E46 големи бензинови двигатели +/-
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
60 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
E46 големи бензинови двигатели +/-
Здравейте! Отдавна не съм влизал във форума, но сега ще се завръщам, само че въпросът е: с какво? Имам едно питане и искам компетентни мнения, моля! Е46 от 325, 328 до 330, без М3, а именно какви са разликите и бъдещите проблеми. Карал безброй коли от марката, доста опит имам с 318ис и 320и от е36 семейството. Като впечатленията са ми, че двулитровите мотори на е36, специално този със единичния Ванос и Siemens електроника е пълен боклук.
Та така, искам е46 с двигател 2.5, 2.8 или 3.0 - бензин. Въпросът ми е кой и защо? Какви са разликите, освен че задните дискове на 330и са като на 320 предните
. Не съм привърженик на авто-газовите уредби, но може би ще се замисля и за това. Разхода ми е ясен в общи линии, но БМВ е вирус, който се лекува, когато вдигнеш оборотите над 3000 и който не ме е пускал от много време. Образованието ми е свързано тясно с автомобилите, позапознат съм доста, но просто искам колеги със споменатите модели да изкажат мнение. Например биха ли сменили своето 325 или 328 за 330 и защо? Има ли някакви особености, съществени разлики и за какво да се подготвя и какво да търся.
Предварително казвам, че гледах 330д, съответно 184 и 204к.с., но проблемите в последствие като демпферни маховици, дюзи, турбо и т.н. ме спират в покупката. Не искам да коментираме дизелите, които си имат много достойнства, но предпочитам бензина. Предварително да спомена, че използвах търсачката, но не успях да намеря конкретна информация за това, което търся.
Благодаря за мненията!
Та така, искам е46 с двигател 2.5, 2.8 или 3.0 - бензин. Въпросът ми е кой и защо? Какви са разликите, освен че задните дискове на 330и са като на 320 предните

Предварително казвам, че гледах 330д, съответно 184 и 204к.с., но проблемите в последствие като демпферни маховици, дюзи, турбо и т.н. ме спират в покупката. Не искам да коментираме дизелите, които си имат много достойнства, но предпочитам бензина. Предварително да спомена, че използвах търсачката, но не успях да намеря конкретна информация за това, което търся.
Благодаря за мненията!

AcoTo®
- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
328, защото е по добро от 325 и по икономично от 330 . Щом разбираш от коли знаеш , че концепцията на двигателите е една и съща, така че като здравина са еднакви.
325 може да те заблуди че върви защото оригинално е с диф 3.15 или 3.25 , а 328 и 330 са си с 2.93 , което на дълго ти е 1 литърче надоло.
325 може да те заблуди че върви защото оригинално е с диф 3.15 или 3.25 , а 328 и 330 са си с 2.93 , което на дълго ти е 1 литърче надоло.
За милиони-няма закони.
- kok4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e46 m54b25,e30 m30b35 turbo
- Мечтае да кара: MMMMMMM
- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Колко да е по-икономично 328 от 330? Бих си сменил 330ката само за 545 или 550 е60 в момента
е друго осмаче също би ме заинтригувало.
Относно разхода, мисля че м/у 325 328 и 300 не е достатъчна, за да оправдае по-малкия двигател. Естествено зависи и какво точно иска задкормилното. Разликата в парите идва най-вече при данъка, застраховката и някои части.

Относно разхода, мисля че м/у 325 328 и 300 не е достатъчна, за да оправдае по-малкия двигател. Естествено зависи и какво точно иска задкормилното. Разликата в парите идва най-вече при данъка, застраховката и някои части.
- rezeto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 14.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Разликата в обслужването на 325, 328 и 330 е единствено в горивния филтър. На 330-ката на него е регулатора за горивото и е доста по-скъп от другите два. Всичко друго е едно и също(поне не се сещам за нещо друго фрапиращо по-скъпо по мотора). Друга разлика е че трябва зимата да караш с 17ки при 330, а при 328 и 325 може и с 16ки.
В данъка разликата е 34 лева(за моята община). В разхода също не мисля, че е голяма. На моята 330-ка съм достигал разход 6.4 извънграда, но с доста икономично каране. Нормално каране около 8.0-8.5.
Аз мисля че 330-ката е най-оправдана. Разликата в парите е минимална, а във вървежа по-голяма. Друг е въпроса да намериш читав автомобил с който да се возиш, а не да лежиш под него
Успех 
В данъка разликата е 34 лева(за моята община). В разхода също не мисля, че е голяма. На моята 330-ка съм достигал разход 6.4 извънграда, но с доста икономично каране. Нормално каране около 8.0-8.5.
Аз мисля че 330-ката е най-оправдана. Разликата в парите е минимална, а във вървежа по-голяма. Друг е въпроса да намериш читав автомобил с който да се возиш, а не да лежиш под него


- Stahlblau
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 8.03.2014
- Местоположение: зад волана.
- Пол: Мъж
- Кара: направо.
- Мечтае да кара: настрани!
- Детайли за колата: винаги на борд.
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Още един глас за 328, защото мисля, че е по-добрия компромис.
Не съм механик, за това не мога да говоря за цена на части, но от чисто шофьорска гледна точка едно 328 с подходящо задкормилно устройство може сериозно да унижи 330 автомат например. Много хора забелязвам се подвеждат по това че 330-ката е 231 к.с., а 28-цата е само 192, но на хартия разликата в ускоренията от 0-100 е половин секунда, което в реалния живот е практически нищо, защото шанса ти да си "Кими Райконен" с 328 ръчка и да спре "Луис Хамилтън" c 330 ръчка до тебе /и всичко да опира само до възможностите на автомобила/ е айде да не казваме нищожен, но поне много много малък.
328 е доста "еластична". Тръгва добре в ниските, по засукани проходи е истинско удоволствие да я караш, а ако решиш просто да се возиш на 5-та със 100-110 км/ч с гъделичкане ще ти гори 7-8/100, което за кола 200 коня си е прекрасен разход на гориво. Имам доста приятели с 28-ци и имам сериозни впечатления от този двигател, и може би поради тази причина го харесвам толкова много. Като цяло не е проблемна кола, ако този преди теб я е поглеждал поне малко. Не я е страх от каране! Някои хора казват, че 330-ката е с по-съвременен двигател следователно е по-добра. Аз обаче си предпочитам класиката!
Истината е, че каквото и да избереш от 328 и 330 все ще е добре.
За 325 нищо не мога да кажа. Никога не съм се качвал в такова животно. Колегите нека кажат, ако имат опит.
Успех!
Не съм механик, за това не мога да говоря за цена на части, но от чисто шофьорска гледна точка едно 328 с подходящо задкормилно устройство може сериозно да унижи 330 автомат например. Много хора забелязвам се подвеждат по това че 330-ката е 231 к.с., а 28-цата е само 192, но на хартия разликата в ускоренията от 0-100 е половин секунда, което в реалния живот е практически нищо, защото шанса ти да си "Кими Райконен" с 328 ръчка и да спре "Луис Хамилтън" c 330 ръчка до тебе /и всичко да опира само до възможностите на автомобила/ е айде да не казваме нищожен, но поне много много малък.
328 е доста "еластична". Тръгва добре в ниските, по засукани проходи е истинско удоволствие да я караш, а ако решиш просто да се возиш на 5-та със 100-110 км/ч с гъделичкане ще ти гори 7-8/100, което за кола 200 коня си е прекрасен разход на гориво. Имам доста приятели с 28-ци и имам сериозни впечатления от този двигател, и може би поради тази причина го харесвам толкова много. Като цяло не е проблемна кола, ако този преди теб я е поглеждал поне малко. Не я е страх от каране! Някои хора казват, че 330-ката е с по-съвременен двигател следователно е по-добра. Аз обаче си предпочитам класиката!
Истината е, че каквото и да избереш от 328 и 330 все ще е добре.
За 325 нищо не мога да кажа. Никога не съм се качвал в такова животно. Колегите нека кажат, ако имат опит.
Успех!
Последна промяна Stahlblau на 10 Дек 2015, 13:37, променена общо 1 път
Въпреки умората сляпо вярвам на хората...
Някъде до първата лъжа най-много втората...
И в суматохата гоних ехо към прехода,
Докато сумати хора се изгубиха във превода...
Някъде до първата лъжа най-много втората...
И в суматохата гоних ехо към прехода,
Докато сумати хора се изгубиха във превода...
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Въпроса е какво ти се прави. при 328 (по скоро ръчка) има шанс да правиш моста отзад, осбено ако раздаваш газ, при 330ци по скоро ще правиш двигателя или ще си доливаш масло през 1000км, избора е твой като цяло
Понеже темата е за двигатели +/- не виждам смисъл да се взима М54 и съм с две ръце за М52TU 2.8. (В горното изречение пише защо
)
Не са по добри в сравнение с М52TU, почти същите са честно казано само дето в М54 има един минус повече

Понеже темата е за двигатели +/- не виждам смисъл да се взима М54 и съм с две ръце за М52TU 2.8. (В горното изречение пише защо

Stahlblau написа:Някои хора казват, че 330-ката е с по-съвременен двигател следователно е по-добра. Аз обаче си предпочитам класиката!
Не са по добри в сравнение с М52TU, почти същите са честно казано само дето в М54 има един минус повече
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Има нещо, което доста ме кара да се замислям, а именно разликите в диаметъра на цилиндъра и хода на буталото при трите модела:
При 325: Цилиндър 84мм. х ход 75мм. - късоходов, 192кс. при 6000 об/мин, 245/3500Нм
При 328: 84х84 , 193кс. при 5500 об/мин, 280/3500Нм
При 330: 84х89.6 , 231кс. при 5900 об/мин, 300/3500Нм, тоест дългоходов.
Само за сравнение при М3 данните са: 87х91, 343кс. при 7900об/мин., 365/4900Нм - дългоходов.
При CSL разликата е +17кс. и 5Нм.
Та при това положение 325и, като че ли отпада леко от класацията. Везната се наклонява силно към 330и.
Но въпросът стои: има ли смисъл от 328и, как се държи на 1/4 миля, има ли големи разлики в окачването и управлението съответно, понеже по-горе един колега спомена нещо за заден мост.
Цените за 16 и 17 цола са почти идентични, като че ли предпочитам 17-ката като цяло.
При 325: Цилиндър 84мм. х ход 75мм. - късоходов, 192кс. при 6000 об/мин, 245/3500Нм
При 328: 84х84 , 193кс. при 5500 об/мин, 280/3500Нм
При 330: 84х89.6 , 231кс. при 5900 об/мин, 300/3500Нм, тоест дългоходов.
Само за сравнение при М3 данните са: 87х91, 343кс. при 7900об/мин., 365/4900Нм - дългоходов.
При CSL разликата е +17кс. и 5Нм.
Та при това положение 325и, като че ли отпада леко от класацията. Везната се наклонява силно към 330и.
Но въпросът стои: има ли смисъл от 328и, как се държи на 1/4 миля, има ли големи разлики в окачването и управлението съответно, понеже по-горе един колега спомена нещо за заден мост.
Цените за 16 и 17 цола са почти идентични, като че ли предпочитам 17-ката като цяло.
AcoTo®
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Не, разлика в окачването няма, просто купето отзад при тампона на дифа се къса по лесно преди фейса.
- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
За да са нужни минимум 17ки на 330ката, то апаратите и дисковете са по-големи. Тая разлика с 328, 325 и тн. въобще не е за испускане. Карал съм 325 купе и разликата с 330 купе я има. Не искам да кажа, че 325 не спира, просто 330 спира още повече
Относно харча на масло, имам м54б30 и м54б22 в семейството.
Тройката харчи масло само като я държа в лютеницата продължително или над 160 на магистралата. Сменям на 10 000км и за тоя интервал наливам до литър и половина. На всичкото отгоре май хванахме проблема, който ще да е гарнитурата на масленото тяло.
Двойката от друга страна за 10 000км не пипа масло грам. Там обаче натоварването е по-малко, просто задкормилното е различно има и газ

Относно харча на масло, имам м54б30 и м54б22 в семейството.
Тройката харчи масло само като я държа в лютеницата продължително или над 160 на магистралата. Сменям на 10 000км и за тоя интервал наливам до литър и половина. На всичкото отгоре май хванахме проблема, който ще да е гарнитурата на масленото тяло.
Двойката от друга страна за 10 000км не пипа масло грам. Там обаче натоварването е по-малко, просто задкормилното е различно има и газ

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Differences between the M52B25TU and the M54B25 (2.5L) are minimal, limited mostly to differences in ECU tuning and the intake manifold.
The M54B30, however, has a number of improvements of the base M52B25TU and B52B28TU designs.
This comparison primarily deals with the differences between the M54 and M52TU engines, but it also notes differences between the M54B30 and M54B25. Also interesting to note that the only significant difference between the M54B25 and M52TU is in the intake manifold.
M54 Engine - Mechanical Changes
NEW PISTONS - The piston has a shorter skirt compared to the M52TU and continues with the graphite coating for friction and emission reducing measures. The piston rings have been modified to reduce friction.
330 е много повече във всички отношения като сила, но и по капризен - факт
Според мен е и по-икономичен, но нямам преки наблюдения над 28-ца
Ако нямаш мераци за пауър големи 28-цата е по-консервативен и безпроблемен избор,
но с 330-ката получаваш много по-сериозен автомобил като цяло - спирачки при същите кг, полуоските също са различни ...
Зависи кво те влече ... 28-цата с някакви не толкова тегави модове също може да се засили доста ...
325 бих гледал само на много читава кола иначе е компромис ...
Аз лично бих търсил по-читавата и запазена кола, че си одъртяха, а и все на карачи попадат големите мотори
The M54B30, however, has a number of improvements of the base M52B25TU and B52B28TU designs.
This comparison primarily deals with the differences between the M54 and M52TU engines, but it also notes differences between the M54B30 and M54B25. Also interesting to note that the only significant difference between the M54B25 and M52TU is in the intake manifold.
M54 Engine - Mechanical Changes
NEW PISTONS - The piston has a shorter skirt compared to the M52TU and continues with the graphite coating for friction and emission reducing measures. The piston rings have been modified to reduce friction.
330 е много повече във всички отношения като сила, но и по капризен - факт
Според мен е и по-икономичен, но нямам преки наблюдения над 28-ца
Ако нямаш мераци за пауър големи 28-цата е по-консервативен и безпроблемен избор,
но с 330-ката получаваш много по-сериозен автомобил като цяло - спирачки при същите кг, полуоските също са различни ...
Зависи кво те влече ... 28-цата с някакви не толкова тегави модове също може да се засили доста ...
325 бих гледал само на много читава кола иначе е компромис ...
Аз лично бих търсил по-читавата и запазена кола, че си одъртяха, а и все на карачи попадат големите мотори


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Факт е,че всички М54 двигатели страдат от маслени сегменти, което за мен е един голям минус.
Лошото е,че при покупка няма как да разбереш дали се проявява или не.
Има доста писано за сегментите на М54 в чуждите форуми,а може би и тук не съм търсил честно казано.
Лошото е,че при покупка няма как да разбереш дали се проявява или не.

Има доста писано за сегментите на М54 в чуждите форуми,а може би и тук не съм търсил честно казано.
- devent
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Имал съм 28-ца близо 3 години и мога да кажа, че е чуден автомобил, стига да си я гледаш и да е гледана преди теб. Моята беше малко пипана и на дино показа 173 коня на колела(което си е 200+ на двигател) и си вървеше много приятно, доста беше еластична.
330-ка не съм карал, но до колкото съм си говорил със собственици на такава, майстори и родни тунери(понеже се канех да продавам 28-цата и да взимам 30-ка) стигнах до заключението, че масово 330-ките са с по-малко коне, загубени през годините, затова и се наблюдава понякога феномена 330-ка да падне от 328, това заедно с факта, че моята кола беше страшно гледана и много хубав цвят(златиста), ме отказа от 330.
Разбира се, 330-ката има повече коне, повече нютони и е по-нов двигател, но както вече колегите ти споделиха, има си известни проблеми, с които трябва да се научиш да живееш или да ги оправиш
Според мен търси и 328 и 330 и не възприемай 328-цата като компромис, защото с правилните модове става доста сериозна кола. Неслучайно Лаката кара с тоя двигател(но в е36) и си шамари 330-ки
330-ка не съм карал, но до колкото съм си говорил със собственици на такава, майстори и родни тунери(понеже се канех да продавам 28-цата и да взимам 30-ка) стигнах до заключението, че масово 330-ките са с по-малко коне, загубени през годините, затова и се наблюдава понякога феномена 330-ка да падне от 328, това заедно с факта, че моята кола беше страшно гледана и много хубав цвят(златиста), ме отказа от 330.
Разбира се, 330-ката има повече коне, повече нютони и е по-нов двигател, но както вече колегите ти споделиха, има си известни проблеми, с които трябва да се научиш да живееш или да ги оправиш

Според мен търси и 328 и 330 и не възприемай 328-цата като компромис, защото с правилните модове става доста сериозна кола. Неслучайно Лаката кара с тоя двигател(но в е36) и си шамари 330-ки

- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
Имам 325 автомат вече втора година. За нищо не бих я сменил, много съм доволен. Ако се спазват знаците извън града (до 100 км/ч) слиза на 6,1-6,2 разход, което е почти невероятно, но съм я засичал много пъти по колонка. Иначе в града на къси отсечки под 12 л трудно пада. Невероятен мотор, за 15 000 км съм долял около 300 гр. масло. Не изисква да купуваш и 17 гуми, понеже минимума е 16, оттам и по-мека возия. Много добър баланс между вървене, разход и комфорт. Автомата е превъзходен, не се усеща като превключва. При скорост 100 км/ч е около 2000 оборота - двигателя спи.
Разбира се 3.0 е по-добрия мотор, но тази се появи на много малко км с TUV и не съжалявам че я взех изобщо.
Разбира се 3.0 е по-добрия мотор, но тази се появи на много малко км с TUV и не съжалявам че я взех изобщо.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- Stahlblau
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 8.03.2014
- Местоположение: зад волана.
- Пол: Мъж
- Кара: направо.
- Мечтае да кара: настрани!
- Детайли за колата: винаги на борд.
Re: E46 големи бензинови двигатели +/-
batvlady79 написа:Имам 325 автомат вече втора година. За нищо не бих я сменил, много съм доволен. Ако се спазват знаците извън града (до 100 км/ч) слиза на 6,1-6,2 разход, което е почти невероятно, но съм я засичал много пъти по колонка. Иначе в града на къси отсечки под 12 л трудно пада. Невероятен мотор, за 15 000 км съм долял около 300 гр. масло. Не изисква да купуваш и 17 гуми, понеже минимума е 16, оттам и по-мека возия. Много добър баланс между вървене, разход и комфорт. Автомата е превъзходен, не се усеща като превключва. При скорост 100 км/ч е около 2000 оборота - двигателя спи.
Разбира се 3.0 е по-добрия мотор, но тази се появи на много малко км с TUV и не съжалявам че я взех изобщо.
Много интересно мнение! С риск да изнахалствам /съжалявам, но ми е много любопитно защото никога не съм се докосвал до 325 Е46/ можеш ли да направиш сравнение с 328 примерно? Как я усещаш? По-нервна/по-плавна/по-еластична?
Ще се радвам да споделиш, ако имаш наблюдения, а и мисля, че и за темата ще е полезно

Поздрави!
Въпреки умората сляпо вярвам на хората...
Някъде до първата лъжа най-много втората...
И в суматохата гоних ехо към прехода,
Докато сумати хора се изгубиха във превода...
Някъде до първата лъжа най-много втората...
И в суматохата гоних ехо към прехода,
Докато сумати хора се изгубиха във превода...
60 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани