e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Този "шкаф" ти е климатичното тяло. Няма как да го разглобиш частично отдолу. Освобождава се откъм моторния отсек, държат го четири големи рапидки отвън. Но за да го мърдаш трябва да освободиш и фреоновите тръби отдясно и водните отляво.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
The Heartlistener написа:Този "шкаф" ти е климатичното тяло. Няма как да го разглобиш частично отдолу. Освобождава се откъм моторния отсек, държат го четири големи рапидки отвън. Но за да го мърдаш трябва да освободиш и фреоновите тръби отдясно и водните отляво.


Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- chiko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 14.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e 34 със субтитри !!!
- Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
- Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
leTransporteur написа:The Heartlistener написа:Този "шкаф" ти е климатичното тяло. Няма как да го разглобиш частично отдолу. Освобождава се откъм моторния отсек, държат го четири големи рапидки отвън. Но за да го мърдаш трябва да освободиш и фреоновите тръби отдясно и водните отляво.
, разгледах разни картинки в интернет, въпроса е дали трябва да се свали тва чудо за да измъкна мокета или има шанс и без да го свалям
Ако искаш да го извадиш цял трябва да сваляш климатичното тяло (IHKA)ако не, режеш смело близо до него с мокетния,после като наредиш всичко няма да си личи интервенцията.


- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Реших проблема набързо, не ми се искаше, нарязах мокета.
Чета, че някакви О рингове на тръбите се амортизират с времето и почва да тече в купето. Дали да не ги сменя профилактично така и така като е разглобено?
И евентуално отъде мога да ги купя?


Благодаря на отзовалите се колеги по-горе с линкове и съвети!!!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Чета, че някакви О рингове на тръбите се амортизират с времето и почва да тече в купето. Дали да не ги сменя профилактично така и така като е разглобено?
И евентуално отъде мога да ги купя?


Благодаря на отзовалите се колеги по-горе с линкове и съвети!!!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Можеш, сега ти е паднало. За целта източи антифриза, свали фронталния капак на клим.тяло /на клипси е/ и имаш достъп до водното радиаторче и връзките му. Можеш да го извадиш и него за промивка.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... KA-content)
Третирай и изпарителя /клим.радиаторче зад водния/ с почистващ спрей за климатици. Смени си филтъра най-отзад. Знаеш откъде се вади.
Ако климатика е работил до последно и в системата има фреон, те съветвам да не пипаш фреоновите връзки при клапана отдясно. Там и да се яви проблем с теч някога, достъпът е лесен.
О-пръстените от магазин за уплътнения, но със старите в ръка за мерене на място.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... KA-content)
Третирай и изпарителя /клим.радиаторче зад водния/ с почистващ спрей за климатици. Смени си филтъра най-отзад. Знаеш откъде се вади.
Ако климатика е работил до последно и в системата има фреон, те съветвам да не пипаш фреоновите връзки при клапана отдясно. Там и да се яви проблем с теч някога, достъпът е лесен.
О-пръстените от магазин за уплътнения, но със старите в ръка за мерене на място.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Мерси колега, точно това питах! (палец). И точно тази тема дето си копирал гледах преди да попитам. Можеш ли да ми кажеш само, дали антифриза го източвам целя от радиатора при двигателя, или там от тръбичката, което ще изтече, както е на снимката в темата? Малкия радиатор го свалям и го промивам с вода нали, а относно профилактиката на радиатора на климатика малко малумен въпрос, но как се прави точно? Климатика няма фреон, защото имаше нещо спукано, но не помня дали беше радиатор или тръба някоя.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Не, по инерция съм го написал - не е нужно, подлагаш съд и каквото изтече от щуцерите вътре, там е висока точка - ти така и така мокет няма да пазиш
. Промиваш го с маркуч хубаво да изтече всичката гняс от тръбичките. За климатичните тръби - тръба спукана не може да има - пускал е от някоя връзка /има ги доста/ или в най-лошия случай - пробит кондензатор /големия радиатор отпред/ или вътрешното радиаторче - това дет ше третираш. Добре ще е да си знаел предварително откъде е теча, за да го отстраниш сега щото накрая при готова кола ще искаш клима и ще се вкараш във филм
.
Вземаш спрей за прочистване на климатични радиатори, те са с едни гъвкави тръбички обикновено, пръскаш отпред колкото се открие зад водния и през кутията на филтъра отстрани вдясно - като го извадиш имаш достъп до задната стена на изпарителя която е най-замърсена обикновено.


Вземаш спрей за прочистване на климатични радиатори, те са с едни гъвкави тръбички обикновено, пръскаш отпред колкото се открие зад водния и през кутията на филтъра отстрани вдясно - като го извадиш имаш достъп до задната стена на изпарителя която е най-замърсена обикновено.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
The Heartlistener написа:Не, по инерция съм го написал - не е нужно, подлагаш съд и каквото изтече от щуцерите вътре, там е висока точка - ти така и така мокет няма да пазиш. Промиваш го с маркуч хубаво да изтече всичката гняс от тръбичките. За климатичните тръби - тръба спукана не може да има - пускал е от някоя връзка /има ги доста/ или в най-лошия случай - пробит кондензатор /големия радиатор отпред/ или вътрешното радиаторче - това дет ше третираш. Добре ще е да си знаел предварително откъде е теча, за да го отстраниш сега щото накрая при готова кола ще искаш клима и ще се вкараш във филм
.
Вземаш спрей за прочистване на климатични радиатори, те са с едни гъвкави тръбички обикновено, пръскаш отпред колкото се открие зад водния и през кутията на филтъра отстрани вдясно - като го извадиш имаш достъп до задната стена на изпарителя която е най-замърсена обикновено.



много благодаря за съдействието колега

ПС. Идва зима, да мислим за топлото, не за климатика

Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Колега при мен нещата стоят така.. същата ли е процедурата? и радиаторчето нормално ли е да изглежда така?


Ps. Тия тръби изглеждат здраво втъкмени в пластмата. При този модел има ли течове, има ли нужда от профилактика?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Ps. Тия тръби изглеждат здраво втъкмени в пластмата. При този модел има ли течове, има ли нужда от профилактика?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Така си изглежда колега - радиаторчето е разделено на две камери, нали сме двузонови. Точно на тия щуцери, "втъкнати" в пластмасата има о-пръстени. Теч може да се яви винаги оттук, при всички модели парно/климатик - божа работа. Но ако не ти се занимава, не го прави, поне досега изглежда да не е имало нещо такова:).
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Достъпа на тоя радиатор е елементарен, дори и на сглобен автомобил. Дори и да тече, то изтича под колата, където е конденза на климатика. Не го барай за ся. Това обаче ти е радиатора за парното. За климатика е зад него. И ако смяташ, че може да ти изчезва фреона от там, мисли го сега!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- SIERRA_COSWRTH
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 2.09.2016
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
leTransporteur написа:Колега при мен нещата стоят така.. същата ли е процедурата? и радиаторчето нормално ли е да изглежда така?
Ps. Тия тръби изглеждат здраво втъкмени в пластмата. При този модел има ли течове, има ли нужда от профилактика?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Колега, мини, когато си свободен с О-пръстените, да ти дам

- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Мерси колега, но в крайна сметка не ги отворих да ги сменям.
Отворих обаче една кутиика с електроника, нямам идея за какво е, но изглежда така, има ли от що да се притеснявам?


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Отворих обаче една кутиика с електроника, нямам идея за какво е, но изглежда така, има ли от що да се притеснявам?


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Това по спомен е управлението на климатика. Нема от кво да се притесняваш, онаа вечер я намерих мойта, без пари е 

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на полож
Е то сигурно затва не ми работят бутоните за а/ц и вътрешната циркулация. Като гледам какви цветове са се развъдили по платката 
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]