BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Здравейте колеги. Тъй като във форума не съм виждал тема, която да показва в детайли как се преминава от нисък клас озвучение към висок в нашите коли, реших да направя нещо подобно, за да бъде полезно на някой.
Много е сложно всичко да бъде подробно описано, тъй като е досадно правейки пинове, конектори и навирайки си пръстите по невъзможни места за прекарването на кабели, едновременно с това да правя и снимки.
По-скоро ще покажа каква е процедурата по ретрофита, нужните компоненти за целта и горе-долу ще го онагледя със снимки където съм успял да снимам.
В моя случай първия собственик на колата очевидно не е обичал да слуша музика и е поръчал най-ниското ниво на озвучаване (Stereo), колкото да чува звука на парктроника явно...Следващото ниво - HiFi го чух и общо взето е същата радио точка... Разбира се на някои хора може и да им хареса, според моите критерии не става за нищо Та оттук следва, че предстои цялостно преокабеляване, тъй като доста неща липсват.
След цялото изкормяне, текущите говорители, които свалих, са 2 броя средночестотни от предните врати, 2 броя средночестотни от кората отзад заедно с 2 пищялки, 2 броя басови говорители под седалките.
Тъй като си падам меломанче и фен на оригиналните неща, реших че като ще е гарга, да е рошава...и затова доста трудно (вече за около 1 година търсене) успях да събера най-високото ниво на озвучаване в модела и едно от най-качествените като цяло за автомобил - Bang & Olufsen.
Малко BMW хвалби в брошура: http://galin.comnet.bg/BMW5BO.pdf
И така започвам с необходимите неща за ъпгрейда:
7 средно честотни говорители:
- 2 в предните врати
- 2 в задните врати
- 2 на кората
- 1 център в таблото
7 високо честотни говорители (пищялки):
- 2 в предните врати
- 2 в задните врати
- 2 на кората отзад
- 1 отпред в таблото
Говорителите са с кевларени мембрани и неодимови магнити, доста подобни на тези, които бяха при Individual Audio на Е-сериите. Изглеждат ето така:
2 броя басови говорители, като само те според спецификациите са 500W.
С това общата сметка прави 16 тонколони, които според производителя успяват да постигнат скромните 1200W
Доста сериозен усилвател на скромната стойност 4000лв като нов от BMW:
Капачета за пищялки отпред на вратите, тъй като на ниските нива на озвучение идват без място за говорител.
Нови решетки на задните врати, както и за центъра на таблото - отново на ниските нива на озвучаване са плътни (нямат дупчици) и не може да минава звука...
Стойка за усилвателя отзад в багажника:
Вентилатор за охлаждане на усилвателя:
Нов комбиниран двоен микрофон за купето - следи околния шум и постоянно променя динамичните характеристики на звука. За жалост го монтирах и забравих да го снимам...
Изолация за вратите - не е задължително, но го правих на Е60-то като слагах Individual-a и купето стана значително по-тихо, а звука доста по-качествен. Не претендирам че използвам правилния материал, но бях доста доволен от него предния път и затова си купих същия - Silent Coat M4, 4мм дебелина и доста добре поглъща вибрации и резонанси.
Голямо количество окабеляване собствена изработка, тъй като буквално цялата кола се разхвърля и се преокабелява наново. Нищо от старото не се използва, няма оптика, а за капак при Bang & Olufsen има и допълнителни кабели от всяка пищялка до усилвателя, което го няма при нито едно от другите нива.
Поради доста високата цена на сребристите алуминиеви решетки на вратите и кората реших, че като за начало ще си използвам моите. Вероятно така ще си остане и за постоянно.
Централния говорител при Bang & Olufsen е моторизиран и се отваря и затваря всеки път при даване на контакт. Поради скромната сума от 500 евро, за която успях най-малко да го намеря, а и механичните разлики в отвора на арматурното табло реших, че и това ще го пропуснем (говорителите са оригиналните). Всичко останало си е както трябва
Процедурата по монтажа описана горе-долу:
Сваляме корите на предните врати, както и декоративните капачета за пищялките:
Монтираме говорителите и облепяме с изолация, докато се получи това:
Слагаме липсващите решетки заедно с пищялките на тях в предните врати и пускаме окабеляване:
Затваряме вече готовите предни кори на вратите.
Сваляме задните врати:
Тук както и при Е60 разбира се липсват решетки. Затова отново изключително приятната процедура - режем кожата и пластмасата под нея, за да си ги монтираме.
Накрая решетките са готови като заводски:
Монтираме говорителите и облепяме с изолация, докато се получи това:
Монтира се централния говорител на таблото заедно с пищялката и се използва момента, за да се пуснат кабели от таблото до багажника.
Монтажа е досаден, тъй като е много наврян до предното стъкло и не съм го снимал.
Сменяме басовите говорители - тъй като нямам желание да свалям седалките процедурата става малко неприятна,
тъй като само развивам болтовете им и ги лашкам напред-назад, за да се отваря място за работа.
Вадим стария говорител с кутията му. Реших че е добре да се облепи и тук с малко изолация, без да му се старая и да разглабям много:
Вече монтиран нов бас, като се използва момента и се пуска новото окабеляване от него до багажника:
Същото се повтаря и под другата седалка...
Сменяме говорителите на задната кора и монтираме липсващите пищялки, като се пуска и окабеляване:
Следва неприятната част - прекарване на огромно количество кабели от всяко място до багажника,
тъй като освен че липсва оптика, текущите кабели водят отзад на CIC/NBT модула заради липсата на външен усилвател,
което разбира се не ни върши работа. Даже и да е с HiFi, процедурата е принципно същата.
Налага се да се пуснат 16 кабела от 4-те врати до багажника (по 4 на врата), 4 кабела от таблото отпред до багажника,
по 2 кабела от басовете до багажника и по 2 кабела от пищялките на кората до багажника, които липсват.
Това е частта, която ми е най-трудно да покажа и да обясня, тъй като има досадно прекарване, букси, пинове и т.н.
Затова по-скоро бих обяснил на който го интересува, вместо да показвам със снимки. Кабелите се пускат по праговете по оригиналните снопове:
Подготвяме багажника - монтира се стойката за усилвателя и вентилатора, след което и самия усилвател
Накрая цялото окабеляване се събира на куп при вече монтирания усилвател в багажника и се нарежда на голяма 20 пинова букса + малка 32 пинова
Следва малко кодиране и с това приключваме.
Впечатления от резултата - с малко качествени настройки и заигравка с еквалайзера бих могъл да обобщя, че това е едно от най-качествените фабрични озвучавания, които съм чувал в автомобил.
Тъй като имам база за сравнения с нещо, което винаги е било еталон за мен за фабричен звук - Audi A8 с Bang & Olufsen, бих могъл смело да твърдя, че резултатът при мен е по-качествен.
Басът при Audi e значително по-слаб и се чува как идва от вратите. Не са си направили труда да сложат еквалайзер - нещо което е огромен минус.
Дано съм бил полезен за някой, който е решил да прави нещо подобно. Пределно ми е ясно, че Bang & Olufsen е доста скъпо и сложно за намиране, затова бих казал че Top Hi-Fi или Harman/Kardon също е една прилично звучаща и по-достъпна алтернатива.
Много е сложно всичко да бъде подробно описано, тъй като е досадно правейки пинове, конектори и навирайки си пръстите по невъзможни места за прекарването на кабели, едновременно с това да правя и снимки.
По-скоро ще покажа каква е процедурата по ретрофита, нужните компоненти за целта и горе-долу ще го онагледя със снимки където съм успял да снимам.
В моя случай първия собственик на колата очевидно не е обичал да слуша музика и е поръчал най-ниското ниво на озвучаване (Stereo), колкото да чува звука на парктроника явно...Следващото ниво - HiFi го чух и общо взето е същата радио точка... Разбира се на някои хора може и да им хареса, според моите критерии не става за нищо Та оттук следва, че предстои цялостно преокабеляване, тъй като доста неща липсват.
След цялото изкормяне, текущите говорители, които свалих, са 2 броя средночестотни от предните врати, 2 броя средночестотни от кората отзад заедно с 2 пищялки, 2 броя басови говорители под седалките.
Тъй като си падам меломанче и фен на оригиналните неща, реших че като ще е гарга, да е рошава...и затова доста трудно (вече за около 1 година търсене) успях да събера най-високото ниво на озвучаване в модела и едно от най-качествените като цяло за автомобил - Bang & Olufsen.
Малко BMW хвалби в брошура: http://galin.comnet.bg/BMW5BO.pdf
И така започвам с необходимите неща за ъпгрейда:
7 средно честотни говорители:
- 2 в предните врати
- 2 в задните врати
- 2 на кората
- 1 център в таблото
7 високо честотни говорители (пищялки):
- 2 в предните врати
- 2 в задните врати
- 2 на кората отзад
- 1 отпред в таблото
Говорителите са с кевларени мембрани и неодимови магнити, доста подобни на тези, които бяха при Individual Audio на Е-сериите. Изглеждат ето така:
2 броя басови говорители, като само те според спецификациите са 500W.
С това общата сметка прави 16 тонколони, които според производителя успяват да постигнат скромните 1200W
Доста сериозен усилвател на скромната стойност 4000лв като нов от BMW:
Капачета за пищялки отпред на вратите, тъй като на ниските нива на озвучение идват без място за говорител.
Нови решетки на задните врати, както и за центъра на таблото - отново на ниските нива на озвучаване са плътни (нямат дупчици) и не може да минава звука...
Стойка за усилвателя отзад в багажника:
Вентилатор за охлаждане на усилвателя:
Нов комбиниран двоен микрофон за купето - следи околния шум и постоянно променя динамичните характеристики на звука. За жалост го монтирах и забравих да го снимам...
Изолация за вратите - не е задължително, но го правих на Е60-то като слагах Individual-a и купето стана значително по-тихо, а звука доста по-качествен. Не претендирам че използвам правилния материал, но бях доста доволен от него предния път и затова си купих същия - Silent Coat M4, 4мм дебелина и доста добре поглъща вибрации и резонанси.
Голямо количество окабеляване собствена изработка, тъй като буквално цялата кола се разхвърля и се преокабелява наново. Нищо от старото не се използва, няма оптика, а за капак при Bang & Olufsen има и допълнителни кабели от всяка пищялка до усилвателя, което го няма при нито едно от другите нива.
Поради доста високата цена на сребристите алуминиеви решетки на вратите и кората реших, че като за начало ще си използвам моите. Вероятно така ще си остане и за постоянно.
Централния говорител при Bang & Olufsen е моторизиран и се отваря и затваря всеки път при даване на контакт. Поради скромната сума от 500 евро, за която успях най-малко да го намеря, а и механичните разлики в отвора на арматурното табло реших, че и това ще го пропуснем (говорителите са оригиналните). Всичко останало си е както трябва
Процедурата по монтажа описана горе-долу:
Сваляме корите на предните врати, както и декоративните капачета за пищялките:
Монтираме говорителите и облепяме с изолация, докато се получи това:
Слагаме липсващите решетки заедно с пищялките на тях в предните врати и пускаме окабеляване:
Затваряме вече готовите предни кори на вратите.
Сваляме задните врати:
Тук както и при Е60 разбира се липсват решетки. Затова отново изключително приятната процедура - режем кожата и пластмасата под нея, за да си ги монтираме.
Накрая решетките са готови като заводски:
Монтираме говорителите и облепяме с изолация, докато се получи това:
Монтира се централния говорител на таблото заедно с пищялката и се използва момента, за да се пуснат кабели от таблото до багажника.
Монтажа е досаден, тъй като е много наврян до предното стъкло и не съм го снимал.
Сменяме басовите говорители - тъй като нямам желание да свалям седалките процедурата става малко неприятна,
тъй като само развивам болтовете им и ги лашкам напред-назад, за да се отваря място за работа.
Вадим стария говорител с кутията му. Реших че е добре да се облепи и тук с малко изолация, без да му се старая и да разглабям много:
Вече монтиран нов бас, като се използва момента и се пуска новото окабеляване от него до багажника:
Същото се повтаря и под другата седалка...
Сменяме говорителите на задната кора и монтираме липсващите пищялки, като се пуска и окабеляване:
Следва неприятната част - прекарване на огромно количество кабели от всяко място до багажника,
тъй като освен че липсва оптика, текущите кабели водят отзад на CIC/NBT модула заради липсата на външен усилвател,
което разбира се не ни върши работа. Даже и да е с HiFi, процедурата е принципно същата.
Налага се да се пуснат 16 кабела от 4-те врати до багажника (по 4 на врата), 4 кабела от таблото отпред до багажника,
по 2 кабела от басовете до багажника и по 2 кабела от пищялките на кората до багажника, които липсват.
Това е частта, която ми е най-трудно да покажа и да обясня, тъй като има досадно прекарване, букси, пинове и т.н.
Затова по-скоро бих обяснил на който го интересува, вместо да показвам със снимки. Кабелите се пускат по праговете по оригиналните снопове:
Подготвяме багажника - монтира се стойката за усилвателя и вентилатора, след което и самия усилвател
Накрая цялото окабеляване се събира на куп при вече монтирания усилвател в багажника и се нарежда на голяма 20 пинова букса + малка 32 пинова
Следва малко кодиране и с това приключваме.
Впечатления от резултата - с малко качествени настройки и заигравка с еквалайзера бих могъл да обобщя, че това е едно от най-качествените фабрични озвучавания, които съм чувал в автомобил.
Тъй като имам база за сравнения с нещо, което винаги е било еталон за мен за фабричен звук - Audi A8 с Bang & Olufsen, бих могъл смело да твърдя, че резултатът при мен е по-качествен.
Басът при Audi e значително по-слаб и се чува как идва от вратите. Не са си направили труда да сложат еквалайзер - нещо което е огромен минус.
Дано съм бил полезен за някой, който е решил да прави нещо подобно. Пределно ми е ясно, че Bang & Olufsen е доста скъпо и сложно за намиране, затова бих казал че Top Hi-Fi или Harman/Kardon също е една прилично звучаща и по-достъпна алтернатива.
Only dead fish follow the stream...
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
MadChicken написа:Има, има
За теб винаги ще има нови предизвикателства ! Поздравления за труда и мерака !
- apexs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Супер тема ! Аудиото е ключов елемент в автомобила
- ivo1bg
- FC BAYERN
- Мнения: 1321
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Нямам думи Галине. Браво, мога само да ти се възхищавам . Успех със следващите проекти .
- intense
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 9.07.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI 530xD
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Както е казал поетА: "Ти си е*аси маняка"
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Майко мила
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Очите добре изплакнахме от снимките, ако можеше и ушите да си напълним със страхотен саунд....
Поздравления за проекта!
Поздравления за проекта!
- PIPERKOV
- ентусиаст
- Мнения: 853
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Перфектна и много табиетлийска работа,точно както аз обичам.Изпипано до последния детайл,а що се отнася до озвучаването без значение в какъв автомобил........компромиси не трябва да има.
Кажи колко сттрува всичко от А до Я + труд,ако се навиеш да го правиш и за в бъдеще по други БМВта(визирам е60 и Ф10).
Евала.......за добрата работа,за положения труд,най вече за мерака и всичко останало
Кажи колко сттрува всичко от А до Я + труд,ако се навиеш да го правиш и за в бъдеще по други БМВта(визирам е60 и Ф10).
Евала.......за добрата работа,за положения труд,най вече за мерака и всичко останало
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Цена е много трудно да се каже, защото много зависи от това кой за колко ще успее да си намери нещата - като цяло цифрите за жалост са сериозни, като най-труден за намиране и най-скъп е усилвателя. За съжаление категорично отказвам да се занимавам да го правя на някой - изключително трудоемка и неблагодарна работа, цялата кола се разчеква и окабелява. Това е нещо, което имах мерак, нерви и време да направя само за себе си. Затова съм пуснал темата горе-долу да се види какво представлява процедурата, за да може някой ако реши да си го направи
Only dead fish follow the stream...
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
У А У ! А аз си мислех, че с NBT-то удари дъното
По предните теми ти разглеждах машината и беше повече от неприлично натоварена, след като говориш за още възможности предполагам следващата стъпка ще е твърд сгъваем покрив .
Кеф цена няма, продължавай смело а аз се записвам под номер 1 на опашката когато и защото решиш да я продаваш
По предните теми ти разглеждах машината и беше повече от неприлично натоварена, след като говориш за още възможности предполагам следващата стъпка ще е твърд сгъваем покрив .
Кеф цена няма, продължавай смело а аз се записвам под номер 1 на опашката когато и защото решиш да я продаваш
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Не съм чувал в ф10 това ниво, но ако свири по-добре от А8...
Аз с лоджик 7 в w212 се чувствам като на концерт сравнено с Е60... Там е брутално евтино озвучението.
Общо взето лоджик 7 вече ми е в "задължителните" екстри при избор на автомобил
Аз с лоджик 7 в w212 се чувствам като на концерт сравнено с Е60... Там е брутално евтино озвучението.
Общо взето лоджик 7 вече ми е в "задължителните" екстри при избор на автомобил
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: BMW F10 Bang & Olufsen Retrofit
Изрод . Така се подхлъзнах с L7 retrofit-a от теб.
Не ми се мисли това каква краста е да чуеш звук след събирането на части и изпълнението на проекта! Отново евала за темата и труда!
P.S.
Много ми стана интересно, защо не си сложил Bang & Olufsen капачета на колоните..........след ebay вече ми е ясно
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не ми се мисли това каква краста е да чуеш звук след събирането на части и изпълнението на проекта! Отново евала за темата и труда!
P.S.
Много ми стана интересно, защо не си сложил Bang & Olufsen капачета на колоните..........след ebay вече ми е ясно
Sent from my iPhone using Tapatalk
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани