Да надникнем в Х-драйва.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от MMG » 06 Сеп 2015, 8:44

Благодаря за насоките, Боримечка! Не се бях сетил за скоростната кутия като вариант.
Нещо не се ориентирам за това отворче за дрениране - на първата снимка в ляво това ли е - малкият отвор в нишата?

Иначе се сетих да напръскам с обезмаслител, но ще го направя отново и ще гледам по-внимателно този път.
Последна промяна MMG на 06 Сеп 2015, 11:00, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Borymeckata » 06 Сеп 2015, 9:25

Ами Колега, на двете снимки се вижда фланецът, по който раздатъчната кутия ляга към скоростната. Ако погледнеш на първата снимка, се вижда малък прорез в най-ниската точка на фланеца, на няколко сантиметра в дясно от гумения тампон на кутията. Смятам, че този прорез е направен именно за дрениране на пространството между двете кутии (скоростната и раздатъчната). В смисъл, ако протече масло от някъде, да изтече през въпросния прорез... А може да тече и от семеринга на предния кардан.

Аз някога сменявах маслото в раздатката, даже ми останаха стотина милилитра в тубата, но понеже съм далтонист, не се наемам да кажа какво е на цвят. А маслото в скоростната кутия (ATF, ако си с автоматик) може и да е червено. Ето снимки от процеса... Тук източвам старото масло от кутията:
Изображение

А тук вкарвам новото:
Изображение

Май не е червено маслото, но пък не се знае какво точно имаш в раздатката, в смисъл - дали е сипано точно предписаното от фирмата, или е някакъв ATF...

Във всеки случай, изглежда ми по-вероятно да е изпуснал някой семеринг (на скоростната или раздатъчната кутия), отколкото уплътнението между двете части на раздатката внезапно да е протекло...
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от MMG » 06 Сеп 2015, 10:59

Супер, сега ми се проясни и разбрах какво да гледам ! :bchug:

Да, автоматик е колата и като гледам цвета на маслото в спринцовката е жълт :), т.е. може би скоростите тече.

П.П.

Снимах теча, всъщност са два. Единият, за кoйто говорех е този. Не мога да разбера дали тече от фланеца на кардана или от единия болт, който затяга кутията. Напръсках с чистителен спрей за двигатели и ще погледна пак като протече.
image.jpg

image.jpg


Другият е от актуатора - там, където влиза в раздатката като, че ли тече.
image.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна MMG на 06 Сеп 2015, 20:57, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от MMG » 06 Сеп 2015, 18:26

Още малко снимки:
image.jpg

image.jpg

image.jpg


Объркал съм се - маслото е жълто на цвят :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Borymeckata » 06 Сеп 2015, 20:17

Колега, фланецът на предния кардан се сваля много лесно - развиваш болтовете, откачваш кардана и просто измъкваш фланеца с пръсти от отвора. Разбира се, преди това трябва да източиш маслото от раздатката. Като измъкнеш фланеца на кардана, семерингът остава достъпен и не е проблем да го смениш:
Изображение

Изображение

Значи приемаме, че тече масло от раздатъчната кутия. На твое място, първо бих проверил нивото на маслото в раздатката. Ако е на нивото на контролната пробка или малко под него - няма да се притеснявам, явно течът не е сериозен. После бих опитал да установя откъде точно тече. Ако е от семеринга на предния кардан - сменявам го. Ако е от някой болт - мисля, че не е проблем да го отвиеш и да го уплътниш с шайба от клингерит или силикон. Но ако отстраняването на теча изисква някакви по-сериозни интервенции - не знам дали бих се занимавал повече, разбира се, при условие, че течът е само "козметичен" и не води до сериозна загуба на масло в кутията. Ако ти се занимава, можеш да свалиш раздатката, да я отвориш, да почистиш картера й и магнитчето вътре и после да я уплътниш с качествен силикон.
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от MMG » 09 Сеп 2015, 21:31

Днес бях в Дару кар и смених маслото, като занулиха и интервала. Казаха ми, че в кутията е имало само 200мл, т.е. 500 липсват. :shock: Попитах ги как досега не са ми светнали лампите (не са затъмнени) и ми отговориха, че трябва всичкото масло да свърши, за да стане приблем с раздатката. Иначе няма промяна в поведението на колата, върви и звучи по абсолютно същия начин. След като напръсках с обезмасляващ спрей не се е появил нов теч, евентуално като покарам на дълго ще проверя пак.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 24.10.2014
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от bituv74 » 15 Ное 2015, 23:08

хубава тема.браво колега.прочетох всичко тази вечер, защото и аз имам проблем с раздатката.миналата седмица си паля и тръгвам и като подадох малко газ тя започна да намалява и се опитва да блокира.изключих от скорост,двигателя се форсира нормално.пак на скорост и пак нещо прищрака и блокираха 4те колела.извадих буксите под седалката и колата си тръгна нормално на задно.с диса се опитах да я адаптирам,чу се двигателчето как нещо щрака ,но не се оправи проблема.колата е е53 2006 какво според вас е това?мен ми прилича на разтегната верига ,но кажете и вие.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от todorSTY » 16 Юли 2016, 18:13

Здравейте - имам следния проблем - колата Е60 530 XD, при ускорение /даване на газ/ колата прекъсва/насича/, не ускорява плавно и равномерно, а като на тласъци с насичания. Като че ли го прави на по-ниските предавки, но не съм сигурен. Днес ходих на майстор, откачихме дебитомера, но проблема като че ли продължи, след това откачихме буксата на раздатката и останах само на задно, тогава проблема май изчезна. Казвам май, защото е леко доловим само на нов хубав асфалт без забележки, където е стар пътя не се усеща. Та според майстора е раздатката. Възможно ли е това насичане да е от нея и ако все пак е за ремонт къде и кой би могъл да го направи, благодаря!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от STEVAL » 17 Юли 2016, 22:13

Износен пакет на фрикционните дискове на раздатката. Понякога със смяна на маслото нещата временно се оправят. Ако решиш проблема, пиши тук решението, защото аз имам същия проблем на Х3 но нямам време да отворя раздатката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от todorSTY » 18 Юли 2016, 8:13

Ами ще събера още няколко мнения преди да пристъпя към сваляне и ремонт, за да съм сигурен, че е от това и ще пиша какво се е получило.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от todorSTY » 18 Юли 2016, 12:14

На първо място ме посъветваха да сменя маслото и тогава да видя какво ще стане, защото често подобен симптом е заради старо масло или малко количество.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Borymeckata » 21 Юли 2016, 13:18

При диагностиката излиза ли ти съобщението за "износено" масло, Колега?

Изображение

Изображение
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/transfer-box.686909.27694133.big

Разбира се, можеш да смениш маслото в раздатката, дано с това ти се реши проблема. Но лично аз съм скептичен...
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от todorSTY » 21 Юли 2016, 13:42

Ами не излиза каквото и да е относно 4х4 то. Преди време ми беше излизало съобщение, за проблем в него, но гумите ми бяха с некоректно налягане и веднага след съобщението за проблем с него ми излезе съобщение да коригирам налягането. Коригирах, рестартирах и всичко се оправи. И още веднъж ми е излизало съобщение, но пък тогава нямах ток, след смяна на акумулатора миналата есен не е имало никакви съобщения за проблем с него вече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от todorSTY » 01 Авг 2016, 18:31

И така. Присъдата е ясна. При откачане на буксата на раздатката проблема изчезва. Не ми дава никакви грешки затова най- вероятно повредата е механична. Моля ако някой може да ми каже къде мога да направя ремонт или да взема втора ръка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Leon » 09 Авг 2016, 11:32

Втора ръка е със същото износване, за какво ти е?
Never mistake motion for action...

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook