От М40 към М42 / М 50 ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
От М40 към М42 / М 50 ?
Здравейте колеги. Интересува ме действието което гласи заглавието на темата. Да , позлвах търсачката доста , и не само в нашия форум но това което намирам най-често се отнася за Е30. Та , преди няколко месеца се сдобих с Е36 91г което имах намерение да карам именно няколко месеца , но нещо ме досърбя. Колата е М40б16 , взета беше с цел ''зимна'' и да дава приличен разход по дългите зимни нощи в които не се гаси мотора.Всичко супер ,но както казах досърбя ме. Стига толкова увод интересува ме какво е нужно да заработи в моя кош единия и какво другия мотор ?
- стават ли на моите скорости ? (ако става само единият ,то кой от двата ? )
- става ли моят маховик / съединител ?
- кардан / диференциал - мога ли да ползвам моите ?
- лапи и тампони (предполагам М42 ще може да ползва моите в момента) ?
- хидравлика (нещо по особено) ?
- генерация - нея ще я наглася и в двата случея
- Охлаждане - (предполагам М42 ще бута и с моя радиатор и перка ? )
- инсталация - тук моля за подробности или евентуално линк към подробна тема.
За сега това се сещам като главни въпроси. Вие сте , благодаря.
- стават ли на моите скорости ? (ако става само единият ,то кой от двата ? )
- става ли моят маховик / съединител ?
- кардан / диференциал - мога ли да ползвам моите ?
- лапи и тампони (предполагам М42 ще може да ползва моите в момента) ?
- хидравлика (нещо по особено) ?
- генерация - нея ще я наглася и в двата случея
- Охлаждане - (предполагам М42 ще бута и с моя радиатор и перка ? )
- инсталация - тук моля за подробности или евентуално линк към подробна тема.
За сега това се сещам като главни въпроси. Вие сте , благодаря.
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
Малко по- нагоре от темата ти ще намериш Полезни теми и линкове свързани с е36.. Там най-отдолу има една тема която е като твоя случай,от 16 ка към 20 ка,как стават нещата.Трябва ти и майстор за монтаж.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
EnthusiasT написа:- стават ли на моите скорости ? (ако става само единият ,то кой от двата ? ) -стават
- става ли моят маховик / съединител ? -става ако ги ползваш със стартера,но имай в предвид щом колата е фън кар,че заводско м50 е с 228мм съединител а 4цил са с 215мм.
- кардан / диференциал - мога ли да ползвам моите ? -да можеш
- лапи и тампони (предполагам М42 ще може да ползва моите в момента) ? -Тампоните са едни и същи
- хидравлика (нещо по особено) ? -ако минаваш на шестак ще ти трабват съответните мъркучи за хидравликата-по-дълги са.
- генерация - нея ще я наглася и в двата случея - защо си питал тогава.
- Охлаждане - (предполагам М42 ще бута и с моя радиатор и перка ? )-радиаторите на всички бензинови е36 са еднакви-разликата е в това дали колата е с/без климатроник.
- инсталация - тук моля за подробности или евентуално линк към подробна тема.-махаш стария мотор,слагаш новия и закачаш буксите.Ако новия мотор е с ЕВС го свързваш и това е.
За сега това се сещам като главни въпроси. Вие сте , благодаря.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
Как стоят нещата с бобините ? В момента съм с една цилиндрична , а до колкото си спомням М42 e редова , М50 с индивидуални ?
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
EnthusiasT написа:Как стоят нещата с бобините ? В момента съм с една цилиндрична , а до колкото си спомням М42 e редова , М50 с индивидуални ?
Като се взема мотор оборудван с всичко си върви комплект с всичко.Панимаеш или не панимаеш..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- big_smok
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 16.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 Coupe
- Мечтае да кара: BMW e36 turbo
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
Ако си грамотен човек, който може да работи и да разчита електрически схеми, ще можеш сам да си навържеш инсталацията. Ще имаш нужда от условия за да можеш да извадиш и да поставиш новия мотор. Ако ще го прави майстор ти трябва - мотор оборудван, маховик ако е м50 и съединител комплект, лапи, радиатор и дифузйор . Попринцип и спирачките са ти различни от на м42 и м50. Ако трябва да даваш пари за майстори според мен не е рентабилно или поне трансплантацията да е кум 2.5, 2,8.
Sent from my Lenovo X2-EU using Tapatalk
Sent from my Lenovo X2-EU using Tapatalk
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
При закупуването на мотор естествено ще държа той да върви с всичко и цялата инсталация. Голямата кръгла букса до бушонното табло - мога ли да я свържа с инстлацията на новия мотор (М42 плъг и плей ?) ? Освен това има и още един сноп който отива под бушонното табло и се свързва с него ? И при двата ли мотора ще има рязане на кабели или има вариянт поне при единия да извадя моя мотор и да сложа новия с неговата си инсталация без да има нужда от преправяне ? Предполагам на 6така все нещо няма да му хареса ...
Последна промяна EnthusiasT на 10 Мар 2016, 21:42, променена общо 3 пъти
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
big_smok написа:Ако си грамотен човек, който може да работи и да разчита електрически схеми, ще можеш сам да си навържеш инсталацията. Ще имаш нужда от условия за да можеш да извадиш и да поставиш новия мотор. Ако ще го прави майстор ти трябва - мотор оборудван, маховик ако е м50 и съединител комплект, лапи, радиатор и дифузйор . Попринцип и спирачките са ти различни от на м42 и м50. Ако трябва да даваш пари за майстори според мен не е рентабилно или поне трансплантацията да е кум 2.5, 2,8.
Sent from my Lenovo X2-EU using Tapatalk
Размята ще правя сам , с инсталацията ще ми е трудно затова питам по няколко пъти. В един перфектен свят всички щяхме да бутаме 2.8...
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
Нищо не се реже или преправя по инсталацията,само се закачат буксите/ големите/, всичко друго си е по мотора...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- sekoy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 28.07.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 M50B20 | Peugeot 308 HDI
- Мечтае да кара: E36 or E46 Turbo 500+
- Детайли за колата: Има Шпер | Френска и чуплива
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
Аз като си сменях мотора M43 --> M50 си смених предна стабилизираща щанга, защото е по-дълбока за 6-така.
Ползвах моите скорости, кардан и диференциал.
Хидравликата я направих "custom" с охладител от е34 и маркучи от е36 - 4 цилиндъра.
Нея не я мисли много, защото в момента съм и с помпата от м43-ката.
Общо взето си вземаш мотора с инсталацията и маховика, и предна стаб. щанга за 6-так.
Всичко си влиза 1 към 1, все пак това е "swap" на мотор който се вгражда заводско в е36.
Ползвах моите скорости, кардан и диференциал.
Хидравликата я направих "custom" с охладител от е34 и маркучи от е36 - 4 цилиндъра.
Нея не я мисли много, защото в момента съм и с помпата от м43-ката.

Общо взето си вземаш мотора с инсталацията и маховика, и предна стаб. щанга за 6-так.
Всичко си влиза 1 към 1, все пак това е "swap" на мотор който се вгражда заводско в е36.

- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
EnthusiasT написа:Здравейте колеги. Интересува ме действието което гласи заглавието на темата. Да , позлвах търсачката доста , и не само в нашия форум но това което намирам най-често се отнася за Е30. Та , преди няколко месеца се сдобих с Е36 91г което имах намерение да карам именно няколко месеца , но нещо ме досърбя. Колата е М40б16 , взета беше с цел ''зимна'' и да дава приличен разход по дългите зимни нощи в които не се гаси мотора.Всичко супер ,но както казах досърбя ме. Стига толкова увод интересува ме какво е нужно да заработи в моя кош единия и какво другия мотор ?
- стават ли на моите скорости ? (ако става само единият ,то кой от двата ? ) ДА
- става ли моят маховик / съединител ? Маховика да, но ще си с по малък съединител...(Българска работа)
- кардан / диференциал - мога ли да ползвам моите ? дифа ДА
- лапи и тампони (предполагам М42 ще може да ползва моите в момента) ? за м50 не!
- хидравлика (нещо по особено) ? за м50 нови хидравлични маркучи евентуално и помпа
- генерация - нея ще я наглася и в двата случея за м50 не го препоръчвам ( по голямо ФИ)
- Охлаждане - (предполагам М42 ще бута и с моя радиатор и перка ? ) ДА виското е под въпрос
- инсталация - тук моля за подробности или евентуално линк към подробна тема. Plug n Play
За сега това се сещам като главни въпроси. Вие сте , благодаря.
За м50 ще ти е нужна стабилизираща щанго от 6 цилиндрово е36, лостов менанизъм (ако има балансьора на кардана) бай ганьо го маха обикновенно.
Препоръчително ще е да си монтираш и задна стаб щанга


- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
Haddess написа:лостов менанизъм (ако има балансьора на кардана) бай ганьо го маха обикновенно.
Карам си м52то с лостовия механизъм от м42то.Лоста идва 1см назад,но няма проблеми с включването на скоростите

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
А балансьора на кардана при скоростите там ли е?
Sent from my 6037Y using Tapatalk
Sent from my 6037Y using Tapatalk

- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
Нищо не съм махал по кардана 
Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk

Sent from my HTC Desire 820 using Tapatalk
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: От М40 към М42 / М 50 ?
Търси си радиатор от бензинов шестак с клима.
По възможност го купи нов, дори и да е китаец.
Стар, малък радиатор и фън кола не звучат надеждно в едно изречение.
Поради същата причина е добре да си смениш лагера на скоростите и да рециклираш съединителя, независимо дали ще избереш 215 или 228 мм-вия.
По възможност го купи нов, дори и да е китаец.
Стар, малък радиатор и фън кола не звучат надеждно в едно изречение.
Поради същата причина е добре да си смениш лагера на скоростите и да рециклираш съединителя, независимо дали ще избереш 215 или 228 мм-вия.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани