Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
Дойде времето да се сменя маховика, и се чудя какъв друг вариант има освен нов (който със сигурност няма да купя защото е демпферен и струва колкото колата).
По принцип съм се насочил към едномасов но не мога да открия информация точно за този вариант на е36.
Гледах за маховик от м20 6.3кг (като в плюс минава на по голям съединител и е доста по-лек) но знам на този двигател (тдс) датчика за коляновия вал взима информацията от маховика и предполагам че пъпките (ако така се казват?) трябва да се прехвърлят от оригиналния маховик на този от м20 за да работи правилно двигателя, най-вероятно ще трябва и да са на точното място и сигурно след такава интервенция ще трябва да се балансира маховика?
Не ми е ясна цялата процедура и евентуално има ли друг вариант датчика да се премести на друго място, в една тема някой беше написал че е прост магнитен датчик и лесно се залъгва, ако може някой да разясни. И като цяло ако става този вариант освен маховик и съединител от м20 какви други неща ще трябват за да се нагоди това.
Какви други варианти има за смяна като изкл. втора употреба демпферен понеже я изкара един месец я не изкара...
По принцип съм се насочил към едномасов но не мога да открия информация точно за този вариант на е36.
Гледах за маховик от м20 6.3кг (като в плюс минава на по голям съединител и е доста по-лек) но знам на този двигател (тдс) датчика за коляновия вал взима информацията от маховика и предполагам че пъпките (ако така се казват?) трябва да се прехвърлят от оригиналния маховик на този от м20 за да работи правилно двигателя, най-вероятно ще трябва и да са на точното място и сигурно след такава интервенция ще трябва да се балансира маховика?
Не ми е ясна цялата процедура и евентуално има ли друг вариант датчика да се премести на друго място, в една тема някой беше написал че е прост магнитен датчик и лесно се залъгва, ако може някой да разясни. И като цяло ако става този вариант освен маховик и съединител от м20 какви други неща ще трябват за да се нагоди това.
Какви други варианти има за смяна като изкл. втора употреба демпферен понеже я изкара един месец я не изкара...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
Чета и не мога да повярвам. Колега, след като не можеш да обслужваш колата си, трябва да промениш нещо- марката, работата....
Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
zvetiko написа:Чета и не мога да повярвам. Колега, след като не можеш да обслужваш колата си, трябва да промениш нещо- марката, работата....
Ако даването на пари колкото струва колата за един маховик е нормално според тем ок ама иначе тоя коментар и аз го чета и не мога да повярвам..
Или другия вариант според теб монтирането на маховик от съвсем различен модел което трябва фрезоване, балансиране и други истории (които не са ми ясни та затова питам щот нямам цяла морга със всички модели на бмв за да сравнявам на място) е нормално обслужване по бих разбрал.
Ама такива ненужни коментари които не помагат на никой бих предпочел да си ги запазиш за себе си

След доста търсене като информация успях да открия само две-три снимки но явно е възможно, просто в самата тема не е описано подробно.
Сравнение между m41d17 (ляво) маховик и m20b (дясно)

и m20b маховика направен като за m41d17

Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
Мисля вече възстановяват маховици демпферни та това ще е най-удачния вариант. Дори втора ръка ( колкото и аз да съм против това , специално за маховик ) е по-добре от плътен ( недемпферен) . Разликата между дизел и бенз е големичка , първото работи на детонации , второто умирга от тях , та неугасени вибрации в дизела го стопяват бързо . Потърси рециклиране или направо рациклиран , добра алтернатива ще да е .
Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
vladobate написа:Мисля вече възстановяват маховици демпферни та това ще е най-удачния вариант. Дори втора ръка ( колкото и аз да съм против това , специално за маховик ) е по-добре от плътен ( недемпферен) . Разликата между дизел и бенз е големичка , първото работи на детонации , второто умирга от тях , та неугасени вибрации в дизела го стопяват бързо . Потърси рециклиране или направо рациклиран , добра алтернатива ще да е .
Не знаех че има такъв вариант ама на бързо в гугъл и излязаха цени от порядъка на 350-400лв за рециклиране, (без куриера) и то евентуално не се знае дали ще стане.
Снимката по горе е от тема за същия тдс със Holset HE211W и доста стабилно механично ГНП и разни други модификации.
Та не вярвам да има някакъв проблем просто не е описано, опитах да се свържа с човека но не отговаря ни във facebook, google+ и във тоя форум..
ПС: преди няколко месеца дадох 1000лв за съединител и маховик на другата ми кола но за нея по има някъв смисъл но за тоя кош колкото и да съм фен на марката няма как да стане това... Така че ако може да не се пълни темата с изказванията като по горе ще съм много благодарен

Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
Някой го е правил за спорта особено с Холсет на тоз мотор , та конкретния пример не е определящ за маховика особено за нормаллно каране. Ти си решаваш . Ако си масторче и ще си го правиш сам и имаш свободно време добре ,ама не е далавера си мисля.
Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
vladobate написа:Някой го е правил за спорта особено с Холсет на тоз мотор , та конкретния пример не е определящ за маховика особено за нормаллно каране. Ти си решаваш . Ако си масторче и ще си го правиш сам и имаш свободно време добре ,ама не е далавера си мисля.
Ами то е ясно сам ще го правя, просто търся инфо как точно трябва да се направи за маховика просто се дупчат 4 дупки на определено място и заварят ли се тея работи за датчика или се набиват само.
Или ако има вариант датчика да се премести на друго място.
Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
Аз не съм го правил , но защо ще местиш датчик като първо маховика е от 6-так и не ти е проблем позицията на датчика така или иначе , пък не се мести ей така "щрак" . Репери нови ще има и ще са на различни места от тези на едномасовия маховик. Закрепването трябва да е надеждно за да не хвръкнат ( май има такива случаи и то на заводски ) . Попитай тук там от първа ръка все пак за рециклаж , че с тоз маховик не е работа , в крайна сметка завари твоя да не шавурка кат ти е толкоз мерак . Той тунингиста го е направил ама по друга причина доста по-различна от твойта и инфото е кът , само от извора .
Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
vladobate написа:Аз не съм го правил , но защо ще местиш датчик като първо маховика е от 6-так и не ти е проблем позицията на датчика така или иначе , пък не се мести ей така "щрак" . Репери нови ще има и ще са на различни места от тези на едномасовия маховик. Закрепването трябва да е надеждно за да не хвръкнат ( май има такива случаи и то на заводски ) . Попитай тук там от първа ръка все пак за рециклаж , че с тоз маховик не е работа , в крайна сметка завари твоя да не шавурка кат ти е толкоз мерак . Той тунингиста го е направил ама по друга причина доста по-различна от твойта и инфото е кът , само от извора .
Мда, от бая време търся и не откривам друга информация.
Поразпитах за това рециклиране все такива цени казаха и нещо не ми се нрави.
А иначе чак по-различни причини при мен са само в плюс евентуално ако стане

По-лек маховик ще му дойде добре на тоя двигател в предвид че няма никой до 2k rpm (не че след тва има много..)
По-здрав маховик един вид вечен така да се каже..
Минава се на по-голям съединител (моя така или иначе си е за смяна)
Другото вече с вибрациите чувал съм че страда скоростната кутия ама няколко дизели съм виждал със едномасов и все още си вървят.
Та затова пуснах темата случайно ако някой има инфо да сподели (ако желае де

Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
След доста търсене на информация изглежда че ще стане работата.
Маховика може да се преправи и няма проблеми дори за нормално каране из града (макар че няма да се ползва за това).
Така сега евентуално ако някой има информация дали съединител и претисквател от 2.5тдс-а ще пасне?
За претисквателя предполагам ще пасне но за съединителя нещо не успявам да намеря размери за да се види дали ще пасне на вала на кутията.
Маховика може да се преправи и няма проблеми дори за нормално каране из града (макар че няма да се ползва за това).
Така сега евентуално ако някой има информация дали съединител и претисквател от 2.5тдс-а ще пасне?
За претисквателя предполагам ще пасне но за съединителя нещо не успявам да намеря размери за да се види дали ще пасне на вала на кутията.
Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
Да вдигна малко стара тема, но имам информация която би била полезна на някой друг решил да се занимае с подобно начинание.
Има вариант за замяна на маховика със плътен едномасов за e46 320d преди фейса, води се заместител за оригинала, предлага се от валео със каталожен номер за целия комплект (маховик + нови болтове към коляновия вал, съединител притискател и лагер) VALEO 835031
Пасва си на мястото, има си реперите за датчика на коляновия вал, 4 на брой и са на точното място.
Обаче според валео може да се ползва само със тяхния съединител със номер 826916, и така идва новата дилема, понеже комплекта го взех втора употреба и съединителя общо взето не става, реших да го пратя да го направят с керамика но ми казаха че не може този съединител да се направи,.
Съединителя е 228мм, 10 зъба, със демпфери, дали съединител от 325тдс, би паснал? Нямам наличен от такава но до колкото гледам из нета изглеждат еднакво и си мисля че разликата е само в това че предлагания от валео има демпфери, а оригиналния за 325тдс няма?
Или ако може да ми предложите къде да го пратя и биха се справили да го преправят с керамика, като цяло се стремя към този вариант
.
Има вариант за замяна на маховика със плътен едномасов за e46 320d преди фейса, води се заместител за оригинала, предлага се от валео със каталожен номер за целия комплект (маховик + нови болтове към коляновия вал, съединител притискател и лагер) VALEO 835031
Пасва си на мястото, има си реперите за датчика на коляновия вал, 4 на брой и са на точното място.
Обаче според валео може да се ползва само със тяхния съединител със номер 826916, и така идва новата дилема, понеже комплекта го взех втора употреба и съединителя общо взето не става, реших да го пратя да го направят с керамика но ми казаха че не може този съединител да се направи,.
Съединителя е 228мм, 10 зъба, със демпфери, дали съединител от 325тдс, би паснал? Нямам наличен от такава но до колкото гледам из нета изглеждат еднакво и си мисля че разликата е само в това че предлагания от валео има демпфери, а оригиналния за 325тдс няма?
Или ако може да ми предложите къде да го пратя и биха се справили да го преправят с керамика, като цяло се стремя към този вариант

- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
Като сложиш феродо без демпфери на плътен махвик, кой ще "успокоява" вибрациите? 

Re: Алтернатива за маховик на 318 tds m41d17.
aliays написа:Като сложиш феродо без демпфери на плътен махвик, кой ще "успокоява" вибрациите?
Никой.
Но ако пасне, пак е нещо, има и вариант феродов диск от 325i за едномасов маховик, той си има демпфери, и пасват от едното на другото tds/i.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани