Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално?
Доста четох за смяната на маслото в автомата, но неможах да разбера последно как е по-добре да се сменя маслото? Разбрах, че в Джемини имали машина, която изсмуква цялото, но от БМВ не я одобрявали (дали защото нямат такава или...?). За мен е логично като се сменя масло да се източи цялото, а не половината и да се долее ново, тъй като предния собственик може да е сипвал масло за скутерче (че е по-евтино), което като смеся с новото да стане манджа с грозде. Та да ви питам, по кой начин сменяте маслото си и какви са аргументите ви? 

Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Машината в Джемини е доста професионална и гарантира изсмукване на цялото количество масло! Разбира се ,че е по-добре да се смени цялото масло.
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Аз как го източих цялото без машина не знам
Но си е играчка ,отивай на машината

Но си е играчка ,отивай на машината
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
С машината наистина ще се смени цялото масло, но лошото е, че ще се отмият и така наречените "полезни отлагания", които понякога държат кутията в работоспособно състояние и резултата от смяната на маслото може да е неработеща кутия. При частичната смяна този риск е значително намален. Това наистина е валидно само за коли с голям пробег, но като знам на нашите какъв е...За това от BMW се счита, че в процеса на нормална експлоатация е по-добре да се прави само обновяване на маслото и всякакви методи за пълната му смяна, освен когато е извършен ремонт на кутията, не се препоръчват.
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
zvetiko написа:С машината наистина ще се смени цялото масло, но лошото е, че ще се отмият и така наречените "полезни отлагания", които понякога държат кутията в работоспособно състояние и резултата от смяната на маслото може да е неработеща кутия. При частичната смяна този риск е значително намален. Това наистина е валидно само за коли с голям пробег, но като знам на нашите какъв е...За това от BMW се счита, че в процеса на нормална експлоатация е по-добре да се прави само обновяване на маслото и всякакви методи за пълната му смяна, освен когато е извършен ремонт на кутията, не се препоръчват.
Много правилно

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
meha написа:zvetiko написа:С машината наистина ще се смени цялото масло, но лошото е, че ще се отмият и така наречените "полезни отлагания", които понякога държат кутията в работоспособно състояние и резултата от смяната на маслото може да е неработеща кутия. При частичната смяна този риск е значително намален. Това наистина е валидно само за коли с голям пробег, но като знам на нашите какъв е...За това от BMW се счита, че в процеса на нормална експлоатация е по-добре да се прави само обновяване на маслото и всякакви методи за пълната му смяна, освен когато е извършен ремонт на кутията, не се препоръчват.
Много правилно
Аз не съм много съгласен с това - единственият вариант да се прояви проблем с кутията, след пълна смяна на масло, е ако преди смяната съединителят е бил поизносен. Само тогава, след смяна на масло, може да се получи приплъзване и влизане в авариен режим, след което се налага смяна на съединителя или части от него. Проблемите с кутията се появяват след смяна на масло, ако и преди смяната е имало някакъв, дори и дребен проблем. По-точното е, че дребните проблеми могат да се задълбочат, ако някой се опитва да ги лекува със смяна на масло. Това естествено не важи за 100% от случаите...


Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Какво точно представлява "промивката" на кутията колега? 

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Прави се с машината за източване и наливане на масло - определено количество ново масло /при мен 1 литър/ се смесва с добавка за промивка и се налива в кутията, след което се изтегля. Може да се повтори при нужда, зависи какво ще излезе от кутията...
Добавката вече не я помня каква марка беше, но струваше 25 лева.

- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Автоматичните кутии ZF се вграждат на много модели БМВ и Ауди например.
Готовият киткомплект на ZF за рутинно обслужване на автомат съдържа 7 литра, а не 9, колкото е пълният обем.
Надявам се добре разбирате, че производителят не предвижда в инструкцията си издърпване докрай на старото масло с вакуум.
p.s. Намерих инструкцията на ZF за смяна на маслото приложена към въпросния киткомплект и никъде, ама никъде не се говори за вакуумно източване.
Готовият киткомплект на ZF за рутинно обслужване на автомат съдържа 7 литра, а не 9, колкото е пълният обем.
Надявам се добре разбирате, че производителят не предвижда в инструкцията си издърпване докрай на старото масло с вакуум.
p.s. Намерих инструкцията на ZF за смяна на маслото приложена към въпросния киткомплект и никъде, ама никъде не се говори за вакуумно източване.

За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Фидел Кастро написа:Автоматичните кутии ZF се вграждат на много модели БМВ и Ауди например.
Готовият киткомплект на ZF за рутинно обслужване на автомат съдържа 7 литра, а не 9, колкото е пълният обем.
Надявам се добре разбирате, че производителят не предвижда в инструкцията си издърпване докрай на старото масло с вакуум.
p.s. Намерих инструкцията на ZF за смяна на маслото приложена към въпросния киткомплект и никъде, ама никъде не се говори за вакуумно източване.
Не знам каква инструкция си намерил, но машините за източване са за специализираните сервизи - едва ли специализирано оборудване е включено в подобна инструкция. По същата логика за частична смяна би било по-добре и в двигателя да не се сменя цялото масло - и там има триещи се части и отлагания...
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Преди 2 години бях пред същата дилема с 528-цата ми и се допитах до ZF за това, как да бъде сменено правилно.
За да не влизам в детайли ще помогна с това, което ми пратиха от представителството в България.
Смених си маслото сам, като следях само температурите (много важно при смяната на маслото) и кутията заработи още по-добре.
Съвета им беше - " Ако торкът не буксува, ако няма едри стружки в картера на СК ( описано е в менюъла) маслото се сменя частично.
В противен случай кутията подлежи на ремонт и тогава се сменя пълно.
За да не влизам в детайли ще помогна с това, което ми пратиха от представителството в България.
Смених си маслото сам, като следях само температурите (много важно при смяната на маслото) и кутията заработи още по-добре.
Съвета им беше - " Ако торкът не буксува, ако няма едри стружки в картера на СК ( описано е в менюъла) маслото се сменя частично.
В противен случай кутията подлежи на ремонт и тогава се сменя пълно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
(oOO \ [||] [||] / OOo)
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Има логика, но при кола втора ръка може би е добре поне първия път да се измуче цялото масло със всички гадости в него, тъй като не се знае как е поддържана тази кутия до сега. А колите са вече на години и не се знае, кой какво е наливал за да спести някой лев и да не стане така, че доливаш новото масло, което се рсзрежда от останалия зелев сок и стружки, защото няма да има много смисъл от манипулацията. Вие какво мислите?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Супер, а какъв е смисълът от тези машини за пълна смяна според ЗФ? Нали кутията като се ремонтира, вътре няма масло и няма нужда от изтегляне?! Официалните представителства нямат за цел даден агрегат да работи прекалено дълго, без никакви ремонти - нали вътре чарковете ги правят ЗФ и ако не се търсят, няма тройна или по-голяма печалба от една кутия, примерно. Има много такива примери. Всеки си преценява принципно, но аз не вярвам на думи за "полезни отлагания" - тя кутията като е била нова, да не са й набивали "полезни отлагания" със шприц, че да не буксува?!
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Не съм запознат в детайли с работата на скоростната кутия, само написах какво беше мнението на представителството, от което всъщност тогава купих въпросния кит за смяна - масло, филтър, уплътнения.
Доколкото тогава разбрах за да смениш цялоснто маслото трябва да има основателна причина и да, това се прави с машина за вакуумно изстегляне за да не останат въздушни джобове в системата. Принципно маслото , което остава при частична смяна е в торка и в мозъка на кутията, както и масления охладител. Другото изтича. Личното ми мнение е , че след като така я дават по спецификация е добре така да се процедира. Иначе е въпрос на избор кой как ще го направи. Доколкото тогава проучих при пълна смяна с машина задължително се прави промивка ( сиреч изтичат "полезните отлагания") и задължително се налива добавка против приплъзване на фрикционните дискове ( сиреч заместител на тия отлагания). Затова и цената е различна. Тогава по спомен трябваше да ми струва над 500 лв с масло на ЗФ, а целия кит ми беше малко над 300 + удоволствието от добре свършената работа. Само да кажа , че колата ми беше на 390 к километра и маслото , което изтече си беше свежо, мн леко потъмняло без никакви миризми на изгоряло. Същата смяна тогава в БМВ ми казаха , че се прави с масло АТФ Д2 и пак частично ( било препоръчително поради добре работещата ми кутия) , но на различна цена.
Доколкото тогава разбрах за да смениш цялоснто маслото трябва да има основателна причина и да, това се прави с машина за вакуумно изстегляне за да не останат въздушни джобове в системата. Принципно маслото , което остава при частична смяна е в торка и в мозъка на кутията, както и масления охладител. Другото изтича. Личното ми мнение е , че след като така я дават по спецификация е добре така да се процедира. Иначе е въпрос на избор кой как ще го направи. Доколкото тогава проучих при пълна смяна с машина задължително се прави промивка ( сиреч изтичат "полезните отлагания") и задължително се налива добавка против приплъзване на фрикционните дискове ( сиреч заместител на тия отлагания). Затова и цената е различна. Тогава по спомен трябваше да ми струва над 500 лв с масло на ЗФ, а целия кит ми беше малко над 300 + удоволствието от добре свършената работа. Само да кажа , че колата ми беше на 390 к километра и маслото , което изтече си беше свежо, мн леко потъмняло без никакви миризми на изгоряло. Същата смяна тогава в БМВ ми казаха , че се прави с масло АТФ Д2 и пак частично ( било препоръчително поради добре работещата ми кутия) , но на различна цена.
(oOO \ [||] [||] / OOo)
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Смяна на масло на авт. ск. кутия - с вакуум или нормално
Колеги, Джемини или Дунев да избера, ако реша по този начин да си сменя маслото?
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани