стабилно, десния не толкова.
Нормално ли е да има масло там е въпросът ми?


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Ами на тия години е нормално - от картерната вентилация е. Цапа дросел, стъпков мотор, набива се в колектора. Изолирай я, при М50 е елементарно. Дебелият маркуч идващ от капака на клапаните го пусни надолу и назад свободно за да излизат маслените пари навън. Затапи левия накрайник на самото гофре /десния е за стъпковия мотор!/. Затапваш с болтче и пластм. щуцерче на малкото гофре за стъпковия под самия колектор /тънкото маркуче влиза там, махаш го/.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Горното + промивка на тоя мотор щото тая гняс която виждаш е същата и вътре.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Сваля се стъпковия - кисне се в нафта една вечер.
Колектора се сваля - Пръскаш с обезмаслител, миеш, пръскаш, миеш. Взимаш 1 четка за чаши от първия магазин за лев, режеш дръжката, хващаш я на бормашината и старателно изчеткваш колектора отвътре.
Дросела също се кисне в обезмаслител. При добро желание може да му удариш една водна 400, 1200, 2000, 2500, 3000 за да стане огледало отвътре
Изолираш картерната, както ти казаха колегите и по възможност си взимаш едно чисто ново гофре.
Сменяш всички маркучи с нови.
Колектора се сваля - Пръскаш с обезмаслител, миеш, пръскаш, миеш. Взимаш 1 четка за чаши от първия магазин за лев, режеш дръжката, хващаш я на бормашината и старателно изчеткваш колектора отвътре.
Дросела също се кисне в обезмаслител. При добро желание може да му удариш една водна 400, 1200, 2000, 2500, 3000 за да стане огледало отвътре

Изолираш картерната, както ти казаха колегите и по възможност си взимаш едно чисто ново гофре.

Сменяш всички маркучи с нови.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Твърдо не, с риск да ме нахранят колегите ще споделя моя опит с картерната вентилация първо я махнах да виси отдолу като на жигула, но по светофарите смърди ужасно отделно колата няма стабилен празен ход. После ми дойде мега гениалната идея да ги изкарам в задното гърне посредством система от маркучи и тръби, лятото добре въпреки че пак не ми харесваше празния ход. Дойде зима конденза в тръбата замръзна, спря да има картерна вентилация и изхвърли маслото през гарнитирата на капака на клапаните, смених я преправих системата на вторя голям сняг замръзна пак и се повтори номера с външното мазане на мотора. Най-накрая на една тръба заварих един щуцер и боднах там картерната вентилация тръбата се намира след въздушния филтър на мястото на дебитомера който липсва по други причини. След години мъчене най-накрая дойде стабилен празен ход на алтернативно гориво и по-висок защото беше и нисичък. Другото което е че според интернет чрез смученето на мотора от картерната вентилация се намалява налягането вътре в мотора и му е по-добре. За маслото което се събира при мен е малко и се получава маслен филм и в най ниската част се събират няколко капки, виждал съм и много зацапани дросели седи като грес и някакви жестоки отлагания което най-вероятно ако е читав мотора не трябва да ги има, ако е заминал където и да пуснеш маркуча според мен няма да се оправи. Повечето сигурно знаят че маслените пари са карцерогенни, а на мен просто не са ми вкусни. Относно гофрето да цепи се отдолу на свивките и е трудно за хващане, изхвърлих го 1-2 месеца след като взех колата, ползвам силиконов маркуч и плочка за газ която е сложена преди дросела с щуцер за празния ход за 3-4 години не е мръднала все още. Пиша ги тия работи като неспециалист а самоук просто съм ги изпитал на гърба си ако е полезно на някой да си спести някое главоболие добре дошло, а ако има по-добър вариант ще се радвам да го споделите 

Всички пътища водят към НАДИН 

- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Да, но днес закарах колата за кърпене и боя, както се бях разбрал с майстора и всичко друго остава за след 2-3 седмици. Дано всичко да мине благополучно.
В тези седмици ще се заема със задните седалки и корите на вратите и монтажа на щората на задната кората.
Сега ми остава време да споделя моя опит как направих предните седалки на колата, подробно, стъпка по стъпка, снимка по снимка, да споделя къде са ми грешките и къде да се внимава, за да се получат нещата добре.
Мисля си, че доста хора имат проблеми с кожата на салона, затова се надявам, че това така да кажа ръководство ще бъде полезно за всички.
След дълго ровене и четене в нета, гледане на клипчета в ютюба и четене на ревюта от потребители на различни продукти се спрях на Leatherclinic. Отидох при тях с подглавник в ръка, за да ми забъркат боя по цвета (отнема около 1-2 часа). пиша го защото обяснявам едно по едно как се получава с техните неща. Не зная дали при други фирми продуктите и стъпките и процедурите са същите. Оставам на мнение, че претапициране на салона е най-добрия вариант, но и най-скъпия. Всичките необходими неща за 2те седалки взех за около 150лева, като част от продуктите ми останаха и за задните - например имам още боя, омекотител и др.
В началото седалките изглеждаха отвратително. Кожата няма цвят, нацепена е, скъсана е, изгубила е всякакви качества. С други думи така:



Реших да започна с пасажерската седалка, защото беше в по-добро състояние и изглеждаше по-лесна за ремонт, като за първа седалка, която реставрирам в живота си.
И така да започваме:

1. На първа стъпка седалката се почиства с препарат за почистване на кожа и чиста кърпа. тук няма нищо специфично.

2. Тук се ползва препарат за сваляне на боята и лака от седалката чрез абразивна гъбичка. Колкото по-добре се изчисти стария лак и боя, толкова по-добре за последващото състояние на седалката. Важно е след като се обработи част от седалката да се избърше със спирт, за да не остава лака и боята да засъхват отново върху седалката. Лошото е че този препарата не е в голямо количество, така че трябва малко по-пестеливо да се ползва, но пък в същото време е доста важен елемент от подготовката.

3. След като всичко е свалено, се изчиства отново с алкохол. Има го в комплекта, но може и да се ползва спирт от аптека. В началото ползвах спирт за горене, но беше някакво менте или много слаб и май по-добре, защото в последствие разбрах, че трябва да се чисти с медициснки спирт. Аз ползвах 70 градуса, но мисля че с по-висок градус ще е по-добре.

3.5 - виж PS
4. След като седалката е добре изчистена, се намазва с обезмаслител за кожа. Много важна стъпка, за да се обезмаслят всички места, които в последствие не биха хванали добре боята или пък би имало разлика в цвета. Обикновенно местата, на които има омасляване са там където има дупки или цепнатини, протрито или където кожата на човек често се допира до седалката. След като се намаже, препарата се оставя да изсъхне (съхне бързо и става на прах), ако остане бял няма проблем, ако някъде пожълтее се изчиства със спирт и отново се слага обезмаслител и така докато при съхнене не остане бяла прах. Събира се с прахосмукачка всичко и се минава със спирт и парацал цялата седалка. Интересното при мен е че не открих такива места, но може и да не съм видял добре от лошата светлина от лампата, защото работих по тъмно.


5. На пета стъпка се ползва едно вълшебство, което след като намаже с дунапренова гъбка прибира всички по-малки цепнатини по кожата. И наистина ги прибира! На пръв поглед те стоят върху кожата, но когато пипнеш с ръка всичко е гладко. С това се маже 5-6 пъти, като след всеки слой се суши със сешоар. Аз сушах около 2-3 минути.

6. Идва ред на така наречения филър или кит както аз си му казвам. Сравнително разтегливо е след съхнене, на тънък слой съхне доста бързо - за минути, но когато е намазно по-дебело му трябва доста повече време. Използва се с малка шпакличка, която я има в комплекта. Маже се все едно мажеш масло на филия, самия кит е като меко масло. Маже се на тънки слоеве, докато се запълнят цепнатините, колкото е необходимо, ако трябва на 5-6 пъти. Суши се със сешоар след всеки слой. Отново след всеки слой, се шкури със шкурка. Аз ползвах 400, защото при мен и кожата и цепнатините бяха много груби! При по малки цепнатини и по-мека кожа, може да се почне от 800 - 1000. След няколко слоя кит, минах на шкурка 1000 за финна обработка. МНОГО ВАЖНО - това е най-пипкавата работа. Трябва да и отделите необходимото време. Аз не го направих! Пренебрагнах малко кит на някои места по седалката, които не бях изшкурил добре, верно по ъглите или близо до шевовете, но сега ми вадят очите тези дреболиики. Кита няма място по кожата на седалките! Той трябва да е единствено и само в цепнатините, защото след боядисване личи много, особено когато кожата е светла. предполагам, че на черна кожа, няма да личи толкова, ако някъде има забележки. Това го имахна ум в последствие за шофьорската седалка. След като всичко е запълнено, се маже още един слой с препарата от стъпка 5. ВАЖНО - внимавайте със шкурката да не шкурите шевовете на седалката! на места забравих и ги протрих, отделно че вече от годините са се позатъркали ..

7. Време е за грунд. 3-4 слоя грунд с дунапреновата гъба. Суши се със сешоар между слоевете, докато на пипане не стане леко лепкаво. Общо взето около минута на сешоар.

8. Време е за най-сладкото. Боята. Да видия, какво и защо съм правил досега. Силно препоръчвам да се пръскат с аерограф. Аз не го направих и съжалявам за което, а Змея ме предупреди, че с дунапренова гъбка няма да стане добре. В интерес на истината проблема не е в самото боядисване, а в това че гъбката оставя боклучета по седалката, които са много трудни за махане. Силно препоръчвам, ако се ползва гъбка да се сменя най-много на всяка втора ръка боя. И така започнах със свито сърце, на първата ръка се отчаях, стана мазало, изплаших се и си казах - прецаках се! На втората ръка, малко надежда се надигна в мен, на трета ръка седалката започна леко да придобива вид и да се обандеждавам и така до 5-6-7 ръка, колкото е необходимо . Всеки слой се суши със сешоар, за няколко минути. Боята съхне сравнително бързо. Боядисването става с тампониращи движения и е доста бавно.



9. След като боята е нанесена идва ред на лака. 5-6 тънки слоя лак, отново с тампониращи движения, отново сешоар след всеки слой за 2-3 минути. Лака трябва да съхне поне 24 часа, а след 6 дни ставал съвсем готов и може да се мажат и други мазила

Воала! Седалката придоби повече от добър вид. Много съм доволен. Боядисвах на лоша светлина и много се притеснявах дали на светло, няма да има разлики, но всичко беше на ред. Доволен съм.

PS.Преглеждам комплекта и виждам едно шише, което съм забравил във всичките процедури - омекотител за кожа! Много важна стъпка, която пропуснах, особено за такава стара и твърда кожа. Това е стъпка 3.5 да я наречем, между 3 и 4. наистина омекотява кожата, особено местата на които са свалени добре лака и боята, но това го разбрах върху шофьорската седалка. Върху пасажерската го намазах, след 6тия ден след като изсъхне лака, но резултата не беше толкова впечатляващ. ВАЖНА стъпка, не е за изпускане!
Дойде ред на шофьорската, страх ме, не знам дали ще се справя, състоянието е трагично. направих си план за действие и действах. Процедурите са идентични с малки разлики:


1. Същото

2. Същото

3. Същото
3.5 - маже се омекотителя. силно с масажиращи движения се втрива в кожата, докато попие добре, след което се маже обилно отгоре и се оставя да пренощува една нощ. На следващия ден се забърсва с чиста кърпа. На местата, които са добре изчистени от лак и боя, кожата на допир е бебешко дупе - не ми се вярваше.
4. Същото
4.5 Тук идва момента да се залепят големите дупки скъсана кожа. За целта взимате парчета истинска и здрава кожа от старо яке или панталон(ако има рокери
) . Изрязва се парче поне 2-3 пъти големината на дупката и се подпъхва отдолу, намества се добре да няма гънки и набръчкано. Лепи се гръб с гръб на кожа. Ползва се лепило за кожа, което ми свърши и в последствие ползвах универсалното на Момент. Идеята е да е разтегливо и да издържа на големи температурни диапазони. За да изравня разликата в нивата на подлепената кожа и кожата на седалката, изрязах още парчета кожа по формата на дупките и ги залепих върху подлепените парчета. Така след като изсъхнат ще китосвам много по малки цепнатини - силно препоръчвам! Оставя се да изсъхне за една нощ.









5. Същото
6. Пак наблягам на важността на филъра. Облегалката на седалката ми е в плачевно състояние, нареках я крокодилска кожа. Измазах я цялата, като си мислех че е перфектна и след като минах 3 ръце боя, осъзнах че "крокодилското" въобще не е изчезнало. Махнах новата боя със спирт и мазах още кит, шкурка, кит пак изглеждаше перфектно и след боята пак не стана перфектно. Просто тази стъпка си е за майстори явно.







Тази снимка е след като минах 3те ръця боя и реших, че не ми харесва, махнах прясната боя от облегалката и част от дясната страна за поправка.
7. Същото
8. Същото






8.5 Вмъквам и тази стъпка,понеже съм лаком за комфорт, след като оставих боята да изсъхне добре, отново намазах седалката с омекотителя за една нощ и отново съм много доволен от тази моя стъпка. изчиства се хуабво с кърпа на следващия ден и се оставя да изсъхне добре за 2-3 дни!
9. Същото, но тук ме домързя да мина 6 ръце и минах 4. Грешка е. Трябват си поне 5-6 ръце, като говоря за третиране с гъбка. Нямам представа с аерографа, колко ръце ще са необходими, може би 3-4.
ВОАЛА! Леко остана да личи крокодилската кожа, но леко. От дупките и скъсаната кожа няма и следа! Много съм доволен. Тази седалка ми се получи по-добре от пасажерската.







PS2. преди боядисване се облепят добре всички пластмаси и други части с хартиено тиксо.
PS3. мисля, че светлата кожа е доста по-трудна и пипкава за третиране от черната кожа.
PS4. Цялата процедура за една седалка, при мен траеше около 4-5 дни, говорим до лака. След работа от към 19ч за по 3-4-5 часа на вечер. Които си мисли, че става бързо, не е така. Много време минава в подготовка, в чакане, в съхнене, доизкусуряване и така. Препоръчвам седалките да не се правят в колата, а да се свалят и да се обработват на спокойствие. Това е целя комплект в процеса на работа, като с всяко шишенце има по 5-6 ръце + търкане и сушене. Част от обикновенните неща (шкурки, гъби, парцали, спирт, ръкавици) аз съм си ги набавял.

Препоръчвам от втора стъпка натам да се ползват ръкавици, защото ръцете стават на г*з
И така надявам се, че това ръководство ще свърши работа, на всеки които тръгне да си прави салона DIY.
Ако се сетя, че съм изпуснал нещо ще го добавя в последствие.
Поздрави и Успех!
В тези седмици ще се заема със задните седалки и корите на вратите и монтажа на щората на задната кората.
Сега ми остава време да споделя моя опит как направих предните седалки на колата, подробно, стъпка по стъпка, снимка по снимка, да споделя къде са ми грешките и къде да се внимава, за да се получат нещата добре.
Мисля си, че доста хора имат проблеми с кожата на салона, затова се надявам, че това така да кажа ръководство ще бъде полезно за всички.
След дълго ровене и четене в нета, гледане на клипчета в ютюба и четене на ревюта от потребители на различни продукти се спрях на Leatherclinic. Отидох при тях с подглавник в ръка, за да ми забъркат боя по цвета (отнема около 1-2 часа). пиша го защото обяснявам едно по едно как се получава с техните неща. Не зная дали при други фирми продуктите и стъпките и процедурите са същите. Оставам на мнение, че претапициране на салона е най-добрия вариант, но и най-скъпия. Всичките необходими неща за 2те седалки взех за около 150лева, като част от продуктите ми останаха и за задните - например имам още боя, омекотител и др.
В началото седалките изглеждаха отвратително. Кожата няма цвят, нацепена е, скъсана е, изгубила е всякакви качества. С други думи така:



Реших да започна с пасажерската седалка, защото беше в по-добро състояние и изглеждаше по-лесна за ремонт, като за първа седалка, която реставрирам в живота си.
И така да започваме:

1. На първа стъпка седалката се почиства с препарат за почистване на кожа и чиста кърпа. тук няма нищо специфично.

2. Тук се ползва препарат за сваляне на боята и лака от седалката чрез абразивна гъбичка. Колкото по-добре се изчисти стария лак и боя, толкова по-добре за последващото състояние на седалката. Важно е след като се обработи част от седалката да се избърше със спирт, за да не остава лака и боята да засъхват отново върху седалката. Лошото е че този препарата не е в голямо количество, така че трябва малко по-пестеливо да се ползва, но пък в същото време е доста важен елемент от подготовката.

3. След като всичко е свалено, се изчиства отново с алкохол. Има го в комплекта, но може и да се ползва спирт от аптека. В началото ползвах спирт за горене, но беше някакво менте или много слаб и май по-добре, защото в последствие разбрах, че трябва да се чисти с медициснки спирт. Аз ползвах 70 градуса, но мисля че с по-висок градус ще е по-добре.

3.5 - виж PS
4. След като седалката е добре изчистена, се намазва с обезмаслител за кожа. Много важна стъпка, за да се обезмаслят всички места, които в последствие не биха хванали добре боята или пък би имало разлика в цвета. Обикновенно местата, на които има омасляване са там където има дупки или цепнатини, протрито или където кожата на човек често се допира до седалката. След като се намаже, препарата се оставя да изсъхне (съхне бързо и става на прах), ако остане бял няма проблем, ако някъде пожълтее се изчиства със спирт и отново се слага обезмаслител и така докато при съхнене не остане бяла прах. Събира се с прахосмукачка всичко и се минава със спирт и парацал цялата седалка. Интересното при мен е че не открих такива места, но може и да не съм видял добре от лошата светлина от лампата, защото работих по тъмно.


5. На пета стъпка се ползва едно вълшебство, което след като намаже с дунапренова гъбка прибира всички по-малки цепнатини по кожата. И наистина ги прибира! На пръв поглед те стоят върху кожата, но когато пипнеш с ръка всичко е гладко. С това се маже 5-6 пъти, като след всеки слой се суши със сешоар. Аз сушах около 2-3 минути.

6. Идва ред на така наречения филър или кит както аз си му казвам. Сравнително разтегливо е след съхнене, на тънък слой съхне доста бързо - за минути, но когато е намазно по-дебело му трябва доста повече време. Използва се с малка шпакличка, която я има в комплекта. Маже се все едно мажеш масло на филия, самия кит е като меко масло. Маже се на тънки слоеве, докато се запълнят цепнатините, колкото е необходимо, ако трябва на 5-6 пъти. Суши се със сешоар след всеки слой. Отново след всеки слой, се шкури със шкурка. Аз ползвах 400, защото при мен и кожата и цепнатините бяха много груби! При по малки цепнатини и по-мека кожа, може да се почне от 800 - 1000. След няколко слоя кит, минах на шкурка 1000 за финна обработка. МНОГО ВАЖНО - това е най-пипкавата работа. Трябва да и отделите необходимото време. Аз не го направих! Пренебрагнах малко кит на някои места по седалката, които не бях изшкурил добре, верно по ъглите или близо до шевовете, но сега ми вадят очите тези дреболиики. Кита няма място по кожата на седалките! Той трябва да е единствено и само в цепнатините, защото след боядисване личи много, особено когато кожата е светла. предполагам, че на черна кожа, няма да личи толкова, ако някъде има забележки. Това го имахна ум в последствие за шофьорската седалка. След като всичко е запълнено, се маже още един слой с препарата от стъпка 5. ВАЖНО - внимавайте със шкурката да не шкурите шевовете на седалката! на места забравих и ги протрих, отделно че вече от годините са се позатъркали ..

7. Време е за грунд. 3-4 слоя грунд с дунапреновата гъба. Суши се със сешоар между слоевете, докато на пипане не стане леко лепкаво. Общо взето около минута на сешоар.

8. Време е за най-сладкото. Боята. Да видия, какво и защо съм правил досега. Силно препоръчвам да се пръскат с аерограф. Аз не го направих и съжалявам за което, а Змея ме предупреди, че с дунапренова гъбка няма да стане добре. В интерес на истината проблема не е в самото боядисване, а в това че гъбката оставя боклучета по седалката, които са много трудни за махане. Силно препоръчвам, ако се ползва гъбка да се сменя най-много на всяка втора ръка боя. И така започнах със свито сърце, на първата ръка се отчаях, стана мазало, изплаших се и си казах - прецаках се! На втората ръка, малко надежда се надигна в мен, на трета ръка седалката започна леко да придобива вид и да се обандеждавам и така до 5-6-7 ръка, колкото е необходимо . Всеки слой се суши със сешоар, за няколко минути. Боята съхне сравнително бързо. Боядисването става с тампониращи движения и е доста бавно.



9. След като боята е нанесена идва ред на лака. 5-6 тънки слоя лак, отново с тампониращи движения, отново сешоар след всеки слой за 2-3 минути. Лака трябва да съхне поне 24 часа, а след 6 дни ставал съвсем готов и може да се мажат и други мазила

Воала! Седалката придоби повече от добър вид. Много съм доволен. Боядисвах на лоша светлина и много се притеснявах дали на светло, няма да има разлики, но всичко беше на ред. Доволен съм.

PS.Преглеждам комплекта и виждам едно шише, което съм забравил във всичките процедури - омекотител за кожа! Много важна стъпка, която пропуснах, особено за такава стара и твърда кожа. Това е стъпка 3.5 да я наречем, между 3 и 4. наистина омекотява кожата, особено местата на които са свалени добре лака и боята, но това го разбрах върху шофьорската седалка. Върху пасажерската го намазах, след 6тия ден след като изсъхне лака, но резултата не беше толкова впечатляващ. ВАЖНА стъпка, не е за изпускане!
Дойде ред на шофьорската, страх ме, не знам дали ще се справя, състоянието е трагично. направих си план за действие и действах. Процедурите са идентични с малки разлики:


1. Същото

2. Същото

3. Същото
3.5 - маже се омекотителя. силно с масажиращи движения се втрива в кожата, докато попие добре, след което се маже обилно отгоре и се оставя да пренощува една нощ. На следващия ден се забърсва с чиста кърпа. На местата, които са добре изчистени от лак и боя, кожата на допир е бебешко дупе - не ми се вярваше.
4. Същото
4.5 Тук идва момента да се залепят големите дупки скъсана кожа. За целта взимате парчета истинска и здрава кожа от старо яке или панталон(ако има рокери










5. Същото
6. Пак наблягам на важността на филъра. Облегалката на седалката ми е в плачевно състояние, нареках я крокодилска кожа. Измазах я цялата, като си мислех че е перфектна и след като минах 3 ръце боя, осъзнах че "крокодилското" въобще не е изчезнало. Махнах новата боя със спирт и мазах още кит, шкурка, кит пак изглеждаше перфектно и след боята пак не стана перфектно. Просто тази стъпка си е за майстори явно.







Тази снимка е след като минах 3те ръця боя и реших, че не ми харесва, махнах прясната боя от облегалката и част от дясната страна за поправка.
7. Същото
8. Същото






8.5 Вмъквам и тази стъпка,понеже съм лаком за комфорт, след като оставих боята да изсъхне добре, отново намазах седалката с омекотителя за една нощ и отново съм много доволен от тази моя стъпка. изчиства се хуабво с кърпа на следващия ден и се оставя да изсъхне добре за 2-3 дни!
9. Същото, но тук ме домързя да мина 6 ръце и минах 4. Грешка е. Трябват си поне 5-6 ръце, като говоря за третиране с гъбка. Нямам представа с аерографа, колко ръце ще са необходими, може би 3-4.
ВОАЛА! Леко остана да личи крокодилската кожа, но леко. От дупките и скъсаната кожа няма и следа! Много съм доволен. Тази седалка ми се получи по-добре от пасажерската.







PS2. преди боядисване се облепят добре всички пластмаси и други части с хартиено тиксо.
PS3. мисля, че светлата кожа е доста по-трудна и пипкава за третиране от черната кожа.
PS4. Цялата процедура за една седалка, при мен траеше около 4-5 дни, говорим до лака. След работа от към 19ч за по 3-4-5 часа на вечер. Които си мисли, че става бързо, не е така. Много време минава в подготовка, в чакане, в съхнене, доизкусуряване и така. Препоръчвам седалките да не се правят в колата, а да се свалят и да се обработват на спокойствие. Това е целя комплект в процеса на работа, като с всяко шишенце има по 5-6 ръце + търкане и сушене. Част от обикновенните неща (шкурки, гъби, парцали, спирт, ръкавици) аз съм си ги набавял.

Препоръчвам от втора стъпка натам да се ползват ръкавици, защото ръцете стават на г*з

И така надявам се, че това ръководство ще свърши работа, на всеки които тръгне да си прави салона DIY.
Ако се сетя, че съм изпуснал нещо ще го добавя в последствие.
Поздрави и Успех!
Последна промяна leTransporteur на 03 Окт 2016, 20:21, променена общо 7 пъти
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
харесва ми труда и резултата!
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Колега добре си си поиграл със седалките, но мини и подглавниците със свежа боя, за да нямат разлика с останалия салон!
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Хаос написа:харесва ми труда и резултата!

b00st написа:Колега добре си си поиграл със седалките, но мини и подглавниците със свежа боя, за да нямат разлика с останалия салон!

разбира се, че ще ги оправя, просто си давам малко почивка от тия процедури. Оправих и кожата на ръчната спирачка, но нямам снимки. Ще оправи и задните и оригиналния маншон на скоростния лост в светлата кожа, но трябва да го намеря, че съм го забил някъде, той също беше скъсан и в оцветен в много цветове. Иначе разликата от оригиналната боя на седалките с настоящата е почти нищожна (на по-горните снимки, в които седалката е вътре в колата, подлавника е в сянка и затова изглежда толкова по-тъмен):


Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Май не съм виждал във форума, толкова подробно описан ремонт на кожени седалки. Добре ще да го видят повече хора.
Ако и колата се получи в тоя вид
Ако и колата се получи в тоя вид

- jorolino93
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 5.08.2015
- Пол: Мъж
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Поздравления на колегата за положения труд и постигнатите резултати, рядко се срещат толкова полезни теми, че дори и за реставрация. Успех с проекта! Не мислех, че още има хора които се захващат с такова начинание. Скоро и аз ще се включа с моя проект. Дано темата е полезна за всички любители на e34! Поздрави!
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Без думи, страхотно описание.
Може ли да посочиш и какви материали си ползвал. Едва ли ще се приеме за реклама, но не съм срещал толкова детайлно обяснение как се поправя кожата на седалките досега.
Може ли да посочиш и какви материали си ползвал. Едва ли ще се приеме за реклама, но не съм срещал толкова детайлно обяснение как се поправя кожата на седалките досега.
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
kdl написа:Без думи, страхотно описание.
Може ли да посочиш и какви материали си ползвал. Едва ли ще се приеме за реклама, но не съм срещал толкова детайлно обяснение как се поправя кожата на седалките досега.


Благодаря колеги, наистина станаха добре. Надявам се да не се приеме за реклама, въпреки че си заслужават момчетата. Написал съм и по-горе, ползвах leatherclinic.bg .В интерес на истината, ако не бяха те, нямаше нито да се получат толкова добре, нито най-вероятно да напиша ръководството. Момчетата бяха изключително отзивчиви, особено като им разказах с какво съм се захванал. Повечето от нещата, които съм написал по-горе са изцяло по техни напътствия, малка част от разказаното си е моя импровизация и опит от първо лице, къде трябва повече да се внимава.
Тия дни подхващам и задните седалки, но за тях мисля да взема аерограф. Те са в доста по-добро състояние, така че ще Update-на ръководството и при седалки в не толкова тежко положение след като ги завърша. Мисля да експериментирам, в някои части по седалките, за да видя как ще се получи най-добре.
В тази връзка, препоръчайте ми някакъв препарат, с който да почистя пластмасариите и корите на вратите? Светлия салон с годините е доста зацапан и искам меко казано да го освежа. Пробвах със спирта, но не става. Един любезен човек в един магазин за автокозметика, ми каза - мани ги тия препарати, разтваряш сода във вода на гъста каша, търкаш и чистиш с парцал. Щели да светнат, но още не съм го пробвал, тоя народен метод


PS. сравнявам отношението на момчетата с кожите, които ми разказаха от А до Я какво как се прави, и тъпите тапицери на сливница, дето като ги питах как да си залепа тавана, ми казаха мажеш и лепиш и затва после разлепях, купувах ново лепило и лепих наново. Нищо не искаха да ми кажат тапанарите.
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Не искам да те отчайвам, но аз също си правих седалките с продуктите на тая фирма и не съм особенно доволен а процедурата съм я спазил на 100 процента и съм минал всичките стъпки акто дори не ползвах кит защото той след месец два се нацепва и почва да пада! та при мен на външен вид станаха перфектни, НО след това забелязах че покритието вобще не е толкова трайно... особенно в началото трябва мн да се пази... мойте ги държах един месец за да изсъхнат хубаво и чак тогава ги сложих в колата... пръсках ги с малък пистолет и финиша е доста по добър...
тъй като боите са на водна основа, седмица две след боята не трябва и капка да пада върху тях... буквално! при мен след като случайно капна една капчица след 30 минути боята беше набъбнала и се надигна ( а аз сменях цвят и си личи доста от бежав на карамелено оранжев) но както и да е обработих после мястото боядисах го минах го с лак и всичко си заспа... след това един ароматизатор който седеше закчен на дръжката над задната врата падна върху седалката и за няколко часа направо свали боята до основа!! там където беше опрял.... айде пак почистване махане на старата боя на проблемното място боядисване лакиране и го оправих... вече след 2 месеца ползване на места кожата е замърсена и не може да се почисти с техните продукти а не смея да ползвам дори мокра кърпчика защото сваля боята... на местата по ръбовете на седалките където се търка при слизане и сядане в автомобила вече боята е протрита и си личи кожата отдолу а там пръсках много ръце именно за да е по устойчиво но уви.... хем целия салон съм го пръскал с доста боя почти литър боя и почти литър лак ми отиде за двете предни и задната седалки.... бях ги намзал с техния продукт за предпазване който върши работа 1-2 седмици след това трябва да мажеш пак защото от него няма и следа... почиствам ги редовно пак с техния препарат за почистване който по принцип върши чудесна работа катко за боядисани с техните бои седалки така и за нормална кожа.... но уви
сега трябва пак да боядисвам ръбчетата на седалките.... до тук съ мдал 250лв за продукти от тях като не позлвам кит а той е 50лв само той... спирт шкурки и други си ги купувам отделно и не ги смятам.... дано тоя път като ги боядисам да искарат повече.... ще кача и няколко снимки на какви бяха седалките преди това, какви станаха като ги орпавих и какви са сега 2-3 месеца след процедурата....
тъй като боите са на водна основа, седмица две след боята не трябва и капка да пада върху тях... буквално! при мен след като случайно капна една капчица след 30 минути боята беше набъбнала и се надигна ( а аз сменях цвят и си личи доста от бежав на карамелено оранжев) но както и да е обработих после мястото боядисах го минах го с лак и всичко си заспа... след това един ароматизатор който седеше закчен на дръжката над задната врата падна върху седалката и за няколко часа направо свали боята до основа!! там където беше опрял.... айде пак почистване махане на старата боя на проблемното място боядисване лакиране и го оправих... вече след 2 месеца ползване на места кожата е замърсена и не може да се почисти с техните продукти а не смея да ползвам дори мокра кърпчика защото сваля боята... на местата по ръбовете на седалките където се търка при слизане и сядане в автомобила вече боята е протрита и си личи кожата отдолу а там пръсках много ръце именно за да е по устойчиво но уви.... хем целия салон съм го пръскал с доста боя почти литър боя и почти литър лак ми отиде за двете предни и задната седалки.... бях ги намзал с техния продукт за предпазване който върши работа 1-2 седмици след това трябва да мажеш пак защото от него няма и следа... почиствам ги редовно пак с техния препарат за почистване който по принцип върши чудесна работа катко за боядисани с техните бои седалки така и за нормална кожа.... но уви

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани