Дебитомер за смяна - симптоми

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от Rennfahrer » 16 Авг 2013, 21:15

Здравейте,

преди няколко дена купих от Германия една 530i, 2004, автомат, карахме пробно 20-30 км, всичко бе наред. След като горивото, останало от продавача свърши, заредих догоре от най-евтината бензиностанция, която намерих в града и веднага след зареждането, на загрял двигател, при първото запалване още на бензиностанцията, оборотите на P взеха да играят от 600-800 до към 1500, надолу-нагоре. След около няколкостин км по магистралата лампата на двигателя взе да свети. След още няколкостотин двигателят директно си изгасна, като при палене оборотите падаха толкова много, че гаснеше, ако не се подаде газ. Още няколкостотин км каране (при което предполагам, че евтиният бензин е бил изразходен изцяло) лампата на таблото изгасна и оборотите при палене се нормализираха. Като я изпънах с 200 на магистралата в Сърбия замириса на изгоряло в купето. Оттогава насам всичко е нормално. Закарах я на диагностика, излязоха някакви грешки и ми казаха пичовете, че дебитомерът бил за смяна.

Според вас, да го сменям ли овреме или да карам така докато не ми даде пак грешка? Или може би да ида на друг сервиз за второ мнение?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от INTEGRALE » 17 Авг 2013, 17:18

Имам един дебитомер, ако искаш виж твоя колко Кг. въздух мери , ще тестваш и моя. Ако ти е пре*бан ще се спазарим за някъв $

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 26.12.2012
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: samolet
Мечтае да кара: F10 M5

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от stefan8898 » 18 Авг 2013, 10:05

Kолега, как ще заредиш от най- евтиния бензин ти се чудя, това са капризни коли, не е голф 2 да слагаш каквото намериш, за 1 лев разлика ще повредиш колата. Салгай само хубави масла и горива ако искаш да не береш ядове от нищото. Ако запушиш дюзи от боклуци примерно, че тя бройката сигурно е над 300 лева.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от Rennfahrer » 18 Авг 2013, 13:39

А бе мислех си, че щом е Германия, няма как да е боклук, но впоследствие от Германци разбрах никога да не зареждам от най-евтиния бенц, че и там им слагали явно някви примеси..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от Rennfahrer » 19 Авг 2013, 12:24

Сега вече наистина се притесних - заредих цял резервоар А95 и карах 2000 км с такъв бензин, възможно ли е нещо да му е станало на двигателя?

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от ///M_Martin » 19 Авг 2013, 12:37

Най-вероятно нищо не се прецакало но така само можем да гадаем.Обади се на Ванката или на друг колега от форума а не на разни измислени майстори да ти види колата,да я закачи на диагностика и да ти каже за какво иде реч.
Успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 9.10.2010
Пол: Мъж
Кара: 530i E60
Мечтае да кара: М6

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от Rennfahrer » 27 Авг 2013, 9:51

А откъде зареждате с А98? Тези дни обиколих всички бензиностанции, навсякъде имаха 95 или 100. :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от SDLS » 01 Мар 2016, 0:17

На диагностика ми дава грешка в дебитомера и горивния филтър. :conf: Интересно, че записва грешката и без да е стартирана колата след изчистване. На живи данни работи добре няколко секунди, след което данните полудяват и отиват на -1200 и т.н., като се рефрешне се оправят и след няколко секунди нещата пак се объркват... опитахме с 2 други дебитомера - същата история :bang: Някой да има идеи на какво може да се дължат тези грешки :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от shkata » 01 Мар 2016, 9:39

TPS?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от SDLS » 01 Мар 2016, 18:51

От прочетеното за throttle position sensor не мога да намеря отношение към грешката в дебитомера, възможно ли е да не дава грешка на TPS, а в дебитомера, заради дефектирал TPS? Ако на някой му се е случвало..

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 23.12.2007
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е36 320i coupe e60 545i
Мечтае да кара: M6

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от a papazi? » 23 Мар 2016, 21:09

Абсолютно същия проблем имам и аз, като добавя, че моята и свири като флейта ( не винаги и без значение дали е студена или загряла ), гасне в движение ( вкл >160км/ч ), нa R и на Р като подам газ... всякак е гаснела, ако не подавам газ си държи нормални обороти и не изписва грешки... ПРОБЛЕМА СЕ ПОЯВЯВА САМО ПРИ ЗАГРЯЛ ДО МАКСИМАЛНА РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА ДВИГАТЕЛ С ВКЛ ВЕНТИЛАТОР ... от диагностиките до тук ми казаха да сменя "УМНИЯ" кабел и акумулатор (който си е за смяна и без друго).. Смених го и единствената разлика за с новия акумулатор е, че не се налага да чакам да изстине нещо ( или поне аз така си го обяснявам ) за да ми даде да запаля наново.. Това непрекъснато гаснене е адски непредсказуемо и с напредване на пролетта почивките по пътя ще са все по-чести :) Колата е 545iA 2004 но я карам само с бензин 100Н от OMV Shell ili VM...

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 23.12.2007
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е36 320i coupe e60 545i
Мечтае да кара: M6

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от a papazi? » 26 Мар 2016, 9:50

някой някаква идея.. нещо..?? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 23.12.2007
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е36 320i coupe e60 545i
Мечтае да кара: M6

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от a papazi? » 29 Мар 2016, 13:01

относно чакането да изстине нещо се оказа прецакан датчик на колянов вал .. едно по-малко .. 480 лв във Варна карс и няколко дни чакане... за изгасването обаче развитие все още няма и продължавам да събирам идей и предложения..


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от zvetiko » 30 Мар 2016, 9:41

Колега, IBS който си сменил има отношение само за правилното зареждане на акумулатора.
За това, че не е искала да пали топла, вече си разбрал причината- CKP датчик.
За изгасването, като се има в предвид, че свири като флейта- не е типично съчетание, но провери картерната вентилация.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 23.12.2007
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е36 320i coupe e60 545i
Мечтае да кара: M6

Re: Дебитомер за смяна - симптоми

Мнение от a papazi? » 07 Апр 2016, 9:11

Ето и малко обратна информация.. смених датчика и провериха картерната вентилация там всичко е наред.. за свиренето най-вероятно се дължи на побългаряването което с "умния" майстор сътворихме с две думи преди година се спука тръбата на V-то за антифриза и за смяната се разглобява почти целия двигател но за икономия не смени гарнитурите а ги лепи със силикон при сглобяването след което започна да смучи въздух от не където трябва ( свиренето демек). Мисля да и сменя гарнитурите с нови ( което си е абс правило и още се ядосвам защо го послушах ) и се надввам с това да се приключи. Спря гасненето ( което си обяснявам с датчика отново ) но вече имам първи типични симптоми на торка ( описани по-горе като играене на обортомер при спускане по надолнище без газ но не го прави винаги явно въпрос на време да се доскапе) и трябва да мисля за ремонта му и аз :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook