след високи обороти ми отказа сервото
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: след високи обороти ми отказа сервото
И аз не знам точно как работи, ама тук има някакви обяснения, отивам да ги гледам.
http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... -brake.htm
https://www.youtube.com/watch?v=0sj5d48mcss
p.s. - я, каква хитра работа било.. :)
http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... -brake.htm
https://www.youtube.com/watch?v=0sj5d48mcss
p.s. - я, каква хитра работа било.. :)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: след високи обороти ми отказа сервото
А сега се замисли, каква е стойността на вакуума на пълна газ. И защо има възвратно клапанче 

- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: след високи обороти ми отказа сервото
Възвратно клапанче има, за да може да действа сервото, дори и ако угасне двигателят (например ако по време на движение свърши бензинът). Също и заради това, че вакуумът във всмукателните колектори не е постоянен, а чрез клапанчето се акумулира най-големият вакуум и после се използва при спиране.
Стойността на вакуума в колекторите мисля, че е най-голяма при затворена дросел-клапа. При отворена се увеличават оборотите и въздушният поток също - но вакуумът намалява. А ако е натоварен двигателят, намалява още повече - оттам и регулирането на аванса по данни от MAP, според натоварването на двигателя (при системи без дебитомер).
При празен ход, вакуумът е относително голям (почти напълно затворена дросел-клапа). Но най-голям е в момента, в когато двигателят продължава да се върти във високи обороти и внезапно затвориш дросел-клапата.
- и май си играх веднъж да закачам един манометър и да гледам вакуума: - празен ход -- след подаване на газ намаляваше -- *след* затваряне на дросела скачаше още повече, отколкото е на празен ход. А малко след това, с намаляването на оборотите на двигателя се връщаше на нормалната си стойност за празен ход.
А какво предполагаш, че се е случило със сервото?
Стойността на вакуума в колекторите мисля, че е най-голяма при затворена дросел-клапа. При отворена се увеличават оборотите и въздушният поток също - но вакуумът намалява. А ако е натоварен двигателят, намалява още повече - оттам и регулирането на аванса по данни от MAP, според натоварването на двигателя (при системи без дебитомер).
При празен ход, вакуумът е относително голям (почти напълно затворена дросел-клапа). Но най-голям е в момента, в когато двигателят продължава да се върти във високи обороти и внезапно затвориш дросел-клапата.
- и май си играх веднъж да закачам един манометър и да гледам вакуума: - празен ход -- след подаване на газ намаляваше -- *след* затваряне на дросела скачаше още повече, отколкото е на празен ход. А малко след това, с намаляването на оборотите на двигателя се връщаше на нормалната си стойност за празен ход.
А какво предполагаш, че се е случило със сервото?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: след високи обороти ми отказа сервото
dreadx написа:Възвратно клапанче има, за да може да действа сервото, дори и ако угасне двигателят (например ако по време на движение свърши бензинът). Също и заради това, че вакуумът във всмукателните колектори не е постоянен, а чрез клапанчето се акумулира най-големият вакуум и после се използва при спиране.
Стойността на вакуума в колекторите мисля, че е най-голяма при затворена дросел-клапа. При отворена се увеличават оборотите и въздушният поток също - но вакуумът намалява. А ако е натоварен двигателят, намалява още повече - оттам и регулирането на аванса по данни от MAP, според натоварването на двигателя (при системи без дебитомер).
При празен ход, вакуумът е относително голям (почти напълно затворена дросел-клапа). Но най-голям е в момента, в когато двигателят продължава да се върти във високи обороти и внезапно затвориш дросел-клапата.
- и май си играх веднъж да закачам един манометър и да гледам вакуума: - празен ход -- след подаване на газ намаляваше -- *след* затваряне на дросела скачаше още повече, отколкото е на празен ход. А малко след това, с намаляването на оборотите на двигателя се връщаше на нормалната си стойност за празен ход.
А какво предполагаш, че се е случило със сервото?
Аз пуснах по инерция, но бях на скорост. т.е. клапата е била затворена, а вакума голям. Сервото го усетих след 6-8 сек., след натискане на спирачката. Вие се смеете, но възможно ли е ако е запушено гърнето, да не изхвърля газовете добре и от там, да се появи проблема... или да има проблем с някой клапан, който не затваря добре? Забелязал съм и друг път, че спирачките стават по-твърди на моменти и ми прави впечатление, че мотора става муден и глъхне, не върви... даваш газ, но все едно не му стига въздуха. Когато спирачките работят добре, педала е много чувствителен и мотора работи по различен начин, когато дадеш газ си върви и чак се чува как засмуква въздуха, а не глъхне. Маркучите на вакума съм ги проверявал и са си здрави.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: след високи обороти ми отказа сервото
dreadx написа:А какво предполагаш, че се е случило със сервото?
Правилни разсъждения

Аз не му разбирам, но хвърлих боб и според него възвратния клапан е прецакан.
Обяснено по-просто: На пълна газ имаш вакуум=0 (нула, атмостерно налягане), затова в началото на спирането, разчиташ само на запаса в сервото. При изпускащ клапан, такъв запас липсва и нямаш спирачки, докато мотора почне отново да произвежда вакуум. Това се случва, когато нашия рейсър е показал на форда що е то М40 палъра, пуснал е газта и минава на моторна спирачка. Същевременно обаче е държал спирачките постоянно, не оставяйки време да се натрупа тоя вакуум и така сервото "идва" чак след 6-8сек.....
Това е надълго и нашироко вакуумната ми теория, за която имам опасения, че изпуска от някъде. В крайна сметка може гърнето да е причината

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: след високи обороти ми отказа сервото
Или просто казано за около 6ти път.
Почни от тъпият клапан.
Ох, все още ме гложди как ти дойде тва на акъла с гърнето
Почни от тъпият клапан.
Ох, все още ме гложди как ти дойде тва на акъла с гърнето



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: след високи обороти ми отказа сервото
Колега, не съм запознат със е36. Да не би да са направени по подобен начин гърнетата

и по-голямо парче нагар да е запушило тръбата на някой завой

и по-голямо парче нагар да е запушило тръбата на някой завой

- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: след високи обороти ми отказа сервото
Пусналия темата нито има идея как действа системата, нито какво може да се прецака, нито как да се ремонтира.
За мен отговора на проблема е един: отивай на майстор
За мен отговора на проблема е един: отивай на майстор
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: след високи обороти ми отказа сервото
А на мен пък ми беше убягнала тази подробност, че само временно не е работило сервото. Та през цялото време докато разсъждавах по въпроса, си мислех че нещо му се е повредило за постоянно. Наистина е възможно да е от клапанчето. Но пък с това дето се проявява, когато моторът глъхне и не работи добре - дали не е да смуче отнякъде въздух след дебитомера?
Май това, което може да провери най-лесно е, дали след престой се губи вакуумът в сервото.
viewtopic.php?f=35&t=393676&p=4076255
Освен това няма да е лошо да се опита отново да издебне Форда, да възпроизведе ситуацията (като си предвиди и съответно повече място за спиране) и на базата на изложените разсъждения да провери как и какво точно се случва със сервото -- например на празен ход как спира, също и на скорост по инерция (ако не спира, да не продължава да натиска, а да изчака 5 секунди и да опита отново) и т.н.
При тази точно генерация запушването се чисти с: - рязко спиране, остър десен завой, по-дълго рязко спиране, ляв завой, мръсна газ да го издуха - и всичко си минава нататък по трасето. Мисля че отдавна е коментирана тази тема и всички знаят как да си чистят генерацията.
Май това, което може да провери най-лесно е, дали след престой се губи вакуумът в сервото.
viewtopic.php?f=35&t=393676&p=4076255
Освен това няма да е лошо да се опита отново да издебне Форда, да възпроизведе ситуацията (като си предвиди и съответно повече място за спиране) и на базата на изложените разсъждения да провери как и какво точно се случва със сервото -- например на празен ход как спира, също и на скорост по инерция (ако не спира, да не продължава да натиска, а да изчака 5 секунди и да опита отново) и т.н.
M10 написа:..и по-голямо парче нагар да е запушило тръбата на някой завой :dunno:
При тази точно генерация запушването се чисти с: - рязко спиране, остър десен завой, по-дълго рязко спиране, ляв завой, мръсна газ да го издуха - и всичко си минава нататък по трасето. Мисля че отдавна е коментирана тази тема и всички знаят как да си чистят генерацията.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: след високи обороти ми отказа сервото
Така е, но ако не е чистена отдавна, може да не стане по описания от теб начин. Тогава се пробва с четка за кюнци

Ако не стане, пробваме с топуз или направо викаме коминочистач

Ако не стане, пробваме с топуз или направо викаме коминочистач

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: след високи обороти ми отказа сервото
Може и меглио в резервоара. 3:1 . 3 части меглио, 1 бензин, хем и мотора ще лъсне 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Missing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 6.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318is '97 M44B19
- Мечтае да кара: Е30
Re: след високи обороти ми отказа сервото
Ахахахахаххаха
Спрете се, че някой ще пробва щото го е чел в "бенве форума" уе...

Спрете се, че някой ще пробва щото го е чел в "бенве форума" уе...


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: след високи обороти ми отказа сервото
jakson написа:След кратък урок за БМВ мощността, към един Форд куга... се оказа, че след "урока" почти ми отказаха спирачките и едва спрях. Педала на спирачката стана твърд и колата почти не спираше. След като спрях, спирачките се оправиха Оборотите не са стигали прекъсвач, но към 5500-6. Мотора е М40Б16. Лично моите съмнения са към запушено гърне. Какво друго може, да е?
Мощност и М40Б16 са омоними, колега

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: след високи обороти ми отказа сервото
b00st написа:jakson написа:След кратък урок за БМВ мощността, към един Форд куга... се оказа, че след "урока" почти ми отказаха спирачките и едва спрях. Педала на спирачката стана твърд и колата почти не спираше. След като спрях, спирачките се оправиха Оборотите не са стигали прекъсвач, но към 5500-6. Мотора е М40Б16. Лично моите съмнения са към запушено гърне. Какво друго може, да е?
Мощност и М40Б16 са омоними, колега
Така казват.... хората, които никога не са карали или возили или са го правили с някакви версии на по 1000 000 км. с+ побългаряване... Не съм се возил в другоМ40Б16 колега, но съм возил скептици и съм променял мнението им за този двигател! Преди, да взема колата, бях останал с впечатление, че колата е супер тежка и мотора е много "куц" и че едва ли не е нещо като Москвич 408 или волга... викам си... каквото е... важен е евтиният данък! Всичките ми "наблюдения" бяха от форума. Като се качих на колата за пръв път и потеглих от автосалона, 50М не можех, да спра с въртенето на гуми..защотосе задаваха и коли по булеварда на който излизах и се наложи по-рязко да тръгна... след което реших, до пробвам "куция кон" и промених мнението си за този мотор! От форума се повтаря една лъжа и тя казана 100 пъти се превръща в истина. Друг е и проблема с рекламния трик от завода, където те насочват към по-големия мотор и ест. по-скъпия! Не говорете глупости ако нямате преки впечатления от нещо! А лично за мен... темага е за ключ, защото се превърна в цирк! Разни хора без работа, си търсят забавление! Това не ви е БгМама, а форум, където всеки предава опита си и ако нямате такъв, просто пяма какво да кажете-мълчете си и толкова!
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани