Да надникнем в Х-драйва.
Модератор: Технически модератори
- top
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Вдъхновен от темата си изключих и на моята кола двойното предаване (от бушона) и наистина при шофиране през лятото и по магистрала е осезаемо по-добре, двойното само "спъва" колата на дълъг път. Не е ли възможно да се кодира блока за управление на раздатката по някакъв начин, за да може да се изключва X-драйв без да светват ABS и DSC лампите - съответно и да работят. Гледам че най-новите модели се предлагат и само със задно не са xDrive а sDrive.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
top написа:Вдъхновен от темата си изключих и на моята кола двойното предаване ...
Толкова "вдъхновяваща" тема - може би трябва да я прекръстим "Да си прецакаме Х-драйва"...


Това с бушона е най-лесно за осъществяване, но не е най-добрият вариант, защото оставаш без ABS. Същото става, като дръпнеш ДЯСНАТА букса от блока за управление на раздатката - светват трите лампи на таблото. По-елегантно става, като извадиш ЛЯВАТА букса - ABS-ът си работи, а на таблото остава да свети само лампичката за 4x4. Но тя не ми пречи - един вид ми напомня, че съм изключил двойното. Разбира се, всички тези интервенции (вадене и вкарване на букси от/в модула на раздатката) съм правил САМО ПРИ ИЗВАДЕН КЛЮЧ.
Excellent! Steven is my name!
- top
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Аз си експериментирам на своя глава, съзнавам риска. Мисля че като се кара само на задно е по-вероятно да се счупи нещо друго, защото целия въртящ момент, който не е малък отива само към задницата. Пробвах от бушона, защото в багажника имах разни неща а и не бях сигурен дали не трябва да се сваля и резервната гума, което си е голяма разправия. Иначе би трябвало раздатките при Х3 и Х5 да са идентични като работа, модула за управление е еднакъв.
- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Хубаво ще е ако някой е правил ремонт на раздатката да сподели от къде е намирал частите и за какви пари. Аз след седмица две ще почвам да правя моята.
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Да надникнем в Х-драйва.
todorSTY написа:Хубаво ще е ако някой е правил ремонт на раздатката да сподели от къде е намирал частите и за какви пари. Аз след седмица две ще почвам да правя моята.
А какво е износено при теб ?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Още не сме я отваряли, но тъй като започнах много да наблюдавам симптомите, забелязах, че когато е студена го няма това насичане /придърпване/, започва да го прави след като поработи 15тина минути и загрее.
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Смених гумите с нови и сега са предни 235/50/18, задни 255/45/18 с М-джанти, с различна ширина, оригинални за модела Е83. Стария размер беше 235/55/18 на четирите колела. От това не би трябвало да имам проблем. Обаче след смяната колата започна да придърпва при ускорение на ниските предавки. Не го прави всеки път, но много по-често от преди. Като я взех преди година ми направи впечатление, че го правеше при по-рязко ускорение, като тогава смених маслото в раздатаката, даже липсваше голямо количество-доляха 500мл и след това се оправи придърпването. Сега обаче с новите гуми го прави дори при плавно ускоряване, а тласъците са осезаемо повече (wtf). Търся обяснение и се чудя дали след като новите гуми са с по-добро сцепление и да действат по-различно на раздатаката, незнам...
Днес се наврях под колата и развих пробката, за да видя нивото на маслото в раздатаката и мисля, че масло има- поне по пръста ми имаше, което значи, че щом в горната точка има масло нивото е ОК.
Още нещо- днес като карах по изкачване на 5-та предавка с около 80км/ч се получи някаква силна вибрация, която сякаш идваше отдолу, под колата. Незнам това от раздатаката ли е или торка. Досега не го е правила и ме изненада.
Та за да тествам раздатаката изключих лявата букса, както Боримечаката е показал. Колата набира по-бързо, поне така ми се струва. Няма ги и тласъците.
Днес се наврях под колата и развих пробката, за да видя нивото на маслото в раздатаката и мисля, че масло има- поне по пръста ми имаше, което значи, че щом в горната точка има масло нивото е ОК.
Още нещо- днес като карах по изкачване на 5-та предавка с около 80км/ч се получи някаква силна вибрация, която сякаш идваше отдолу, под колата. Незнам това от раздатаката ли е или торка. Досега не го е правила и ме изненада.
Та за да тествам раздатаката изключих лявата букса, както Боримечаката е показал. Колата набира по-бързо, поне така ми се струва. Няма ги и тласъците.
Последна промяна MMG на 15 Авг 2016, 21:48, променена общо 1 път
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Луда работа са тия раздатки...
При мен това леко потропване на завой с ниска скорост продължава и почвам да се чудя да не е нещо раздатката /просто да го чувам звука по-назад и да се бъркам/. Сега вчера на задна трябваше да карам около 20 метра - това тропкане беше доста отчетливо ... Иначе нямам никакви драми.
Друг интересен факт - не знам дали пак е от нея , или е нормално : за да вляза в гаража се правят няколко маневри с навит волан на максимум. Настилката е плочки където маневрирам. Няколко пъти при такъв завой чувствам /не знам точно как да се изразя/ някакво приплъзване или наместване на колата или по-точно гумите... все едно колата се измества изведнъж сама
все едно е нещо като на лед 
При мен това леко потропване на завой с ниска скорост продължава и почвам да се чудя да не е нещо раздатката /просто да го чувам звука по-назад и да се бъркам/. Сега вчера на задна трябваше да карам около 20 метра - това тропкане беше доста отчетливо ... Иначе нямам никакви драми.
Друг интересен факт - не знам дали пак е от нея , или е нормално : за да вляза в гаража се правят няколко маневри с навит волан на максимум. Настилката е плочки където маневрирам. Няколко пъти при такъв завой чувствам /не знам точно как да се изразя/ някакво приплъзване или наместване на колата или по-точно гумите... все едно колата се измества изведнъж сама


AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
MMG написа:...
Та за да тествам раздатаката изключих лявата букса. Колата набира по-бързо, поне така ми се струва. Няма ги и тласъците.
Мммм, чета и аз и се чудя... Караме стари коли и възможните проблеми са много, може да се съмняваш за много неща - скоростна кутия, раздатка... Колега, проверил си маслото в раздатката - ОК. Ами в предния диф? Като сменявах маслото в диференциалите - забелязах нещо интересно. Нивото в задния си беше нормално, до пробката за наливане. И маслото си изглеждаше и миришеше съвсем нормално (за трансмисионно). Но в предния диф беше на половина. А теч нямаше... И самото масло изглеждаше някак по-гъсто и миришеше по-особено. Та като се замислих - предният диф работи при по-висока температура. Нали е лепнат за картера - и работи с температурата на двигателя. За толкова години може би част от маслото се изпарява - някакви по-летливи фракции, предполагам... Та можеш да провериш в предния диф какво става... А също и в задния - поне да ги елиминираш като възможни източници на проблеми. За собствено спокойствие, искам да кажа.
Пробвай също да вдигнеш предницата на колата и при изваден ключ - да завъртиш предния кардан. Ясно е, че трябва да се върти плавно, без да задържа, шумове и др.
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
top написа:Аз си експериментирам на своя глава, съзнавам риска. Мисля че като се кара само на задно е по-вероятно да се счупи нещо друго, защото целия въртящ момент, който не е малък отива само към задницата. ...
Мислех го и това, но нямам големи притеснения. Нали има коли със същия двигател (че и по-мощни), които вървят само на задно? При тях трансмисията как издържа? Пък и като съм дръпнал буксата и на таблото ми свети лампичката за 4х4 - имам "едно на ум" и го давам по-леко.
laviatan написа:Луда работа са тия раздатки...
Друг интересен факт - не знам дали пак е от нея , или е нормално : за да вляза в гаража се правят няколко маневри с навит волан на максимум. Настилката е плочки където маневрирам. Няколко пъти при такъв завой чувствам /не знам точно как да се изразя/ някакво приплъзване или наместване на колата или по-точно гумите... все едно колата се измества изведнъж самавсе едно е нещо като на лед
И на мен ми се случи веднъж - при излизане от кален черен път на асфалта, с доста газ и почти пълен волан. Когато гумите "захапаха" асфалта, почувствах това "наместване", само за секунда. Не смятам, че е проблем - все пак колата няма как "да знае" каква е настилката, а взима информация от датчиците на ABS -а. И ако задните колела са боксували - тя е натегнала муфата в раздатката, за изтегли с предния мост. За плочките - не знам какъв точно е случаят, но не бих се притеснявал... Възможни са аномалии - все пак колата не е проектирана да се кара по гранитогрес...
Excellent! Steven is my name!
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Първо - за приплъзването при Лавиатан - и аз мисля, че това не е проблем.
@Боримечката - маслото в диференциалите - от известно време мисля да го сменя, сега ще му дойде реда, но не мисля, че имам някакъв проблем с тях.
Намерих една интересна статия в руски сайт относно проблем с раздатките на Х-моделите. Сигурно много от вас са я прочели. Направи ми впечатление следният текст:
Основная проблема - это выход из строя мотора включения раздатки. После этого раздатка все время включена и фрикционы "сгорают"., т.е. казано на български проблема идва от това, че се разваля електромотора и държи раздатката с постоянно зацепено предно предаване и фрикционните дискове се износват много бързо.
Добре, питам - като не светят трите лампи на таблото и няма видими индикации за проблем с актуатора, как аджеба да разберем, че не работи коректно?!
Ето я и самата статия, писана е от хора, които ремонтират такива раздатки и мисля, че е интересна.
http://auto-driver.ru/articles/osnovnie_problemi_s_razdatkami_h_drayv_razdatochnie_korobki_.html
@Боримечката - маслото в диференциалите - от известно време мисля да го сменя, сега ще му дойде реда, но не мисля, че имам някакъв проблем с тях.
Намерих една интересна статия в руски сайт относно проблем с раздатките на Х-моделите. Сигурно много от вас са я прочели. Направи ми впечатление следният текст:
Основная проблема - это выход из строя мотора включения раздатки. После этого раздатка все время включена и фрикционы "сгорают"., т.е. казано на български проблема идва от това, че се разваля електромотора и държи раздатката с постоянно зацепено предно предаване и фрикционните дискове се износват много бързо.
Добре, питам - като не светят трите лампи на таблото и няма видими индикации за проблем с актуатора, как аджеба да разберем, че не работи коректно?!

Ето я и самата статия, писана е от хора, които ремонтират такива раздатки и мисля, че е интересна.
http://auto-driver.ru/articles/osnovnie_problemi_s_razdatkami_h_drayv_razdatochnie_korobki_.html
- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Имам чувството, че това е най-сложната и неизследвана част по нашите автомобили
. При мен моторчето работи УЖ, сега след тази статия започвам да се съмнявам и то какво излиза, че на старо взимаш същото състояние, ремонт - не знаеш какво да ремонтираш, а за нова разбира се и дума не може дастава.

- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Така, малко актуална информация. Оказва се, че никъде няма ремонтни комплекти за тази раздатка. Тоест няма смисъл да я отваряме, защото можем да не успеем да я направим и само да платя сваляне-слагане без нищо да се направи. ПОМАГАЙТЕ, все някъде правят ремонт на тези кутии или може да се вземе читава втора ръка на нормална цена, защото аз търсих, но има такива за по 1500 лв., при положене, че вървят по 800 и как не да дам 1500 лв. за нещо, коетоможе да е по-развалено и от моето




- STEVAL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Да надникнем в Х-драйва.
https://cobratransmission.com/atc300-sp ... 09ee0c0a86
https://cobratransmission.com/ATC300-Tr ... 09ee0c0a86
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E60-E90-E ... xyhXRTKqlH
От тези аз си купих само дискове за АТС400
https://cobratransmission.com/ATC300-Tr ... 09ee0c0a86
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E60-E90-E ... xyhXRTKqlH
От тези аз си купих само дискове за АТС400
Последна промяна STEVAL на 17 Авг 2016, 20:16, променена общо 1 път
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Също и тук има части, но са с доставка от USA, както е и с cobra transmission всъщност.
http://www.americanpowertrainwarehouse.com/transfer-case-parts-rebuild-kits/
Аз пак включих буксата и днес наблюдавах по-малко придърпване, отколкото през уикенда и то не всеки път. Проявява се, когато тръгна от спряло положение и задържа газта около 1500-2000 оборота по-продължително време, като понякога го има и на 2500, но рядко. От движение не се появява, само при потегляне. Ако тръгна по-рязко няма придърпване.
Дали това придърпване се дължи на разтегната верига?
http://www.americanpowertrainwarehouse.com/transfer-case-parts-rebuild-kits/
Аз пак включих буксата и днес наблюдавах по-малко придърпване, отколкото през уикенда и то не всеки път. Проявява се, когато тръгна от спряло положение и задържа газта около 1500-2000 оборота по-продължително време, като понякога го има и на 2500, но рядко. От движение не се появява, само при потегляне. Ако тръгна по-рязко няма придърпване.
Дали това придърпване се дължи на разтегната верига?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани