при 320 км...
Модератори: mitaka7, Общи модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
при 320 км...
какво прочетох във нета.. интересно.....
една 335/30/20 мишелин пс2 гума се върти със 3000 оборота в минута... или 50 оборота в секунда
диаметъра на същата гума нараства само със 2мм (индикатор за качествената структура на гумата- една типична гума нараства със 8-10мм при такива скорости)
центробежното натоварване (навън) на стените на гумата е 180-190кг... при скорост от 100км/ч натоварването е само 13-15кг
при 4 атмосфери налягане във гумата температурата е 20 градуса над околната (при каране по права линия). при 3 атмосфери + 35 градуса. при 2.2 атмосфери + 50 градуса като риска за разпадане на гумата е голям.
един типичен двигател (при положение че може да избута колата до 320) дава разход 70/100
при един автомобил със нормален драг 0.32 са необходими около 500-550 коня за постигане на 320 на асфалт.... и около 700 за вдигането им на утъпкана сол
при 320 основния аеродинамичен проблем не е въздушното съпротивление а налягането под колата която може да я накара да отлепи и излезе от контрол. след 400км основния проблем е формата на потока като излиза зад/под колата.
управляемоста на една кола при 320км се определя от формата на потока около 1 метър пред колата и 1 метър зад колата. колкото формата на потока е по-плавна/флуидна- толкова колата е по-управляема и предвидима
при 320 предните гуми трябва да натискат със поне 50кг за да имат сцепление на асфалта, и 80+кг на утъпкана сол. задните гуми трябва да натискат поне със 35кг на асфалт и 70 на утъпкана сол за да може колата да се ускорява до и след 320...
при 320 един шофьор със перфектни рефлекси успява да отреагира (натисне спирачката, коригира волана, вдигне крака от газта и тн..) след като е изминал 75 метра. повечето хора успяват от отреагират след около 120 метра.
при 320 на идеално гладък път ако осредниме натиска на 4те гуми на една аеродинамична серийна кола за 10 секунди е около 170кг (50+50+35+35). при подходящи (малки неравности) средния натиск може да падне на 30-50. смята се че под 100 колата става неуправяема... като говориме за едно качествено твърдо окачване.
една 335/30/20 мишелин пс2 гума се върти със 3000 оборота в минута... или 50 оборота в секунда
диаметъра на същата гума нараства само със 2мм (индикатор за качествената структура на гумата- една типична гума нараства със 8-10мм при такива скорости)
центробежното натоварване (навън) на стените на гумата е 180-190кг... при скорост от 100км/ч натоварването е само 13-15кг
при 4 атмосфери налягане във гумата температурата е 20 градуса над околната (при каране по права линия). при 3 атмосфери + 35 градуса. при 2.2 атмосфери + 50 градуса като риска за разпадане на гумата е голям.
един типичен двигател (при положение че може да избута колата до 320) дава разход 70/100
при един автомобил със нормален драг 0.32 са необходими около 500-550 коня за постигане на 320 на асфалт.... и около 700 за вдигането им на утъпкана сол
при 320 основния аеродинамичен проблем не е въздушното съпротивление а налягането под колата която може да я накара да отлепи и излезе от контрол. след 400км основния проблем е формата на потока като излиза зад/под колата.
управляемоста на една кола при 320км се определя от формата на потока около 1 метър пред колата и 1 метър зад колата. колкото формата на потока е по-плавна/флуидна- толкова колата е по-управляема и предвидима
при 320 предните гуми трябва да натискат със поне 50кг за да имат сцепление на асфалта, и 80+кг на утъпкана сол. задните гуми трябва да натискат поне със 35кг на асфалт и 70 на утъпкана сол за да може колата да се ускорява до и след 320...
при 320 един шофьор със перфектни рефлекси успява да отреагира (натисне спирачката, коригира волана, вдигне крака от газта и тн..) след като е изминал 75 метра. повечето хора успяват от отреагират след около 120 метра.
при 320 на идеално гладък път ако осредниме натиска на 4те гуми на една аеродинамична серийна кола за 10 секунди е около 170кг (50+50+35+35). при подходящи (малки неравности) средния натиск може да падне на 30-50. смята се че под 100 колата става неуправяема... като говориме за едно качествено твърдо окачване.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- PROPOVEDNIKA
- селянина с колелото
-
- Мнения: 351
- Регистриран на: 24.05.2003
Значи да върна газта малко
А твърдото или мааалко по-софт окачването е по-добро за високи скорости 200/250+ Примерно сток окачване/кони/койловери, някъде подобни тестове дали са правени?

А всъшност, когато слагаме по-широки гуми на автомобила, от една страна сцеплението нарпаства, ама отдруга намалява в пъти, защото товара на автомобила е сметнат за определена широчина гума, а след като се сложи с 50% по-широка гума тогава натоварването намалява драстично. Какво се случва тогава, и защо ако съм прав фирмите производители произвеждат толкова широки гуми и джанти за коли, който реално не са произведени за тях.
ПС Имам личен пример, моето е32 с 225/55/16, се държи по един начин в завой и дрифта се прави по-трудно отколкото със сегашните 255/35/17, при положение, че 17ките са с 6мм грайфер и гумите са сравнително нови.
ПС Имам личен пример, моето е32 с 225/55/16, се държи по един начин в завой и дрифта се прави по-трудно отколкото със сегашните 255/35/17, при положение, че 17ките са с 6мм грайфер и гумите са сравнително нови.
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Много интересна информация, не знаех че управляемостта завивси от потока пред/зад колата
Лошото е че едва ли скоро ще ми потрябва....

Лошото е че едва ли скоро ще ми потрябва....
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Nikolay1
- Кой кашля?
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.04.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: D779676
Re: при 320 км...
alx написа:колкото формата на потока е по-плавна/флуидна- толкова колата е по-управляема и предвидима
А аз само да питам вместо ФЛУИДНА не трябва ли да се ползва Ламинарен (за формата на потока става дума)?
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия
Oня русия
sonny написа:А всъшност, когато слагаме по-широки гуми на автомобила, от една страна сцеплението нарпаства, ама отдруга намалява в пъти, защото товара на автомобила е сметнат за определена широчина гума, а след като се сложи с 50% по-широка гума тогава натоварването намалява драстично. Какво се случва тогава, и защо ако съм прав фирмите производители произвеждат толкова широки гуми и джанти за коли, който реално не са произведени за тях.
ПС Имам личен пример, моето е32 с 225/55/16, се държи по един начин в завой и дрифта се прави по-трудно отколкото със сегашните 255/35/17, при положение, че 17ките са с 6мм грайфер и гумите са сравнително нови.
И аз го усетих тоя ефект като сложих зимните и си го обяснявам по
следния начин: просто 55 цата е по висока гума и в завои (и дрифт)
се деформира повече височината а при 35 има по малка височина и
деформираики се по малко почва по бързо да се плъзга гумата.
. За намалението на натоварването си прав обаче само в по ниските скорости.
Аз (може и грешно) си мисля че с увеличването на скоростта или от една скорост на горе се увеличава
и натиска (натоварването) в/у предния и задния мост и от там с по широките гуми и по голямото сцепление при по високи скорости.
Ми не го обясних както трябва (пък може тва дето го мисля да е грешно)ама толкова мога.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани