ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
И обезвъздушаваш докато при затворена капачка, с малко газ започне да излиза течност без балончета през пробката. Врътката на парното, която е на централната духалка трябва да е и тя в червеното 

- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Как сте подхванали темата пак, точно като днес пак ми се случи да изхвърли малко вода
Обезвъздушавам по следния начин.
Колата е студена.
Отвъртам пробката за обезвъздушаване и капачката. Наливам течност в радиатора до горе и затварям капачката. На контакт пускам на 32 градуса и на макс парното. Паля и чакам 2-3 минут и да поработи леко я форсирам 2-2500 оборота. Спирам мотора и отварям капачката. Махам пробката изцяло и наливам докато излезе през пробката. Затварям пробката и паля и форсирам 2500-3000 оборота и чакам. След малко се появява струйката вътре в разширителния съд и чакам още малко, като почне да стига стрелката на темературата към 90те градуса и всички маркучи са топли затварям капачката и следя нивото като светя с фенер по разширителя. Нивото пада малко. Изкарах я раздавах газ, перката се пуска след някакво време за малко 15-20 секунди и спира.
През цялото време следя стрелката и тя не мърда след 12 часа.
Маркучите са ок топли и леко твърди все пак тече вода през тях, но не са надути, антифирза си е бистър, маслото също е каквото трябва.
Още преди цялата процедура като отвъртях пробката имаше доста въздух, съскаше.
Моята теория за нещата е, че тази кола е глътнала въздух в системата и докато я обезвъздуша ще мине доста време

Обезвъздушавам по следния начин.
Колата е студена.
Отвъртам пробката за обезвъздушаване и капачката. Наливам течност в радиатора до горе и затварям капачката. На контакт пускам на 32 градуса и на макс парното. Паля и чакам 2-3 минут и да поработи леко я форсирам 2-2500 оборота. Спирам мотора и отварям капачката. Махам пробката изцяло и наливам докато излезе през пробката. Затварям пробката и паля и форсирам 2500-3000 оборота и чакам. След малко се появява струйката вътре в разширителния съд и чакам още малко, като почне да стига стрелката на темературата към 90те градуса и всички маркучи са топли затварям капачката и следя нивото като светя с фенер по разширителя. Нивото пада малко. Изкарах я раздавах газ, перката се пуска след някакво време за малко 15-20 секунди и спира.
През цялото време следя стрелката и тя не мърда след 12 часа.
Маркучите са ок топли и леко твърди все пак тече вода през тях, но не са надути, антифирза си е бистър, маслото също е каквото трябва.
Още преди цялата процедура като отвъртях пробката имаше доста въздух, съскаше.
Моята теория за нещата е, че тази кола е глътнала въздух в системата и докато я обезвъздуша ще мине доста време

- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
k.milanov написа:...
И какъв е извода - купувайте си дизели, те се обезвъздушават сами


Сега сериозно, в е36 има ли разширителен съд с датчик за количеството на антифриза както при е39 например? (Става въпрос за дизеловите мотори)
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
k.milanov написа:Как сте подхванали темата пак, точно като днес пак ми се случи да изхвърли малко вода![]()
Обезвъздушавам по следния начин.
Колата е студена.
Отвъртам пробката за обезвъздушаване и капачката. Наливам течност в радиатора до горе и затварям капачката. На контакт пускам на 32 градуса и на макс парното. Паля и чакам 2-3 минут и да поработи леко я форсирам 2-2500 оборота. Спирам мотора и отварям капачката. Махам пробката изцяло и наливам докато излезе през пробката. Затварям пробката и паля и форсирам 2500-3000 оборота и чакам. След малко се появява струйката вътре в разширителния съд и чакам още малко, като почне да стига стрелката на темературата към 90те градуса и всички маркучи са топли затварям капачката и следя нивото като светя с фенер по разширителя. Нивото пада малко. Изкарах я раздавах газ, перката се пуска след някакво време за малко 15-20 секунди и спира.
През цялото време следя стрелката и тя не мърда след 12 часа.
Маркучите са ок топли и леко твърди все пак тече вода през тях, но не са надути, антифирза си е бистър, маслото също е каквото трябва.
Още преди цялата процедура като отвъртях пробката имаше доста въздух, съскаше.
Моята теория за нещата е, че тази кола е глътнала въздух в системата и докато я обезвъздуша ще мине доста време
Тази кола или си я обезвъздушил, или не, няма средни положения! Може 2-3 дни да ти мърда нивото в разширителя, но дотам!А ти смени ли капачката?Накрая ще видиш, че от нея ти е проблема.Маркучите с изправна капачка са си доста твърди, все пак вътре са 2 бара, а ти пишеш че твоите на са. Разширителният съд на радиатора е разчетен да поеме даден обем при определена температура и налягане /което се определя точно от капачката/. При по-висока температура или по-ниско налягане в системата, обемът на разширителя не стига и антифриза изтича навън.Като не вярваш какво ти пишем, свали от друго, изправно БМВ капачка и покарай с нея, ей така, за проба.
only rear wheel drive
- Missing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 6.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318is '97 M44B19
- Мечтае да кара: Е30
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Колега една капачка е 30 лева оригинална и ще ти реши проблема на 100%! Аз след смяна на радиатора на М44 преди да сменя капачка ми изчезваше антифриза като при теб!
Купи капачка, смени я и не пълни разширителното казанче до горе. Пълни се НА СТУДЕН МОТОР до средата (има белег на който пише KALT!). Ако налееш до горе ще изхвърля все от някъде, нормално е!
Купи капачка, смени я и не пълни разширителното казанче до горе. Пълни се НА СТУДЕН МОТОР до средата (има белег на който пише KALT!). Ако налееш до горе ще изхвърля все от някъде, нормално е!

Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Колеги стягам една лястовица за дрифт и имам едно питане дали може да ми препоръчате някакъв къс дефиринциал може и да е отворен но стига да е по къс от моя в момента съм с 3.45 благодаря предварително
- bawarec 73
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 4.05.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: купе
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Днес ми изписа тази грешка BRAKE LIGHT CIRCUIT SEE OWNERS MANUAL обаче нещо немога да я разбера 

- Missing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 6.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318is '97 M44B19
- Мечтае да кара: Е30
- bawarec 73
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: 4.05.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: купе
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Missing написа:Прегледай си стоповете дали светят.
И трите стопа светят...
- Angelov91
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 27.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: напред с вратите
- Мечтае да кара: M3
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
колеги при смяна на двигател от м42 към м52б28 специално ме интересува задължително ли е да сложа скорости ZF и друг кардан или става с getrag и дифа който си е бил
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Angelov91 написа:колеги при смяна на двигател от м42 към м52б28 специално ме интересува задължително ли е да сложа скорости ZF и друг кардан или става с getrag и дифа който си е бил
става кардана и гетрага, ма ше счупиш малкият диф с б28цата.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Angelov91
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 27.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: напред с вратите
- Мечтае да кара: M3
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
ogata написа:Angelov91 написа:колеги при смяна на двигател от м42 към м52б28 специално ме интересува задължително ли е да сложа скорости ZF и друг кардан или става с getrag и дифа който си е бил
става кардана и гетрага, ма ше счупиш малкият диф с б28цата.
Е няма постоянно се кара на всичката газ


- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Оправихме колата всичко е наред почти. Капачката вече не се чува да диша. Надуват се маркучите, но мога да ги стисна без особено усилие. Преди си седяха като кашкавалени общо взето сега си иска усилие, но не особено - не са като камък както ги описват при гарнитура. Нивото не беше мръднало спрямо вчера.
Покарах колата и 3-4 пъти отвъртах по малко пробката първите 1-2 пъти излизаха няколко мехурчета и прибирам се доволен, че всичко е наред и да отвъртя за последно да си пусне малко антифирз, за да съм сигурен и това пусто болтче му се скъса главата
. С ножче го нарязах отзад и го отвъртях, вадя си стария радиатор тръгвам да навивам старата пробка и
Резбата различна. Моята нова е по-едра. Звъня по ауто плюс и други магазини обиколих и по симеон навсякъде имат само като старата със ситната резба, демек оригиналната.
Радиатора ми се оказа китайски явно. Доверих се за първи път на майсторите и не си взех аз частите и то какво стана....

Като го огледах то като цяло няма никаква философия, това е едно пусто болтче с едно улейче в него. Всеки един стругар би го направил и тъй като явно няма да се намери такава пробка ще прибегна към стругар за направата на болт. Но къде, идей за София/Люлин или някъде другаде>?
Покарах колата и 3-4 пъти отвъртах по малко пробката първите 1-2 пъти излизаха няколко мехурчета и прибирам се доволен, че всичко е наред и да отвъртя за последно да си пусне малко антифирз, за да съм сигурен и това пусто болтче му се скъса главата


Резбата различна. Моята нова е по-едра. Звъня по ауто плюс и други магазини обиколих и по симеон навсякъде имат само като старата със ситната резба, демек оригиналната.
Радиатора ми се оказа китайски явно. Доверих се за първи път на майсторите и не си взех аз частите и то какво стана....

Като го огледах то като цяло няма никаква философия, това е едно пусто болтче с едно улейче в него. Всеки един стругар би го направил и тъй като явно няма да се намери такава пробка ще прибегна към стругар за направата на болт. Но къде, идей за София/Люлин или някъде другаде>?

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Много китайски тоя радитор. Всеки ще ти направи болт, важно е гуменото о пръстенче да го сложиш и стегнеш.
- mambata_943
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 2.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: квото дойде
Re: ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ЗА НЕЗНАЕЩИ И НАЧИНАЕЩИ
Ако сложа задно,оригинално гърне от 316/318 на 320, ще има ли проблем ? Може ли да я запуши и да не върви като хората?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани