Губи вода М42Б18

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318is M42 :\ , Lada Niva 2121
Мечтае да кара: Alpine White E90 335i

Губи вода М42Б18

Мнение от Mad Max. » 21 Окт 2015, 18:14

Купих си една Е36ца 1.8ис януари и до сега само карам, всеки ден. Не съм имал никакви проблеми, зор не й давам, карам я само А-Б и така. Обаче забелязах че от известно време ми заминава антифриза (в последствие минах на вода :D ) Някъде отива и гледам че пада до една степен (доста долу) и така си седи, повече не се губи. Естествено си помислих че е заминала гарнитурата обаче няма никакви симптоми за това - мотора работи като часовник, не гасне, има доста силно парно, не надува системата, както казах не й вадя душата и не съм я прегрявал. Единствено че пуши бяло но след 9-10 мин спира, и аз го приемам за нормално - конденз и тн. Това ми е първата Е36-ца и не знам за какво да гледам точно при тези мотори, а да хвърлям боб и да отворя мотор който може да е ок, не ми се ще. Бихте ли ми казали какво да проверя, да не би да има теч макар да не забелязвам мокро в коша или под колата.
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4204
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от Kroki » 21 Окт 2015, 18:33

Радиатор. Колегата boost имаше такъв проблем. Караше, караше и накрая текна като лейка. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от ~Мишо~ » 21 Окт 2015, 19:30

На блока имаш един пластмасов/бакелитен тройник, погледни го да не е изгнил...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от b00st » 21 Окт 2015, 19:54

Mad Max. написа:Купих си една Е36ца 1.8ис януари и до сега само карам, всеки ден. Не съм имал никакви проблеми, зор не й давам, карам я само А-Б и така. Обаче забелязах че от известно време ми заминава антифриза (в последствие минах на вода :D ) Някъде отива и гледам че пада до една степен (доста долу) и така си седи, повече не се губи.

Първите симптоми на заминаващ радиатор са това. Така ще кара 1-2 години и после трябва да го хвърляш, защото почва да губи налягане, почва да не духа топло парното и може да те остави някъде. Вече са на преклонна възраст, направо го сменяй с нов, не са скъпи така или иначе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 6.02.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е38 3.5 V8
Мечтае да кара: 328 с колектор от 325
Детайли за колата: Без задни гърнета

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от Дидо ди » 21 Окт 2015, 21:16

върви в сервиз където имат помпа за надуване на водна система- така ще знаеш точно от къде изпуска :arrow:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от zvetiko » 22 Окт 2015, 9:17

Дидо ди написа:върви в сервиз където имат помпа за надуване на водна система- така ще знаеш точно от къде изпуска :arrow:


Наистина тава е начина- понякога теча може да е от доста изненадващи места. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 6.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318is '97 M44B19
Мечтае да кара: Е30

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от Missing » 22 Окт 2015, 13:48

b00st написа:
Mad Max. написа:Купих си една Е36ца 1.8ис януари и до сега само карам, всеки ден. Не съм имал никакви проблеми, зор не й давам, карам я само А-Б и така. Обаче забелязах че от известно време ми заминава антифриза (в последствие минах на вода :D ) Някъде отива и гледам че пада до една степен (доста долу) и така си седи, повече не се губи.

Първите симптоми на заминаващ радиатор са това. Така ще кара 1-2 години и после трябва да го хвърляш, защото почва да губи налягане, почва да не духа топло парното и може да те остави някъде. Вече са на преклонна възраст, направо го сменяй с нов, не са скъпи така или иначе.


Същите симптоми и при мен. Та и аз си го смених с нов. Иначе ми падаше точно до минимума и седеше там. Парно марно всичко си имах. След смяната ядове никакви. При мене беше, че го видях това с антифриза точно след като купих колата (следващия ден) и бях в голям филм, как съм се преебал с кола, която трябва да и се прави главата :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318is M42 :\ , Lada Niva 2121
Мечтае да кара: Alpine White E90 335i

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от Mad Max. » 23 Окт 2015, 7:51

~Мишо~ написа:На блока имаш един пластмасов/бакелитен тройник, погледни го да не е изгнил...


Къде се намира този тройник точно? Да видя първо него, преди да ходя да надуват водната система.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i touring '96

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от grayscale » 23 Окт 2015, 10:18

Mad Max. написа:Купих си една Е36ца 1.8ис януари и до сега само карам, всеки ден. Не съм имал никакви проблеми, зор не й давам, карам я само А-Б и така. Обаче забелязах че от известно време ми заминава антифриза (в последствие минах на вода :D ) Някъде отива и гледам че пада до една степен (доста долу) и така си седи, повече не се губи. Естествено си помислих че е заминала гарнитурата обаче няма никакви симптоми за това - мотора работи като часовник, не гасне, има доста силно парно, не надува системата, както казах не й вадя душата и не съм я прегрявал. Единствено че пуши бяло но след 9-10 мин спира, и аз го приемам за нормално - конденз и тн. Това ми е първата Е36-ца и не знам за какво да гледам точно при тези мотори, а да хвърлям боб и да отворя мотор който може да е ок, не ми се ще. Бихте ли ми казали какво да проверя, да не би да има теч макар да не забелязвам мокро в коша или под колата.


Вариант 1: Има възможност пак да е от гарнитура, но да има пробив/прегаряне към маслена магистрала. Погледни качеството на маслото в мотора как е.
Вариант 2: Колегите са прави за т.нар. тройник - част номер 1 : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_6100 .
Вариант 3: Воден радиатор + капачка.
Вариант 4: Радиатор на парното или други всякакви връзки/клапани/маркучи по отоплителната система.

PS: За 8 години съм ремонтирал всичко по варианти 1,2,3 (някой дори неколкократно с ОЕМ части) и частично 4, но не съм решил проблема... остава или теч в/около радиатор парно или грешен маркер за ниво на големия радиатор.
Успех!

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от vladi_a_i » 23 Окт 2015, 16:12

Mad Max. написа:
~Мишо~ написа:На блока имаш един пластмасов/бакелитен тройник, погледни го да не е изгнил...


Къде се намира този тройник точно? Да видя първо него, преди да ходя да надуват водната система.

Под всмукателния колектор,ако е от него се разглобва всичко над него и се сменя :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318is M42 :\ , Lada Niva 2121
Мечтае да кара: Alpine White E90 335i

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от Mad Max. » 23 Окт 2015, 20:13

Благодаря за изчерпателната информация колеги! :bchug: Ще видим какво ще излезе : \
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318is M42 :\ , Lada Niva 2121
Мечтае да кара: Alpine White E90 335i

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от Mad Max. » 08 Дек 2015, 18:29

След много гледане, наблюдение и тн. стигнахме до заключението че теч няма. Тоест 90% гарнитура. Казвам 90% защото имаме 2 съмнения. Един приятел ми каза че нейде под масления филтър имало охладител ли кво, през който минава вода и там имало няква малка гарнитурка която може да тече. Наистина там под филтъра е мокро. Наистина ли има такова нещо? И второто съмнение което се връзва с това - не знам каква роля играе капачката на радиатора, така като гледам то си изпуска от една "цепка" до капачката, но възможно ли е да не изпуска добре тая капачка ако тя играе роля и от там да надува пък от тоя охладител да тече вода и ние да си мислим че е гарнитура на главата?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от M10 » 08 Дек 2015, 19:59

До масления филтър, може да тече от пластмасовая тройник, както казаха пет колеги преди мен.. Охладители няма, освен този отпред. Капачката я смени с друга, ако пак тече, вероятно надува от гарнитура или спукана глава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 19.08.2011
Кара: Coupe

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от Emilow » 08 Дек 2015, 20:14

Ако няма теч отпред около двигатела и радиатора, си виж радиаторчето на парното да не протекло, ако си с климатик трябва да имаш един маркуч точно над скоростната кутия в тунела, и ако не си гледал назад след двигатела няма как да видиш, че тече оттам антифриз.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318is M42 :\ , Lada Niva 2121
Мечтае да кара: Alpine White E90 335i

Re: Губи вода М42Б18

Мнение от Mad Max. » 09 Дек 2015, 10:13

Ясно значи ще се отваря мотора :| :clap: И да ви попитам кое е по удачно - понеже предния собственик е сменил оригиналния двигател 1.6 с тоя ис-ковия. И "за по лесно" са оставили радиатора от 1.6 заедно с перката но са оставили и виското и сега е така ->

Изображение

от което ясно следва че перките взаимно се блокират, та коя ще е по добре да оставя? Ел. перката или виското? По принцип от не големия ми опит с други автомобили с виско, не съм им голям фен, но не знам може тук да е по добрият избор, за това питам.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook