Обезвъздушаване на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 30.06.2016

Обезвъздушаване на е36

Мнение от milenaki87 » 18 Юли 2016, 23:03

Темата предполагам е коментирана често ,но имам сериозен проблем с обезвъздушаването на е36 318i ,от три месеца карам бмв и не смятам да слизам от него скоро. Усещането не е като при други автомобили,единствения проблем ми е с това обезвъздушаване. В началото имаше проблем с радиатора-течеше. Сменил съм го с нов. Термостата и част от маркучите са сменени и продължава да загрява някой път. Кога трябва да следя нивото и кой е най добрия метод за обезвъздушаване?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.10.2011
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: магистратура

Re: Обезвъздушаване на е36

Мнение от vladi_totev » 19 Юли 2016, 9:04

Хубаво е като нов потребител на форума да се научиш да ползваш търсачката.

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1209180

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 24.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 e36 328i Тouring
Мечтае да кара: e36 ///M3

Re: Обезвъздушаване на е36

Мнение от clarcky » 19 Юли 2016, 10:57

На мен когато ми се наложи да обезвъздушавам, действах по обяснението на колегата metodi80 и всичко стана както трябва. Ако не си сменил капачката на радиатора, смени я и нея.
metodi80 написа:Лелееееееееееее тая тема съм я пуснал преди сума време (когато си купих колата )... Чекай сега да си отговоря сам .... пък и за тези ,които ще я четат за в бъдеще и ще се чудят как точно става тая процедура последователно. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Занчи ...... предполагаме , че по някаква причина антифриза е източен от системата. Ако пък случайно се налага да се източи , то това се прави само през пробката на радиатора. Не е необходимо да се отвива пробката на двигателя , тъй като количеството антифирз , което остава в двигателя е по малко от 50 мл. , пробвал съм го лично за да се уверя колко антифриз ще изтече след отвиване на пробката и на двигателя (след като преди това съм отвил пробката на радиатора и от там съм източил по голямото количество антифриз).

Такаааа ... значи източили сме антифриза .......

Двигателя е изгасен....

1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.

2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)

3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.

4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!

5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......

6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.

ГОТОВО .... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!

ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook