DIY: Смяна реле на алтернатора
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- pepsin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 464
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Да и мен ме интересува марка и цена ????????
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Моя алтернатор е Валео, съответно, Валео е и релето
Чувал съм, че някои са късметлии с Бош алтернатор, чието реле е и 2 пъти по-евтино
За свалянето, някои се справят и без сваляне, имаше снимки дори мисля напред в темата. Но как моя майстор го е направил ... мисля че пак го свали.

Чувал съм, че някои са късметлии с Бош алтернатор, чието реле е и 2 пъти по-евтино

За свалянето, някои се справят и без сваляне, имаше снимки дори мисля напред в темата. Но как моя майстор го е направил ... мисля че пак го свали.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Такаа, явно избързах с радостта, защото днес, явно след като четките са се напаснали, положението е същото - напрежение в движение между 14,8 и 15,3
Ще пробвам може би с друг акумулатор, а след това, остава да е IBSa.
Ще пробвам може би с друг акумулатор, а след това, остава да е IBSa.
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Нашите коли се зареждат по "карти" . Има 4 параметъра :
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Моята като я купих беше с нов акумулатор на 1м. Не съм имал проблем със святкане на ламапи и др., но от скритото меню видях че зарежда 14.8-15В. На клемите не съм мерил. Карах доста време (около 6-7 месеца) и през този период заряда все така си беше. Реших че след смяната на новия акумулатор, старият собственик може да не е ходил на ресет. Макар и малко късно направих ресет и зареждането спадна на 14-14.1В. (след ресета не падна напрежението. може би че не бях гасил мотора. на другата сутрин си беше 14-14.1)
Така че не бързайте да изключвате IBS или да си сваляте реле-регулаторите.
Така че не бързайте да изключвате IBS или да си сваляте реле-регулаторите.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
shkata написа:Нашите коли се зареждат по "карти" . Има 4 параметъра :
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V

- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
На какви разстояния караш колата?
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
всеки ден средно 15/20 км в посока или общо средно 40 км на ден, като минимум. 60% от които околовръстното ...
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
shkata написа:Нашите коли се зареждат по "карти" . Има 4 параметъра :
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V

Само да допълня, че нашите алтернатори се водят BSD Алтернатори, т.е. интелигентни. Имат връзка с DME/DDE-то по BSD интерфейс и функция за самодиагностика. По същия интерфейс е и IBS сензора на минусовата клема, който подава данни за състоянието на акумулатора на DME/DDE-то, което от своя страна променя натоварването на алтернатора. Някъде четох, че когато BSD връзката между алтернатора и компютъра на двигателя е нарушена, напрежението е постоянно и е в рамките на 14.0-14.2V. Оттук би следвало, че ако се наблюдава променливо подавано напрежение от алтернатора, означава че всичко е наред и работи както трябва. Това променливо напрежение от алтернатора не би трябвало да влияе на електрониката на колата, защото си има отделен регулатор на напрежението към нея.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
badsharki написа:shkata написа:Нашите коли се зареждат по "карти" . Има 4 параметъра :
1 вид на акумулатора (АГМ или обикновен)
2 колко Ah e
3 колко е зареден
4 температура до акумулатора
В зависимост от всичко това напрежението трябва да осцилира около някоя стойност в този диапазон - 13.8 - 15.3
Ако махнете IBS всичко това отпада и ще почне да зарежда с нещо от сорта на 13.8 - 14.4.
Студено време + слаб акумулатор = 15+ V
Топло време + зареден акумулатор = 14- V
![]()
Само да допълня, че нашите алтернатори се водят BSD Алтернатори, т.е. интелигентни. Имат връзка с DME/DDE-то по BSD интерфейс и функция за самодиагностика. По същия интерфейс е и IBS сензора на минусовата клема, който подава данни за състоянието на акумулатора на DME/DDE-то, което от своя страна променя натоварването на алтернатора. Някъде четох, че когато BSD връзката между алтернатора и компютъра на двигателя е нарушена, напрежението е постоянно и е в рамките на 14.0-14.2V. Оттук би следвало, че ако се наблюдава променливо подавано напрежение от алтернатора, означава че всичко е наред и работи както трябва. Това променливо напрежение от алтернатора не би трябвало да влияе на електрониката на колата, защото си има отделен регулатор на напрежението към нея.




- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Не е малко но не е и много...
Защото виж какво става -
-зимата акумулатора по принцип не е това което е през лятото. Понякога дори 30-40% по зле.
-акумулатора дори без никаква консумация губи по 1% на ден
-отиваш до колата отключваш и тръгват електроники, подгреви и т.н.
-после стартер на голям и студен дизелов двигател
-паркираш , заключваш , няколко минути си имаш висока консумация, после намалява, и чак след 16 мин трябва да заспи.
Съвсем нормално е ако няма дълго пътуване да не смогне да се зареди , и бавно и плавно да губи заряд..
Ако ще сменяш акумулатор по-добре вземи направо АГМ и го кодирай както трябва.
Защото виж какво става -
-зимата акумулатора по принцип не е това което е през лятото. Понякога дори 30-40% по зле.
-акумулатора дори без никаква консумация губи по 1% на ден
-отиваш до колата отключваш и тръгват електроники, подгреви и т.н.
-после стартер на голям и студен дизелов двигател
-паркираш , заключваш , няколко минути си имаш висока консумация, после намалява, и чак след 16 мин трябва да заспи.
Съвсем нормално е ако няма дълго пътуване да не смогне да се зареди , и бавно и плавно да губи заряд..
Ако ще сменяш акумулатор по-добре вземи направо АГМ и го кодирай както трябва.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
shkata написа:Не е малко но не е и много...
Защото виж какво става -
-зимата акумулатора по принцип не е това което е през лятото. Понякога дори 30-40% по зле.
-акумулатора дори без никаква консумация губи по 1% на ден
-отиваш до колата отключваш и тръгват електроники, подгреви и т.н.
-после стартер на голям и студен дизелов двигател
-паркираш , заключваш , няколко минути си имаш висока консумация, после намалява, и чак след 16 мин трябва да заспи.
Съвсем нормално е ако няма дълго пътуване да не смогне да се зареди , и бавно и плавно да губи заряд..
Ако ще сменяш акумулатор по-добре вземи направо АГМ и го кодирай както трябва.


Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Привет
Аз също следя зареждането и при мен има моменти когато при пускане на ксенони или парното на ауто зареждането пада под 13,8 различно но сам го виждал до 12,2-12,3 както и в моменти когато превключва автоматика също пада между 12 и 13 в. От релето ли го прави ?
Аз също следя зареждането и при мен има моменти когато при пускане на ксенони или парното на ауто зареждането пада под 13,8 различно но сам го виждал до 12,2-12,3 както и в моменти когато превключва автоматика също пада между 12 и 13 в. От релето ли го прави ?
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
shkata написа:Да.
Мерси колега ще я карам на майстор за да го сменя
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани