Сензори които можем лесно да диагностицираме
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- blackyhn
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 325
- Регистриран на: 1.04.2015
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D 218hp
- Мечтае да кара: Параход
Сензори които можем лесно да диагностицираме
Първо, моля първо модераторите да изтрият темата ако това което предлагам тук не е безопасно за колите на колегите. Също така ще е нужен и надзора на някой, който със сигурност разбира от течи коли - професионалист.
Идеята ми е тук да опишем сензорите които можем лесно да диагностицираме сами.
Като примерно сензора на дебитомера - измъкваме го и ако има положителна промяна в мощността е ясно. Доколкото знам е безопасно упражнението. Аз лично съм го правил.
Предлагам да се описва сензора ( функция), къде се намира и лесен начин за диагностика. То по тези коли има повече сензори отколкото части!!!?!?!?
Как ви се струва?
Идеята ми е тук да опишем сензорите които можем лесно да диагностицираме сами.
Като примерно сензора на дебитомера - измъкваме го и ако има положителна промяна в мощността е ясно. Доколкото знам е безопасно упражнението. Аз лично съм го правил.
Предлагам да се описва сензора ( функция), къде се намира и лесен начин за диагностика. То по тези коли има повече сензори отколкото части!!!?!?!?

Как ви се струва?
- blackyhn
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 325
- Регистриран на: 1.04.2015
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D 218hp
- Мечтае да кара: Параход
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
IBS сензора го откачих днес. Уж умно следене на акумулатора.Записва 4477 но не пищи на таблото. Една жичка при акумулатора е с букса по средата.
- expl0de
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 784
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
Добра идея, важи и за другите модели. Но не винаги ако се извади дебитомерът и има пол. промяна е от него. За да диагностицираш сензор тр да знаеш как работи и как се използва от двигателя. И все пак, ако на диагностика изкарва електрическа грешка за даден сензор, е заминал( поне от моя опит)
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
Сензори за спирачките. Ако не Ви се купува нов давате го стария на късо и всичко е ОК, само дето трябва да си проверявате накладките до къде са стигнали.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- blackyhn
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 325
- Регистриран на: 1.04.2015
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D 218hp
- Мечтае да кара: Параход
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
Аз направо мога да попитам за два :
MAP сензор на всмукателния колектор как се диагностицира? Има ли лесен начин? Какво ще стане ако го откача?
Сензора за налягане който е на изпускателния колектор. Намира се монтиран на една пластмасова планка ( М57 двигател ) над актуатора на турбината. Има ли как да се разбере дали е дефектен и какво ще стане ако го откача?
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/7VMAAOSwzJ5XUYSd/$_1.JPG
MAP сензор на всмукателния колектор как се диагностицира? Има ли лесен начин? Какво ще стане ако го откача?
Сензора за налягане който е на изпускателния колектор. Намира се монтиран на една пластмасова планка ( М57 двигател ) над актуатора на турбината. Има ли как да се разбере дали е дефектен и какво ще стане ако го откача?
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/7VMAAOSwzJ5XUYSd/$_1.JPG
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
blackyhn написа:Аз направо мога да попитам за два :
MAP сензор на всмукателния колектор как се диагностицира? Има ли лесен начин? Какво ще стане ако го откача?
Сензора за налягане който е на изпускателния колектор. Намира се монтиран на една пластмасова планка ( М57 двигател ) над актуатора на турбината. Има ли как да се разбере дали е дефектен и какво ще стане ако го откача?
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/7VMAAOSwzJ5XUYSd/$_1.JPG
MAP сензора се гледа на живи данни, ако има изоставане или недостатъчно надуване се сваля и почиства или направо се сменя. С разкачен няма да имаш турбо

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
Като примерно сензора на дебитомера - измъкваме го и ако има положителна промяна в мощността е ясно. Доколкото знам е безопасно упражнението. Аз лично съм го правил.
Измъкваш го, двигателя минава във авариен режим, който замаскирва истинският проблем, купуваш дебитомер и след това си имаш два...Е не винаги е така, но може да си и от "спечелилите". За това се гледа за записани грешки и живи данни от работата му при различни режими.
IBS сензора го откачих днес. Уж умно следене на акумулатора.Записва 4477 но не пищи на таблото. Една жичка при акумулатора е с букса по средата.
Откачаш го, акумулатора спира да се зарежда правилно и вместо да издържи няколко години, след няколко месеца купуваш друг.
Сензора за налягане който е на изпускателния колектор. Намира се монтиран на една пластмасова планка ( М57 двигател ) над актуатора на турбината. Има ли как да се разбере дали е дефектен и какво ще стане ако го откача?
Този сенсор измерва налягането преди DPF, като го откачиш, резултата ще е записана грешка за прекъсната верига. Ако е запушен или извадена керамиката на DPF и съпротивлението на изгорелите газове е прекалено високо или прекалено ниско, е ясно, че с откачена на датчика, няма да се случи нищо хубаво. Това, което трябва да се направи е да се видят живите му данни.
- blackyhn
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 325
- Регистриран на: 1.04.2015
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D 218hp
- Мечтае да кара: Параход
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
zvetiko написа:Като примерно сензора на дебитомера - измъкваме го и ако има положителна промяна в мощността е ясно. Доколкото знам е безопасно упражнението. Аз лично съм го правил.
Измъкваш го, двигателя минава във авариен режим, който замаскирва истинският проблем, купуваш дебитомер и след това си имаш два...Е не винаги е така, но може да си и от "спечелилите". За това се гледа за записани грешки и живи данни от работата му при различни режими.IBS сензора го откачих днес. Уж умно следене на акумулатора.Записва 4477 но не пищи на таблото. Една жичка при акумулатора е с букса по средата.
Откачаш го, акумулатора спира да се зарежда правилно и вместо да издържи няколко години, след няколко месеца купуваш друг.Сензора за налягане който е на изпускателния колектор. Намира се монтиран на една пластмасова планка ( М57 двигател ) над актуатора на турбината. Има ли как да се разбере дали е дефектен и какво ще стане ако го откача?
Този сенсор измерва налягането преди DPF, като го откачиш, резултата ще е записана грешка за прекъсната верига. Ако е запушен или извадена керамиката на DPF и съпротивлението на изгорелите газове е прекалено високо или прекалено ниско, е ясно, че с откачена на датчика, няма да се случи нищо хубаво. Това, което трябва да се направи е да се видят живите му данни.
Eто затова си е нужно професионалист да наблюдава темата!

- blackyhn
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 325
- Регистриран на: 1.04.2015
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D 218hp
- Мечтае да кара: Параход
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
А вместо да откачам IBS сензора, има ли лесен начин за диагностициране на проблема? Не ми се ще пак да си оставям колата за няколко дни. Предпочитам сам да си търся проблема ако може.
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
Относно IBS сензора и при мене имаше грешки за него (в темите няколко пъти е ставало на въпрос)
Съвсем случайно забелязах, че буксата му (мисля,че средната) беше леко клеясала. Почистих, напръсках,
от тогава (вече два месеца може би и повече) съм забравил за проблема.
Съвсем случайно забелязах, че буксата му (мисля,че средната) беше леко клеясала. Почистих, напръсках,
от тогава (вече два месеца може би и повече) съм забравил за проблема.
- blackyhn
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 325
- Регистриран на: 1.04.2015
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D 218hp
- Мечтае да кара: Параход
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
nikolae написа:Относно IBS сензора и при мене имаше грешки за него (в темите няколко пъти е ставало на въпрос)
Съвсем случайно забелязах, че буксата му (мисля,че средната) беше леко клеясала. Почистих, напръсках,
от тогава (вече два месеца може би и повече) съм забравил за проблема.
Да бе ама при мен май нещо след смяната на лайт модула и ремонта на снопа над багажника ( Е61) почна да ми светва предупреждението за разреждане на акумулатора. Май някъде са си оставили ръцете ... Тоест сензора си е ОК. Проблем има. Чудя се сега как да го търся.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Сензори които можем лесно да диагностицираме
Дебитомера поне при мен със свалянето му колата спираше да върви. По никакъв начин не успях да установя проблем с него чрез диагностика. Нямах никакви грешки записани и на живи данни изглеждаше долу-горе ОК. Пуснах теста през ИСТА, колата сама си държеше до 3900 оборота и си замерваше, и пак според теста беше ОК. Взех от морга да пробвам, същата работа! Накрая рискувах и купих нов БОШ и всичко заспа, колата направо литна 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
- blackyhn
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 325
- Регистриран на: 1.04.2015
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D 218hp
- Мечтае да кара: Параход
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
dextuar написа:Дебитомера поне при мен със свалянето му колата спираше да върви. По никакъв начин не успях да установя проблем с него чрез диагностика. Нямах никакви грешки записани и на живи данни изглеждаше долу-горе ОК. Пуснах теста през ИСТА, колата сама си държеше до 3900 оборота и си замерваше, и пак според теста беше ОК. Взех от морга да пробвам, същата работа! Накрая рискувах и купих нов БОШ и всичко заспа, колата направо литна
Sent from my iPhone using Tapatalk
Добре, не може да няма някакъв начин за диагностика на дебитомера ?!?! Оказва се, че както и да го гледаш, да го тестваш ... накрая чак като си купиш нов разбираш дали е бил за смяна или не

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
blackyhn написа:dextuar написа:Дебитомера поне при мен със свалянето му колата спираше да върви. По никакъв начин не успях да установя проблем с него чрез диагностика. Нямах никакви грешки записани и на живи данни изглеждаше долу-горе ОК. Пуснах теста през ИСТА, колата сама си държеше до 3900 оборота и си замерваше, и пак според теста беше ОК. Взех от морга да пробвам, същата работа! Накрая рискувах и купих нов БОШ и всичко заспа, колата направо литна
Sent from my iPhone using Tapatalk
Добре, не може да няма някакъв начин за диагностика на дебитомера ?!?! Оказва се, че както и да го гледаш, да го тестваш ... накрая чак като си купиш нов разбираш дали е бил за смяна или не
Ааа, има, има. Намираш приятел със същата конфигурация кола, при когото работи. Просто аз нямам приятели, които да карат БМВ и затова подходих по драстично. Просто нямаше от какво друго да е...
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Сензори които можем лесно да диагностицираме
Мисля, че само като ти погледнах живите и веднага ти казах ,че не е наред
просто не гледайте винаги тестовете ами пускате живи данни и следите за аномалии

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани