След смяна на термостат

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 316i compact 94'

След смяна на термостат

Мнение от mementomori » 16 Дек 2015, 15:12

Здравейте, колеги! Мотора е m43b16. Преди няколко дни качвах колата малко на планина и при слизането се оказа, че не иска да загрее. Като се прибрах и вдигнах капака, проверих маркучите и този към термостата беше лед студен. Прочетох тва онова и реших, че ще сменявам термостата. Вчера направих процедурата - източих антифриза, смених термостата с нов и почнах да пълня антифриз и да обезвъздушавам, като се ръководех от подробното мнение на metod80 по темата. 1. Парното на топло , духа само студено. 2. Малкия кръг пак не иска да отвори , маркуча е студен. 3. Колата не иска да превключи на газ (газов инжекцион е и минава на газ, когато двигателя достигне определена температура). На таблото стрелката за температурата отчита, че двигателя е загрял, стига до средата, няма ядове. А всъщност не е така. Да отбележа , че преди да сменя термостата, колата си минаваше на газ. Та какво съм направил не както трябва?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: След смяна на термостат

Мнение от aliays » 16 Дек 2015, 20:16

Колега, пробвай пак да обезвъздушиш, мисля си че като преседи тази вечер може да се обезвъздуши, пробвай пак стъпка по стъпка... Не виждам от кой град си. Успех...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: След смяна на термостат

Мнение от wladio » 16 Дек 2015, 21:14

Имаш въздух, така наречената въздушна възглавница.
Има едни термостати със сечма,и при тях всичко става много по лесно.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 316i compact 94'

Re: След смяна на термостат

Мнение от mementomori » 16 Дек 2015, 21:39

И аз мисля, че има въздух. Ще опитам пак. Иначе подкарах колата и след 100 метра парното дойде и превключи на газ. Но като се прибрах и вдигнах капака маркуча към термостата още беше студен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: След смяна на термостат

Мнение от aliays » 16 Дек 2015, 23:12

Обезвъздушавай пак. за по добър ефект може да спреш така, че предницата да е на по високо...
:yes:

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: След смяна на термостат

Мнение от ceco_kd » 17 Дек 2015, 1:52

Колега, при тая температура 2-3 градуса и моята преди година не искаше да стопли долния маркуч. Накрая на място я задържах на място на 3000 оборота за около 2 минути може би и отвори и големия кръг термостата и си я обезвъздуших. Иначе за 10 км каране явно от студения насрещен вятър и не може да загрее достатъчно, иначе вътре си е на средата стрелката. Така, че на място на обороти и така.
Със здраве и успех!
Карам бавно! Стигам Бързо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: След смяна на термостат

Мнение от Haddess » 17 Дек 2015, 10:26

Отвари малката пробка и капачката на радиатора, и наливай докато не почне да излиза от пробката.
Като протече постискай малко и двата маркуча, докато усетиш, че съ пълни с вода. Затвори капачката и пробката, пусни парното на степен 2 ако си с аналогов, посредата ако си с дигитален с сложи жега на макс.
Запали колата изчакай да загрее до синия сектор, като след това почваш да подаваш газ до към 2-2500 оборота.
Съвсем леко отвори пробката за обезвъздушаване, трябва да почне да пуфти :mhihi: .
Ако системата е изправна, този метод ще работи 100%!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 316i compact 94'

Re: След смяна на термостат

Мнение от mementomori » 17 Дек 2015, 18:55

Оказва се, че не термостата е бил проблемен. Още като го свалих ми се стори, че си е окей, ама викам ше го сменям, така и така съм го взел. Мотора е с виско, не е с електрическа перка. При запалване на двигателя, перката веднага почва да върти и при подаване на повече газ започва да върти по - силно. Реших, че като навънка температурите са около нулата и перката постоянно духа, няма шанс да отвори другия кръг. Откачих перката, запалих колата и след малко кръга отвори, но се притесних да не прегрее и изключих , че почна да излиза пара от пробката яко. Та какво да я правя тая перка сега? Миналата зима да уточня не съм имал такива проблеми, но лятото като покарах колата 2-3 пъти на полигона малко по - душмански ми изхвърли водата и после правих тест на перката с вестник - оказа се, че виското не работи. Тоест миналата зима съм си карал с неработещо виско. Тогава ходих и го смених с втора употреба виско и не съм имал проблем с прегряване. Но ето, че ми докара други проблеми.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: След смяна на термостат

Мнение от aliays » 17 Дек 2015, 20:19

Сменяш виското пак. Варианти- ново скъпо, ново ефтино, и втора употреба, не знам как седи въпроса със смяната на виско с ел перка, има теми във форума разтърси се....
Успех...

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 316i compact 94'

Re: След смяна на термостат

Мнение от mementomori » 19 Дек 2015, 13:12

За момента ще се въздържа от смяна на виското, че бюджета не позволява. Вчера обезвъздуших и покарах, няма ядове. Парното си дойде, но сега изскочи друг проблем. Колата е с газ. инжекцион, който превключва на газ, когато мотора достигне определена температура, което преди съответстваше на достигане на стрелката края на синия сектор. Сега сменява едно деление по - късно. Което ме вкарва в голяма беля с бензина точно зимата.. Не мога да разбера какво съм променил, че да сменява толкова късно сега. Погледнах и стария термостат - и той, като новия, отваря на 95 градуса.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 23.11.2014
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 316i compact 94'

Re: След смяна на термостат

Мнение от mementomori » 19 Дек 2015, 21:23

Днес я раздвижих малко и си превключи на газ веднага след синия сектор, както преди. Големия кръг също отвори, бегачка е. Мерси на всички за помощта :)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook