Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.03.2013
Пол: Мъж
Кара: 530D F10 2016
Мечтае да кара: Всички бмв-та
Детайли за колата: Чисто новичка F10 530D

Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от seеrveеr » 31 Яну 2016, 12:37

Здравейте колеги. На път съм да премахна ДПФ-а и да направя ремап сега колата е 231 кончета , някой има ли си на идея колко допълнителни кончета могат да се вкарат и какви са плюсовете и минусите . Значи това го предприемам понеже губя масло и след диагностика се оказа че ДПФ-а е мнооооого запушен и избива маслото от турбото . Благодаря ви.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от vld » 31 Яну 2016, 14:07

Колега ако е запушен го махай, но остави катализаторното тяло, за да не си промени звука мотора.
Обаче не очаквай да спре да харчи масло през турбото като махнеш DPF-a просто турбото е за ремонт затова харчи масло през него.
Ако е здраво всичко по-мотора можеш да я мапнеш до към 280-290кс.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.03.2013
Пол: Мъж
Кара: 530D F10 2016
Мечтае да кара: Всички бмв-та
Детайли за колата: Чисто новичка F10 530D

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от seеrveеr » 31 Яну 2016, 20:53

Турбото за сега няма да го ремонтирам ремапа ще го довърши ако наистина е заминало и след това ще му мисля :) но си мисля че като махнем ДПФ-а ще освободи малко налягането и няма да губя масло . А за катализатора не съм мислил за сега да го махам . От към горене как ще е имате ли идея ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от vanka7a » 01 Фев 2016, 9:40

Махни DPF-а или ходи да го изчистят. Ремата ще ти качи към 40-50 к.с, но ще съкрати живота на турбото. Този теч може да е и от "О" пръстените.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: Varna

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от zippo13 » 01 Фев 2016, 10:54

Здравей, карам 330 xd 2007г. с ремап на 286 конски сили.Все още съм с ДПФ и то работещ(сменен е след ремапа).Ремапа е правен на около 200 000 км в момента съм на 281 000 .Аке си обслужваш редовно колата не мисля че ще имаш проблеми.Много зависи и в какво състояние ти е мотора и агрегатите по него.Съвета ми е да провериш много добре всичко по колата и тогава да ремапваш,защото ремапа може да прикрие проблем ,който след време да е сериозен!!!Колата ми гори 9,0-9,5л градско като не я жаля.Извън градско 7,0 с около 140-150 но започнеш ли да я мачкаш извън града Варна-София 9,7л.Успех ти желая и ако имаш нужда от още инфо пиши!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от vld » 01 Фев 2016, 20:44

seеrveеr написа:Турбото за сега няма да го ремонтирам ремапа ще го довърши ако наистина е заминало и след това ще му мисля :) но си мисля че като махнем ДПФ-а ще освободи малко налягането и няма да губя масло . А за катализатора не съм мислил за сега да го махам . От към горене как ще е имате ли идея ?

По добре първо оправи турбото после мапвай, аз лично така ще направя.
Запушения ДПФ може да доведе до покачване на нивото на маслото заради неуспешни регенерации, а не до харчи заради него.
Цената на ремонт на турбото преди да се разпадне е доста по-ниска отколкото ако го занесеш на парчета за рециклиране.
Щом имаш мерак да си тунинговаш колата трябва да я вкараш във форма преди това, защото иначе ще се вкараш в беля.
Освен здраво турбо трябва да обърнеш внимание на турбо пътищата, на кулера, на всмукателния колектор, всичко там трябва да е изрядно.
Охладителната система също трябва да е профилактирана, нови термостати и измит радятор.
Аз лично ще си прегледам и ангренажа преди да я мапна моята.
Прегледай си и дюзите дали са ОК.
Като направиш всичко това мапваш и се кефиш на динамична добре вървяща и малко харчеща кола, на която можеш да разчиташ. :yes:
Тунинга не означава че колата веднага става с 30% по-натоварена постоянно, но като и смачкаш газта през дюзите минава повече нафта турбото се завърта по рано защото има повече изгорели газове на по ниски обороти, съответно натоварването е по голямо, колата ще загрява по бързо при динамично каране и тн.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от Dextuar » 01 Фев 2016, 21:11

Да използвам темата на колегата, за да не отварям нова, а другите са вече старички. Колко смятате е разумно ремап на Е90 320д 163кс ръчка като коне и нютони, понеже чета объркващи мнения? Може и на ЛС, за да не разводнявам темата на колегата.

А по темата: ако счупиш турбината може да се получи runaway diesel, така че определено преди ремап я поправи.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от bai_ILIA » 02 Фев 2016, 0:15

dextuar написа:Да използвам темата на колегата, за да не отварям нова, а другите са вече старички. Колко смятате е разумно ремап на Е90 320д 163кс ръчка като коне и нютони, понеже чета объркващи мнения? Може и на ЛС, за да не разводнявам темата на колегата.

А по темата: ако счупиш турбината може да се получи runaway diesel, така че определено преди ремап я поправи.

Sent from my iPhone using Tapatalk


на брат ми 120d със същия мотор я бяхме мапнали на 197 коня ама не помня НМ, трябва да потърся дино графиката. Мина си така 70 000км преди да я продаде на 130 000км...Никакви грижи с нищо, но предвид малкия пробег е нормално. 190-195 коня някъде е нормлано. Беше си с ДПФ. Искай стандартен ремап и нямаш грижи ако ти е читава колата...
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 30.01.2013
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: bmw 320d e90
Мечтае да кара: m5

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от hpnotic2 » 02 Фев 2016, 17:57

Аз имам малко глупав въпрос.Колата е 320d 163 к.с. и много често се кара на магистрала и дълъг път. Това оказва ли някакво влияние, доколкото, според мен, като караш постоянно 140 км/ч е същото като "смачкване на педала" в градски условия, та дори и по-лошо. Не съм особено запознат с работата на турбината и в този смисъл не знам каква е схемата, когато се поддържа една скорост, но относително висока, през дълъг период от време.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от Taruno » 02 Фев 2016, 18:39

hpnotic2 написа:Аз имам малко глупав въпрос.Колата е 320d 163 к.с. и много често се кара на магистрала и дълъг път. Това оказва ли някакво влияние, доколкото, според мен, като караш постоянно 140 км/ч е същото като "смачкване на педала" в градски условия, та дори и по-лошо. Не съм особено запознат с работата на турбината и в този смисъл не знам каква е схемата, когато се поддържа една скорост, но относително висока, през дълъг период от време.


Няма общо карането със 140 и мачкането на газта - по-скоро може да го сравниш с постоянно каране със 170-180 :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от Dextuar » 02 Фев 2016, 19:45

А какво да кажем ще стане, ако с 320-ка 163к караш да кажем София-Пловдив със сравнително постоянна скорост 200 на 6-та при предполагам някъде към 3700 rpm, чисто теоретично питам? Ще има ли някакъв проблем с турбината и мотора, ест не като стигнеш да я изгасиш и заключиш като пич и да седнеш да пиеш кафе. Ще съкрати ли драстично живота на двигателя и турбината. На аутобана със сигурност има и подобни сценарии и предполагам е взето под предвид от БМВ

Sent from my iPhone using Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от vld » 02 Фев 2016, 20:34

Никакъв проблем неможе да има ако ще да я караш на 4к оборота три часа, докато не започне да загрява.
Една кола чупи мотора когато остане без вода или без масло.
Затова охладителната система и ангренажа трябва да са перфектни.
Реално при промяна на горивната карта се променя количеството гориво, то обаче се контролира от това колко газ даваш.
Дефакто като я забичиш с 160 на темпомат няма никаква рсалика в натоварването на мотора независимо дали е с променена карта или не.
Натоварване има повече само в момента в който и даваш газ за да набере до въпросните 160 и съответно колата с подобрена карта ще набере по бързо, в момента в който набере количеството гориво на двете ще стане еднакво (поддържащо).
По честата смяна на масло и спазване на някои прости правила които важат за всички турбинирани автомобили предпазват мотора за по дълго време.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от Taruno » 02 Фев 2016, 21:30

dextuar написа:А какво да кажем ще стане, ако с 320-ка 163к караш да кажем София-Пловдив със сравнително постоянна скорост 200 на 6-та при предполагам някъде към 3700 rpm, чисто теоретично питам? Ще има ли някакъв проблем с турбината и мотора, ест не като стигнеш да я изгасиш и заключиш като пич и да седнеш да пиеш кафе. Ще съкрати ли драстично живота на двигателя и турбината. На аутобана със сигурност има и подобни сценарии и предполагам е взето под предвид от БМВ

Sent from my iPhone using Tapatalk


Това, което си описал ще скъси живота на турбината не за други ами защото турбо кола при продължително магистрално каране има нужда от 1-2 мин да охлади турбото, иначе маслото завира в турбо пътищата и прави нагар след време почва все повече нагар и накрая не получава достатъчно масло.

Малък трик - ако дълго време сте карали постоянно с висока скорост и не ви се чака да охлажда, пуснете колата по инерция да си намали 200-300 метра преди там, където ще спирате, така турбото ще се охлади по-бързо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от Dextuar » 02 Фев 2016, 21:33

Taruno написа:
dextuar написа:А какво да кажем ще стане, ако с 320-ка 163к караш да кажем София-Пловдив със сравнително постоянна скорост 200 на 6-та при предполагам някъде към 3700 rpm, чисто теоретично питам? Ще има ли някакъв проблем с турбината и мотора, ест не като стигнеш да я изгасиш и заключиш като пич и да седнеш да пиеш кафе. Ще съкрати ли драстично живота на двигателя и турбината. На аутобана със сигурност има и подобни сценарии и предполагам е взето под предвид от БМВ

Sent from my iPhone using Tapatalk


Това, което си описал ще скъси живота на турбината не за други ами защото турбо кола при продължително магистрално каране има нужда от 1-2 мин да охлади турбото, иначе маслото завира в турбо пътищата и прави нагар след време почва все повече нагар и накрая не получава достатъчно масло.

Малък трик - ако дълго време сте карали постоянно с висока скорост и не ви се чака да охлажда, пуснете колата по инерция да си намали 200-300 метра преди там, където ще спирате, така турбото ще се охлади по-бързо.


Колега, точно това съм написал, че трябва да се изчака :yes:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Ремап на E90 330д 2007г автоматична скоростна кутия?

Мнение от vld » 02 Фев 2016, 22:02

И не я гасиш веднага като спреш да почиваш на магистралата, оставяш я да поработи 5 минути и тогава гасиш.
При работа на място турбото не се върти, но масло продължава да циркулира, което го охлажда.
При продължителна работа в по екстремен режим просто маслото се скапва по бързо, пълна синтетика масло и по честа смяна решават проблема.
Не се получават запичания от бързо каране на високи обороти, а от гасене на колата веднага след продължително даване на газ по горе обясних защо.
Изображение

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gogo316

Последни теми
Facebook