Ниска компресия... Много ниска

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от insane_v » 15 Дек 2015, 20:42

Cosworth написа:Само да вметна на манометъра 14,7 бара са 10,5 степен на сгъстяване.. Така че с 14 си точно на 10,0 степен.. Друг е въпроса колко е точен манометъра.


Как ги смяташ тия стойности, колега, че бях търсил информация и не намерих нищо (може би не съм търсил достатъчно). Тези стойности за загрят мотор ли се отнасят или за студен?

Моята даваше 10,3 - 10,5 бара на всички цилиндри (на студен мотор), а степента на сгъстяване по книга е 10,2. Знам, че степента на сгъстяване и компресията са две различни неща, но не намерих информация за зависимостта между двете.
Проблема ми беше, че при палене на студен мотор ми записваше мисфайъри на 6ти цилиндър. Компресията му обаче беше същата като на останалите цилиндри и бях решил, че проблема е другаде. След като смених може би всичко възможно последната възможност беше механичен проблем. Като свалихме главата и я дадохме за проверка и пасване на клапани се оказа, че нито един клапан не е "държал", особено изпускателните са пропускали много, а колата си вървеше отлично :dunno: Утре колата излиза от сервиза и мисля пак да замеря компресията. Ако стойностите, които си написал са правилни, би трябвало да имам над 14 бара на всички цилиндри. Ако не, значи може би и сегментите ще са за смяна, макар че мотора ми НЕ гори масло (колкото и невероятно да звучи това за М54Б30 на 230к км).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от Cosworth » 16 Дек 2015, 21:58

insane_v написа:
Cosworth написа:Само да вметна на манометъра 14,7 бара са 10,5 степен на сгъстяване.. Така че с 14 си точно на 10,0 степен.. Друг е въпроса колко е точен манометъра.


Как ги смяташ тия стойности, колега, че бях търсил информация и не намерих нищо (може би не съм търсил достатъчно). Тези стойности за загрят мотор ли се отнасят или за студен?

Моята даваше 10,3 - 10,5 бара на всички цилиндри (на студен мотор), а степента на сгъстяване по книга е 10,2. Знам, че степента на сгъстяване и компресията са две различни неща, но не намерих информация за зависимостта между двете.
Проблема ми беше, че при палене на студен мотор ми записваше мисфайъри на 6ти цилиндър. Компресията му обаче беше същата като на останалите цилиндри и бях решил, че проблема е другаде. След като смених може би всичко възможно последната възможност беше механичен проблем. Като свалихме главата и я дадохме за проверка и пасване на клапани се оказа, че нито един клапан не е "държал", особено изпускателните са пропускали много, а колата си вървеше отлично :dunno: Утре колата излиза от сервиза и мисля пак да замеря компресията. Ако стойностите, които си написал са правилни, би трябвало да имам над 14 бара на всички цилиндри. Ако не, значи може би и сегментите ще са за смяна, макар че мотора ми НЕ гори масло (колкото и невероятно да звучи това за М54Б30 на 230к км).

Значи както знаем всички тази величина е много относителна, пряко свързана е със състоянието на компонентите и центровката на двигателя.. Тази величина е изписана в много книги. И тя реално е степента на сгъстяване умножено по 1,4. Това ако всичко е наред и валовете са в стандартна позиция на фазите кола с 10,5 степен успява да покачи до 14,7 бара налягане. Когато се измерва е важно колко бързо реагира уреда на първото показание, в последствие това че на всеки цилиндър имаш еднакви стойности говори добре за двигателя.. Реално ако са ти изтървали клапаните колата ти трябва да има коренна промяна в работата му... Водачите на изпускателните сигурно са за смяна погледнали ли са ги?
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от insane_v » 16 Дек 2015, 22:51

Cosworth написа:Когато се измерва е важно колко бързо реагира уреда на първото показание, в последствие това че на всеки цилиндър имаш еднакви стойности говори добре за двигателя.. Реално ако са ти изтървали клапаните колата ти трябва да има коренна промяна в работата му... Водачите на изпускателните сигурно са за смяна погледнали ли са ги?


Като си мерих компресията някои от цилиндрите качиха до над 10 бара чак на третия оборот на мотора. При първия оборот качваха до 8-9 бара (по спомен). Накрая обаче компресията на всички цилиндри стигаше до 10,3 - 10,5. Заради еднаквата компресия и това, че колата си вървеше отлично и мотора си беше пъргав още от ниските обороти реших, че всичко е наред. Единствените проблеми бяха мисфайърите и високия разход в града - 20,5. Извън града обаче си гори нормално (9-10) и затова високия разход в града си го обяснявах с карането на къси разстояния и тежкия десен крак :mhihi:
По принцип съм казал да сменят всичко което е за смяна. Ако водачите са били зле, би трябвало да са ги сменили и тях.
Утре като взема колата от сервиза ще видим какво е положението. След пасване на клапани, нови уплътнения на ваносите и нови вериги (старите бяха леко разтеглени вече) би трябвало да има значителна разлика в пъргавината на мотора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от bum_bum » 17 Дек 2015, 2:06

Ако не са ти сменили водачите след припасване на клапаните направо я връщай да го направят преди да си я сложил още, че ще береш ядове отново.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от insane_v » 17 Дек 2015, 20:21

Днес взех колата и направо не можах да я позная. И преди колата си беше пъргава, ама сега ме залепя на седалката още от 1500 оборота :lalala: Смело мога да кажа, че всичките 231 кончета възкръснаха. До някъде това се дължи и на новите уплътнения на ваносите. Старите бяха станали на пластмаса.
Водачите не са ги сменили, защото са били в отлично състояние и не е имало нужда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от bum_bum » 17 Дек 2015, 20:33

Еми аз съм го ял с "перфектни" водачи ама ти си знаеш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от insane_v » 17 Дек 2015, 22:07

bum_bum написа:Еми аз съм го ял с "перфектни" водачи ама ти си знаеш.


Благодаря за съвета, но беше късно. Бих ги сменил ако главата още беше в цеха, но вече беше върната и майстора я беше монтирал. Оставаше само част от карантията да се монтира, така че ще си я карам така. Дано да имам по-голям късмет от теб :) Ако не, ще се прави пак.

При теб колко време/км след първия ремонт се наложи да се прави пак?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от bum_bum » 17 Дек 2015, 22:52

При мен не беше наложително, но от 14 компресия на всички преди ремонта (не ме питай, що я правих при това положение) стана на 11-12 или нещо такова.

Просто водача се е износил в някаква позиция по леглото и като ги припаснеш той отново натиска към тази позиция и клапана не затваря плътно. При мен от това сваляне ми превъртяха болтовете в блока и после така или иначе трябваше пак да я свалям за да ремонтирам блока я дадох да я направят както си трябва.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от insane_v » 17 Дек 2015, 23:29

И мен ме плашиха, че на М54 ВИНАГИ се късали резбите на поне няколко болта, но аз май извадих късмет и всичко е било наред. Пък времето ще покаже доколко е бил успешен ремонта.
Като знам колко усложнения можеше да има, както и това, което казваш за водачите, направо си мисля, че трябва курбан да правя на всяка годишнина от ремонта ако се окаже, че ми се е разминало евтино :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от bum_bum » 18 Дек 2015, 0:24

Блока не е проблем и да прецакат резбите. Ако недай си боже стигнеш и до там има лечение. Аз си карам вече доста време с ремонтирания блок, над 1000км има и на Серес само тъй, че не е проблем.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от insane_v » 18 Дек 2015, 1:25

Малко се отклонихме от темата, но вярвам че информацията ще е полезна.

Как ти оправиха резбите на блока? С нарязване на по-голям размер резба и навиване на спирали или с изработка на специални шпилки? Мен точно с този вариант със шпилките ме плашиха. Не че е кой знае какво, ама не се знае въпросната стомана, от която ще ти направят шпилките дали ще има същите механични характеристики като оригиналните болтове. Най-вече коефициента на термично разширение на стоманата. Ако се окаже, че новата шпилка се удължава малко повече при нагряване и отхлабва като нищо можеш да издухаш гарнитура.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Ниска компресия... Много ниска

Мнение от bum_bum » 18 Дек 2015, 12:58

Вложките, които се слагат се правят от специална стомана тъй че с температурните промени нямаш проблем. Разпробива се с плочка, която подвежда по правилен начин и после се навиват със специален инструмент, който ги вкарва 5мм под повърхността на блока така, както са и оригиналните резби. Не започват точно от повърхността на блока. Самата вложка е направена по специален начин да се разцепва и законтря като се навие до дъното с инструмента, а и се слага лепило.

Както казах над 1000км съм минал само в средни обороти над 6к тъй, че със сигурност няма проблеми.
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook