Въздуховод на e90
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
- Hussyi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 121
- Регистриран на: 13.11.2014
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D F31
Re: Въздухопровод на e90
и при моята е така запечатан но в кухината на детайла 17 има много страни разклонения за да не засмучи вода някакси или да се обере конденза там, понеже моята кутия се счупи и я нарязах на парчета за да видя какво представлява. да не би да е задръстено от листа и други неща продухвай и пробвайkalinpetrovbg написа:Здравейте,
Не издържах до неделя и реших днес да разглобя частите пред и след закупения от мен въздуховод (с номенклатурен номер :13717795284).
След него има филтър, който е посивял от мръсотия, но е на 4 месеца и не ми се стори изобщо за смяна. Абе казано с други думи - изглежда си прилично.
Колегата vld умно каза, че вероятно има запушване пред въздуховода, а не след него и затова разглобих и частите преди него. Те са само 2 няща - 17 и 19 от снимката. В тях няма нищо запушено.
Само едно нещо ме озадачи изключително много. Пластмасата, номер 17, която се води Suction hood (с номенклатурен номер:13717541738) има два въздуховода - ляв и десен. Те влизат в частта номер 19 - Suction hood, front. ОБАЧЕ какво да видя - лявата (гледана като застанеш срещу колата) е излята така, че реално няма отвор. Това нормално ли е? Не виждам защо са 2 отвора лев и десен, при положение, че левия е запечатан.
Да не би да ми е дефектна тази част?
Някой има ли идея?
- kalinpetrovbg
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 26.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
Re: Въздухопровод на e90
Сега го свалям пак и ако няма запушване някъде, мисля да резна левия и да дърпа и от там. Не съм инженер и сигурно е левашки подход, но ще пробвам.
- kalinpetrovbg
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 26.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
Re: Въздухопровод на e90
Нека да допълня темата с ъпдейт на станалото.
Свалих и огледах всеки детайл, от влизането на въздуха пред радиатора по пътя до двигателя. Промивах, продухвах, но никъде нямаше запушване. Само въздушния филтър ме усъмни, че е прашлясъл но го оставих така.
След това отпуших/пробих фабрично запушения десен въздуховод на частта с номенк. номер 13717790605 по такъв начин, че да дърпа въздух и от двата отвора. Нямам идея защо фабрично са го запушили, но вероятно хората са го измислили. Надеждата ми беше така да се увеличи въздушния поток и колата да си върне пак старата пъргавина.
Покарах я 3 седмици и ефекта от манипулациите ми бяха нулеви.
Днес смених маслото със всички филтри и покарах колата. Изглежда всичките неприятности с въпросното запушване и недостиг на въздух са били заради въздушния филтър. С новия колата си върви идеално. Стария беше Bosch, днес сложих Mahnle. По всичко личи, че Bosch филтъра се е държал добре до 7000-8000 км, но след това е сдал багажа. Ще видим с новия как ще е...
Свалих и огледах всеки детайл, от влизането на въздуха пред радиатора по пътя до двигателя. Промивах, продухвах, но никъде нямаше запушване. Само въздушния филтър ме усъмни, че е прашлясъл но го оставих така.
След това отпуших/пробих фабрично запушения десен въздуховод на частта с номенк. номер 13717790605 по такъв начин, че да дърпа въздух и от двата отвора. Нямам идея защо фабрично са го запушили, но вероятно хората са го измислили. Надеждата ми беше така да се увеличи въздушния поток и колата да си върне пак старата пъргавина.
Покарах я 3 седмици и ефекта от манипулациите ми бяха нулеви.
Днес смених маслото със всички филтри и покарах колата. Изглежда всичките неприятности с въпросното запушване и недостиг на въздух са били заради въздушния филтър. С новия колата си върви идеално. Стария беше Bosch, днес сложих Mahnle. По всичко личи, че Bosch филтъра се е държал добре до 7000-8000 км, но след това е сдал багажа. Ще видим с новия как ще е...
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Въздухопровод на e90
kalinpetrovbg написа:Нека да допълня темата с ъпдейт на станалото.
Свалих и огледах всеки детайл, от влизането на въздуха пред радиатора по пътя до двигателя. Промивах, продухвах, но никъде нямаше запушване. Само въздушния филтър ме усъмни, че е прашлясъл но го оставих така.
След това отпуших/пробих фабрично запушения десен въздуховод на частта с номенк. номер 13717790605 по такъв начин, че да дърпа въздух и от двата отвора. Нямам идея защо фабрично са го запушили, но вероятно хората са го измислили. Надеждата ми беше така да се увеличи въздушния поток и колата да си върне пак старата пъргавина.
Покарах я 3 седмици и ефекта от манипулациите ми бяха нулеви.
Днес смених маслото със всички филтри и покарах колата. Изглежда всичките неприятности с въпросното запушване и недостиг на въздух са били заради въздушния филтър. С новия колата си върви идеално. Стария беше Bosch, днес сложих Mahnle. По всичко личи, че Bosch филтъра се е държал добре до 7000-8000 км, но след това е сдал багажа. Ще видим с новия как ще е...
Само MAHLE никакви други филтри особено пък BOSCH

- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Въздухопровод на e90
Вчера специално загледах едно 120д и тези отвори и двата бяха отворени...
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Въздухопровод на e90
kalinpetrovbg написа:Днес смених маслото със всички филтри и покарах колата. Изглежда всичките неприятности с въпросното запушване и недостиг на въздух са били заради въздушния филтър. С новия колата си върви идеално. Стария беше Bosch, днес сложих Mahnle. По всичко личи, че Bosch филтъра се е държал добре до 7000-8000 км, но след това е сдал багажа. Ще видим с новия как ще е...
А колко разправии можеше да си спестиш, ако беше почнал от най-логичното и очевидно... Живеем в изключително запрашена среда, да беше го махнал при толкова разглобяване или да беше сложил един евтин китайски за проба. Не пиша толкова да ти трия сол, а за да няма бъдещи такива теми

Never mistake motion for action...
- kalinpetrovbg
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 26.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
Re: Въздуховод на e90
Колега,
... оказа се, че всичко е било лъжовно... и ето, 3 дни след смяната на филтрите - проблема си се запази. Така че, предполагам темата е съдържателна и смислена.
Вчера отново имах време да разглобявам колата и благодарение на информацията от колегите в този форум, свалих дебитомера, който гледам, че беше оригиналния на Bosch - ... 400 509 и със спрей за карбуратори го почистих доста обилно. Исках и да го отворя и да му извадя това, което предполагам е датчика, но не успях (на няколко места прочетох, че не можело да се вади на някои модели). Ходих до Банкя, върнах се и изведнъж колата като се отпуши... газ, газ... върна ми се удоволствието от карането с тая кола в рамките на 5 минути.
За да не подхождам левашки към техниката, ще отида тази седмица и до колегата Dimitroff в Надежда, за да ми направи диагностика за да видя дали все пак всичко си е наред.
Имам само още едно питане към запознатите - MAF сензора, който четох, че също се чисти - вътре в дебитомера ли е това чудо? Гледах хората тук му чистят някаква U образна жичка. Аз предположих, че е вътре в дебитомера, но колкото и да дърпах с клещите, рязах с нож
, но така и не успях да извадя нещото вътре. Обаче ми направи впечатление, че тоя MAF сензор, който беше качен тук имаше и 2 дупки, пък това, което се опитвах да извадя от дебитомера ги нямаше, затова се отказах и реших, че някъде нещо бъркам...
Иначе гледах за нещо подобно, като това на снимките, рових в и-нет от телефона, в bmwparts, в youtube, но не можах да се оправя и да го намеря тоя MAF сензор... каквито и снимки и указания да намерих, на всичките мотора им изглежда по различен начин от тоя на моята 320-ка...
А колко разправии можеше да си спестиш, ако беше почнал от най-логичното и очевидно... Живеем в изключително запрашена среда, да беше го махнал при толкова разглобяване или да беше сложил един евтин китайски за проба. Не пиша толкова да ти трия сол, а за да няма бъдещи такива теми
... оказа се, че всичко е било лъжовно... и ето, 3 дни след смяната на филтрите - проблема си се запази. Така че, предполагам темата е съдържателна и смислена.
Вчера отново имах време да разглобявам колата и благодарение на информацията от колегите в този форум, свалих дебитомера, който гледам, че беше оригиналния на Bosch - ... 400 509 и със спрей за карбуратори го почистих доста обилно. Исках и да го отворя и да му извадя това, което предполагам е датчика, но не успях (на няколко места прочетох, че не можело да се вади на някои модели). Ходих до Банкя, върнах се и изведнъж колата като се отпуши... газ, газ... върна ми се удоволствието от карането с тая кола в рамките на 5 минути.
За да не подхождам левашки към техниката, ще отида тази седмица и до колегата Dimitroff в Надежда, за да ми направи диагностика за да видя дали все пак всичко си е наред.
Имам само още едно питане към запознатите - MAF сензора, който четох, че също се чисти - вътре в дебитомера ли е това чудо? Гледах хората тук му чистят някаква U образна жичка. Аз предположих, че е вътре в дебитомера, но колкото и да дърпах с клещите, рязах с нож

Иначе гледах за нещо подобно, като това на снимките, рових в и-нет от телефона, в bmwparts, в youtube, но не можах да се оправя и да го намеря тоя MAF сензор... каквито и снимки и указания да намерих, на всичките мотора им изглежда по различен начин от тоя на моята 320-ка...

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Въздуховод на e90
kalinpetrovbg написа:Колега,А колко разправии можеше да си спестиш, ако беше почнал от най-логичното и очевидно... Живеем в изключително запрашена среда, да беше го махнал при толкова разглобяване или да беше сложил един евтин китайски за проба. Не пиша толкова да ти трия сол, а за да няма бъдещи такива теми
... оказа се, че всичко е било лъжовно... и ето, 3 дни след смяната на филтрите - проблема си се запази. Така че, предполагам темата е съдържателна и смислена.
Вчера отново имах време да разглобявам колата и благодарение на информацията от колегите в този форум, свалих дебитомера, който гледам, че беше оригиналния на Bosch - ... 400 509 и със спрей за карбуратори го почистих доста обилно. Исках и да го отворя и да му извадя това, което предполагам е датчика, но не успях (на няколко места прочетох, че не можело да се вади на някои модели). Ходих до Банкя, върнах се и изведнъж колата като се отпуши... газ, газ... върна ми се удоволствието от карането с тая кола в рамките на 5 минути.
За да не подхождам левашки към техниката, ще отида тази седмица и до колегата Dimitroff в Надежда, за да ми направи диагностика за да видя дали все пак всичко си е наред.
Имам само още едно питане към запознатите - MAF сензора, който четох, че също се чисти - вътре в дебитомера ли е това чудо? Гледах хората тук му чистят някаква U образна жичка. Аз предположих, че е вътре в дебитомера, но колкото и да дърпах с клещите, рязах с нож, но така и не успях да извадя нещото вътре. Обаче ми направи впечатление, че тоя MAF сензор, който беше качен тук имаше и 2 дупки, пък това, което се опитвах да извадя от дебитомера ги нямаше, затова се отказах и реших, че някъде нещо бъркам...
Иначе гледах за нещо подобно, като това на снимките, рових в и-нет от телефона, в bmwparts, в youtube, но не можах да се оправя и да го намеря тоя MAF сензор... каквито и снимки и указания да намерих, на всичките мотора им изглежда по различен начин от тоя на моята 320-ка...
Чел си между редовете малко:
MAF сензор е дебитомер
MAP сензора ти се намира на гърба на всмукателния колектор
- kalinpetrovbg
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 26.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
Re: Въздуховод на e90
Ето това чудо с U-жичката го търся и не мога да го открия. Мислех, че е вътре в дебитомера, но или дебитомера ми е модел, на който този сензор не се вади или не знам...

Това навсякъде в и-нет пише, че е MAF сензор.

Това навсякъде в и-нет пише, че е MAF сензор.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Въздуховод на e90
kalinpetrovbg написа:Ето това чудо с U-жичката го търся и не мога да го открия. Мислех, че е вътре в дебитомера, но или дебитомера ми е модел, на който този сензор не се вади или не знам...
Това навсякъде в и-нет пише, че е MAF сензор.
Мисля, че това е бензинов дебитомер колега, нашия изглежда по друг начин
- kalinpetrovbg
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 26.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
Re: Въздуховод на e90
Благодаря за снимката Taruno, от нея всичко ми стана ясно.
На този, който покаваш датчика на дебитомера е прикачен с 2 болта, а на моята кола е без тях.
Явно датчиците на вашите модели се свалят и се чистят, докато датчика на моя дебитомер изглежда не се вади.
Аз го пръсках през външните решетки без да го вадя и има някакво известно подобрение.
Ще ида да видя какво ще покаже диагностиката.
На този, който покаваш датчика на дебитомера е прикачен с 2 болта, а на моята кола е без тях.
Явно датчиците на вашите модели се свалят и се чистят, докато датчика на моя дебитомер изглежда не се вади.
Аз го пръсках през външните решетки без да го вадя и има някакво известно подобрение.
Ще ида да видя какво ще покаже диагностиката.
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани