Играене на обороти на празен ход е46 330d
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
гумата написа:Какво мислиш за релето на парното и второ, какво мислиш за алтернатора?
Мисля ,че алтернатора ми държи 14.2-14.4 винаги, смятам ,че работи добре . За релето нямам идея , би трябвало да излезе като грешка ако е дало фира ?
- cgm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Колега, виж какво имам за ДДЕ5, мисля нашите са такива.
DDE 5.0 Electric Auxiliary Heater
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. The DDE control unit uses a square-wave signal to control the output of the auxiliary heater according to the permissible additional alternator load. A variable pulse duty factor (= variable pulse width) of between 5 and 95 % is used to modulate the heat output.
The idling speed is increased by 50 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
• Pulling away
• Battery voltage < 12.0 V (ON hysteresis 12.8 V)
• Engine speed < 780 rpm (ON hysteresis 790 rpm)
• Time after engine start < 10 s
• Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined by comparing the intake air temperature measured against a characteristic curve. Characteristic curve data:
Intake air temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-10.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
• 3EE0, 3EE1, Coolant temperature sensor
• 3F70, 3F71, Intake-air temperature sensor
• 40A1, Alternhy6ator load signal
Troubleshooting
Control of the auxiliary heater and its temperature are monitored, and the following faults are detected:
• 43F0, Activation short circuit to B+
• 43F1, Activation short circuit to B-
• 43F2 Activation circuit break
• 43F3, Excess temperature output stage
• 4AB2, excess temperature in the auxiliary heater NB: If this fault is detected, fault 43F1 is also stored as secondary fault in every case. If both faults have occurred at the same time, this fault is to be ignored.
Consequence: the auxiliary heater is switched off resulting in poor heat output at low temperatures.
If the alternator transmits a load signal of < 5 % or > 100 %, the fault 40A1 ”Alternator load signal” is stored.
Consequence: the auxiliary heater is switched off.
Интересно ми е, дали при някой се повишават найстина с 50 оборотите на празен ход при работа на бойлерчето?
DDE 5.0 Electric Auxiliary Heater
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. The DDE control unit uses a square-wave signal to control the output of the auxiliary heater according to the permissible additional alternator load. A variable pulse duty factor (= variable pulse width) of between 5 and 95 % is used to modulate the heat output.
The idling speed is increased by 50 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
• Pulling away
• Battery voltage < 12.0 V (ON hysteresis 12.8 V)
• Engine speed < 780 rpm (ON hysteresis 790 rpm)
• Time after engine start < 10 s
• Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined by comparing the intake air temperature measured against a characteristic curve. Characteristic curve data:
Intake air temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-10.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
• 3EE0, 3EE1, Coolant temperature sensor
• 3F70, 3F71, Intake-air temperature sensor
• 40A1, Alternhy6ator load signal
Troubleshooting
Control of the auxiliary heater and its temperature are monitored, and the following faults are detected:
• 43F0, Activation short circuit to B+
• 43F1, Activation short circuit to B-
• 43F2 Activation circuit break
• 43F3, Excess temperature output stage
• 4AB2, excess temperature in the auxiliary heater NB: If this fault is detected, fault 43F1 is also stored as secondary fault in every case. If both faults have occurred at the same time, this fault is to be ignored.
Consequence: the auxiliary heater is switched off resulting in poor heat output at low temperatures.
If the alternator transmits a load signal of < 5 % or > 100 %, the fault 40A1 ”Alternator load signal” is stored.
Consequence: the auxiliary heater is switched off.
Интересно ми е, дали при някой се повишават найстина с 50 оборотите на празен ход при работа на бойлерчето?
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Колеги , днес 12 часа колата отвън , паля и колата държеше 800 оборота , веднага всички консуматори пускам , и няма мърдане от 800 оборота . Нали трябваше да вдигне 850 колеги ? Какво се случва , колата е кокал студена и не вдига повече от 800 оборота.
Прилагам снимка веднага след старт и клипче на проблема , като проблема се проявява в много тесен диапазон от температура на антифриза ( някъде около 60-65-70 градуса ) . След като колата загрее , няма и помен от проблема.
https://www.dropbox.com/sh/gcth0g5ncdh9 ... CFTca?dl=0
Прилагам снимка веднага след старт и клипче на проблема , като проблема се проявява в много тесен диапазон от температура на антифриза ( някъде около 60-65-70 градуса ) . След като колата загрее , няма и помен от проблема.


https://www.dropbox.com/sh/gcth0g5ncdh9 ... CFTca?dl=0
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
850 вдигат 320-ките. Моята на -7 градуса веднага след старта държеше 830. При 0 градуса не знам дали вдига над 800 изобщо. Кой ти го каза това за 850 оборота? А и днес не е ли по-топличко в София - около 0 примерно? Нормално е да не вдига над 800.
Колега, защо не пробваш, ей така за експеримента, да сипеш на празен резервоар Авио Дизел (на ЕКО). Аз преди няколко дни го направих и съм изненадан много приятно от ефекта при студен старт. Отделно двигателят вече съвсем тих и спокоен стана.
Колега, защо не пробваш, ей така за експеримента, да сипеш на празен резервоар Авио Дизел (на ЕКО). Аз преди няколко дни го направих и съм изненадан много приятно от ефекта при студен старт. Отделно двигателят вече съвсем тих и спокоен стана.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Има доста теми за въпросната ел.печка . Изчетох ги . Това което разбрах е , че някои колеги са си замервали консумацията на печката и цифрата не е фрапираща ( 200 и малко watt мощност ),което на мен ми се струва нереално като гледам колко дебели кабели я захранват.
- Оборотите ги вдигала на 850 - това може би важи за 320 д , защото моята в кучи студ (- 2 , -5 , -7 c) над 820 оборота не вдига .
- Също така излиза като грешка на диагностика ако има проблем с печката:
•0115, ”Coolant temperature sensor”
•1A04, ”Electric auxiliary heater”
•1A0E, ”Alternator load signal”
- Регулира мощността си спрямо условията ,в които работи мотора.
Не разбрах едно нещо - печката работи само на включено парно или работи със старта на двигателя ?
Оборотите играят с не повече от 20 оборота. ( 750 - 730 ). Това не е ли твърде малко за такъв консуматор като ел.нагревателя ?
И как точно се разбира от какво играят оборотите така колеги ? Каква е методиката на диагностициране на подобен проблем ?
- Оборотите ги вдигала на 850 - това може би важи за 320 д , защото моята в кучи студ (- 2 , -5 , -7 c) над 820 оборота не вдига .
- Също така излиза като грешка на диагностика ако има проблем с печката:
•0115, ”Coolant temperature sensor”
•1A04, ”Electric auxiliary heater”
•1A0E, ”Alternator load signal”
- Регулира мощността си спрямо условията ,в които работи мотора.
Не разбрах едно нещо - печката работи само на включено парно или работи със старта на двигателя ?
Оборотите играят с не повече от 20 оборота. ( 750 - 730 ). Това не е ли твърде малко за такъв консуматор като ел.нагревателя ?
И как точно се разбира от какво играят оборотите така колеги ? Каква е методиката на диагностициране на подобен проблем ?

- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Тази игра на обороти и при мен се получава при освобождаване от скорост, дори днес на по-студен мотор успя да изгасне..
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Хммм, при мен мотора изгасна на старата кола - едно бойно дизелово Ескортче от 96-та. Но тав при студен старт в -10/-15 и потегляне на 10-та секунда след старта. 15 метра нататък освободих от скорост и угасна. При 330д-то не вярвам въобще да се стигне до гаснене, но поразтриса леко мотора. При вас това има ли го при тоя чалъм, колеги? 

Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Аз карам 320д 150 коня и имам същия проблем, оборотите играят на празен ход и при загрял и при студен мотор, също при освобождаване от скорост понякога оборотите падат много и притриса. Единствената записана грешка е за 2 свещи и то защото релето не работи, но не ми се вярва от това да е проблема с оборотите.
Понеже имам усилвател съм забелязал, че при по-силен бас оборотите играят повече, което е много странно, защото не мога да разбера каква е връзката между напрежението и дизеловия двигател.
Понеже имам усилвател съм забелязал, че при по-силен бас оборотите играят повече, което е много странно, защото не мога да разбера каква е връзката между напрежението и дизеловия двигател.

- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Колеги , почти сигурен съм ,че печката работи само при включено парно , за да компенсира топлинните загуби от парното. На лед студено колата я паля , позагрява , печката си е студена. Пускам парното и печката след 10 секунди е жегава. Предполагам като набримча парното на макс , печката работи на максимална мощност и от там идва играта в оборотите. Не мога да го хвана от къде идва това колеги.
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
philipz написа:Колеги , почти сигурен съм ,че печката работи само при включено парно , за да компенсира топлинните загуби от парното. На лед студено колата я паля , позагрява , печката си е студена. Пускам парното и печката след 10 секунди е жегава. Предполагам като набримча парното на макс , печката работи на максимална мощност и от там идва играта в оборотите. Не мога да го хвана от къде идва това колеги.
При мен също го има това играене на оборотите. Получава се в момента когата темперарурата на охладителната течност излезе от синия сектор и е включен нагревателя на задния прозорец...ако го спра оборотите се оправят веднага...също се оправят и ако колата е след първата черта на темперстурния индикатор. Чесно казано откакто имам 2011 година все си е така...ходи го разбери. Утре ако се сетя ще направя клипче
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Колеги според мен всички с този проблем мислим в грешна посока.
Ясно е, че при всички играенето на оборотите се получава при включване на по-големи консуматори, но едва ли проблемът е в самите консуматори.
Трябва да разберем каква е връзката между по-голямата консумация на ток и промяната на оборотите, защото това е дизелов двигател
Ясно е, че при всички играенето на оборотите се получава при включване на по-големи консуматори, но едва ли проблемът е в самите консуматори.
Трябва да разберем каква е връзката между по-голямата консумация на ток и промяната на оборотите, защото това е дизелов двигател

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d


Най-честата причина е или алтернатор или акумулатор!
Проблем в алтернатора се хваща много трудно при този вид колебания!
Най-безболезнено е да се замени алтернаторът за 1-2 дни с такъв от кола без този проблем!
И да го рециклирате, няма гаранция ,че ще е отстранен проблемът.
Аз рециклирах моя 2 пъти (240лв) на 2 различни места и проблемът (подобен,пак с колебание на обороти)
остана.Накрая си взех един 2-ра ръка от кола без проблема и вече 3-та година всичко е ОК!
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Другият безболезнен начин е да се вдигнат оборотите на свободна с 30 и пак ще спре, но какви негативни отражения ще има това върху мотора ? 

- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
philipz написа:Другият безболезнен начин е да се вдигнат оборотите на свободна с 30 и пак ще спре, но какви негативни отражения ще има това върху мотора ?
Нямаш проблем но няма да спрат да играят моите са 770 както видя не е решение това.

- jordan_vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 11.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330д 204к.с.
- Мечтае да кара: E92 335д
- Детайли за колата: Чипосан фърколет!
Re: Играене на обороти на празен ход е46 330d
Термостат....
58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани