e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 23 Сеп 2016, 19:04

Този "шкаф" ти е климатичното тяло. Няма как да го разглобиш частично отдолу. Освобождава се откъм моторния отсек, държат го четири големи рапидки отвън. Но за да го мърдаш трябва да освободиш и фреоновите тръби отдясно и водните отляво.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 23 Сеп 2016, 19:38

The Heartlistener написа:Този "шкаф" ти е климатичното тяло. Няма как да го разглобиш частично отдолу. Освобождава се откъм моторния отсек, държат го четири големи рапидки отвън. Но за да го мърдаш трябва да освободиш и фреоновите тръби отдясно и водните отляво.


:yes: , разгледах разни картинки в интернет, въпроса е дали трябва да се свали тва чудо за да измъкна мокета или има шанс и без да го свалям :dunno:
Карай бързо
Стигни 'пръв

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e 34 със субтитри !!!
Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от chiko » 23 Сеп 2016, 21:13

leTransporteur написа:
The Heartlistener написа:Този "шкаф" ти е климатичното тяло. Няма как да го разглобиш частично отдолу. Освобождава се откъм моторния отсек, държат го четири големи рапидки отвън. Но за да го мърдаш трябва да освободиш и фреоновите тръби отдясно и водните отляво.


:yes: , разгледах разни картинки в интернет, въпроса е дали трябва да се свали тва чудо за да измъкна мокета или има шанс и без да го свалям :dunno:

Ако искаш да го извадиш цял трябва да сваляш климатичното тяло (IHKA)ако не, режеш смело близо до него с мокетния,после като наредиш всичко няма да си личи интервенцията.
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 24 Сеп 2016, 11:50

Реших проблема набързо, не ми се искаше, нарязах мокета.

Чета, че някакви О рингове на тръбите се амортизират с времето и почва да тече в купето. Дали да не ги сменя профилактично така и така като е разглобено?
И евентуално отъде мога да ги купя?

Изображение

Изображение


Благодаря на отзовалите се колеги по-горе с линкове и съвети!!!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 24 Сеп 2016, 12:59

Можеш, сега ти е паднало. За целта източи антифриза, свали фронталния капак на клим.тяло /на клипси е/ и имаш достъп до водното радиаторче и връзките му. Можеш да го извадиш и него за промивка.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... KA-content)
Третирай и изпарителя /клим.радиаторче зад водния/ с почистващ спрей за климатици. Смени си филтъра най-отзад. Знаеш откъде се вади.
Ако климатика е работил до последно и в системата има фреон, те съветвам да не пипаш фреоновите връзки при клапана отдясно. Там и да се яви проблем с теч някога, достъпът е лесен.
О-пръстените от магазин за уплътнения, но със старите в ръка за мерене на място.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 24 Сеп 2016, 14:42

Мерси колега, точно това питах! (палец). И точно тази тема дето си копирал гледах преди да попитам. Можеш ли да ми кажеш само, дали антифриза го източвам целя от радиатора при двигателя, или там от тръбичката, което ще изтече, както е на снимката в темата? Малкия радиатор го свалям и го промивам с вода нали, а относно профилактиката на радиатора на климатика малко малумен въпрос, но как се прави точно? Климатика няма фреон, защото имаше нещо спукано, но не помня дали беше радиатор или тръба някоя.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 24 Сеп 2016, 19:34

Не, по инерция съм го написал - не е нужно, подлагаш съд и каквото изтече от щуцерите вътре, там е висока точка - ти така и така мокет няма да пазиш :). Промиваш го с маркуч хубаво да изтече всичката гняс от тръбичките. За климатичните тръби - тръба спукана не може да има - пускал е от някоя връзка /има ги доста/ или в най-лошия случай - пробит кондензатор /големия радиатор отпред/ или вътрешното радиаторче - това дет ше третираш. Добре ще е да си знаел предварително откъде е теча, за да го отстраниш сега щото накрая при готова кола ще искаш клима и ще се вкараш във филм :) .
Вземаш спрей за прочистване на климатични радиатори, те са с едни гъвкави тръбички обикновено, пръскаш отпред колкото се открие зад водния и през кутията на филтъра отстрани вдясно - като го извадиш имаш достъп до задната стена на изпарителя която е най-замърсена обикновено.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 25 Сеп 2016, 10:15

The Heartlistener написа:Не, по инерция съм го написал - не е нужно, подлагаш съд и каквото изтече от щуцерите вътре, там е висока точка - ти така и така мокет няма да пазиш :). Промиваш го с маркуч хубаво да изтече всичката гняс от тръбичките. За климатичните тръби - тръба спукана не може да има - пускал е от някоя връзка /има ги доста/ или в най-лошия случай - пробит кондензатор /големия радиатор отпред/ или вътрешното радиаторче - това дет ше третираш. Добре ще е да си знаел предварително откъде е теча, за да го отстраниш сега щото накрая при готова кола ще искаш клима и ще се вкараш във филм :) .
Вземаш спрей за прочистване на климатични радиатори, те са с едни гъвкави тръбички обикновено, пръскаш отпред колкото се открие зад водния и през кутията на филтъра отстрани вдясно - като го извадиш имаш достъп до задната стена на изпарителя която е най-замърсена обикновено.


:yes: :yes: :yes:

много благодаря за съдействието колега :)

ПС. Идва зима, да мислим за топлото, не за климатика :D, иначе прбойната му мисля, че беше отвън под капака, но дали беше радиатор, връзка или каквото и да е не помня, че го проверявах преди 5 години сигурно.
Карай бързо
Стигни 'пръв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 25 Сеп 2016, 13:53

Колега при мен нещата стоят така.. същата ли е процедурата? и радиаторчето нормално ли е да изглежда така?

Изображение

Изображение


Ps. Тия тръби изглеждат здраво втъкмени в пластмата. При този модел има ли течове, има ли нужда от профилактика?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от The Heartlistener » 26 Сеп 2016, 7:15

Така си изглежда колега - радиаторчето е разделено на две камери, нали сме двузонови. Точно на тия щуцери, "втъкнати" в пластмасата има о-пръстени. Теч може да се яви винаги оттук, при всички модели парно/климатик - божа работа. Но ако не ти се занимава, не го прави, поне досега изглежда да не е имало нещо такова:).
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 26 Сеп 2016, 8:53

Достъпа на тоя радиатор е елементарен, дори и на сглобен автомобил. Дори и да тече, то изтича под колата, където е конденза на климатика. Не го барай за ся. Това обаче ти е радиатора за парното. За климатика е зад него. И ако смяташ, че може да ти изчезва фреона от там, мисли го сега!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 2.09.2016

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от SIERRA_COSWRTH » 26 Сеп 2016, 9:25

leTransporteur написа:Колега при мен нещата стоят така.. същата ли е процедурата? и радиаторчето нормално ли е да изглежда така?

Изображение

Изображение


Ps. Тия тръби изглеждат здраво втъкмени в пластмата. При този модел има ли течове, има ли нужда от профилактика?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Колега, мини, когато си свободен с О-пръстените, да ти дам 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 27 Сеп 2016, 10:34

Мерси колега, но в крайна сметка не ги отворих да ги сменям.

Отворих обаче една кутиика с електроника, нямам идея за какво е, но изглежда така, има ли от що да се притеснявам?

Изображение

Изображение

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от KPETEH » 27 Сеп 2016, 14:27

Това по спомен е управлението на климатика. Нема от кво да се притесняваш, онаа вечер я намерих мойта, без пари е :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 5.03.2008

Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож

Мнение от leTransporteur » 27 Сеп 2016, 14:46

Е то сигурно затва не ми работят бутоните за а/ц и вътрешната циркулация. Като гледам какви цветове са се развъдили по платката :D

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook