климатроник
Модератор: Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
климатроник
Здравейте,
Бих искал да споделя и моят проблем с климатроника. До тази тодина всичко беше добре, пролетта то дозаредих и мислех, че всичко е наред. Сега при жегите ,когато се опитах да го включа се оказа ,че духа само топъл въздух и климатроника не зацепва. Изключих го и установих, че регулатора не затваря клапите, т.е. независимо,че е на студено,продължава да влиза топъл въздух. Поразрових се в темите и попаднах на нещо подобно, но не беше дали въпроса с решен или не. Ако някой може да помогне ,ще бъда много благодарен.
Бих искал да споделя и моят проблем с климатроника. До тази тодина всичко беше добре, пролетта то дозаредих и мислех, че всичко е наред. Сега при жегите ,когато се опитах да го включа се оказа ,че духа само топъл въздух и климатроника не зацепва. Изключих го и установих, че регулатора не затваря клапите, т.е. независимо,че е на студено,продължава да влиза топъл въздух. Поразрових се в темите и попаднах на нещо подобно, но не беше дали въпроса с решен или не. Ако някой може да помогне ,ще бъда много благодарен.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: климатроник
По-скоро са ти финиширали клапаните за топло и студено, мисля, че имаше хора из форума които ги рециклират успешно, разтърси се.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1097
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: климатроник
Най-простата проба: включен климатик, врътки "на студено" макс, загрял мотор. Пипаш алуминиевите тръби под кората над шофьорски десен крак. Личи си и на входящите маркучи в коша. Ако са топли то водните клапани са блокирали в отворено положение и пускат горещ антифриз във вътрешния радиатор. Той излъчва топлина която се омешва със студения въздух от изпарителя. При тва положение няма охлаждане, както и да въртиш вътрешните клапи за въздуха.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: климатроник
The Heartlistener написа:Най-простата проба: включен климатик, врътки "на студено" макс, загрял мотор. Пипаш алуминиевите тръби под кората над шофьорски десен крак. Личи си и на входящите маркучи в коша. Ако са топли то водните клапани са блокирали в отворено положение и пускат горещ антифриз във вътрешния радиатор. Той излъчва топлина която се омешва със студения въздух от изпарителя. При тва положение няма охлаждане, както и да въртиш вътрешните клапи за въздуха.
Здравейте,
Как се оправя тона нещо?
Re: климатроник
Здравейте,
Как се оправят блокираните клапи, има ли някой идея ,или сервиз където може да се оправи?
Как се оправят блокираните клапи, има ли някой идея ,или сервиз където може да се оправи?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1097
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: климатроник
...с цялостна подмяна или рециклиране на клапаните - смяна на гумички, о-пръстени и чистене /второто е доста пипкава и рискована работа за човек който го прави за първи път/. Кит-комплектите са скъпи. Клапаните са същите като при Е34. Вече почти не се намират читави, търси рециклирани такива или ги отнеси на ремонт, както те е посъветвал колегата. При покупка на други се тестват предварително на 12V - трябва всеки един от двата да "тупка" при подаване на напрежение, демек бобините да си вършат работата и буталцата да работят коректно.
Има вариант и с подмяна с такива от е39, с малко преправяне на маркучите и буксите- при теб и с премахване на оригиналната допълнителна водна помпа, щот 39-ковите са моноблок с такава. Аз съм така. Има такава тема в е34 раздела.
Има вариант и с подмяна с такива от е39, с малко преправяне на маркучите и буксите- при теб и с премахване на оригиналната допълнителна водна помпа, щот 39-ковите са моноблок с такава. Аз съм така. Има такава тема в е34 раздела.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: климатроник
То май най-добрият вариант е преминаването към 39кови клапани, както казваш, поне ги има на части много и би трябвало цената да е прилична.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1097
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: климатроник
Да, така е. Цените са около 40лв за читави, тествани клапани, 39-ки донори бол, а работата по префасонирането е минимална.
Ако се заинтересува колегата, ето я темата:
viewtopic.php?f=7&t=271221&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE+%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+%D0%B2+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8
Предисловието е малко объркващо, щото тука се касае за обратния проблем - блокирали затворени клапани и липса на парно. Но все таки "виновниците" са едни и същи.
Предварителен съвет: не вземай от морга на място /кола, стояла N-време, особено с източен антифриз/. Циментация пълна. Само свалени НАВРЕМЕ от кола в движение, тествани.
Ако се заинтересува колегата, ето я темата:
viewtopic.php?f=7&t=271221&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE+%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+%D0%B2+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8
Предисловието е малко объркващо, щото тука се касае за обратния проблем - блокирали затворени клапани и липса на парно. Но все таки "виновниците" са едни и същи.
Предварителен съвет: не вземай от морга на място /кола, стояла N-време, особено с източен антифриз/. Циментация пълна. Само свалени НАВРЕМЕ от кола в движение, тествани.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: климатроник
Благодаря много за информацията, ще потърся такива от 39-ка, а как се стига да тях и как се свалят, никога досега не съм пипал парното или нещо свързано с него, ще си платя ако има кой да го направи.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1097
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: климатроник
Достъпът е лесен - освобождаваш гайките и отделяш пластмасовата капачка. Вадиш двете букси - на самите клапани и на помпата отдолу. Освобождаваш трите маркуча от скобите: входящ към помпата /най отдолу/, шофьорска страна, пасажерска страна. Вадиш клапаните и помпата заедно. От старата галимация си освобождаваш и отделяш само кривото U-маркучле от помпата, останалото не ти трябва.
Идва моментът в който трябва да срежеш буксите на 32/34. За целта новите клапани и помпа от Е39 трябва да са взети с буксичките и част от кабелите, защото са различни и ако не е така, упражнението е безполезно. Режеш буксите от твоята инсталация и наставяш буксите от 39 - добре е да се ползва поялник, но може и на пръсти с изолирбанд. Цветовете за ляв/десен клапан са еднакви, за плюса на клапаните връзваш жълт от твоята към кафяв от буксата на 39. За буксата на помпата цветовете са еднакви.
При Е34/32 трите маркуча са в една посока, при е39 маркучът за шоф.страна е с противоположна посока. Именно тук влиза в действие U-маркуча от старата помпа. Връзваш го за шофьорския изход на Е39 клапаните /този отляво с противоположната посока/. Чрез преходник и скоби свързваш кривия маркуч към съществуващия в коша и по този начин обръщаш посоката спрямо тази в колата ти. Помни позициите на маркучите в твоята кола към купето /на входящата "тройка"/- шоф.страна - най-отляво, пасажерки в средата. Входящия маркуч към помпата е отделен, най-отдолу, идва от двигателя. Връзваш него, връзваш и пасажерския, и...си готов. Включваш буксите в помпа и клапани. Захватът от Е32/34 вече не върши работа, затова можеш да укрепиш клапаните със свински опашки към старите стойки, въпреки че и без това те са достатъчно стабилни от маркучите.
И...няколко думи за т.н. "блокирали клапани"... В болшинството от случаите виновникът не са гумените О-пръстени между бобините и "водната среда"- с други думи проникване на антифриз в бобините ...Маншетите под самите буталца - също, те са само крепеж за тях в най-ниска точка на отваряне. Големият виновник е ръждата и наслагванията в охладителната система на нашите дърти кочини. Тези наслагвания в двигателя се засмукват от гореспоменатата доп.помпа и се трупат върху буталата на клапаните. Пример - цял студен сезон карате с врътки на макс "червено-топло". Помпата работи нон-стоп. Буталата на клапаните са в крайно отворено положение. На "копията" на буталцата върху металната плочка се трупат засмуканите ръжда и черна гняс, която при изстиване и падане нивото на антифриза в тази висока точка съхне. При късно-пролетно даване "на синьо", изведнъж се оказва че подаденото нопрежение на бобините не може да помръдне буталата от леглата им, демек те да затворят...
Патило - след като знам какво има за "смучене" от двигателя...постоянно и начесто променям напрежението към клапаните в противоположната за сезона посока с потенциометрите - така мога да съм сигурен че ги раздвижвам и не рискувам блокаж в едно положение....
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: климатроник
Благодаря за всички обяснения,отдавна не бях срещал толкова компетентно мнение,затова благодаря ,че го има форума и всички Вас.
- vagabond999
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 16.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: e38 с 8 вафли под капака
Re: климатроник
Здравейте Колеги,
От миналата година се опитвам да оправя този проблем, но за съжаление безуспешно, от моя на колата с още един втора употреба сглобих един, но явно без успех.
Готов съм да заплатя каквото струва за смяната на клапана с читав от Е34 или Е39.
Моля, ако има някой готов да го извърши да ми пише.
Благодаря!
От миналата година се опитвам да оправя този проблем, но за съжаление безуспешно, от моя на колата с още един втора употреба сглобих един, но явно без успех.
Готов съм да заплатя каквото струва за смяната на клапана с читав от Е34 или Е39.
Моля, ако има някой готов да го извърши да ми пише.
Благодаря!
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани