Проблем с алтернатора
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- vortex29
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 21.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328i
- Мечтае да кара: F22 M240i
Проблем с алтернатора
Здравейте колеги. Имам проблем с алтернатора на M54B30 (530i e39) - не зарежда. Светна ми постоянно червената лампа с изображението на батерия и това беше придружено със силно виене. Алтернатора е Valeo 90A. Смених регулатор заедно с четки за този модел но с марка Mobiletron (Англия). Това съм го правил по същата схема с M43B18 e36 и там последва бързо възвръщане на способноста за зареждане. Сега, обаче, лампата за акумолатора на таблото изгасна но напрежението е ниско и алтернатора не зарежда. След няколко карания и една смяна на акумолатор (имам зареден резервен), днес обиколих околовръстното на Стара Загора карайки с 3500 оборота с надеждата да зацепят новите четки (ако това е проблема). Все още няма промяна и напрежението достига само 12 волта а повечето време е 11.5. Виенето намаля но все още присъства. При смяната на регулатора забелязах и че въздуховода за охлаждане е абсолютно запушен което може би означава някакво прегряване, имаше нагар по стария регулатор. В момента въздуховода е изчистен. Въпроса ми е какво друго мога да погледна като компонент? Съжалявам ако има подобна тема. Благодаря предварително.
e36 318i - sold, e39 530i - sold, e46 328i 

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем с алтернатора
Щом вие, смяна на двата лагера
Трябва да се замери и диодния блок
Трябва да се замери и диодния блок
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Проблем с алтернатора
Развитие по случая: старият алтернатор е с пробил диод (-и) и/или изолация. Преди инцидента зареждаше с 13.9 V.
"Новият" (120А), от същия двигател(М54), 2-ра ръка - зарежда (вдигна до 13,0 V), но яко се товари, прегрява и затопи/замириса, задимя
/ изолацията на статора
Без подаден контакт, не се променя напрежението на акумулатора, дори се покачва леко, т.е. консумация липсва или е минимална.
Ползват се два акумулатора - в нормално състояние, дори единият е на 7-8 мес.
При последната проба, забелязах, че допълнителната помпа за обезвъздушаване на охладителната система не изключва, а работи постоянно. Преди май изключваше няколко секунди след подаден контакт.
"Новият" (120А), от същия двигател(М54), 2-ра ръка - зарежда (вдигна до 13,0 V), но яко се товари, прегрява и затопи/замириса, задимя


Без подаден контакт, не се променя напрежението на акумулатора, дори се покачва леко, т.е. консумация липсва или е минимална.
Ползват се два акумулатора - в нормално състояние, дори единият е на 7-8 мес.
При последната проба, забелязах, че допълнителната помпа за обезвъздушаване на охладителната система не изключва, а работи постоянно. Преди май изключваше няколко секунди след подаден контакт.
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Проблем с алтернатора
Продължавам с търсенето на проблема.
При измерванията с любителски мултицет по алтернатора и реле-регулатора май всичко е наред. Не откривам пробили диоди или късо към маса.
Откачен кабел "+" към акумулатора: отчита зареждането на кондензатор /изписква за миг/, а при подаден контакт от ключа -> 38 ома активно съпротивление, независимо от поляритета на уреда.
При измерванията с любителски мултицет по алтернатора и реле-регулатора май всичко е наред. Не откривам пробили диоди или късо към маса.
Откачен кабел "+" към акумулатора: отчита зареждането на кондензатор /изписква за миг/, а при подаден контакт от ключа -> 38 ома активно съпротивление, независимо от поляритета на уреда.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с алтернатора
38 ома сигурно показва на контакт, понеже се включват различни консуматори.
Аз бих направил разни проби, с разкачен алтернатор от системата - двигателят да работи само на акумулатор. Като бих закачил втори акумулатор към алтернатора (да го товари и да се зарежда, иначе алтернаторът не може да работи коректно).
И какво ли от това, като после ще ми трябва гараж с осцилоскоп, за да гледам какво вади алтернаторът.
Ама поне ще мога да видя, че ако пече, със сигурност си е проблемът вътре в него. (може би окъсила намотка? -> диодите, които се използват в алтернаторите, май ги правят така, че по-скоро да прекъснат като бушон, отколкото да окъсят - иначе при дефект щеше да смуче от акумулатора и да го скапе много бързо, а може и пожар да направи.)
Аз бих направил разни проби, с разкачен алтернатор от системата - двигателят да работи само на акумулатор. Като бих закачил втори акумулатор към алтернатора (да го товари и да се зарежда, иначе алтернаторът не може да работи коректно).
И какво ли от това, като после ще ми трябва гараж с осцилоскоп, за да гледам какво вади алтернаторът.
Ама поне ще мога да видя, че ако пече, със сигурност си е проблемът вътре в него. (може би окъсила намотка? -> диодите, които се използват в алтернаторите, май ги правят така, че по-скоро да прекъснат като бушон, отколкото да окъсят - иначе при дефект щеше да смуче от акумулатора и да го скапе много бързо, а може и пожар да направи.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Проблем с алтернатора
След разглобяване се оказа:
VALEO- 90А -> "пробили" 2 бр. диоди от едната фаза (показваше зарядно напрежение max до 12,4V)
VALEO-120А -> "пробил" 1 бр. диод (показваше зарядно напрежение max до 13,0V, съпроводено от прегряване)
Намерих тези диоди BYP60A6 600V 60A (с анод на проводника) и BYP60K6 600V 60A (с катод на проводника) тук: http://tpetrov.com/search.php?maincat=%D0%9F%D0%9E%D0%9B%D0%A3%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%94%D0%9D%D0%98%D0%A6%D0%98&subcat=%D0%94%D0%98%D0%9E%D0%94%D0%98+&cat=%D0%94%D0%98%D0%9E%D0%94%D0%98+%D0%A3%D0%9D%D0%98%D0%92%D0%95%D0%A0%D0%A1%D0%90%D0%9B%D0%9D%D0%98&p=4
и късно снощи ги подмених в 90А. Днес ще го пробвам в работа ...
VALEO- 90А -> "пробили" 2 бр. диоди от едната фаза (показваше зарядно напрежение max до 12,4V)
VALEO-120А -> "пробил" 1 бр. диод (показваше зарядно напрежение max до 13,0V, съпроводено от прегряване)
Намерих тези диоди BYP60A6 600V 60A (с анод на проводника) и BYP60K6 600V 60A (с катод на проводника) тук: http://tpetrov.com/search.php?maincat=%D0%9F%D0%9E%D0%9B%D0%A3%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%94%D0%9D%D0%98%D0%A6%D0%98&subcat=%D0%94%D0%98%D0%9E%D0%94%D0%98+&cat=%D0%94%D0%98%D0%9E%D0%94%D0%98+%D0%A3%D0%9D%D0%98%D0%92%D0%95%D0%A0%D0%A1%D0%90%D0%9B%D0%9D%D0%98&p=4
и късно снощи ги подмених в 90А. Днес ще го пробвам в работа ...
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с алтернатора
ха така! - аз на един приятел от Бургас му разправях да не се занимава с глупости, ами да си вземе такива диоди. Че тъкмо като му бях на гости, беше взел да мъчи един алтернатор -> пък плочка трябвало да му търси, по морги щял да обикаля и т.н., пък дизелов алтернатор с помпа за вакуум - по-трудно се намират..
(той работи автосервиз часпром у тях си -> на приятел-клиент беше алтернаторът).
Хем иначе е електричар, с ремонт на телевизори се е занимавал преди това. Ама явно не е търсил диоди, или пък не беше попадал на тези. (или пък някакви разбирачи са му наприказвали следните глупости, които ей-сега ще ви споделя):
Та тръгнах си аз, по-късно - но случайно минах покрай един магазин-работилница за алтернатори и реших да му услужа, като ги питам за диоди --> и почнАха да ми развиват едни теории: - ама как ще стане, то фабрично е капсуловано, ето ти една плочка да видиш -- не може така да се сменят диодите..! :shock: - не знам дали защото са ме видЕли, че не съм от там, или за да ми вземат 40 лв. за нова плочка. Но видях, че или си измислят приказки от 1001 нощ, или изобщо не са никакви майстори щом едни диоди не могат да сменят и си тръгнах.
Алтернаторът е трифазен. Ако е 120 ампера, то на фаза се падат по 40 амперови диоди. Но ти добре си се презапасил с 60 ампера, пък и не са скъпи.
Надявам се, че си прегледал занитването и на останалите диоди по плочката -> ако се разхлопат нещо, ще вземат да прекъсват, може от това да прегреят и да изгорят. Като ревизираш всичко, ще стане алтернаторът, няма къде да ходи - и е по-добре отколкото да си вземеш друг в неизвестно състояние, ето че и той се оказа проблемен. Иначе е хубаво да си има човек по един алтернатор и по един стартер за резерва - винаги е по-удобно с едно разглобяване да го смениш - а после да профилактираш стария.
(той работи автосервиз часпром у тях си -> на приятел-клиент беше алтернаторът).
Хем иначе е електричар, с ремонт на телевизори се е занимавал преди това. Ама явно не е търсил диоди, или пък не беше попадал на тези. (или пък някакви разбирачи са му наприказвали следните глупости, които ей-сега ще ви споделя):
Та тръгнах си аз, по-късно - но случайно минах покрай един магазин-работилница за алтернатори и реших да му услужа, като ги питам за диоди --> и почнАха да ми развиват едни теории: - ама как ще стане, то фабрично е капсуловано, ето ти една плочка да видиш -- не може така да се сменят диодите..! :shock: - не знам дали защото са ме видЕли, че не съм от там, или за да ми вземат 40 лв. за нова плочка. Но видях, че или си измислят приказки от 1001 нощ, или изобщо не са никакви майстори щом едни диоди не могат да сменят и си тръгнах.
Алтернаторът е трифазен. Ако е 120 ампера, то на фаза се падат по 40 амперови диоди. Но ти добре си се презапасил с 60 ампера, пък и не са скъпи.
Надявам се, че си прегледал занитването и на останалите диоди по плочката -> ако се разхлопат нещо, ще вземат да прекъсват, може от това да прегреят и да изгорят. Като ревизираш всичко, ще стане алтернаторът, няма къде да ходи - и е по-добре отколкото да си вземеш друг в неизвестно състояние, ето че и той се оказа проблемен. Иначе е хубаво да си има човек по един алтернатор и по един стартер за резерва - винаги е по-удобно с едно разглобяване да го смениш - а после да профилактираш стария.
Последна промяна dreadx на 08 Сеп 2016, 20:37, променена общо 1 път
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Проблем с алтернатора
Пробата е факт - от 14.08V (при 800 об./мин.) до 14.1V (при 2000 об./мин.) без консуматори и 12.8V - 13.9V с всички консуматори (светлини, вентилатор, радио и др.)
Алтернаторът позатопли, но търпимо (45-50'C) за около 5-6 мин. работа на двигателя. Това е на първо време, ще го наблюдаваме
Алтернаторът позатопли, но търпимо (45-50'C) за около 5-6 мин. работа на двигателя. Това е на първо време, ще го наблюдаваме

- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с алтернатора
Ако не те мързи, пробвай да върнеш и стария регулатор /в случай, че четките му не са прекалено изядени/. Вземи си и един волтметър от 5-6 лв. за буксата на запалката - да можеш да го следиш за известно време. Прегледай и кабелите между алтернатора и акумулатора. На един приятел му беше изгнил кабела и бяха останали 3 жички в него - напрежението падаше с около 1 волт докато стигне до акумулатора.
Ама първо сменил алтернатора, ама нямало особено подобрение - чак после се сетил да премери върху самия алтернатор колко волта е, и да види, че не стигат до акумулатора.
(- въпреки, че може и да е нормално да ти изкарва по-малко напрежение, първоначално - докато позареди акумулатора. Пък и зависи от количеството на консуматорите.)
georgi_1986: за измерването, може да се предположи и с измерване отвън --> ама ще е много относително, и няма да разбереш нищо.
Най-добре е като го разглобиш, за да измериш върху всеки диод поотделно - с мултицет на положение "-->|--" в едната посока върху диода трябва да ти показва нещо (приблизително еднакво за всички диоди) - а в другата не трябва да показва нищо (защото е полу-проводник и пропуска ток само в едната посока). Също като отвориш алтернатора, е добре да огледаш за лоши спойки, лоши контакти - и всякакви съмнителни неща.
Ама първо сменил алтернатора, ама нямало особено подобрение - чак после се сетил да премери върху самия алтернатор колко волта е, и да види, че не стигат до акумулатора.
(- въпреки, че може и да е нормално да ти изкарва по-малко напрежение, първоначално - докато позареди акумулатора. Пък и зависи от количеството на консуматорите.)
georgi_1986: за измерването, може да се предположи и с измерване отвън --> ама ще е много относително, и няма да разбереш нищо.
Най-добре е като го разглобиш, за да измериш върху всеки диод поотделно - с мултицет на положение "-->|--" в едната посока върху диода трябва да ти показва нещо (приблизително еднакво за всички диоди) - а в другата не трябва да показва нищо (защото е полу-проводник и пропуска ток само в едната посока). Също като отвориш алтернатора, е добре да огледаш за лоши спойки, лоши контакти - и всякакви съмнителни неща.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- vortex29
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 21.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328i
- Мечтае да кара: F22 M240i
Re: Проблем с алтернатора
Въпросната проба беше направена с оригиналния стар алтернатор със стария си регулатор. Само сменени четки. Тоест се оказва, че проблема е бил само с пробилите диоди. Наистина е странно защо специалистите казват, че е нужно да се сменя цялата плочка при положение че ги опровергахме а нямаме кой знае каква техника и инструменти. Благодаря колеги за помощта и съветите. 

e36 318i - sold, e39 530i - sold, e46 328i 

- hishnika
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: Проблем с алтернатора
Ще ти кажа защо не се занимават, защото печалбата е по голяма а разправията по малка, при условие че дори и по евтините варианти като унипоинт или мобилетрон(които всъщност не са никак лоши, за година и половина работа с тях имам само 3 рекламации) имат гаранция. "Майстора" сменя целия диоден блок, взима си отстъпката и отделно за работа, а след като се развали(ако се случи), му ги сменят а той пак взима за работа 

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем с алтернатора
ревизирах си алтернатора и му смених някои неща, но ми прави впечателние, че сега като са отворени менютата на волт метъра и запаля алтернатора започва да зарежда чак след 10-15 секунди.. в остналотоо време докато изпише 13,9-14 на таблото стойностите стават 11.3-12 при работещ мотор и чак след малко сработва.
преди не съм забелязъл да реагира така бавно
дали е от новите четки ? ще се оправи ли като покарам няколко стотин км,.?
не смених само релето зашото ми се стори, че си е читаво..
преди не съм забелязъл да реагира така бавно

не смених само релето зашото ми се стори, че си е читаво..
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1641
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Проблем с алтернатора
В една от "по-горните" теми колегите пишат,че било съвсем нормално!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани