Натягане на ръчната спирачка.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 7.11.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M4 Competition

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от pivanov » 15 Мар 2016, 22:05

Натягане и регулиране 2 пъти при различни майстори ефект никакъв, смяна накладки на колелета и ръчна след което ефект имаше една седмица после пак я нямаше. Познат си отвори сервиз отидох там, човека каза от дисковете е, смених ги и сега държи. Някакъв ръб си заминавал с времето и не лягало не знам си какво добре и от там се получавало. Колко е вярно не мога да кажа, но вече не се притеснявам като спра на по-сериозен наклон.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от гумата » 16 Мар 2016, 6:38

Потвърждавам за ръба. Смених дискове с накладки на ръчната спирачка и всичко си пасна добре. По старите накладки имаше много феродо, но не хващаха добре и изглежда точно износването на диска и образувалия се ръб не са позволявали на доброто действие на ръчната спирачка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1043
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от NGneer4eto » 16 Мар 2016, 22:00

https://www.youtube.com/watch?v=QQF6lUmDvOA

Тук е показана процедурата по инспекция, смяна и регулиране на челюстите на ръчната. От гайките под лоста абсолютно нищо не става, пробвал съм на моята и още една е46. В събота мисля да направя от клипа само частта с натягането на челюстите (без смяна на нищо) и ще гледам да напиша дали има резултат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 1.07.2015
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: Carless
Мечтае да кара: Всичкото ///M

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от PolandBall » 17 Мар 2016, 20:43

Значи докато не дойде време за смяна на дисковете хич няма да е барам тая ръчна. Остава да разбера от къде идва скъцането когато слизам от колата или като е на ръчна и е разклатя...
Khrevsu tvahyu gradu tore! Khrevsu kvatro midvhu piedhvro! Khrevsu Kristo midhvu? vhradro! Medvro vhtrienn utrah vreghgrho.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от danielgenov » 28 Май 2016, 22:41

Да се включа и аз по темата :)
Колата е БМВ е46 316i 1.9 1999г.

Първо към Murd3rWorship за "скърцането". И аз преди се чудих за това. При мен специално, като дръпна ръчната и при всяко разклащане на колата се чува някакво металическо причукване. Още като взех колата го имаше и даже тогава си мислех че нещо жестоко е съсипано :D. Но за щастие на следващия ден чух същия звук на ръчната на колата на един приятел - Citroen C4 на 1 година и 10 000 км :) Така че това е явно нормално, но ще проуча и аз защо точно се получава този звук :)
Иначе днес се реших да я видя таз ръчна и да преценя какво трябва да се купува. За голямо мое учудване на пръв поглед съм само за накладки. Пружините изглеждат като нови, все едно вчера са слагани. Не вярвам да са сменявани на база състоянието на самите накладки, регулиращия болт и "кантарчето". Регулиращия болт изглежда зле, но е в перфектно здраве, супер лесно се завъртя. Скобата (в Дару Кар под каталожния й номер излиза име "кантарче" :D ) за която се хваща жилото също на външен вид е зле, но е в перфектно здраве. Опитах се да я регулирам, но нещо не се получи. Самите накладки не са напълно "изядени", но от двата им края на челюста са много изтънели и даже леко са се отлепили от металната основа. Това ме и кара да си мисля, че те са проблема.
От темата разбирам за въпросния ръб, който се получавал. Качвам снимка на диска, дано някой може да ме ориентира къде да го търся този ръб, защото иначе диска изглежда перфектен (като за 17 годишен). След грубо минаване с малка телена четка леглото на ръчната почти светна. Отвън диска има не повече от 1 мм ръб (даже си мисля не повече от 0.5 ммм). При докосване с ръка едвам се усеща. Поставам снимки от ръчната на лявото колело и дано някой може да ме ориентира за въпросния ръб. Иначе все пак мисля да опитам само със смяна на накладките и регулиране, което си е малко тънка работа :)
zaden lqv disk.jpg

regulirasht bolt.jpg

nakladki rachna.jpg


Послепис. Ако все пак някой може да даде идея, имам следния проблем. На задните спирачни апарати ми се износва само външната накладка. Важи и за ляво и дясно колело. А вътрешната накладка към спирачното бутало като нова. Правих профилактика на водачите, смених накладките и днес като преглеждах ръчната забелязах, че проблема си стои. Не усещам никакви вибрации отзад при спиране. Стабилизиращата и работи перфектно, нали все пак ползва задните спирачки.
Отпред например пак нещата не са перфектни, но накладките почти еднакво се износват, като малко повече се износва тази от страната на спирачното бутало.

UPDATE 1

Днес смених накладките на ръчната. Накладките на дясното колело бяга много трагични. Тези кото съм снимал са от лявото. На дясното освен повредите, които се виждат на снимките, бяха се напукали и напречно. Най-големия проблем беше, че много материал от самата накладка се беше залепил за вътрешната повърхност на диска. И тук наистина се беше образувал ръб или по-скоро гърбица. Голямо чегъртане и шкурене ударих докато поизравня повърхността. След 10-тина дена съм на ГТП и ще видим резултата. Тъкмо ще ме ориентират коя страна колко трябва да донатегна. Иначе на първо време ръчната е мнооого по-добре. Целия ход до последния зъб е много плавен и се опъва почит без усилие. Усилието на издърпване е почти равно от първия до последния зъб. Много е приятно усещането. И вече мисля изчезна металическото почукване при опъната ръчна. Поне днес не го забелязах. Даже накрая опънах докрай ръчната, слязох от колата и я разклатих и нищо не чух да притропва. Иначе по-самта процедура по сменяване на накладките единственото което ме поизмъчи е поставянето на втория винт за напречно фиксиране. С 300 зора уцелих отвора в който влиза. При първия е лесно, издърпвам назад челюстите, за да имам видимост към винта и го напасвам. Но втория ... явно трябва да има някакъв трик.

Иначе самите пружини .... мнооого лесно. Даже и клещи не съм ползвал. Първо изваждам пружината от към държажа на жилото. Изваждам я като към единия й захват подпъхвам отвертка и го вадя супер лесно. После направо пада пружината. След това само разтварям челюсттите и ги изваждам от мястото им. Завивам регулиращия болт докрай (за да намаля усилието на пружината максимално) и след това на ръка изваждам челюстите от регулиращия болт и пружината пада. После обратно, посатвям пружината от към регулиращия болт като на ръка разтварям челюстите и обгръщам регулиращия болт. После ги поставям на мястото им. На ръка пъхвам единия край на другата прижина на мястото си, а другия край с минимално усилие с шестограм го опъвам и слагам на мястото му. Супер лесна процедура, добре са го измислили :)
Който има въпроси да пита, може да помогна с опит :)

И накрая да споделя какво изпатих. Ляво колело напълно готово. Поставил съм накладките на дясното и започвам да монтирам спирачния апарат. Първо монтирам носача на апарата. Завивам втория болт и греда... болта превърта. А го завъртам на ръка с тресчотка, вярно голямата тресчотка 1/2'' и все пак. Намирам друг болт и внимателно го натягам, но си личи, че не може да се създаде проектна сглобка и ако го натегна хубаво отново ще превърти. Явно и резбата на отвора си е заминала. Днес карах така, с един болт напълно завит и втори с може би 1/3 усилие на затягане. Но все пак е заден спирачен апарат и там спирачното усилие е малко. Ще изкара известно време така. Разбира се почвам да мисля, какво да правя. Първо си мислих ( бях се шашнал), че резбата е на отвора в носача. Мисля как да направя нова резба, да разпробивам и носача на апрата... После се усещам, че резбата е на носача на апарата. Успокоявам се. Няма да търся заден носач/шенкел. Пускам във фейса пост, че търся носач за апарата, и се усещам ... че преди време купих заден спирачен апарат. Проверявам и той си върви с носача :D Голям късмет, та утре ще го сменя :) И така.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от Galo » 15 Ное 2016, 10:20

Здравейте, темата е малко стара, но не виждам смисъл да отварям нова. Наскоро сменихме дискове, накладки и челюсти отзад с нов ремонтен комплект за ръчната. Вчера ми направи впечатление, че индикацията на таблото не реагира веднага след като тръгна да дърпам ръчната, т.е. дърпам бавно и на първия зъб не реагира, реагира м/у първия и втория зъб. Преди смяната само при започване на вдигане на ръчната си се появяваше индикацията. А сега е така както го описах. Къде може да е проблема, някакъв реглаж на самия лост ли трябва да се направи или какво точно? Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от cgm » 16 Ное 2016, 0:59

Колега, индикацията ти е ОК, не й се притеснявай ;)

Към колегата по-нагоре ако чете :)

Проблема в неравномерното износване на накладките често се дължи на трудно прибиращо се бутало на спирачният апарат.

При мен беше така. При сяма на накладките си взех една специална паста на АТЕ са смазване на спирачните бутала.
Смазах ги и вече нещата са ОК.
Водачите не се смазват само си чистят хубаво спрямо TIS-a.
улейте къде лежат накладките се смазват.
Пастата за буталата - http://www.tech-co.bg/bg/produkti_auto/ ... avlika-ate

Не е нужно да се вади буталото напълно, просто мазане под маншона и раздвижване :)

После започват да работят много добре :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от Galo » 16 Ное 2016, 8:51

Благодаря ти за отговора, колега. Не е до притеснение, а по скоро до това да не я забравя някой път, защото колкото и да е държи малко и на първи зъб, а като не ми свети индикацията, няма да има и звуков сигнал, че е дръпната. Точно по тази причина не съм сигурен, че е много нормално, защо преди това си реагираше адекватно? Точно затова попитах да не би да трябва нещо да се врътне под самия лост, махах маншона и видях къде контактува и просто допира между първия и втория зъб, а не преди първия както би трябвало да е според мен поне, но то се вижда от обяснението ми колко и разбирам де. :D

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2714
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от Lenco » 16 Ное 2016, 12:25

Galo написа:...

Датчика ти е на такова място, че не се влияе от смяната на каквото и да е по спирачната система.
На всички коли, които съм карал индикацията не светва при пипане на ръчната.

ПП: Ако хваща на първия зъб скоро пак ще сменяш накладки.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от Galo » 16 Ное 2016, 13:02

Хмммм, благодаря колега, явно аз съм в тотална заблуда значи, след като и ти си на мнението, че е нормално вече почвам да се съмнявам в думите си. Оставям нещата така значи и толкова. Благодаря ви за изразените мнения. :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 7.11.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M4 Competition

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от pivanov » 16 Ное 2016, 19:47

И при мен не свети лампата за ръчна когато е на първия зъб, на втория вече светва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от Galo » 16 Ное 2016, 20:02

Значи аз съм се кукнал нещо и си е нормално, явно съм се объркал в твърденията си, че реагира веднага, благодаря ти за изразеното мнение. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Натягане на ръчната спирачка.

Мнение от Драгослав » 22 Яну 2018, 16:05

Здравейте. Карам Е46 ца от 4 години. Откато я взех ръчната не държеше много , но не съм се занимавал с ремоната й. Наскоро сменявах задни дискове с наклади. Помолих майстора ми да види дали са за смяна челюстите на ръчната и да я оправи. Съответно ми показа ,че челюстите са с много феродо по тях и не ги смени,регулира нещо , но крайния резултат беше малко по-държаща ръчна като на дясното колело държеше повече,ноо започна да залепва или задържа,не знам кое е по правилно. Трябва да потегля и се чува как отлепят накладките с нещо като лек удър. Тези дни бях на ГТП и на валовете видях ,че на дясното колело нютоните са два пъти повече. Отидох на друг майстор обясних му проблема. Човека свали апарати,дискове гледа и не можа да види къде е проблема. След втория реглаж от самите апарати пак дясното колело държеше повече. Въпреки,че по горе пише,че от гайките под лоста за ръчната се регулира само положените на лоста,успях оттам да направя така ,че на двете колела да държи еднаков и държи доста добре.,.,но когато дръпна докрай и сваля лоста, челюстите остават затегнати. Някакви идеи?
ps. Ръчната я ползвам винаги , защото не искам скоростите да са под напрежение ,въпреки че съм с ръчни скорости.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook