E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от Дилян Пенчев » 11 Сеп 2016, 23:49

Здравейте,
Като нов в този форум ( :mhihi: ) искам да разискваме един проблем който ме трови вече няколко седмици...
От няколко месеца карам Е91 320д фейсово с N47 и автомат и съм много доволен - колицата е прилична и доста запазена.
Обслужих я както му е реда в няколко месеца след като я купих - ремъци, ролки, демпферна шайба, масла, филтри, масло скорости и филтър скорости.
Взех и едни нови 4 амортисьора и я подкарах както аз си знам...отидох на едно море в Гърция и там хвърли котва водна помпа.
Добре че бях с един тука стар познайник от форума :mhihi: (Той си знае кой е :mhihi: ). Докараха ми една помпа и термостат и ги метнахме за някой друг час.
Продължих да карам колата както си му е реда и както аз си знам :mhihi: Навъртях и около 5 000 км и си притеснявах за ангренажа защото ми предстоеше дълго пътуване. Въпреки че нямаше индикации за проблеми (шумове и т.н.) реших да не рискувам. Запретнах ръкави, взех частите и разбутах курника :mhihi:
Смених абсолютно всичко покрай ангренажа - вериги, обтегачи, банани, втулки, болтчета, гарнитури, зъбни колела - абе всичко оригинално, част по част от БМВ.
Събрах всичко обратно и тествах колата, за съжаление теста преди дългото пътуване беше кратък - не повече от 300 км.
И така - стартирах едно 5000 км приключение на един дъх (за около 12 дни) със семейство, много багаж, палатки, къмпинги, фън, кеф, много стари и нови приятели, много държави....
И както започва всеки един култов разказ: Карам си аз.... :mhihi: ей така "спокойно" по един Немски Аутобан, помпайки малкото четири цилиндрово дизелово моторче умерено и БАААМ задръстване - от там слизам от магистралата защото щях да си откарам там часове, и след около 30 мин каране бавно в яка жега на климатик и натоварен ДО ГОРЕ (жалко че не снимах, но следите са видими по тавана над багажното отделение :mhihi: ), ми светна POWER STEERING ASSITANCE FAILURE.
Викам си дреме ми - баба ми все с такова е карала. Е да де ама карайки си още малко бум - FAULT IN DRIVE, и една трета. Аз запазвам самообладание, пълзя си леко и си трая, адреналина ми се отпечатва на седалката, горе долу на средата :mhihi: В колата никой нищо не подозира, и така до една бензиностанция.
Спирам аз, гледам google maps - на 1800 км от дома :mhihi: Викам си далече сме си :lol:
Рестартирам кенефа - пак същото. Спираме за пиш пауза и кафе. Поглеждам под колата веднага - сухо и се успокоявам - викам нещо WINDOWSа се е бъгнал.
Тръгваме след 30 мин и всичко си е ОК - газ, спирачка, първа, трета, пета, ръчна, крачна - всичко е бомба. И така 15-23 минути и пак POWER STEERING ASSISTANCE FAILURE и след минути FAULT IN DRIVE и трета. И тогава вече положението доби по-сериозен мащаб. Карам - мъка, на тая трета...при тръгваме с тоя багаж и народ вътре ще гръмне нещо, като вдигна 80 турбото ще хвърли топа а мотора ще се окоти, окучи и знам ли аз какво още.
Спирам, рестартирам, карам и пак проблем. Почнах да рестартирам в движение :mhihi: Ако някой иска и не знае мога да му обясня как се гаси и пали в движение Е91 автомат :mhihi:
Нищо не става, карам малко и пак проблем. Спирам пак и пак гледма отдолу - масълцееее, по средата, явно от кутията защото мотора си е ФУЛЛ.
Нямам какво да направя и следващите 150-200 км минавам някак си така.
От там спирам на един къмпинг, зарязвам всичко и сядам...и така три дена - яли пили и се веселили :mhihi:
Наближава понеделник и аз почвам да търся решение на проблема - с някакви страшно маневри успявам да намеря место в неделя да вдигна колата и да махна кори и да разгледам и виждам че тече масло от тръбите за охлаждане на кутията. Спокоен правя списък с парт номера - О-пръстени и масло и телефон на представителство на БМВ. Мислейки си че проблема е от малко масло си лягам и спя като къпан.
Понеделник сутрин - обаждам се, има всичко, отивам, купувам.
Намирам SELF SERVICE на немски (някак си изкилифенчено звучеше). Слагам си кабела, включвам си ISTA-D цъкам си там нещо да видя как се прави проверка на масло (щото си е друго да се работи по БМВ инструкции). Сменявам О-пръстените, опитвам се да долея масло - не става защото кутията е топла. Явно не е толкова малко - корите бяха леко мазни и катализатора. Назад сухо. Викам 200-300 грама долу и 100-200 грама от охладителните тръби - не е болка за умиране. Събирам всичко, измивам, изчиствам да се вижда и паля.
Газ, газ на близкия АУТОБАН - всичко е ОК.
Имаше грешка в датчика на рейката и викам от това ми изчезвало POWER STEERING ASSISTANCE-а.
И той пак ми светва - аз леко притеснен продължавам и след минути става страшно! Кутията пак се осветква и не само - като почна - светнаха абсолютно всички лампи, спяха да работят абсолютно всички системи и в следващия момент почнаха и стрелките да играят казачок - падат, стават, всичко светка и гасне и се побърква.
Викам УЖАС, спирам на светофар - колата загасва, светка всичко. Гася, тръгвам да паля - чистачки, мистачки всичко се движи, колата полудява, нищо не работи, не може да запали.
Викам си умря акумулатора - вадя кабели, бързо намирам един фен, дава ми ток - колата пали и газ, повече не спирам докато не се прибера там където ще спя. Карам пак светка всичко, трета, аварийни режими и ужасия.
Прибирам я, спирам я, псувам яко на ум - викам си къде си вземах такъв курник, много електроника, много нещо.
Мисля си - това ще да е електрически проблем - почвам да разглобявам при акумулатора - пиропатрон, плюсове, минуси, отпред при мотора дето съм махал някакви кабели като разглобявах - всичко е ОК - кофти!
На следващия ден без да ми пука (това е 5-ти ден от почивката ни и планувания трип) си викам - без да ми пука продължавам! на 2000 км от вкъщи съм, имам да мина още 3000, да се надявам ще са с тая кола :mhihi: Няма да купувам акумулатор - карам и ще пестя енергия :mhihi:
Карам си аз, то хладно, сухо и няма проблеми. Мисля си - нещо да не е от влагата - преднишните дни валя малко и се бъгна.
Акумулатора изглежда читав!
Следващите 600 км - само два пъти проблем, мен вече не ми пука!
После 2 дена на едно място, пак иху аху с приятели и аха да си купя акумулатор за всеки случай...и се отказах, не ми се даваха излишни пари каот не бях сигурен.
Тръгваме си ние - караме си и и през неопределено време изчезва волана и кутията. Спираш, пиеш едно кафе, малкия да се разтъпче - и пак тръгваме и няма грижи.
И така си карам още 4-5 дни и не ми пука грам.
Пътуваме си после на прибиране и в СЪРБИЯ - почна да прекъсва мотора!
Даваш газ и като дойде бууста и ПАУЪРА (колко има не казвай на никой :mhihi: ) и някой цилиндър изчезва.
От там пак напълних гащите и си викам - само да ни закара до БГ.
Прибирам се и я хвърлям в гаража и 2 седмици почти не я карам. Ядосан съм. Не ми пука.
Вчера тръгвам да пътувам за 200-300 км и пак се почва...светка волана и после кутията. Един път се осветка цялата.
А през цялото това време като гледам в ISTA-D и в INPA грешките са само че изчезва CAN комуникацията между модулите.
В DDE-то никакви грешки освен липса на комункация с EGS. А защо прекъсва?
И сега оставам във филма - явно е някакъв електрически проблем. Проверявах всички букси който съм пипал преди да свалям кутията да правя ангренаж. И буксата на кутията си е ОК, чиста, суха, не може да е там проблема.

Та малко се увлякох с разказа, ще ме извинявате но се поотпуснах.
А и не съм писал във форума от години и може би подсъзнателно си наваксвам :mhihi:

По същество - Някой да даде някакво смислено предложение? Някой модул да се е скапал и да запушва CAN шината? Какъв по дяволите е тоя полтъргайст който се е вселил в колата ми :mhihi: :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от павката » 12 Сеп 2016, 9:08

липсата на комуникация не е малък проблем
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2016, 11:12

Колега, мисля, че тук едва ли някой ще ти даде решение- или сам ще откриеш причината или ще закараш колата някъде да я проверят, никой не знае какво и как точно си правил по колата. Може би ще се окаже нещо свързано с това, което си правил по колата. За водната помпа- според BMW трябва да се сменя на 60000км заедно с ролките и ремъците, без да се разсъждава дали нещо скърца, дали е напукано, втвърдено и т.н. Икономии от всякакъв род водят до това, което си преживял.

Намирам SELF SERVICE на немски (някак си изкилифенчено звучеше). Слагам си кабела, включвам си ISTA-D цъкам си там нещо да видя как се прави проверка на масло (щото си е друго да се работи по БМВ инструкции). Сменявам О-пръстените, опитвам се да долея масло - не става защото кутията е топла. Явно не е толкова малко - корите бяха леко мазни и катализатора. Назад сухо. Викам 200-300 грама долу и 100-200 грама от охладителните тръби - не е болка за умиране. Събирам всичко, измивам, изчиствам да се вижда и паля.


Може би и тук трябва да обърнеш необходимото внимание, за да не пускаш тема как ти е отказала и скоростната кутия. Има начин за нагласяване на нивото и разсъждения как ±500мл, при това преценени с майсторски усет, са без значение, едва ли са особено правилни. Ако си сменял и веригата по тази методика, може би там се корени решението на проблема- има инструкции и начин на работа, които трябва да се спазват.

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от LandShark » 12 Сеп 2016, 16:22

Ха! :wave:

Добре дошъл в ерата на силикона и вип брадъра! Ся, мисля че тук едва ли те чака друго, освен да те набият по каската :dummy: . Твоето на нищо не прилича, не се дършиш като нормален юзър :mhihi: .

Аз вече 5години съжителствам с е90. Все го чакам да роди. Или да се саморазпадне. То обаче за сега не се дава. Омръзна ми да го чакам, и наскоро пак си взех и е30. То няма да роди скоро, но пък има тук-таме някой теч. Но какво пък - винаги със бензина си доливам и малко масълце. Отделно че му липсват пластмаси тук таме - ама за какво са му въздуховоди, подкалници, простотии... Както и да е.

Добре дошъл... и като гледам още много забава те очаква :mhihi: :mhihi:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от b00st » 12 Сеп 2016, 16:37

Аз бих започнал от смяна на акумулатора, после ъпдейт на софтуера. Липсата на CAN комуникация между модулите може да е достатъчно сериозен проблем за да ги прави тия неща, мога да ти препоръчам хора, които разбират от тоците и софтуера по тия коли в София. Ако искаш драсни един ЛС ще ти дам контакт.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от Дилян Пенчев » 12 Сеп 2016, 21:41

LandShark написа:Ха! :wave:

Добре дошъл в ерата на силикона и вип брадъра! Ся, мисля че тук едва ли те чака друго, освен да те набият по каската :dummy: . Твоето на нищо не прилича, не се дършиш като нормален юзър :mhihi: .

Аз вече 5години съжителствам с е90. Все го чакам да роди. Или да се саморазпадне. То обаче за сега не се дава. Омръзна ми да го чакам, и наскоро пак си взех и е30. То няма да роди скоро, но пък има тук-таме някой теч. Но какво пък - винаги със бензина си доливам и малко масълце. Отделно че му липсват пластмаси тук таме - ама за какво са му въздуховоди, подкалници, простотии... Както и да е.

Добре дошъл... и като гледам още много забава те очаква :mhihi: :mhihi:


Хахахаха, нямаше как да не взема нещо по-модерно, малко по-удобно е :) А иначе аз не се държа като нормален юзър защото съм ненормален юзър :D
И си имам една Е30-ка прибрана на сухо и топло...дано никога да не ми се налага да оставам без поне една Е30-ка :D
А относно отговорите исках да видя дали някой ще даде някое смислено предложение или всички само ги карат тея коли :mhihi:
Скоро ще го реша проблема, просто тая кола не знае при кой е попаднала :twisted:
То при мене винаги се появяват проблеми който никой друг ги е нямал, явно знаят колите че ще се оправя и за това на мен се падат такива :mhihi:

b00st написа:Аз бих започнал от смяна на акумулатора, после ъпдейт на софтуера. Липсата на CAN комуникация между модулите може да е достатъчно сериозен проблем за да ги прави тия неща, мога да ти препоръчам хора, които разбират от тоците и софтуера по тия коли в София. Ако искаш драсни един ЛС ще ти дам контакт.


Аз се бях насочил към акумулатора, ама не е там проблема за съжаление :)

zvetiko написа:Колега, мисля, че тук едва ли някой ще ти даде решение- или сам ще откриеш причината или ще закараш колата някъде да я проверят, никой не знае какво и как точно си правил по колата. Може би ще се окаже нещо свързано с това, което си правил по колата. За водната помпа- според BMW трябва да се сменя на 60000км заедно с ролките и ремъците, без да се разсъждава дали нещо скърца, дали е напукано, втвърдено и т.н. Икономии от всякакъв род водят до това, което си преживял.

Намирам SELF SERVICE на немски (някак си изкилифенчено звучеше). Слагам си кабела, включвам си ISTA-D цъкам си там нещо да видя как се прави проверка на масло (щото си е друго да се работи по БМВ инструкции). Сменявам О-пръстените, опитвам се да долея масло - не става защото кутията е топла. Явно не е толкова малко - корите бяха леко мазни и катализатора. Назад сухо. Викам 200-300 грама долу и 100-200 грама от охладителните тръби - не е болка за умиране. Събирам всичко, измивам, изчиствам да се вижда и паля.


Може би и тук трябва да обърнеш необходимото внимание, за да не пускаш тема как ти е отказала и скоростната кутия. Има начин за нагласяване на нивото и разсъждения как ±500мл, при това преценени с майсторски усет, са без значение, едва ли са особено правилни. Ако си сменял и веригата по тази методика, може би там се корени решението на проблема- има инструкции и начин на работа, които трябва да се спазват.


Всичко правя само и единствено по инструкциите на BMW AG, от смяна на помпата, през ангренажа до процедурата по проверката на маслото в кутията чрез BMW софтуер ;)

Честно да си кажа съм правил ангренаж на дооооста по сложни БМВ мотори от това N47...тука ангренажа е меко казано елементарен и удобен за работа на място ;) Според мен всеки средно интилигентен майстор ще се справи без проблем, а с ползването на литературата от BMW нещата стават като за малоумници :)
Последна промяна Дилян Пенчев на 12 Сеп 2016, 21:48, променена общо 1 път
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от vld » 12 Сеп 2016, 22:09

Аз не мисля че е от акумулатора, моята я карах до преди два месеца с оригиналния, произведен 2008г. И единствено ми е правил проблем, като се разреди и колата неще да върти изобщо на стартер. Друга ще да е болежката тук [FACE WITH LOOK OF TRIUMPH]

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 21.03.2015
Местоположение: France
Пол: Мъж
Кара: Bmw F30 340i
Мечтае да кара: GT3

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от frenchi03 » 12 Сеп 2016, 22:42

Колега аз залагам на Регулатор на алтернатора :smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от awful » 14 Сеп 2016, 14:18

Залагам на ECU щом губи комуникация със всички модули, а и там е пипано преди да почне да прави този проблем, провери там как са нещата и след това замери тока да не да има високи пикове, които да рестартират модулите и от там за кратко се губят.
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от Дилян Пенчев » 19 Сеп 2016, 2:16

Проблема е решен! :-D
Колата е вече на пътя :-)
Мислех си че е в едно захранване, проблем за който са връщали коли обратно, но се оказа че при мен е ОК.
Но в последствие намерих физически проблем с кабелите на КАН шината и го отстраних :-)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от vld » 19 Сеп 2016, 14:52

Дилян Пенчев написа:Проблема е решен! :-D
Колата е вече на пътя :-)
Мислех си че е в едно захранване, проблем за който са връщали коли обратно, но се оказа че при мен е ОК.
Но в последствие намерих физически проблем с кабелите на КАН шината и го отстраних :-)


Браво!, от тук натам само безаварийни преходи.
Диляне проблема от преди да я вземеш ли е бил, или покрай разглобяванията се е получил?
Да не би да е имало нещо разкачено докато са и сменяли навито?
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: E91 320d LCI интересен проблем - полтъргайст в колата

Мнение от Дилян Пенчев » 19 Сеп 2016, 15:49

Откачила се беше една щипка която държи снопа кабели за към кутията, и горе високо на DPF-а се беше леко лепнал...
От там кан шина на маса и гледай цирк
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook