Проблем с запалването?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с запалването?
Здравейте колеги!Имам следния проблем:
При опит да запаля,светва таблото като дам на контакт,след което дори и не примигва,камо ли да запали...Опитахме на бутане,но има само миризма на суров бензин и нищо...Най-вероятно нещо по токовете.Колата е Е36 Компакт М43В16 95г,с наскоро отремонтиран стартер,което донякъде ме кара да го изключвам като вероятна причина.Проблемът е че съм в една гора на един къмпинг и трябва някак си да си помогна сам
Иначе знам как...въжето и близкия сервиз
Ще съм много благодарен,ако някои помогне със подходящия съвет 
При опит да запаля,светва таблото като дам на контакт,след което дори и не примигва,камо ли да запали...Опитахме на бутане,но има само миризма на суров бензин и нищо...Най-вероятно нещо по токовете.Колата е Е36 Компакт М43В16 95г,с наскоро отремонтиран стартер,което донякъде ме кара да го изключвам като вероятна причина.Проблемът е че съм в една гора на един къмпинг и трябва някак си да си помогна сам



- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с запалването?
Не си го написал в явен вид, но разбирам, че и стартерът не върти?
Пишеш, че стартерът е ремонтиран наскоро - по каква причина, да не би пак да е имало проблеми със запалването? - какъв е бил тогава проблемът, и има ли нещо общо със сегашния?
Какво точно му е ремонтирано на стартера? - например ако са сменени само втулки и четки, може да не зацепва шалтерът, дето пуска тока.
* Когато завъртиш ключа, чува ли се нещо да щрака?
Може и имобилайзерът да не прочита ключа - ама какво да направиш на място и без никаква измервателна и диагностична техника - освен да прегледаш всички бушони и да разбуташ де-що има кабели, жици, модули и т.н. може нещо да се намести.
Имай предвид, че в този форум има тъпанарско ограничение, че не можеш да публикуваш в реално време, докато не направиш 20 поста.
Дано да си за повече време на къмпинг - че докато напишеш, докато ти го одобрят и т.н. и после докато някой ти отговори, ще минат дни..
Потърси съвет и в алтернативните форуми, ако работата е спешна.
Пишеш, че стартерът е ремонтиран наскоро - по каква причина, да не би пак да е имало проблеми със запалването? - какъв е бил тогава проблемът, и има ли нещо общо със сегашния?
Какво точно му е ремонтирано на стартера? - например ако са сменени само втулки и четки, може да не зацепва шалтерът, дето пуска тока.
* Когато завъртиш ключа, чува ли се нещо да щрака?
Може и имобилайзерът да не прочита ключа - ама какво да направиш на място и без никаква измервателна и диагностична техника - освен да прегледаш всички бушони и да разбуташ де-що има кабели, жици, модули и т.н. може нещо да се намести.
Имай предвид, че в този форум има тъпанарско ограничение, че не можеш да публикуваш в реално време, докато не направиш 20 поста.
Дано да си за повече време на къмпинг - че докато напишеш, докато ти го одобрят и т.н. и после докато някой ти отговори, ще минат дни..
Потърси съвет и в алтернативните форуми, ако работата е спешна.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- cmdkick
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Проблем с запалването?
Виж си бушоните, ако можеш виж после дали "хвърля" искра и качва бензин, ако не е нито 1 от тия най-вероятно ще трябва по познатия ти начин...
Tires are evil - destroy them all ...
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с запалването?
Ето сега, за да ни отговори колегата, трябва да стане утре и някой от модераторите да "одобри" отговора му - чакайте си HELP в този форум..
Само да отбележа - ако има искра и се чудите дали има гориво, за проверката не е нужно да правите нещо сложно и свързано с разглобяване на горивната система. Достатъчно е да накапете малко бензин във въздуховода (2-3 ml.) и да пробвате дали ще припали.
Само да отбележа - ако има искра и се чудите дали има гориво, за проверката не е нужно да правите нещо сложно и свързано с разглобяване на горивната система. Достатъчно е да накапете малко бензин във въздуховода (2-3 ml.) и да пробвате дали ще припали.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Проблем с запалването?
Последният ремонт беше смяна на шалтера.Четките и втулките бяха в добро състояние тъй-като колата беше в сервиз преди време при мой познат и тогава се обслужиха и стартера и алтернатора.Колата изобщо не върти.Не примигват и светлините по таблото.Само светват и дотам..Тук на място поразпитах,казаха че е възможно да е някаква антенка при ключа за запалването или някаква бяла кутийка зад жабката в която имало клеми.Не съм пипал никога там,а и обикновено избягвам да пипам и експериментирам.В случая обаче нямам избор..
Re: Проблем с запалването?
Токовете са добре,щом мирише на бензин.Но това означава и че всичко е плувнало в бензин,т.е.- задавили сте я порядъчно.Направете следното! Извадете свещите и оставете така поне два часа.През това време намерете добър наклон или здрави помошници.Монтирате обратно свещите.Включвате само на контакт като избягвате пробата отново със стартера,че ще правите процедурата отначало.Включвате на трета и натискате съединителя.Като набере достатъчно инерция пускате рязко съединителя и трябва да даде чатлак.Даде ли чатлак ще стане със сигурност!Не се ли получи от втори или трети път има и друг проблем освен стартера.
Ако стартера зацепва и върти,при изкарани свещи,свържете едната свещ към кабела и я опрете някъде на маса.Дава ли искра? Ако да,всичко е наред,ако не,не я мъчете повече.Успех!
П.с. Стартера като работи без зацепване се чува само виеене.Тяговото реле ако работи се чува характерно металическо чукане.Ако няма нито чукане,нито виене,тяговото реле е умряло окончателно.При включване на контакт горивната помпа се чува за съвсем малко и изключва.Очаква сигнал от датчика на коляновият вал,за да заработи отново.Дюзите в началото стрелят всичките наведнъж,оттам и миризмата на бензин.След приключването на одисеята,когато имате възможност сменете маслото.Независимо от видът му,вече не става за нищо.
Ако стартера зацепва и върти,при изкарани свещи,свържете едната свещ към кабела и я опрете някъде на маса.Дава ли искра? Ако да,всичко е наред,ако не,не я мъчете повече.Успех!
П.с. Стартера като работи без зацепване се чува само виеене.Тяговото реле ако работи се чува характерно металическо чукане.Ако няма нито чукане,нито виене,тяговото реле е умряло окончателно.При включване на контакт горивната помпа се чува за съвсем малко и изключва.Очаква сигнал от датчика на коляновият вал,за да заработи отново.Дюзите в началото стрелят всичките наведнъж,оттам и миризмата на бензин.След приключването на одисеята,когато имате възможност сменете маслото.Независимо от видът му,вече не става за нищо.
Re: Проблем с запалването?
Миналото лято направи същото и се оказа шалтера.След ремонта нямаше проблеми.Възможно е пак да е дал фира.Маслото е на 500км.Ако се окаже стартера,не мисля че с нещо му е навредено и би могло да си изкара до следващата смяна
- cmdkick
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Проблем с запалването?
Ако е стартер, като я бутнете трябва да запали, ама може би трябва "по-сериозно" бутване че както колегата каза, най-вероятно вече е задавена.
Tires are evil - destroy them all ...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Проблем с запалването?
Аз залагам на имобилайзера. 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с запалването?
А стартерът на лесно място ли се намира при този мотор, за да го тествате, като му подадете ток с една жица? (с цел да прескочите всички неща, през които минава управлението към стартера)
Ако е от имобилайзера, разбутай там всичко - от антенката му при ключа, до самата кутийка - един колега няколко пъти си чисти букси, презапоява кабели, накрая и в самия модул имало лоши спойки - като го накривил настрани и работи.
Има ли индикация когато имобилайзерът не прочита ключа? (при някои коли има - ама кой ли пък я гледа. На един съсед с Ford PUMA му обяснявах поне няколко пъти да погледне как точно мига един светодиод в момента, в който му се прояви проблемът със запалването - е така и нищо не можа да ми каже.)
Ако е от имобилайзера, разбутай там всичко - от антенката му при ключа, до самата кутийка - един колега няколко пъти си чисти букси, презапоява кабели, накрая и в самия модул имало лоши спойки - като го накривил настрани и работи.
Има ли индикация когато имобилайзерът не прочита ключа? (при някои коли има - ама кой ли пък я гледа. На един съсед с Ford PUMA му обяснявах поне няколко пъти да погледне как точно мига един светодиод в момента, в който му се прояви проблемът със запалването - е така и нищо не можа да ми каже.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
Re: Проблем с запалването?
Гледах от ония дни начин за прескачане на имобилайзера като на модула под жабката се режат най_дебелите жици и се свързват. Ама не предлагам да скачаш на тоя вариант седнага.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани