Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 12.04.2008
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от icak » 21 Май 2016, 1:40

dangrad написа:За радост или съжаление съм с ръчна кутия, така че ми остава мотора... Понахарчва 13 газ :) уж смесено

Това много ли ти се вижда? Напълно нормален разход, даже си е много добре. Не забравяй, че караш тон и половина кошница 4x4 ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 30 Май 2016, 9:45

Колеги споделям малко опит с моята Е46хи. Купих си колата с проблем. При по-резко отпускане на съединителя се получваше един удар на метал,който ясно си се чуваше от средата на колата. Писал съм в темата за тупкане при включване на първа и подобните. Ходих при уважавани майстори от форума,в дару кар. Чух следните менения: да сменя маховик,скорости,раздатка,вероятно кардан и не знам още какво. Всички тампони изглеждат напълно здрави,но въпреки това смених висящия лагер на кардана и гуменото каре,без да има никакъв ефект от това. С този проблем си карам колата повче от 2 години,като станах факир със съединителя. От скоро време установих, че са за смяна предните полуоски. Купих си нови от колега от форума на много прилична цена марка gsp. В събота майстора ми в дупница ги смени. Взимам си колата и не мога да повярвам. Няма туп,няма лоп,няма удара който го имаше преди. Различна кола. А въобще не съм се и надявал да се случи това. Отзив за полуоските не мога да дам още,защото съм им минал само 200-300км. Оказа се,че много са заминали вътршните карета,но нито имаше тракане или тропане.Явно това е трудно за диагностициране,защото майсторите при които съм ходил искаха да оправят колата,но не бяха сигурни какъв е точния проблем. Ако някой има подобен проблем като моя,ще се радвам ако см бил полезен. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 30 Май 2016, 18:59

Драгослав написа:Колеги споделям малко опит с моята Е46хи. Купих си колата с проблем. При по-резко отпускане на съединителя се получваше един удар на метал,който ясно си се чуваше от средата на колата. Писал съм в темата за тупкане при включване на първа и подобните. Ходих при уважавани майстори от форума,в дару кар. Чух следните менения: да сменя маховик,скорости,раздатка,вероятно кардан и не знам още какво. Всички тампони изглеждат напълно здрави,но въпреки това смених висящия лагер на кардана и гуменото каре,без да има никакъв ефект от това. С този проблем си карам колата повче от 2 години,като станах факир със съединителя. От скоро време установих, че са за смяна предните полуоски. Купих си нови от колега от форума на много прилична цена марка gsp. В събота майстора ми в дупница ги смени. Взимам си колата и не мога да повярвам. Няма туп,няма лоп,няма удара който го имаше преди. Различна кола. А въобще не съм се и надявал да се случи това. Отзив за полуоските не мога да дам още,защото съм им минал само 200-300км. Оказа се,че много са заминали вътршните карета,но нито имаше тракане или тропане.Явно това е трудно за диагностициране,защото майсторите при които съм ходил искаха да оправят колата,но не бяха сигурни какъв е точния проблем. Ако някой има подобен проблем като моя,ще се радвам ако см бил полезен. :yes:


Имаш късмет, колега. При мен не се оправи тупкането като смених полуоските и ту го чувам отзад, ту по средата, а понякога и под мен. Карам си така и аз като теб станах "факир" на съединителя. :) Иначе най-правдоподобната диагноза е раздатката, но нямам 4200 лв за нова, а втора употреба 12 годишна, може и да е по-зле от моята. Иначе вече година и половина съм с две предни GSP и нямам никакви проблеми с тях. Плашеха ме, че маншоните не издържали, но ги гледахме - не са мръднали. А и ти си бензин - натоварванията са по-малки - не би трябвало да имаш проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 30 Май 2016, 20:38

При мен изчезна металическия удар. Все още има едно леко тупкане,но в сравнение с преди смяната на полуоските е си е нищо. Това тупкане го имат повечето бмв та,дори само на задно. Наскоро се возих в една Е39 и пак тупкаше. Момчето ми каза ,че е сменил всички тампони и е намаляло ,но не е изчезнало. Според него последното което остава да е са задните полуоски,защото и те имат карета. Но все пак караме коли на по 12 и повече години. Нормално е да има износвания и хлабини.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Nasko_ » 03 Юни 2016, 21:36

Здравейте, колеги! Рових доста за гумите на 4х4, но не успях да намеря!
Купих си колата с различни гуми отпред и отзад, съответно 225/40/17 и 245/40...
Преди време някъде бях чел, че на 4х4 задължително гумите отпред и отзад трябва да са еднакви...та затова реших да питам. Възможно ли е заради разликата в гумите да ми свети лампата за налягането в гумите?
Благодаря предварително!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kris » 05 Юни 2016, 2:07

Nasko_ написа:Здравейте, колеги! Рових доста за гумите на 4х4, но не успях да намеря!
Купих си колата с различни гуми отпред и отзад, съответно 225/40/17 и 245/40...
Преди време някъде бях чел, че на 4х4 задължително гумите отпред и отзад трябва да са еднакви...та затова реших да питам. Възможно ли е заради разликата в гумите да ми свети лампата за налягането в гумите?
Благодаря предварително!


Не. Или някоя е спаднала, или всичките са спаднали, или някой датчик ти прави мизерии.

Ако е от диаметъра на колелата, то ABS-а ще ти каже.


P.S.
Иначе разликата в диаметрите на гумите ти е 16мм, което не е кой знае колко и няма да "ушашка" колата, но в дългосрочен план си е множко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Leon » 06 Юни 2016, 11:43

Тези размери бяха стандарт за Е46, така че вероятно са предвидени в настройките на АБС-а.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kris » 07 Юни 2016, 1:20

Leon написа:Тези размери бяха стандарт за Е46, така че вероятно са предвидени в настройките на АБС-а.

Не точно, и аз от началото се подведох. Освен ако колегата не е объркал при писането.

На колегата:
предни: 225/40 R17
задни: 245/40 R17

Стандарт Е46 (и други):
предни: 225/45 R17
задни: 245/40 R17

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 07 Юни 2016, 1:37

dangrad написа:Колеги, някой сменял ли е софтуера на мотора e46 325 xi 2003? Какви са ползите от процедурата и как се променя автомобила?
Знам, че има такава тема за Е46, но предвид xi поставям въпроса и тук? Благодаря


Здравей, колега. Малко късно отговарям, но не бях влизал скоро.
Аз смених софтуера на мотора и на кутията. Нямаше някаква голяма разлика, но определено мога да кажа, че кутия превключва скоростите по-бързо когато я карам на ръчен режим. Преди смяната на софта имаше голямо забавяне. Понякога минаваха по 3-4, че даже и 5 секунди от момента, в който цъкна лоста до момента, в който реално кутията превключи. Това направо ме вбесяваше! С новия софт забавянето е не повече от секунда - две, което пак не е малко ама явно просто нашите автомати не са "спортни" и са си доста мудни :( Ако не беше комфорта да караш автомат в натоварен трафик отдавна щях да го разкарам и да си сложа ръчна кутия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 07 Юни 2016, 1:41

Здравейте колеги. Харесах си днес едни джанти в продавалника и ги поръчах, ама малко ме притеснява че са ЕТ52. Дали няма да ми опират в амортисьорите или в подкалниците? Някой слагал ли е такива джанти на Х-са?

Точния размер на джантите е 18'' 8,5J ET52

Дайте и някой линк към някой сайт, от където мога да си поръчам качествени фланци в случай че се наложи.
Последна промяна insane_v на 07 Юни 2016, 2:26, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 07 Юни 2016, 1:54

acho.rs написа:
icak написа:Ачо, я сподели на теб със 140 на темпомат по магистралата, колко ти показва борда? Аз под 13,2 не съм го виждал.

Като сметна разхода на газ, се движи някъде около 11, а моята е ръчка между другото.

Ами не мога да кажа - от една страна темпомата на е46 е тъп и винаги мо държи по-висок разход, от друга по магистралите ни (силно казано магистрали) никой не кара с постоянна скорост и съответно поне аз не мога държа средна скорост като за темпомат.
Едит: На крак някъде около 10 подържа.Нали говорим за подържане на 140 - не вдигнах 140 за две минути и п
после карах с 105 да сваля разхода, че нали там пазя ограниенията.
Ако приемем че е на газ ти вдига разход с 20-25% е норамлно.
Другото са грешки на борда и фантазии на газаджиите. Както казах и по-горе - на всеки заводски
автомобил на газ, му дават завишение от над 20% - и това при оптимизирани двигатели и настройки на
газовите.

Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk



Да споделя и аз моя личен опит с разхода на 330хи с автомат.

Колата е след ремонт на главата (пасване на клапани, нови вложки и т.н.) нови вериги и обтегачи, нови уплътнения на ваносите (американските), нов дросел, нов дебитомер, нови свещи и лули и какво ли още не. Абе с 2 думи, мотора е в перфектно състояние.
Разхода ми в града обаче така и не падна под 18-20 на бензин, и 23-25 на газ. Само ако хвана зелената вълна на някой дълъг булевард пада до 15-16.
Извън града обаче разхода ми си е нормален: 10 при каране до 120, към 140 отива на 12, а при 160-170 отива към 14+ (това е разхода на бензин, а на газ наистина ми качва 10-20% отгоре)

Общо взето доста са ни "жадни" конете, ама нали знаете, който го е страх от мечки да не ходи в гората ;) Аз лично след ремонта си я карам на бензин и ако Марешки задържи цените на бензина такива мисля направо да разкарам газовото :)

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.02.2016
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от bashmash » 20 Юни 2016, 19:55

Здравейте,
аз да се оплача :( значи смених всички предни карета с нови, смених раздатката, смених тампони на задния мост и това скапано дрънчене не се оправя и това е останаха не сменени само задния диференциал и скоростите. :( Вече не знам какво да сменям. Знам, че не можете да ми помогнете, но поне да се оплача на някой, който ме разбира. :( :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 21 Юни 2016, 17:21

bashmash написа:Здравейте,
аз да се оплача :( значи смених всички предни карета с нови, смених раздатката, смених тампони на задния мост и това скапано дрънчене не се оправя и това е останаха не сменени само задния диференциал и скоростите. :( Вече не знам какво да сменям. Знам, че не можете да ми помогнете, но поне да се оплача на някой, който ме разбира. :( :(


Щом казваш "дрънчене" има голяма вероятност да е някой лагер. Обикновено лагерите на изходящия вал на скоростната кутия и на входящия на дифа можеш да ги усетиш ако са разбити. За входящие вал на скоростната кутия обаче трябва да сваляш кутията за да го провериш.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.02.2016
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от bashmash » 22 Юни 2016, 23:50

И аз за него си мисля. Значи сега ще сменяме заден диференциал, после ако не се оправи май ще сваляме скоростите :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 24 Юни 2016, 7:35

bashmash написа:Здравейте,
аз да се оплача :( значи смених всички предни карета с нови, смених раздатката, смених тампони на задния мост и това скапано дрънчене не се оправя и това е останаха не сменени само задния диференциал и скоростите. :( Вече не знам какво да сменям. Знам, че не можете да ми помогнете, но поне да се оплача на някой, който ме разбира. :( :(


Колега, обясни, моля те, как така смени всички предни карета с нови! Смени полуоските ли или само каретата?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook